nekslag voor ons watertoerisme?

Hier ontstaan de diepste gedachten...

Moderators: sailor wim, frank

Gebruikersavatar
Marie Christina
Berichten: 4802
Lid geworden op: zo aug 21, 2011 7:59 am
Locatie: Noord Drenthe

Re: nekslag voor ons watertoerisme?

Bericht door Marie Christina »

Hier in het noorden is het een goed gebruik een vlaggetje te kopen van b.v. organisaties als De Marrekritte.
Kost je €15,- en mag je weer een heel seizoen gratis aan landjes liggen en je vuilnis gratis in de daartoe gereedstaande container gooien.
(Mag overigens ook als je zo'n vlaggetje niet koopt, maar dat is een beetje not done.)
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
Waterman
Berichten: 1443
Lid geworden op: do feb 02, 2017 10:59 am
Locatie: Ergens boven de gasbel, die nu gesloten is.

Re: nekslag voor ons watertoerisme?

Bericht door Waterman »

Nog beter is,om het vlaggetje op de site van Marrekrite te bestellen.
Je kunt kiezen uit 3 verschillende groottes.
Daarmee toon je aan,dat je fantastische werk dat zij verrichten ook ondersteund,en een bijdrage levert aan de onkosten,die dat onvermijdelijk met zich meebrengt.
http://www.marrekrite.frl/varen/wimpel/bestellen/
Met vriendelijke groet,
Wybren
.

"Pecunia non olet."
Gebruikersavatar
Marie Christina
Berichten: 4802
Lid geworden op: zo aug 21, 2011 7:59 am
Locatie: Noord Drenthe

Re: nekslag voor ons watertoerisme?

Bericht door Marie Christina »

En wil je dat niet, dan zijn ze ook bij de jachthavens/watersportwinkels/bunkerstations te koop.
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
Gebruikersavatar
paure nesci
Berichten: 1931
Lid geworden op: vr mar 14, 2014 11:50 am
Locatie: Cuijk

Re: nekslag voor ons watertoerisme?

Bericht door paure nesci »

Tsja Frank, bevorderen van tourisme noemen ze dat.... :lol:
Ik had de bordenwisseltruck ook al opgemerkt, maar begrijpen ?
gr Do
Believe me, my young friend, there is nothing-absolutely nothing-half so much worth doing as simply messing about in boats.....
Gebruikersavatar
frank
Site Admin
Berichten: 803
Lid geworden op: zo nov 11, 2007 9:18 pm
Locatie: Cuijk (nb)
Contacteer:

Re: nekslag voor ons watertoerisme?

Bericht door frank »

Waterman schreef: Daarmee toon je aan,dat je fantastische werk dat zij verrichten ook ondersteund,en een bijdrage levert aan de onkosten,die dat onvermijdelijk met zich meebrengt.
Dank je voor die tip. Ik heb meteen de middelgrote vlag besteld want ik vind hun werk zo belangrijk dat ik graag wat wil bijdragen hoewel ik vanwege mijn diepgang eigenlijk nauwelijks gebruik kan maken van hun fantastische voorzieningen. Het gaat mij eigenlijk alleen om de ondersteuning van die organisatie en de vrijwilligers. Ik droom wel eens dat wij dat hier in het zuiden ook zouden hebben maar dan wordt ik plots wakker en..... :(
gr FRank

\\ Blind vertrouwen in de autoriteiten is de grootste vijand van de waarheid. Albert Einstein //
Afbeelding
wrotter
Berichten: 622
Lid geworden op: vr jul 03, 2015 2:04 pm

Re: nekslag voor ons watertoerisme?

Bericht door wrotter »

het jammere van deze mooie voorzieningen waar je gratis ligt is dat er schippers van grotere schepen vaak voor hele lange tijen op die ligplaatsen gaan liggen om in de zomer maanden lig geld uit te sparen ,bij veel van dat spul zul je geen vlagje zien ,controle op de 3 x vierentwintig uur regeling is er niet .
er vaart een bootje rond de m k 1 van de marrenkrite voor heel Friesland en 2 vuilophaaldekschuiten ,maardie doen goed werk .
en dan varen ze ook nog rond met een vuil en grijswater praam op alle meren ,wat ook nog eens gratis is .
klein puntje wij inwoners van Friesland betalen er wel voor via de opcenten van de wegenbelastingen, vele kopen ook nog een vlagje .
groet wout.
john keemink
Berichten: 50
Lid geworden op: zo mei 22, 2011 8:17 pm

Re: nekslag voor ons watertoerisme?

Bericht door john keemink »

ja tegenwoordig ook btw betalen bij elke watersport vereniging in Nederland hier worden weer de watersporters gepakt 21 procent erbij
fijn he deze regering worden beetje voor beetje uit geknepen jan met de pet
Gebruikersavatar
frank
Site Admin
Berichten: 803
Lid geworden op: zo nov 11, 2007 9:18 pm
Locatie: Cuijk (nb)
Contacteer:

Re: nekslag voor ons watertoerisme?

Bericht door frank »

Wel Do, heb je het laatste nieuws alweer vernomen omtrent dat prachtige plan op de plassen om zo snel mogelijk zoveel mogelijk bootjes tot de orde te roepen?
Mijn vriend Hans met zijn bootje van 7,5 meter was laaiend en dat was dus niet van enthousiastme. Inmiddels schijnen er alweer nieuwe borden te hangen, jawel, of het niks kost.
Wil je nu aan een openbare ligplek aan een paaltje vastmaken en overnachten met een geweldige voorziening als een volle afvalbak dan ben je verplicht eerst naar de haven van t Loo te varen en daar een vignet aan te schaffen. Per meter lengte € 1,- met een minimale prijs van € 10,- Dus vriend Hans valt weer helemaal in de prijzen met zijn 7,5 meter. Voor mij dus alweer € 15,- om op die afgelegen plekken te overnachten waar zelfs geen openbare verlichting is, helemaal niks dus. Verder geen grapjes en 20m uit de oever blijven als je gaat ankeren.

Wat de achtergrond van een en ander is dat is me nu duidelijk gemaakt door iemand met kennis van zaken. De lokale boa's konden niet goed handhaven en dat bootjesvolk maakte er een gigantische puinzooi van vooral in de vierdaagse periode. Gooide al hun afval overboord met zakken vol, luidruchtige feesten want vakantie en plezier en overtreding van maximale afmeertijd. Kortom een Sodema en Gemorra toestand. Daar komt nu dus gelukkig een einde aan want als dit zich bij het volkje rondspreekt gaat het erg stil worden daar en slacht men de kip met de gouden eieren want niemand neemt dan nog de tijd om het mooie achterland in te fietsen en geld uit te geven bij de bekende toeristische plekken. Ons dorp wil zich als vriendelijk watersportdorp profileren in de hoop het toerisme een nieuwe impuls te geven. Dat gaat nu ongetwijfeld lukken.

Enige blije gezichten die ik heb gezien waren een paar vissers die 'al die bootjes van de plas' willen hebben want dan hebben ze de ruimte voor hun hobby.
gr FRank

\\ Blind vertrouwen in de autoriteiten is de grootste vijand van de waarheid. Albert Einstein //
Afbeelding
Plaats reactie