CvO sleepboten

Hier ontstaan de diepste gedachten...

Moderators: sailor wim, frank

Gebruikersavatar
quichot
Berichten: 2085
Lid geworden op: di jul 14, 2009 12:14 am
Locatie: Amsterdam
Info: motorbokschip Jonge Willem. 1910 H.Haring Wilnis
20.6 x 4,1 x 0,9 (diepgang, niet de holte)
58 ton laadvermogen
40 ton waterverplaatsing
DAF DD575 1964
reg.nr varend erfgoed 2639

Re: CvO sleepboten

Bericht door quichot »

KarelE schreef:Ik wacht eerst de reactie van EOC maar eens af.
Mijn idee, Karel!
De haven is onze bestemming, maar niet ons doel.
Met schippersgroet,
Guido
Navigo
Berichten: 559
Lid geworden op: di dec 22, 2015 5:03 pm

Re: CvO sleepboten

Bericht door Navigo »

HH,

We dwalen een beetje af van het CvO maar bij EOC;

Artikel 4.10 Uitsluitingen.

Schade die ontstaat tijdens slepen, duwen of gekoppeld varen met andere schepen, anders dan in geval van nood.

Navigo
Gebruikersavatar
KarelE
Berichten: 2074
Lid geworden op: za dec 22, 2007 7:04 pm
Locatie: Ouderkerk aan den IJssel
Info: Beurtmotor Johanna
Katwijker uit 1926
LBD: 23,90 - 3,95 - 1,20
Max H: 3,40, Min H: 2,20
Werf: Tijssen, Leiden
Motor: Kromhout 4TS117 uit plm. 1962
70PK bij 1500 rpm
KK: Twindisc, reductie 1,98:1
Ligplaats: Gouda

Re: CvO sleepboten

Bericht door KarelE »

&gt staat in html/XML voor het groter dan teken : >
Time's fun when you're having flies Quote van Kermit the frog.
Gebruikersavatar
varg
Berichten: 764
Lid geworden op: vr okt 30, 2009 8:42 pm
Locatie: Amsterdam
Info: 'Varg'
LBD 9,62 m x 3.46 m x 0.80 m
Doorvaarthoogte gestreken mast: 1.95 m
Motor: Yanmar 4JH4E 53pk mech.kk.

Re: CvO sleepboten

Bericht door varg »

&gt = groter
Arnold
Gebruikersavatar
quichot
Berichten: 2085
Lid geworden op: di jul 14, 2009 12:14 am
Locatie: Amsterdam
Info: motorbokschip Jonge Willem. 1910 H.Haring Wilnis
20.6 x 4,1 x 0,9 (diepgang, niet de holte)
58 ton laadvermogen
40 ton waterverplaatsing
DAF DD575 1964
reg.nr varend erfgoed 2639

Re: CvO sleepboten

Bericht door quichot »

Navigo schreef:HH,

We dwalen een beetje af van het CvO maar bij EOC;

Artikel 4.10 Uitsluitingen.

Schade die ontstaat tijdens slepen, duwen of gekoppeld varen met andere schepen, anders dan in geval van nood.

Navigo
Dat lijkt me geen betrekking te hebben op een bijbootje. Dus we blijven nieuwsgierig naar het antwoord op Karels vraag.
De haven is onze bestemming, maar niet ons doel.
Met schippersgroet,
Guido
Baschinist
Berichten: 1036
Lid geworden op: di jun 27, 2017 4:26 pm
Locatie: Krimpen aan de Lek
Contacteer:

Re: CvO sleepboten

Bericht door Baschinist »

Aha....&gt is computertaal. Verklaard gelijk waarom ik het niet wist :roll: , bedankt voor de tip.

Maar goed.....in dat geval wordt er dus met geen woord gerept over een (groot) vaarbewijs
Gebruikersavatar
KarelE
Berichten: 2074
Lid geworden op: za dec 22, 2007 7:04 pm
Locatie: Ouderkerk aan den IJssel
Info: Beurtmotor Johanna
Katwijker uit 1926
LBD: 23,90 - 3,95 - 1,20
Max H: 3,40, Min H: 2,20
Werf: Tijssen, Leiden
Motor: Kromhout 4TS117 uit plm. 1962
70PK bij 1500 rpm
KK: Twindisc, reductie 1,98:1
Ligplaats: Gouda

Re: CvO sleepboten

Bericht door KarelE »

EOC heeft gereageerd:
Geachte heer Engel,

Hiermee kom ik terug op uw contact aanvraag per e-mail van 30 juni 2017.

Voor EOC als verzekeraar is het geen probleem als u uw eigen bijboot sleept achter uw pleziervaartuig. Als er een schade ontstaat aan uw schip of bijboot wordt deze in behandeling genomen.

