Pech onderweg, slepen en/of revisie

Hier ontstaan de diepste gedachten...

Moderators: sailor wim, frank

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kapitein Henkie
Berichten: 43
Lid geworden op: vr apr 15, 2016 8:57 pm
Locatie: Lelystad
Info: MS 'Ons Schuitje', Westlander uit 1946, 16.00x2.95x0.8m.

Pech onderweg, slepen en/of revisie

Bericht door Kapitein Henkie »

L.S.,

Onlangs kreeg ik motorpech op het markermeer en ben toen door de KNRM netjes naar een klein haventje gesleept. Nu blijkt dat mijn brandstofpomp droog was gelopen en er dus geen gasolie meer binnenkwam. Pomp inmiddels gedemonteerd, maar nu nog iemand vinden in de buurt van Hoorn/Enkhuizen die de revisie zou kunnen doen. Dus als er iemand een goed idee heeft dan hoor ik het graag!

Ondertussen lig ik hier zonder drinkwatervoorziening en walstroom mijn accu's uit te putten. Gelukkig heb ik de auto vanuit Monnickendam hier naartoe kunnen halen dus zitten we niet zonder water en brood ;).

We zouden alleen best graag weer terug willen naar onze vaste plek, het is niet ver maar roeien met een 16 meter 22 ton platbodem gaat me niet lukken. Heeft iemand ervaring met of een tip voor een sleper die dat kan doen? En heeft iemand toevallig ook een idee hoeveel dat zou kosten?

Als je het antoord weet op de twee vragen (of 1 van de 2) dan wordt ik een bijzonder gelukkig mens.
Groeten,

Kapitein Henkie

If you want a guarantee, buy a toaster... - Clint Eastwood
Peter-J
Berichten: 395
Lid geworden op: di nov 11, 2014 10:51 am

Re: Pech onderweg, slepen en/of revisie

Bericht door Peter-J »

Is het je brandstof opvoerpomp of je diesel inspuit pomp? Hoezo kwam er geen diesel meer bij? Oorzaak lijkt mij belangrijk. Heb je geen kennis in je thuishaven die je naar huis wilt slepen?
heb je een prachtig verhaal, probeert er iemand anders een touw aan vast te knopen....... :lol:
Gebruikersavatar
Marie Christina
Berichten: 4802
Lid geworden op: zo aug 21, 2011 7:59 am
Locatie: Noord Drenthe

Re: Pech onderweg, slepen en/of revisie

Bericht door Marie Christina »

Ik denk dat het al gauw goedkoper is een dieselmonteur te laten komen ipv een sleper bestellen.
Maar dat gok ik.
Ik kan er naast zitten.
(Hangt uiteraard ook helemaal af van de reparatie)

Ben je niet toevallig lid van de botenwacht?

Zo niet: in Hoorn misschien deze: http://www.aqua-sport.nl/
Of in Enkhuizen: deze? http://www.jachtserviceenkhuizen.nl/
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
Baschinist
Berichten: 1036
Lid geworden op: di jun 27, 2017 4:26 pm
Locatie: Krimpen aan de Lek
Contacteer:

Re: Pech onderweg, slepen en/of revisie

Bericht door Baschinist »

Oude brandstofpomp inleveren en omruilen voor een gereviseerde/nieuwe , deze op de motor zetten en zelf terug varen. Is dit een optie?

En idd even uit vinden waarom de pomp is drooggelopen, anders kan het een dure hobby gaan worden.
Gebruikersavatar
Kapitein Henkie
Berichten: 43
Lid geworden op: vr apr 15, 2016 8:57 pm
Locatie: Lelystad
Info: MS 'Ons Schuitje', Westlander uit 1946, 16.00x2.95x0.8m.

Re: Pech onderweg, slepen en/of revisie

Bericht door Kapitein Henkie »

Peter-J schreef:Is het je brandstof opvoerpomp of je diesel inspuit pomp? Hoezo kwam er geen diesel meer bij? Oorzaak lijkt mij belangrijk. Heb je geen kennis in je thuishaven die je naar huis wilt slepen?
Het is de diesel inspuit pomp en we hebben hem al gedemonteerd. Mij was niet verteld dat je daar actief olie in het mechaniek moet spuiten. Hij was dus droog gelopen en de zuigertjes bleven hangen. Inmiddels hebben we met olie alles weer bewegend gekregen, ik weet alleen niet of de as beschadigd is dus laat ik hem liever nakijken. Of zal ik em er gewoon opzetten en kijken of ie het doet? Straks lig ik weer halverwege stil.

Er is eventueel iemand die mij zondag een lift kan geven maar dat is niet zeker.
Groeten,

Kapitein Henkie

If you want a guarantee, buy a toaster... - Clint Eastwood
Plaats reactie