eindelijk gerechtigheid

Hier ontstaan de diepste gedachten...

Moderators: sailor wim, frank

Gebruikersavatar
frank
Site Admin
Berichten: 803
Lid geworden op: zo nov 11, 2007 9:18 pm
Locatie: Cuijk (nb)
Contacteer:

eindelijk gerechtigheid

Bericht door frank »

Afgelopen met die gelegaliseerde diefstal via je GSM die Roaming genoemd wordt. Lees vandaag bericht dat het nu officieel verboden is voor providers binnen de EU nog woekerprijzen op te leggen aan consumenten.
Er is veel overleg geweest want de providers voelden wel aankomen dat hun kip met de gouden eieren geslacht zou worden maar nu is het dus officieel. Zie het persbericht hieronder:
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Obstakel voor gratis roaming weggeruimd

09:25 1-2-2017
BRUSSEL (AFN) - De laatste hindernis voor het afschaffen van de roamingtarieven in de EU vanaf 15 juni is genomen. Zoals beloofd worden de kosten voor sms’en, bellen en mobiel internetten in andere EU-landen gelijk aan die in eigen land.

Obstakel voor gratis roaming weggeruimd Het Europees Parlement en tijdelijk EU-voorzitter Malta bereikten dinsdagnacht een akkoord over de prijzen die telecombedrijven elkaar in rekening mogen brengen. De groothandelstarieven worden geleidelijk met zo’n 90 procent verlaagd. De afspraken moeten voorkomen dat providers de prijzen van hun nationale pakketten na 15 juni verhogen.

,,Roaming zoals thuis is nu een realiteit’’, zei de Maltese minister Emmanuel Mallia (Digitale Economie). Onderhandelaar voor het parlement, de Finse Miapetra Kumpula-Natri sprak van ,,een grote overwinning voor de Europese consument”. Zij stelt dat met het akkoord telecombedrijven hun kosten kunnen dekken én goed kunnen blijven concurreren.

Het akkooord moet nog formeel worden bekrachtigd door de lidstaten en het parlement.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
gr FRank

\\ Blind vertrouwen in de autoriteiten is de grootste vijand van de waarheid. Albert Einstein //
Afbeelding
Gebruikersavatar
Kapitein Henkie
Berichten: 43
Lid geworden op: vr apr 15, 2016 8:57 pm
Locatie: Lelystad
Info: MS 'Ons Schuitje', Westlander uit 1946, 16.00x2.95x0.8m.

Re: eindelijk gerechtigheid

Bericht door Kapitein Henkie »

Dat is goed nieuws! Sowieso eindelijk gewoon Internet aan boord... voor 35 euro per maand al onbeperkt. Jammer dat mijn eerdere abonnement van €50,- (100Gb per maand... en ja, ik heb zoveel nodig) nog tot juli duurt voordat ik het om kan zetten :roll:
Groeten,

Kapitein Henkie

If you want a guarantee, buy a toaster... - Clint Eastwood
Waterman
Berichten: 1443
Lid geworden op: do feb 02, 2017 10:59 am
Locatie: Ergens boven de gasbel, die nu gesloten is.

Re: eindelijk gerechtigheid

Bericht door Waterman »

Kapitein Henkie schreef:... voor 35 euro per maand al onbeperkt.
Je bedoeld waarschijnlijk T-Mobile met zijn huidige aanbieding.
Ze verkopen het leuk,toch zit er een addertje onder het gras.
Dat onbeperkt,is namelijk niet echt onbeperkt,want ze houden er een Fair Use Policy op na.
Dus ze kunnen je gaan knijpen als het te gek wordt.
Even de kleine regeltjes lezen van hun,dan wordt er meer duidelijk helaas.
Met vriendelijke groet,
Wybren
.

"Pecunia non olet."
Gebruikersavatar
Marie Christina
Berichten: 4802
Lid geworden op: zo aug 21, 2011 7:59 am
Locatie: Noord Drenthe

Re: eindelijk gerechtigheid

Bericht door Marie Christina »

En in het buitenland max 60 dagen per jaar.
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
Waterman
Berichten: 1443
Lid geworden op: do feb 02, 2017 10:59 am
Locatie: Ergens boven de gasbel, die nu gesloten is.

