gebr Raaphorst

Hier ontstaan de diepste gedachten...

Moderators: sailor wim, frank

schipper-willem
Berichten: 626
Lid geworden op: do aug 04, 2011 3:51 pm

Re: gebr Raaphorst

Bericht door schipper-willem »

Robert,
Het zou haar zo maar kunnen zijn, in ieder geval een vaten schip als ik naar het boeisel kijk zit er een U profiel bovenop om ook in het gangboord nog vaten te laden, ga kijken zou ik zeggen of ze er nog is ik zie maar één luik op het achterschip wat van de machinekamer is en verder geen achteronder.
Willem.
P.S. Tim 76 is mijn zoon dus dat kwartje ligt ook weer op zijn plaats.
Afbeelding
Robert
Berichten: 12
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 9:49 pm

Re: gebr Raaphorst

Bericht door Robert »

Beste Willem,

Ik heb de foto's en volgens de nummers op de stuurhut zou dit de onderneming zijn van Janus Klootwijk en Raaphorst.
De foto's zijn zwartwit maar als je wil kan ik je ze zenden.

Volgens mijn moeder heeft mijn vader contact gehad met de eigenaresse. ze zou in de buurt van winkels in Utrecht liggen bij woonarken.
Op dit moment is er een verbouwing bij mijn moeder dus de toegang tot papieren en foto's is beperkt.

Klinkt goed.

Groet
Robert
schipper-willem
Berichten: 626
Lid geworden op: do aug 04, 2011 3:51 pm

Re: gebr Raaphorst

Bericht door schipper-willem »

Robert,
Wat leuk dat op deze manier de historie weer tot leven komt ik ben nog een weekje met de Vrijbuiter op stap geweest afscheid van een mooi vaarseizoen
al was het wel wat vochtig maar de oliekachel uit de sixties hield het mooi droog ook de enkel glas ramen.
Heb je de foto's van de stad Breda gevonden dat was de voormalige Zwaluw van Raaphorst, eerst voer Jaap Moerland uit Stavenisse er op en later Leen van der Schee.
Jaap Moerland voer later op de Import een voormalige Zeeuwse beurtvaarder de stad Goes een mooi schip voor de Zeeuwse wateren.
Hier ligt ze nu als woning in Amsterdam vlak bij de Westerdoksluis Achter de sloep:

Afbeelding

Groet, Willem
Afbeelding
Robert
Berichten: 12
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 9:49 pm

Re: gebr Raaphorst

Bericht door Robert »

Hallo Willem,

Ik kom dichterbij.
De onderneming is verkocht toen hij aan het jutfasepad lag en op eigen kracht naar Amsterdam gevaren.
Daar vandaan had ik al een verwijzing en foto's gezien. Vanuit Utrecht is hij naar de oranjesluis gegaan.
Op kustvaartforum/binnenvaartforum was er een bericht bij "ditjes en datjes op de eemspoort" bij schippersdochter en hydra blz 207
Eerst twijfelde ik nu denk ik zeer waarschijnlijk, echter het brandmerk kan ik niet lezen.
De foto's zijn bij de oranjesluis.

Ik woon in Rotterdam en ga niet even na het eten kijken.... :lol:

Groet
Robert
schipper-willem
Berichten: 626
Lid geworden op: do aug 04, 2011 3:51 pm

Re: gebr Raaphorst

Bericht door schipper-willem »

Robert ,
Gisteren heel wat afgegoogled en kom tot de slotsom dat Marco van de Hydra gelijk heeft zuidoostelijk van de Oranjesluizen aan de Zuider IJdijk zou de Onderneming moeten liggen maar ja beeld van juli 2015 vanaf de Schellingwouderbrug.
Willem.
Afbeelding
Plaats reactie