Red het pontje!

Hier ontstaan de diepste gedachten...

Moderators: sailor wim, frank

Plaats reactie
Jef-Tengro
Berichten: 241
Lid geworden op: wo jan 07, 2015 10:56 am
Locatie: Groningen
Info: Hallo, we zijn een jong gezin met 2 kinderen van bijna 2 en 4 jaar oud. Onze ligplaats is in midwolda. Wij zijn in het bezit van een Tengro kruiser genaamd Catharina van ongeveer 11m lang bij 3.20m breed. Wij hopen veel leuke vakanties te hebben en fijne vaar uren. Er moet wel het een en ander aan gebeuren en dat zal ik samen met jullie delen. Ik hoop op deze forum veel te leren en ook anderen te kunnen helpen met de kennis die ik eventueel wel heb.

groeten, Jeffrey (fam. Lindeman)

Re: Red het pontje!

Bericht door Jef-Tengro »

succes en een behouden vaart :wink:
met vriendelijke groet,

Jeffrey

Foto album boot:
https://www.dropbox.com/sh/5vkyff827t74 ... p-xGa?dl=0
Gebruikersavatar
frank
Site Admin
Berichten: 803
Lid geworden op: zo nov 11, 2007 9:18 pm
Locatie: Cuijk (nb)
Contacteer:

Re: Red het pontje!

Bericht door frank »

HIER staat een bericht van Omroep Brabant

https://www.youtube.com/watch?v=GczenM-vvek

en hier nog eentje: https://www.youtube.com/watch?v=XrSwlZ2ibkQ
gr FRank

\\ Blind vertrouwen in de autoriteiten is de grootste vijand van de waarheid. Albert Einstein //
Afbeelding
Jef-Tengro
Berichten: 241
Lid geworden op: wo jan 07, 2015 10:56 am
Locatie: Groningen
Info: Hallo, we zijn een jong gezin met 2 kinderen van bijna 2 en 4 jaar oud. Onze ligplaats is in midwolda. Wij zijn in het bezit van een Tengro kruiser genaamd Catharina van ongeveer 11m lang bij 3.20m breed. Wij hopen veel leuke vakanties te hebben en fijne vaar uren. Er moet wel het een en ander aan gebeuren en dat zal ik samen met jullie delen. Ik hoop op deze forum veel te leren en ook anderen te kunnen helpen met de kennis die ik eventueel wel heb.

groeten, Jeffrey (fam. Lindeman)

Re: Red het pontje!

Bericht door Jef-Tengro »

mooi stuk :wink:
met vriendelijke groet,

Jeffrey

Foto album boot:
https://www.dropbox.com/sh/5vkyff827t74 ... p-xGa?dl=0
WillemB
Berichten: 493
Lid geworden op: wo jul 10, 2013 10:55 am
Locatie: IJmuiden
Info: Beenhakker kotter "Onze Jan"
Afmetingen: 10.50x3.40
Bouwjaar: 1970
Voortstuwing:Daf 575 108pk

Mijn project
http://www.machinekamer.nl/forum3/viewt ... f=7&t=1453

Re: Red het pontje!

Bericht door WillemB »

Een top prestatie.

Respect! :wink:

Gr Willem
Beter een anker kwijt dan het schip.
johan
Berichten: 223
Lid geworden op: vr nov 30, 2007 8:59 pm
Locatie: Roeselare (België)
Contacteer:

Re: Red het pontje!

Bericht door johan »

een hele dikke proficiat!! het ziet er prachtig uit!

grts
Johan
ik hield van haar, maar ben het bijna allemaal kwijt...
MdB
Berichten: 60
Lid geworden op: za dec 29, 2007 9:33 pm
Contacteer:

Re: Red het pontje!

Bericht door MdB »

Frank,

Geweldig en dat in zo'n korte periode van restauratie.

Wat een brok enige hebben jullie daarin gestopt.
till next time
MdeBoer
Gebruikersavatar
frank
Site Admin
Berichten: 803
Lid geworden op: zo nov 11, 2007 9:18 pm
Locatie: Cuijk (nb)
Contacteer:

Re: Red het pontje!

