Anwb app waterkaarten kopen?

Hier ontstaan de diepste gedachten...

Moderators: sailor wim, frank

Klaver vier
Berichten: 1289
Lid geworden op: wo okt 31, 2012 5:18 pm
Locatie: Hilversum

Re: Anwb app waterkaarten kopen?

Bericht door Klaver vier »

Het inmiddels voor elkaar met een itunes giftkaart is het gelukt erg onhandig allemaal
Gr René ( ex De Stoere)
Klaver vier
Etab
Berichten: 368
Lid geworden op: do dec 22, 2011 9:22 pm
Locatie: Beverwijk
Info: Eric Bakker
Schip: De Robbedoes
Type: mogelijk enige bouw casco lijkt wat op Favoritekruiser
Lengte: 8 meter Breedte: 2.50 Diepgang: 80cm
Bouwjaar: 1959
Bouwwerf: Luxe jacht en scheepsbouwer Van Dijk Reeuwijk
Motor: Peugeot Indenor 50pk (niet origineel)
Keerkoppeling: Hurth singromatic 2.1
Ligplaats: Uitgeest ZWVU

Re: Anwb app waterkaarten kopen?

Bericht door Etab »

Tja dat is een keuze. Je geeft je nummer op betaald en als je klaar bent kun je het nummer als je wilt ook wissen. Als je geld stort hebben ze je rekeningnummer ook. Lijkt mij toch handiger dan eerst geld naar ze storten en dan met dat geld gaan betalen en wat als je overhoudt?

PayPal is de veilige manier om te betalen omdat je dan niet met alle online bedrijven waar je iets koopt elke keer je rekening of creditcard hoeft te delen. En met PayPal heb je een backup voor als de leverende partij niet levert. Ik heb ooit eens een product niet gekregen en dan kun je via PayPal de leverende partij aanspreken en helpen ze daarbij.

ik koop heel veel online en betaal alleen als het met PayPal kan. Oplichters maken heel mooi echte sites na en dat zie je eigenlijk niet.
zo voorkom ik dat.

Als je online dingen wil kopen of betalen zul toch ook met het systeem van online betalen mee moeten gaan. Dan kies ik voor het veiligst
met twee linkerhanden rechtshandig proberen te zijn
Klaver vier
Berichten: 1289
Lid geworden op: wo okt 31, 2012 5:18 pm
Locatie: Hilversum

Re: Anwb app waterkaarten kopen?

Bericht door Klaver vier »

Etab betalen bij de anwb kan niet met paypal wel met een credit card,maar ddie hebben wij niet dus kan het alleen met een itunis giftkaart.
En bang voor mijn geld ben ik echt niet bij de anwb.
Dit is dus wat ik bedoel met erg omslachtig, voorheen ging het met ideal met dat kan niet meer.
Kortom een enorme verslechtering
Voorheen kon je ook heel makkelijk verlengen,ik denk dat dit de anwb veel klanten gaat kosten.
Gr René ( ex De Stoere)
Klaver vier
Etab
Berichten: 368
Lid geworden op: do dec 22, 2011 9:22 pm
Locatie: Beverwijk
Info: Eric Bakker
Schip: De Robbedoes
Type: mogelijk enige bouw casco lijkt wat op Favoritekruiser
Lengte: 8 meter Breedte: 2.50 Diepgang: 80cm
Bouwjaar: 1959
Bouwwerf: Luxe jacht en scheepsbouwer Van Dijk Reeuwijk
Motor: Peugeot Indenor 50pk (niet origineel)
Keerkoppeling: Hurth singromatic 2.1
Ligplaats: Uitgeest ZWVU

Re: Anwb app waterkaarten kopen?

Bericht door Etab »

je kocht het direct bij ANWB?
ja maar ik dacht dat het over betalen via bijvoorbeeld Playstore ging.

Dat gedoe met die kaarten van de ANWB heb ik ook opgegeven. vindt het raar dat ik betaal om maar een periode op een kaart te mogen kijken en niet gewoon kan kopen. begrijp dat men de boel update maar laat me dan op de laatste versie die ik betaald heb kijken.