Re: eindelijk gerechtigheid

Bericht door Waterman »

Aan Kapitein Henkie.
Zeg niet zonder meer je abo op.
Want als je 50 euro betaald voor 100 Gb per maand,kan het maat zo eens zijn,dat je straks,veel meer betaald.
Ik heb namelijk even op de site van T-Mobile , de voorwaarden opgezocht,en dat je met die zogenaamd "Go Unlimited", die 100Gb bij lange na niet haalt,want na 5Gb zet T-Mobile bij jouw dan de rem erop.
Het volgende staat er te lezen:
Vraag:Kan ik met Go Unlimited echt onbeperkt internetten?
Antwoord:
Jazeker, bij Unlimited EU kun je het hele jaar onbeperkt internetten in Nederland. Je start iedere dag met een dagtegoed van 5 GB. Zijn deze GB’s (bijna) op? Dan sturen we je een sms. Je mag vanaf dat moment zo vaak als je wilt gratis 1 GB-aanvullers activeren.
Je GB’s zijn niet alleen geldig in Nederland, maar ook in de EU. In de EU kun je tot 60 dagen helemaal onbeperkt internetten met Unlimited EU. Ga je vaker op reis? Dan kun je na die 60 dagen elke maand nog 10 GB gebruiken.
Hier de voorwaarden van Go Unlimited.
https://www.t-mobile.nl/Consumer/media/ ... ebruik.pdf
Zo te zien,kun je die 100Gb met dat abo nooit kan halen.
Met vriendelijke groet,
Wybren
.

"Pecunia non olet."
Gebruikersavatar
Kapitein Henkie
Berichten: 43
Lid geworden op: vr apr 15, 2016 8:57 pm
Locatie: Lelystad
Info: MS 'Ons Schuitje', Westlander uit 1946, 16.00x2.95x0.8m.

Re: eindelijk gerechtigheid

Bericht door Kapitein Henkie »

Jammer weer dus... dankjewel voor de waarschuwing Waterman
Laatst gewijzigd door Kapitein Henkie op za apr 15, 2017 4:37 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten,

Kapitein Henkie

If you want a guarantee, buy a toaster... - Clint Eastwood
Gebruikersavatar
Marie Christina
Berichten: 4802
Lid geworden op: zo aug 21, 2011 7:59 am
Locatie: Noord Drenthe

Re: eindelijk gerechtigheid

Bericht door Marie Christina »

Als iets te mooi lijkt om waar te zijn.....
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
schipper-willem
Berichten: 626
Lid geworden op: do aug 04, 2011 3:51 pm

Re: eindelijk gerechtigheid

Bericht door schipper-willem »

Hallo allemaal, misschien wel een heel rare gedachte: ik heb namelijk de neiging om verder te willen leven zonder tv radio telefoon internet auto zonder alle onnodige prullaria om me heen maar misschien moet ik dan eerst wel dood voor dat mooie serene leven kan beginnen.
Hoever zijn we afgedwaald van de oorsprong, en wen er vast maar een beetje aan die kant gaan we toch weer op!
Trek het je niet te veel aan, nog een fijne dag,
Willem.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Kapitein Henkie
Berichten: 43
Lid geworden op: vr apr 15, 2016 8:57 pm
Locatie: Lelystad
Info: MS 'Ons Schuitje', Westlander uit 1946, 16.00x2.95x0.8m.

Re: eindelijk gerechtigheid

Bericht door Kapitein Henkie »

Misschien is dat wel een hele mooie insteek.... je raakt er zo aan gewent om maar met de meute mee te rennen. Het Is wel eens goed om even stil te staan bij de vragen of je het echt nodig hebt en of je niet beter af bent zonder :wink:
Groeten,

Kapitein Henkie

If you want a guarantee, buy a toaster... - Clint Eastwood
Gebruikersavatar
Marie Christina
Berichten: 4802
Lid geworden op: zo aug 21, 2011 7:59 am
Locatie: Noord Drenthe

Re: eindelijk gerechtigheid

Bericht door Marie Christina »

Je kanniet meer zonder.
De maatschappij verwacht van je dat je mee doet.
Dat is het probleem.

