Red het pontje!

Hier ontstaan de diepste gedachten...

Moderators: sailor wim, frank

Plaats reactie
Gebruikersavatar
frank
Site Admin
Berichten: 803
Lid geworden op: zo nov 11, 2007 9:18 pm
Locatie: Cuijk (nb)
Contacteer:

Re: Red het pontje!

Bericht door frank »

MdB schreef: Nu dus alleen nog maar de finishing touch begrijp ik ?
Oeff... na de proefvaart een vrije dag ingelast. Was nodig want gesloopt. Gisteren alles uitgeruimd en weer aan de slag, we hebben minder dan vier weken voor de afsluitende werkzaamheden.
Dinsdag met de techneuten aan tafel met koffie en gebak en plan de campagne maken. De motorkap is in de maak en die verwacht ik komende week. Dan nog wat technische probleempjes oplossen,
Eind van de week komt de vloerlegger en ook de bankjes worden weer gefixt. Uitlaatdemper nog eens nagelopen en ik denk dat ik de lekken nu dicht heb, wel zo fris als je in het hutje staat.
Belangrijkste werk is de hele electra aanleggen. Daar heb ik niet zoveel verstand van maar moet gaan lukken. Ga nu de meters en sensors bestellen, gisteren nog het dashbordje gemaakt op basis van het vroegere met gaten voor metertjes en schakelaars.
Navigatielampen hangen al, mastje etc ligt klaar en ga zo maar door, is allemaal nog veel werk maar belangrijkste is varen de 17e oktober.
Al moeten we aan een touwtje trekken zei Theo, varen zal dat bootje!
gr FRank

\\ Blind vertrouwen in de autoriteiten is de grootste vijand van de waarheid. Albert Einstein //
Afbeelding
Gebruikersavatar
paure nesci
Berichten: 1940
Lid geworden op: vr mar 14, 2014 11:50 am
Locatie: Cuijk

Re: Red het pontje!

Bericht door paure nesci »

Goed bezig Frank ! klasse !
nu zal ik de schoenpoets maar gaan zoeken dan.....
Believe me, my young friend, there is nothing-absolutely nothing-half so much worth doing as simply messing about in boats.....
Gebruikersavatar
frank
Site Admin
Berichten: 803
Lid geworden op: zo nov 11, 2007 9:18 pm
Locatie: Cuijk (nb)
Contacteer:

Re: Red het pontje!

Bericht door frank »

paure nesci schreef:Goed bezig Frank ! klasse !
..
Kan van jou hetzelfde zeggen, vorige week ontmoetten we elkaar op de plas en ik was totaal verbijsterd door die prachtige ramen in je roef. Wat een kleur en die onvoortstelbaar diepe glans van dat hout.. Nog niet eerder zoiets moois gezien. Wees er maar heel zuinig op!
gr FRank

\\ Blind vertrouwen in de autoriteiten is de grootste vijand van de waarheid. Albert Einstein //
Afbeelding
Gebruikersavatar
frank
Site Admin
Berichten: 803
Lid geworden op: zo nov 11, 2007 9:18 pm
Locatie: Cuijk (nb)
Contacteer:

Re: Red het pontje!

Bericht door frank »

Alweer problemen, daar lijken we in te grossieren. Motor start steeds op 1 pit en de gashandel reageert helemaal niet. Dan is het ene minuut of 3 - 4 wachten en dan hoor je dat er gang in komt. Dan kun je ook de toeren opvoeren en draait alles naar wens. De proefvaart verliep ook zo, vreemde zaak.
De dieselservice gesproken en probleem voorgelegd. Als je de wartel op de pomp wat losdraait dan spuit nr 1 netjes een vaste straal diesel terwijl nr 2 een schuimig beeld geeft.
Eerste gedachte was dan dat er een persklepje blijft hangen waardoor hij geen druk kan opbouwen in de inspuitleiding, maar dat klopt weer niet met dat schuimige beeld. De dieselservice dacht diep na.. en zei dat schuim of gasbelletjes alleen kan duiden op lucht in de pomp als je het van de invoer bekijkt, of een defecte inspuiter waarvan de naald blijft hangen waardoor er gas in de inspuitleiding wordt teruggedrukt. Dan krijg je ook gasbelletjes aan de wartel. Wat we nu gaan doen is een test door de inspuiters te wisselen. Gaat nu de eerste borrelen dan ligt het aan de inspuiter, zo niet dan zitten we met een probleem en zal de pomp er weer af moeten.. daar moeten we maar even niet aan denken.

Dan de electra. Dat is weer zo'n horror verhaal. Lijkt allemaal zo simpel, zijn maar een paar aansluitinkjes zul je denken. even goed logisch alles op een rijtje, kabeltjes trekken, kabelschoentjes klemmen en starten meer. Mooi niet dus, blijk een erg gecompliceerd startcontactslot te hebben opgediept uit de reservekist en daar loopt alles spaak. Hoofdpijn, ga vanavond maar een simpel 3 punts slot bestellen dan kan er weinig mis gaan. Dashbord is bijns klaar, nog een paar metertjes en ik zet er stroom op. Met wat geluk loopt dat goed af, anders krijgen we ven wat vuurwerk en beginnen we weer van voor af aan... Nog even doorbijten, de deadline nadert en we tellen af. "Al moeten we aan een touwtje trekken, varen zullen we" zei theo al eerder
gr FRank

\\ Blind vertrouwen in de autoriteiten is de grootste vijand van de waarheid. Albert Einstein //
Afbeelding
schipper-willem
Berichten: 626
Lid geworden op: do aug 04, 2011 3:51 pm

Re: Red het pontje!