Bericht door frank »

Zaterdag weer overleefd, was een geweldige dag en alles is zowaar goed verlopen. Leuke begeleiding door boten van Olie&stoom.

zie de link voor een overzicht. http://www.vv-zeldenrust.nl/press/te-water/

De kranten staan vol en de tv heeft ook het nodige gebakken. We staan weer eens flink in het nieuws.
gr FRank

\\ Blind vertrouwen in de autoriteiten is de grootste vijand van de waarheid. Albert Einstein //
Afbeelding
schipper-willem
Berichten: 626
Lid geworden op: do aug 04, 2011 3:51 pm

Re: Red het pontje!

Bericht door schipper-willem »

Van schroot tot BOOT!
Proficiat voor het geweldige werk wat gedaan is om zo'n cultureel stukje erfgoed weer tot leven te wekken.
Dank zij de goede herinneringen uit het verleden van zowel de bouwer als de mensen die er omheen stonden, is hier weer een prestatie geleverd door enthousiasme in samenwerking.
Dat er nog veel van zulke LIEFDADIGHEIDSPROJECTEN mogen volgen, goed voor de saamhorigheid van kleine gemeenschappen.
Groet, Willem.
Afbeelding
Gebruikersavatar
varg
Berichten: 764
Lid geworden op: vr okt 30, 2009 8:42 pm
Locatie: Amsterdam
Info: 'Varg'
LBD 9,62 m x 3.46 m x 0.80 m
Doorvaarthoogte gestreken mast: 1.95 m
Motor: Yanmar 4JH4E 53pk mech.kk.

Re: Red het pontje!

Bericht door varg »

Frank, ik zag nogal wat rook op een van de filmpjes...wordt het motortje nog beter afgesteld of is het olieverbruik (de rook zag er wat blauwig uit vond ik)
Arnold
Gebruikersavatar
frank
Site Admin
Berichten: 803
Lid geworden op: zo nov 11, 2007 9:18 pm
Locatie: Cuijk (nb)
Contacteer:

Re: Red het pontje!

Bericht door frank »

varg schreef:Frank, ik zag nogal wat rook op een van de filmpjes...wordt het motortje nog beter afgesteld
Arnold
DE brandstof pomp moet nog optimaal afgesteld worden. Hij is in de haast beter op tijd gezet dan bij de proefvaart maar hij moet er nog een tandje of wat terug. Verder is het zo dat hij alleen rookt als hij koud is. Een eindje verderop verdween de rook en de temperatuur van de koppen was toen 68 graden.
Olieverbruik hebben we nog niet vast kunnen stellen, we hebben pas een paar uren gedraaid.
Gisteren nog even een tochtje gemaakt om te leren varen met dat vlakke scheepje, door zijn gladde ronde vorm dweilt hij zo de bochten door en je moet verdomd goed opletten en rekening houden met een grote drift. Dat heeft zijn nadeel maar we hebben gemerkt dat we met een klapje achteruit en flink roer de kop zo rond kunnen slingeren om in een zeer smalle sloot rond te gaan. Maar je moet blijven opletten.
Was alleen nog een disellekkage aan de retourleiding, moet nieuw koperen ring in.
gr FRank

\\ Blind vertrouwen in de autoriteiten is de grootste vijand van de waarheid. Albert Einstein //
Afbeelding
Gebruikersavatar
frank
Site Admin
Berichten: 803
Lid geworden op: zo nov 11, 2007 9:18 pm
Locatie: Cuijk (nb)
Contacteer:

Re: Red het pontje!

Bericht door frank »

en over een 'veilige vaart' gesproken..

De pastoor heeft zijn emmer en kwast meegenomen en het pontje gezegend en mijn koppie ook. De pastoor zei dat hij nog nooit een schip had gezegend en vond het erg interessant.
"U heeft het gevaarlijkste deel van de reis naar hier gehad" zei de pastoor "want toen was het pontje nog niet gezegend" .. :) .

Vervolgens een diepe doop in de emmer en met een ferme zwaai kletste het wijwater over ons heen. Wat kan er nou nog gebeuren vraag je je dan af.
Weer aan wal zei iemand tegen me "en nou zedde gij een tien joar jonger geworre."

Afbeelding
gr FRank

\\ Blind vertrouwen in de autoriteiten is de grootste vijand van de waarheid. Albert Einstein //
Afbeelding
Gebruikersavatar
sailor wim
Berichten: 2661
Lid geworden op: vr nov 30, 2007 11:53 pm
Locatie: Den Haag

Re: Red het pontje!