Hoe de wetgeving hiermee om gaat is bij ons niet bekend. Als u door het slepen van uw bijboot in overtreding bent, heeft u geen dekking op de rechtsbijstandsverzekering.

Heeft u nog vragen, bel of mail gerust.


Met vriendelijke groet,

Anita van Os-Schuurman
Medewerker Advies en Verkoop
.

Hm. De polis kent 1 bijboot die is meeverzekerd. Ik heb er twee. Wat als je nu ook nog een optimistje van de kleinkinderen sleept, of een surfplank? Is de rechtsbijstandverzekering alleen niet in te roepen richting overheid, of ook niet na een ongeluk richting tegenpartij als er politie bij is geweest en jou een bekeuring ivm slepen geeft? Ik heb gelukkig mijn GVB, maar nog geen CVO. Ik ga me bezinnen op een vervolgvraag.

O, en dan staat er ook nog dit onder de mail:
Disclaimer
Het volgende is van toepassing op dit e-mail bericht:
EOC verzekeringen sluit elke aansprakelijkheid uit in verband met het niet juist, onvolledig of niet tijdig overkomen van de informatie in deze e-mail. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend. Dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde. Indien dit bericht niet voor u bestemd is, verzoeken wij u dit onmiddellijk aan ons te melden en de inhoud van het bericht te vernietigen.
Laatst gewijzigd door KarelE op ma jul 03, 2017 6:58 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Time's fun when you're having flies Quote van Kermit the frog.
Baschinist
Berichten: 1036
Lid geworden op: di jun 27, 2017 4:26 pm
Locatie: Krimpen aan de Lek
Contacteer:

Re: CvO sleepboten

Bericht door Baschinist »

KarelE,

Zoals ik het lees helemaal niet op het rechtsbijstandgedeelte van de verzekering. Echter is er wel beloofd dat er niet gehandhaafd zal worden voor het slepen van een bijbootje, dus een prent daarvoor zou wel heel sneu zijn.

Wel snel reactie overigens, kunnen een hoop overheidsinstanties nog iets van leren!

Maar als u nog nadenkt over een vervolgvraag, ik heb er nog wel 1 8) : Welke eisen stelt EOC aan een bijbootje?

In de ANWB polis staat bijvoorbeeld dat een bijbootje enkel meeverzekerd is als het niet langer is dan de breedte van het schip waar het achter hangt.

En als er geen eisen aan gesteld worden, mag een bijbootje dan gelijk 19,99 meter zijn?

Tja....en 2 dingen slepen zal ook wel weer in het schemer gebied vallen ( al zien een hoop verzekeringen surf/zeilplanken niet als bijbootje maar als inboedel.)

Groet,

Bas
Baschinist
Berichten: 1036
Lid geworden op: di jun 27, 2017 4:26 pm
Locatie: Krimpen aan de Lek
Contacteer:

Re: CvO sleepboten

Bericht door Baschinist »

O ja, nog iets

M.b.t. het optimistje van de kleinkinderen: Wie is de eigenaar van dat ding? Eigenaar boot & bijboot moet vaak dezelfde zijn.
( weet het, het is mierenneuken op een dubbeltje maar toch)
Gebruikersavatar
KarelE
Berichten: 2074
Lid geworden op: za dec 22, 2007 7:04 pm
Locatie: Ouderkerk aan den IJssel
Info: Beurtmotor Johanna
Katwijker uit 1926
LBD: 23,90 - 3,95 - 1,20
Max H: 3,40, Min H: 2,20
Werf: Tijssen, Leiden
Motor: Kromhout 4TS117 uit plm. 1962
70PK bij 1500 rpm
KK: Twindisc, reductie 1,98:1
Ligplaats: Gouda

Re: CvO sleepboten

Bericht door KarelE »

En als je alles uit wilt sluiten zet je je bijboot aan dek. Maar dat is bijv. met mijn leukothea weer geen doen, want dan moet eerst de mast eraf.
Time's fun when you're having flies Quote van Kermit the frog.
Gebruikersavatar
KarelE
Berichten: 2074
Lid geworden op: za dec 22, 2007 7:04 pm
Locatie: Ouderkerk aan den IJssel
Info: Beurtmotor Johanna
Katwijker uit 1926
LBD: 23,90 - 3,95 - 1,20
Max H: 3,40, Min H: 2,20
Werf: Tijssen, Leiden
Motor: Kromhout 4TS117 uit plm. 1962
70PK bij 1500 rpm
KK: Twindisc, reductie 1,98:1
Ligplaats: Gouda

Re: CvO sleepboten

Bericht door KarelE »

Ik had moeten schrijven 'met het optimistje voor de kleinkinderen'. In principe is die van mij, als ik het leven weer ga zien zitten en er eentje koop als de Johanna weer vaart.....
Time's fun when you're having flies Quote van Kermit the frog.
Baschinist
Berichten: 1036
Lid geworden op: di jun 27, 2017 4:26 pm
Locatie: Krimpen aan de Lek
Contacteer:

Re: CvO sleepboten

Bericht door Baschinist »

Tja ach....