Bericht door schipper-willem »

Zou hier nog iets aan te redden zijn?
Kon zomaar uit de zelfde periode komen, misschien iets krommer, maar de uitstraling heeft ook wel iets, ergens tussen Halfweg en Badhoevedorp.

Afbeelding

Groet, Willem.
Afbeelding
MdB
Berichten: 60
Lid geworden op: za dec 29, 2007 9:33 pm
Contacteer:

Re: Red het pontje!

Bericht door MdB »

Schipper-Willem

Dat is een zeer slecht gelukte replica!
till next time
MdeBoer
schipper-willem
Berichten: 626
Lid geworden op: do aug 04, 2011 3:51 pm

Re: Red het pontje!

Bericht door schipper-willem »

Ja...ja: ik weet ook wel dat het kant nog wal raakt, het ligt immers naast een woonark maar ja het kan zo maar uit de zelfde periode zijn.
Verder mist het de lengte en de slankere lijn, maar het is ook een vletachtige.
Groet, Willem.
Afbeelding
Gebruikersavatar
frank
Site Admin
Berichten: 803
Lid geworden op: zo nov 11, 2007 9:18 pm
Locatie: Cuijk (nb)
Contacteer:

Re: Red het pontje!

Bericht door frank »

Proefstart MWM

Dan gaan we nu eens de diepte in, tijdens de testvaart was de brandstofpomp niet helemaal jofel en daar willen we meer van weten.
Dus terwijl de monteurs aan het testen zijn maak ik gauw een stukje video met mijn foon..
Uiteindelijk ga ik met de testresultaten naar de brandstofpomp guru en de diagnose is meteen duidelijk, " hij stoat nie op tiet" oftewel in abn.. Hij staat niet op tijd en moet een flink stuk vervroegd worden. En voor zo'n oude motor kan dat wel 15 tot 20 graden voor het BDP zijn.

https://youtu.be/Y8qMVd-SwDw
gr FRank

\\ Blind vertrouwen in de autoriteiten is de grootste vijand van de waarheid. Albert Einstein //
Afbeelding
dconel
Berichten: 472
Lid geworden op: ma mei 11, 2009 10:23 pm
Locatie: Hank
Contacteer:

Re: Red het pontje!

Bericht door dconel »

En jullie waren dit weekend op Omroep Brabant :D

Zie: http://www.omroepbrabant.nl/?epg/129156 ... Derby.aspx
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
En 'dat gaat niet' bestaat niet
Gebruikersavatar
KarelE
Berichten: 2079
Lid geworden op: za dec 22, 2007 7:04 pm
Locatie: Ouderkerk aan den IJssel
Info: Beurtmotor Johanna
Katwijker uit 1926
LBD: 23,90 - 3,95 - 1,20
Max H: 3,40, Min H: 2,20
Werf: Tijssen, Leiden
Motor: Kromhout 4TS117 uit plm. 1962
70PK bij 1500 rpm
KK: Twindisc, reductie 1,98:1
Ligplaats: Gouda

Re: Red het pontje!

Bericht door KarelE »

Hebben jullie allemaal al gestemd op het project (St. Agatha)?

Mijn vrouw en ik net wel: https://www.brabantsedorpenderby.nl/?pl ... type=email

Het kan ook via facebook: https://www.brabantsedorpenderby.nl/?pl ... e=facebook

Ze staan 4e. Dat moet beter kunnen!
Time's fun when you're having flies Quote van Kermit the frog.
Gebruikersavatar
sailor wim
Berichten: 2662
Lid geworden op: vr nov 30, 2007 11:53 pm
Locatie: Den Haag

Re: Red het pontje!

Bericht door sailor wim »

Ik heb gestemd.
Gr Wim
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?
Gebruikersavatar
frank
Site Admin
Berichten: 803
Lid geworden op: zo nov 11, 2007 9:18 pm
Locatie: Cuijk (nb)
Contacteer:

Re: Red het pontje!

Bericht door frank »

Mooi Wim, alle stemmen tellen en als we bij de eerste drie eindigen dan blijft er wat geld over voor de restauratie.
Dus STEM voor project St Agatha op: http://www.brabant.nl/Subsites/Dorpen-Derby.aspx

Met dank namens de feestcommissie of zo..

http://www.vv-zeldenrust.nl
gr FRank

\\ Blind vertrouwen in de autoriteiten is de grootste vijand van de waarheid. Albert Einstein //
Afbeelding
Jef-Tengro
Berichten: 241
Lid geworden op: wo jan 07, 2015 10:56 am
Locatie: Groningen
Info: Hallo, we zijn een jong gezin met 2 kinderen van bijna 2 en 4 jaar oud. Onze ligplaats is in midwolda. Wij zijn in het bezit van een Tengro kruiser genaamd Catharina van ongeveer 11m lang bij 3.20m breed. Wij hopen veel leuke vakanties te hebben en fijne vaar uren. Er moet wel het een en ander aan gebeuren en dat zal ik samen met jullie delen. Ik hoop op deze forum veel te leren en ook anderen te kunnen helpen met de kennis die ik eventueel wel heb.

groeten, Jeffrey (fam. Lindeman)

Re: Red het pontje!

Bericht door Jef-Tengro »

gestemd
met vriendelijke groet,

Jeffrey

Foto album boot:
https://www.dropbox.com/sh/5vkyff827t74 ... p-xGa?dl=0
schottel
Berichten: 127
Lid geworden op: di jun 15, 2010 10:33 pm
Locatie: amstelveen-westeinder

Re: Red het pontje!

Bericht door schottel »

gestemd
Gebruikersavatar
walvis
Berichten: 505
Lid geworden op: wo nov 21, 2007 2:23 pm
Locatie: velsen noord
Contacteer:

Re: Red het pontje!

Bericht door walvis »

Gestemd
Plaats reactie