Red het pontje!

Hier ontstaan de diepste gedachten...

Moderators: sailor wim, frank

Plaats reactie
Gebruikersavatar
popeye
Berichten: 660
Lid geworden op: wo aug 17, 2011 12:57 pm
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: Red het pontje!

Bericht door popeye »

frank schreef: Kort gezegd, we zitten met een berg van 60 m3 vervuilde grond die we zo uit de Maas hebben geschept om aan de eisen van RWS te voldoen en die we nergens kwijt kunnen.
Is het wel vervuilde grond?
Wanneer je tegenwoordig, en dat is al jaren zo, een gat graaft, en je hebt geen schone-grond-verklaring heb je een probleem. In een ver verleden heb ik eens een aanhanger met zwarte grond op een "geschikte" plek gelost, omdat ik geen idee had waar ik er mee heen moest. Kort na de invoering van deze regels. Volgens mij mag je het niet eens vervoeren.

Groet, Jack.
Gestern standen wir noch am abgrund, heute sind wir schon einen schritt weiter!

http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Gebruikersavatar
Marie Christina
Berichten: 4802
Lid geworden op: zo aug 21, 2011 7:59 am
Locatie: Noord Drenthe

Re: Red het pontje!

Bericht door Marie Christina »

Je moest eens weten wat ik voor diezelfde RWS uit de Botlek gebaggerd heb.
En waar dat nu ligt.
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
Gebruikersavatar
frank
Site Admin
Berichten: 803
Lid geworden op: zo nov 11, 2007 9:18 pm
Locatie: Cuijk (nb)
Contacteer:

Re: Red het pontje!

Bericht door frank »

Wij hebben nu een hoopje grond van pakweg 50 kuub op de wal. Er is een partijkeuring gedaan, blijkt klasse B . Onze sponsor wil ons laten storten maar keuring is niet volgens wettelijke regels en hij kan geen transportverklaring en geleidebrieven regelen. Dus eerst nieuwe en uitgebreidere keuring, waarom? Omdat de vraagstelling was. Landgrond en niet Waterbodemgrond is grond uit uiterwaarden.
Snappen jullie er nog wat van,?
gr FRank

\\ Blind vertrouwen in de autoriteiten is de grootste vijand van de waarheid. Albert Einstein //
Afbeelding
paul
Berichten: 461
Lid geworden op: zo nov 14, 2010 4:26 pm
Locatie: den hoorn

Re: Red het pontje!

Bericht door paul »

De grond mag je zonder verklaring niet vervoeren dat klopt,maar mag wel op het zelfde perceel verwerkt worden.
50 m3 verdelen over een oppervlakte van een paar honderd m2 moet wel mogelijk zijn toch,of een flauwe terp er van maken.
Gebruikersavatar
frank
Site Admin
Berichten: 803
Lid geworden op: zo nov 11, 2007 9:18 pm
Locatie: Cuijk (nb)
Contacteer:

Re: Red het pontje!

Bericht door frank »

paul schreef:De grond mag je zonder verklaring niet vervoeren dat klopt,maar mag wel op het zelfde perceel verwerkt worden.
.
Dat staat ook in dat 'verkeerde' rapport, aanbeveling 'hergebruik' maar wij zijn er nadrukkelijk op gewezen dat de grond van het perceel uit het beheersgebied van RWS dient te worden afgevoerd. Waarheen etc zal hen worst wezen als het maar weg is.
Even verderop in de uiterwaarden is het waterschap bezig met de herinrichting van een gebied waar dezelfde klasse B grond ligt. Dat hergebruiken ze gewoon in dat gebied, geen probleem.
Ik hoor nu ook berichten van anderen bijv een watersportver. waar ze een schop in de grond hadden gestoken voor een hekwerk waarna ineens alles stilgelegd moest worden en men werd gewoon als crimineel behandeld.

De vervuiling is opgebouwd in sliblaagjes die telkens met hoogwater op de uiterwaarden kon bezinken en daar zitten van de afgelopen honderd jaar allerlei metalen in die uit de Franse en Belgische zware industriegebieden afkomstig zijn. Het is mij nu een raadsel dat er koeien mogen lopen of vissers mogen zitten langs de kant. Lijkt me levensgevaarlijk :D
gr FRank

\\ Blind vertrouwen in de autoriteiten is de grootste vijand van de waarheid. Albert Einstein //
Afbeelding
Gebruikersavatar
popeye
Berichten: 660
Lid geworden op: wo aug 17, 2011 12:57 pm
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: Red het pontje!

Bericht door popeye »

Kun je het niet weer terug gooien naar waar het vandaan kwam?

Groet, Jack.
Gestern standen wir noch am abgrund, heute sind wir schon einen schritt weiter!

http://www.staverse-jol-aimee.nl/
johan
Berichten: 223
Lid geworden op: vr nov 30, 2007 8:59 pm
Locatie: Roeselare (België)
Contacteer:

Re: Red het pontje!

Bericht door johan »

popeye schreef:Kun je het niet weer terug gooien naar waar het vandaan kwam?

Groet, Jack.
Mijn idee. Netjes terug bezorgen aan de eigenaar, met een factuur erbij voor het opgraven en bezorgen :) .
ik hield van haar, maar ben het bijna allemaal kwijt...
Gebruikersavatar
frank
Site Admin
Berichten: 803
Lid geworden op: zo nov 11, 2007 9:18 pm
Locatie: Cuijk (nb)
Contacteer:

Re: Red het pontje!