En omdat er voldoende goedkopere alternatieven zijn zien ze mij bij de ANWB ook niet meer.
met twee linkerhanden rechtshandig proberen te zijn
Gebruikersavatar
Marie Christina
Berichten: 4835
Lid geworden op: zo aug 21, 2011 7:59 am
Locatie: Noord Drenthe

Re: Anwb app waterkaarten kopen?

Bericht door Marie Christina »

Papieren kaart mag je heeeeel lang bekijken. :wink:
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
Gebruikersavatar
KarelE
Berichten: 2079
Lid geworden op: za dec 22, 2007 7:04 pm
Locatie: Ouderkerk aan den IJssel
Info: Beurtmotor Johanna
Katwijker uit 1926
LBD: 23,90 - 3,95 - 1,20
Max H: 3,40, Min H: 2,20
Werf: Tijssen, Leiden
Motor: Kromhout 4TS117 uit plm. 1962
70PK bij 1500 rpm
KK: Twindisc, reductie 1,98:1
Ligplaats: Gouda

Re: Anwb app waterkaarten kopen?

Bericht door KarelE »

Ik heb Paypal en een Neteller virtuele creditcard. Die creditcard is eigenlijk een debitcard, je kan alleen maar betalen wat je er vooraf op hebt gestort. Dat storten kan dan met bankoverschrijving, ideal of paypal. De Neteller card is overal te gebruiken waar MasterCard wordt geaccepteerd.

Met de steeds vreemdere vormen van criminaliteit, zowel online als in de echte wereld, hebben wij al een tijdje een extra voorzorg. Op de rekening die is gekoppeld met Paypal en waarvan we beiden een pinpas hebben staat in de praktijk nooit meer dan zo'n 200-250 euro. Salaris en vaste periodieke uitgaven doen we van een andere rekening. Moet er eens een keer een groot bedrag worden betaald per pin dan boeken we dat vooraf over naar de betaalrekening. Zo kan een skimmer, hacker or pinpasdief normaal gesproken nooit meer dan die 250 euro buitmaken. En kan ik zonder verdere problemen mijn online aankopen gewoon via Paypal of MasterCard doen.
Time's fun when you're having flies Quote van Kermit the frog.
sambeek
Berichten: 1453
Lid geworden op: ma nov 21, 2011 12:02 pm
Locatie: Veenendaal

Re: Anwb app waterkaarten kopen?

Bericht door sambeek »

Gewoon, vaarkaart Nederland. Werkt prima, stapel gegevens van elke brug/sluis/havens.
Betalen? via mb downloaden, de betaling komt gewoon op de rekening te staan van KPN factuur.
(kleine 6 € voor een heel jaar.)
Alles wat je als zelfde account hebt aangemeld aan andere apparatuur komt het ook op te staan.
Gemak dient de mens. :wink:
Heb 1x ANWB waterkaart gebruikt. was me niet bevallen en te duur.
Natuurlijk hebben we ook papierkaarten aan boord.
groet Terpstra / SAMBEEK
Gebruikersavatar
paure nesci
Berichten: 1940
Lid geworden op: vr mar 14, 2014 11:50 am
Locatie: Cuijk

Re: Anwb app waterkaarten kopen?

Bericht door paure nesci »

Gister de vaarkaartnederland app gedownload en gelijk ff t water opgegaan, werkt perfect, zeker voor die €6,- P/jaar !
tablet geeft duidelijk en precies waar ik vaar hoe hard en hoeveel enzo, ik zeg , prima ! :wink:
gr Do
Believe me, my young friend, there is nothing-absolutely nothing-half so much worth doing as simply messing about in boats.....
Gebruikersavatar
stevedem
Berichten: 801
Lid geworden op: zo jan 26, 2014 4:07 pm

Re: Anwb app waterkaarten kopen?

Bericht door stevedem »

En.... als je op een brug oid klikt krijg je de info zoals doorvaarthoogte en openingstijden..
hoewel de kaarten iets minder gedetailleerd zijn als die van de anwb is het voor die 6 euro een prima app inderdaad !
===================
Groet, Steve
Lowland Neth Ship 61ft
===================
Plaats reactie