Het blijft allemaal regelneuken natuurlijk. Maar bij Meeus staat gewoon keihard in de polis dat de bijboot stevig aan dek moet liggen of in een david moet hangen.
Op die manier ga je een rubberbootje of optimist ook al snel vervloeken...
Gebruikersavatar
quichot
Berichten: 2085
Lid geworden op: di jul 14, 2009 12:14 am
Locatie: Amsterdam
Info: motorbokschip Jonge Willem. 1910 H.Haring Wilnis
20.6 x 4,1 x 0,9 (diepgang, niet de holte)
58 ton laadvermogen
40 ton waterverplaatsing
DAF DD575 1964
reg.nr varend erfgoed 2639

Re: CvO sleepboten

Bericht door quichot »

KarelE schreef:EOC heeft gereageerd:
Geachte heer Engel,

Hiermee kom ik terug op uw contact aanvraag per e-mail van 30 juni 2017.

Voor EOC als verzekeraar is het geen probleem als u uw eigen bijboot sleept achter uw pleziervaartuig. Als er een schade ontstaat aan uw schip of bijboot wordt deze in behandeling genomen.

Hoe de wetgeving hiermee om gaat is bij ons niet bekend. Als u door het slepen van uw bijboot in overtreding bent, heeft u geen dekking op de rechtsbijstandsverzekering.

Heeft u nog vragen, bel of mail gerust.
Nou ja, duidelijk dus! Verder geen vragen meer. Die rechtsbijstandverzekering staat volledig buiten het schadeverhaal. Dus dat er geen schade zou worden vergoed als je een bijbootje sleept is bangmakerij.
Maar ja, ik weet als ervaringsdeskundige dan ook al jaren dat EOC (voorheen Oranje) er echt is voor de leden en niet voor de millimeterneukers.
De haven is onze bestemming, maar niet ons doel.
Met schippersgroet,
Guido
Gebruikersavatar
KarelE
Berichten: 2074
Lid geworden op: za dec 22, 2007 7:04 pm
Locatie: Ouderkerk aan den IJssel
Info: Beurtmotor Johanna
Katwijker uit 1926
LBD: 23,90 - 3,95 - 1,20
Max H: 3,40, Min H: 2,20
Werf: Tijssen, Leiden
Motor: Kromhout 4TS117 uit plm. 1962
70PK bij 1500 rpm
KK: Twindisc, reductie 1,98:1
Ligplaats: Gouda

Re: CvO sleepboten

Bericht door KarelE »

Hoi Guido,

Toch wel. Je kan bij een schade buiten jouw schuld te maken krijgen met de verzekering van de tegenpartij. Als die zich vervolgens op jouw 'overtreding' beroept heb je toch je rechtsbijstand nodig.

Overigens zijn mijn ervaringen met EOC ook prima! Verzekeren zoals het bedoeld is!
Time's fun when you're having flies Quote van Kermit the frog.
Gebruikersavatar
quichot
Berichten: 2085
Lid geworden op: di jul 14, 2009 12:14 am
Locatie: Amsterdam
Info: motorbokschip Jonge Willem. 1910 H.Haring Wilnis
20.6 x 4,1 x 0,9 (diepgang, niet de holte)
58 ton laadvermogen
40 ton waterverplaatsing
DAF DD575 1964
reg.nr varend erfgoed 2639

Re: CvO sleepboten

Bericht door quichot »

KarelE schreef: Je kan bij een schade buiten jouw schuld te maken krijgen met de verzekering van de tegenpartij.
Als die schade buiten jouw schuld is ontstaan dan is die schade dus... èh... buiten jouw schuld ontstaan. Als dat zonneklaar is kan de tegenpartij zich niet beroepen op een overtreding die met de schuldvraag niks te maken had. Dat wordt dan gewoon afgehandeld door de juristen van de verzekeraar(s).
Vergelijk: je hebt schade aan je voorspatbord door een achteruitrijdende auto. En dan zou de verzekeraar van die achteruitrijdende auto niet hoeven betalen als bleek dat jouw linker remlicht stuk was, en je dus formeel in overtreding was?
De haven is onze bestemming, maar niet ons doel.
Met schippersgroet,
Guido
Plaats reactie