Bericht door frank »

Terugbezorgen aan de eigenaar RWS? Haha.. hebben wij naar geïnformeerd, Boete ,25.000 plus sanering waterbodem.
Dat is dus geen oplossing.
Hier in een jachthaven wilden ze een bult slib onder water verplaatsen naar diep water. Mooi niet.
Lab onderzoek kost 4000. dus die Bult ligt er nog tot... Er is al een sleepboot uitgenodigd om van de winter met de kop in de wal wat te gaan draaien...
En zo werkt dat..
gr FRank

\\ Blind vertrouwen in de autoriteiten is de grootste vijand van de waarheid. Albert Einstein //
Afbeelding
paul
Berichten: 461
Lid geworden op: zo nov 14, 2010 4:26 pm
Locatie: den hoorn

Re: Red het pontje!

Bericht door paul »

Ligt de hoop grond in de weg?
Zo niet gewoon laten liggen en er gras op zaaien,en na een jaar weer bemonsteren.
Veel baggerspecie is na drogen, niet meer zo vuil.
Gebruikersavatar
popeye
Berichten: 660
Lid geworden op: wo aug 17, 2011 12:57 pm
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: Red het pontje!

Bericht door popeye »

Ja, net zoals Rutte met het Oekraïnereferendum doet!

Groet, Jack.
Gestern standen wir noch am abgrund, heute sind wir schon einen schritt weiter!

http://www.staverse-jol-aimee.nl/
schipper-willem
Berichten: 626
Lid geworden op: do aug 04, 2011 3:51 pm

Re: Red het pontje!

Bericht door schipper-willem »

Al weer even geleden dat hier wat op werd geplaatst, echter mijn vraag is ditmaal, zijn er door Damen meerdere van die pontjes gemaakt als de Zeldenrust daar mijn oog viel op een krantenartikel uit de Maassluise courant van 06-10-2016 lees maar mee:

Afbeelding

Weten jullie hier soms meer van, het gemeente museum Maassluis zou je erkentelijk zijn.
Groet, Willem.
Afbeelding
Gebruikersavatar
frank
Site Admin
Berichten: 803
Lid geworden op: zo nov 11, 2007 9:18 pm
Locatie: Cuijk (nb)
Contacteer:

Re: Red het pontje!

Bericht door frank »

Zo op het eerste gezicht herken ik daar geen specifiek Damen-ontwerp in. Lijkt op een omgebouwde opduwer eigenlijk.
Zal dit plaatje eens naar vriend John sturen die kan daar wel achter komen denk ik.
gr FRank

\\ Blind vertrouwen in de autoriteiten is de grootste vijand van de waarheid. Albert Einstein //
Afbeelding
Gebruikersavatar
sailor wim
Berichten: 2661
Lid geworden op: vr nov 30, 2007 11:53 pm
Locatie: Den Haag

Re: Red het pontje!

Bericht door sailor wim »

Frank heeft vandaag de Sint gevaren en veel vreugde gebracht aan de overkant..
Vanavond is de site bijgewerkt en wat een werk is daar te zien. Ja daar bij de steiger zijn de basaltblokken door Frank uitgerust met een waadpak zo goed en kwaad als het ging ook onderwater goed gevleid. Moe thuis gekomen wilde hij eten als een dijker maar kon dat onderdrukken met een abdij biertje.
Knap werk Frank.
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?
Gebruikersavatar
frank
Site Admin
Berichten: 803
Lid geworden op: zo nov 11, 2007 9:18 pm
Locatie: Cuijk (nb)
Contacteer:

Re: Red het pontje!

Bericht door frank »

Ha, had je al gezien Wim, jij bent nog sneller dan die firma met die tuuuutt... die nou trouwens anders heet.

Het was verrekte koud en dat zie je hier:
http://www.vv-zeldenrust.nl/press/uncat ... inds-komt/

Maar daarnaast waren we afgelopen week ook met de steiger bezig. Basaltblokken sjouwen en langs de oever plaatsen om de afslag tegen te gaan. Zwaar werk en de grond was bevroren dus dat was hakken...

http://www.vv-zeldenrust.nl/press/uncat ... st-agatha/

Maar nu weer lekker warm thuis en vorst gaat weer verdwijnen voorlopig.
Wel hoorde ik van de week de Brabantse weerman zeggen dat wij een ouderwetse winter gaan krijgen met veel ijs en sneeuw, "een winter die alle voorgaande gaat overtreffen" was zijn stellige bewering. Nou, we zien wel.
Hoe was het ook alweer? Een aquariumpomp kopen en die naast je boot hangen met ene tijdklok dat gebruikte veel minder stroom dan de dompelpomp. Ga ik waarschijnlijk ook eens proberen als het dicht dreigt te vriezen.

Nu eerst aan de zelfgemaakte erwtensoep...
gr FRank

\\ Blind vertrouwen in de autoriteiten is de grootste vijand van de waarheid. Albert Einstein //
Afbeelding
Gebruikersavatar
popeye
Berichten: 660
Lid geworden op: wo aug 17, 2011 12:57 pm
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: Red het pontje!

Bericht door popeye »

sailor wim schreef:Ja daar bij de steiger zijn de basaltblokken door Frank uitgerust met een waadpak
:?: :?: :?: :mrgreen:

Groet, Jack.
Gestern standen wir noch am abgrund, heute sind wir schon einen schritt weiter!

http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Plaats reactie