Maas loopt leeg

Hier ontstaan de diepste gedachten...

Moderators: sailor wim, frank

Gebruikersavatar
popeye
Berichten: 660
Lid geworden op: wo aug 17, 2011 12:57 pm
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: Maas loopt leeg

Bericht door popeye »

Wanneer ik de berichten op TV over de Paesplas zie lijkt het water in de Maas nog niet erg hard te stijgen.

Groet, Jack.
Gestern standen wir noch am abgrund, heute sind wir schon einen schritt weiter!

http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Gebruikersavatar
frank
Site Admin
Berichten: 803
Lid geworden op: zo nov 11, 2007 9:18 pm
Locatie: Cuijk (nb)
Contacteer:

Re: Maas loopt leeg

Bericht door frank »

Gaat inderdaad veel langzamer dan ik in eerste instantie dacht. Vanmorgen was de stand benden Sambeek 685 dus er moet nog een dikke meter op.
Ik denk dat ze alles gecontroleerd willen doen, niet te snel vanwege de oevers of zo ?
Wij zijn intussen klaar met het werk aan de bodem bij onze steiger in St Agatha. Zo zie je maar.. geluk bij een ongeluk.
Onze lokale rondvaartboot is al vertrokken, die kwam netjes recht en dan was het wegwezen naar Rotterdam waar de nieuwe eigenaar al wachtte.
Plannen zijn nu om hier een soort varende restaurantboot neer te leggen. Niet zoiets een lang leven beschoren is maar er zal wel weer ergens ene subsidiepotje open staan..
gr FRank

\\ Blind vertrouwen in de autoriteiten is de grootste vijand van de waarheid. Albert Einstein //
Afbeelding
Gebruikersavatar
paure nesci
Berichten: 1931
Lid geworden op: vr mar 14, 2014 11:50 am
Locatie: Cuijk

Re: Maas loopt leeg

Bericht door paure nesci »

Wa, gaat Jan naar Rotjeknor ?
en zo'n horecaboot is er toch ook al geweest en weggepest door de gemeente ?

gr Do
Believe me, my young friend, there is nothing-absolutely nothing-half so much worth doing as simply messing about in boats.....
Gebruikersavatar
frank
Site Admin
Berichten: 803
Lid geworden op: zo nov 11, 2007 9:18 pm
Locatie: Cuijk (nb)
Contacteer:

Re: Maas loopt leeg

Bericht door frank »

De Jan van Cuijk, kan niet zeggen dat het een mooi geval was zo aan de kade midden voor het dorp. Zeker niet nadat ze er nog een soort verdieping op hadden gezet. Casco is niet gek, van 1954. Voldeed niet meer aan bepaalde eisen en nou gaan ze in Rotterdam feest vieren of zo.

Wat de waterstand betreft, daar snap ik nu dus helemaal niets meer van. Gistermiddag begon het ineens flink te stromen en vanmorgen was het haventje alweer leeggelopen. Halve meter er af schatte ik zo. Dat schiet zo niet op. Ik zie dat het vanmorgen op 6 meter stond en gisteren op 687. Dat is dus flink gezakt. Hij moet naar bijna 800 dus nog ene lange weg te gaan.
gr FRank

\\ Blind vertrouwen in de autoriteiten is de grootste vijand van de waarheid. Albert Einstein //
Afbeelding
Gebruikersavatar
frank
Site Admin
Berichten: 803
Lid geworden op: zo nov 11, 2007 9:18 pm
Locatie: Cuijk (nb)
Contacteer:

Re: Maas loopt leeg

Bericht door frank »

Terwijl de rivier de laatste dagen als een jojo op en neer ging zag ik vandaag bij een waterstand van 703 Sambeek ben, een eerste geladen 110 meter voorzichtig naar beneden scharrelen, later gevolgd door nog wat met zand geladen schepen. De RWS boot is voortdurend op pad als begeleiding en zo.

Afbeelding

Even wat plaatjes gemaakt bij onze steiger in St Agatha zodat ik kan zien hoeveel diepgang is straks heb als die laatste 80 cm er weer bij zijn. Dan even langs Gennep waar de situatie weer rustig is en de woonarken een stuk van de oever geankerd zijn wat ook zijn problemen geeft nu bij die kou. Ik zag al diverse leidingen over het ijs vanaf de wal naar een ark lopen...
Dan zag ik bij het haventje daar nog een jachtje wat ongebruikelijk liggen, hopelijk heeft hij de afsluiter van zijn aanrechtje dicht gedaan...

Afbeelding
gr FRank

\\ Blind vertrouwen in de autoriteiten is de grootste vijand van de waarheid. Albert Einstein //
Afbeelding
Plaats reactie