Bericht door sailor wim »

Afbeelding
Ontvangen na de zegening van de pastoor ,is nu in de stuurhut aanwezig aan de wand.
Hoi Frank
De pastoor bij de Schelde zegening zei "en nu roest zij minder en vaart zuiniger"
Gr Wim
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?
Jef-Tengro
Berichten: 241
Lid geworden op: wo jan 07, 2015 10:56 am
Locatie: Groningen
Info: Hallo, we zijn een jong gezin met 2 kinderen van bijna 2 en 4 jaar oud. Onze ligplaats is in midwolda. Wij zijn in het bezit van een Tengro kruiser genaamd Catharina van ongeveer 11m lang bij 3.20m breed. Wij hopen veel leuke vakanties te hebben en fijne vaar uren. Er moet wel het een en ander aan gebeuren en dat zal ik samen met jullie delen. Ik hoop op deze forum veel te leren en ook anderen te kunnen helpen met de kennis die ik eventueel wel heb.

groeten, Jeffrey (fam. Lindeman)

Re: Red het pontje!

Bericht door Jef-Tengro »

en dat allemaal met een wc borstel en water :P :lol:
met vriendelijke groet,

Jeffrey

Foto album boot:
https://www.dropbox.com/sh/5vkyff827t74 ... p-xGa?dl=0
Gebruikersavatar
frank
Site Admin
Berichten: 803
Lid geworden op: zo nov 11, 2007 9:18 pm
Locatie: Cuijk (nb)
Contacteer:

Re: Red het pontje!

Bericht door frank »

en we gaan weer verder...
Het seizoen komt er aan en wij gaan zo zachkens aan eens ons bootje promoten, dus laten we beginnen met het hemelvaartsweekend.
Dan starten ze hier de Kerkenpadroute op samen met de Kunstenaars Openhuis langs die wandel/fietsroute.
Het is de bedoeling dat we dan de mensen gaan vervoeren, met of zonder fiets, liefst natuurlijk zonder want dat is meer werk. Maar we hebebn nog geen steigers om aan te landen!! Wat nu?
De laatste vergunning voor St Agatha kwam afgelopen week binnen en in week 24 gaan ze het gat graven en de steiger bouwen. Dus moeten we het nu nog hebben van de noodsteiger, opbouwen dus maar weer. Maar goed dat we de palen nog niet weggehaald hadden!

Dan de overkant, daar is nog niks, Vergunningen laten lang op zich wachten maar we moeten varen. Dus eerst een officiële melding naar de RWS dat we gaan varen en dan een tijdelijke noodsteiger bouwen aan de oever in Middelaar. Daar hebben we het geluk diep tussen de kribben te liggen en we kunnen daar met het ondiepe pontje aan de oever komen, simpele zaak lijkt dat tenminste als je het juiste materiaal hebt.
Op de foto''s hieronder zie je ons gisteren bezig om een noodsteiger te bouwen die we zo weer weg kunnen halen tot de definitieve vergunningen binnen zijn. Weer was goed, we konden de handen uit de mouwen steken. Steigeronderdelen hebben we kado gekregen (loeizwaar bankirai hout) en verder hulp van de plaatselijke boer met shovel. Nog een steunpaal langszij en we kunnen op deze plek zelfs tussendoor veilig overnachten, dat scheelt iedere dag weer een aanvaart.
Overigens, na uren draaien heeft de MWM zich netjes gehouden, zie de klokjes. Hele dag netjes 80 graden en vette oliedruk van meer dan 4 bar, dat is wat voor die motor uit 1958!!

Afbeelding

Dan de foto's van de nood-steiger bouw.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
gr FRank

\\ Blind vertrouwen in de autoriteiten is de grootste vijand van de waarheid. Albert Einstein //
Afbeelding
Gebruikersavatar
paure nesci
Berichten: 1931
Lid geworden op: vr mar 14, 2014 11:50 am
Locatie: Cuijk

Re: Red het pontje!

Bericht door paure nesci »

Dan gaan we dus n rondje fietsen met hemelvaart ! 8)
( als mn boot in t water ligt tenminste, ......) :mrgreen:
Gr Do
Believe me, my young friend, there is nothing-absolutely nothing-half so much worth doing as simply messing about in boats.....
Plaats reactie