Joh!
Nooit geweten.
Maar het lukt me dan nog steeds niet de laatste foto juist te interpreteren.
Kijken we dan naar een duwboot die tegen de platgedrukte kop duwt?
Volgens míj zie ik de accommodatie.
Het voordek heeft vijf bolders op een rij.
Die zie ik op de laatste foto niet.
Stevedem heeft het over weinig schade aan de boeg.
Maar volgens mij zie je alleen foto's van de boeg van vóór het ongeluk.
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
hij is niet op een Massive massa geklapt meer op een aantal staanders die gelijk uit hun fundatie vliegen en omhoog schuiven daardoor als een harde bezem alles wegvegen ,daar door schuiven de staanders meer op zij als de kop zich er in boord .
wat ik niet blijf snappen is dat de bemanning niets heeft gedaan om te stoppen ,meestal kan je alle maar tenminste het hek anker vanuit de stuurhut laten vallen ,zelfs geen klapje achteruit ,je zou haast denken dat ze allemaal sliepen, maar zijn toch optijd weg gekomen uit de gevaarzone .
lijkt een beetje op wet er laatst met een passagiers schip was die ook onder de brug vast liep en het dek glad geveegd werd .,uh zelfde lands lui??
we zien wel degelijk de kop van na het ongeluk.
Het is een kantel stuw dus als de geleiders eenmaal uit hun voet zijn gedrukt kantelen ze gewoon en gaan ze als kam over het dek heen. Als je dan het dek goed bekijkt zie je wel degelijk beschadigingen maar om dat het kan kantelen is het alleen maar het gewicht van de geleiders en "stuwblokken"
Nou, dan hebben ze ook gauw de roef, autokraan, en satellietantenne op het voorschip gezet, alsmede een tros weggehaald en de gangway naar het voorschip gebracht.
Ik heb nu zwaar zitten vergelijken, omdat ik in dit soort situaties aan mezelf ga twijfelen, maar kan er toch echt niks anders dan een achterschip van maken.
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
Ik weet niet wat het nivo verschil was (boven-beneden stuw).
Maar alle kop en schotels zullen ook wel naar één kant van het keuken kastje geschoven zijn
Degene die in de roef lag te slapen, zal het eerste moment dat hij waker schrok, wel gedacht hebben dat ze dwars over, over varen werden.
Dit moet een vreselijk kabaal geweest zijn.
Gelukkig dat het niet uitgelopen is op een ramp.
De kop van een binnenvaarttanker wordt extreem stevig uitgevoerd en inderdaad, bij dit type stuw worden de staanders alleen in een soort klem op de bodem vastgezet. Ze kunnen daar met enig geweld uitgeramd worden en scharnieren dan aan de bovenkant. Deze afbeelding van Frank laat dat goed zien. Dat komt overeen met de zichtbare schade aan het schip.
Arnold