Een paar jaar geleden had mijn moeder internet genomen.
Ze had geen computer, maar nam het voor de kleinkinderen.
Nu hebben de kleinkinderen allemaal zo'n onbeperkt data abonnement en is de internetverbinding dus overbodig geworden.

Ik belde de provider en legde het uit en deelde mee dat ze het internet wilde opzeggen.
Vertelde dat ze dus geen computer in huis had en dat dat de reden was van het opzeggen.
3 x raden wat ze moest doen: het on-line opzegformulier invullen.... :(

Auto net zo.
Als ik de auto pak naar de zeevaartschool doe ik er 45 - 50 minuten over.
Neem ik het openbaar vervoer dan mag ik daar maar liefst een uur (!) bij optellen.
Dat is dan toch geen optie meer

Wil ik naar de boot dan doe ik daar met de auto 25 minuten over.
Met het openbaar vervoer 1 uur 38 minuten. :!:
Waarbij de laatste 20 minuten bestaan uit lopen.
Zie je me gaan, met mijn klusspullen?
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
wrotter
Berichten: 622
Lid geworden op: vr jul 03, 2015 2:04 pm

Re: eindelijk gerechtigheid

Bericht door wrotter »

wees maar blij dat het niet meer gaat zoals vroeger bellen via radio Scheveningen radio , soms lange wacht tijden en de kosten niet over heen te springen zo hoog.
toen kwamen er mobile telefoons alleen de kast meeslepen koste een hoop energie door het gewicht en grote ,en de kosten .
nu hebben we geluk dat het zo klein en licht is werkt duizend maal beter en nu zeuren de mensen dat het nog sneller moet ,meestal is het nu zo snel dat men het toch niet kan volgen ,nanoseconden en soms iets langzamer .en kleine kosten door abonnementen wat je nu per maand betaald betaalde je vroeger per gesprek.
anderen zeuren dat de zenders slecht zijn maar vergeten dat ze de hele dag door met een telefoontje vlak voor hun snuffer lopen net of die niets uitzend ,
nee nu gaat het gelukkig allemaal wat eenvoudiger .
Gebruikersavatar
Marie Christina
Berichten: 4802
Lid geworden op: zo aug 21, 2011 7:59 am
Locatie: Noord Drenthe

Re: eindelijk gerechtigheid

Bericht door Marie Christina »

Scheveningen Radio!
Ahh. Dàt waren nog eens tijden.
Fl 25,- voor de eerste 3 minuten, daarna 3,50 voor elke volgende minuut.
En dat was per VHF, de goedkoopste optie.
Per midden- of korte golf was helemaal niet te betalen.

Maar je zag het als kosten van het varen.
Dan maar een keer minder stappen.
Én je was helemaal de sheriff als je belde.
Nu ziet het thuisfront op marine traffic.com dat je binnen bent geweest en dat je niet eens gebeld hebt.
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
wrotter
Berichten: 622
Lid geworden op: vr jul 03, 2015 2:04 pm

Re: eindelijk gerechtigheid

Bericht door wrotter »

tja een gesprekje vanuit Sidney via Scheveningen van af het schip , begon met 80 gulden voor drie minuten ,met ons loontje hield het dan op ,ik weet niet wat er bij kwam per minuut .
Gebruikersavatar
Marie Christina
Berichten: 4802
Lid geworden op: zo aug 21, 2011 7:59 am
Locatie: Noord Drenthe

Re: eindelijk gerechtigheid

Bericht door Marie Christina »

Als ik mij goed herinner Fl 7.50 p/m. (begin jaren 90)
Hoeveel dat in SDR ("Swedish Dragme" :mrgreen: ) weet ik niet meer.
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
Waterman
Berichten: 1443
Lid geworden op: do feb 02, 2017 10:59 am
Locatie: Ergens boven de gasbel, die nu gesloten is.

Re: eindelijk gerechtigheid

Bericht door Waterman »

Marie Christina schreef:Hoeveel dat in SDR ("Swedish Dragme" :mrgreen: ) weet ik niet meer.
SDR=Special Drawing Rights.
De waarde van een SDR is ongeveer gelijk aan de Engelse pond.
Met vriendelijke groet,
Wybren
.

"Pecunia non olet."
Plaats reactie