Verzekering scouting sleepbootje

Hier ontstaan de diepste gedachten...

Moderators: sailor wim, frank

Plaats reactie
Baschinist
Berichten: 1036
Lid geworden op: di jun 27, 2017 4:26 pm
Locatie: Krimpen aan de Lek
Contacteer:

Verzekering scouting sleepbootje

Bericht door Baschinist »

Zijn hier toevallig (scouting) mensen die weten hoe/wat/waar hun slepertje verzekerd is?

Ik probeer dit voor onze club uit te vinden. Wij hebben via Scouting NL een collectieve verzekering, ik was altijd in de veronderstelling dat hiermee de sleepactiviteiten afgedekt waren maar het is eigenlijk een doodgewone watersportverzekering met wat korting en een aantal clausule's minder. Er word met geen woord gesproken over het sleepverhaal.

Groeten,

Bas
Gebruikersavatar
Handige Harrie
Berichten: 296
Lid geworden op: do dec 04, 2014 12:41 pm
Contacteer:

Re: Verzekering scouting sleepbootje

Bericht door Handige Harrie »

Eh de hele bups hier valt onder Delta Lloyd. Maar dat is in de basis ook een normale watersportpolis.
Geloof dat er niet veel in gedekt wordt maar hij is goedkoop heb ik me laten vertellen.

Wat verder bij mij altijd nog een groot vraagteken is, is het slepen met boten van andere groepen.
Aangezien wij niet heel erg discrimineren van wat we wel of niet slepen bij admikampen, hebben we vaak 3-4 verschillende groepen er achter hangen.
Dan is het wel handig om te weten onder welke verzekering het valt als je een ongeluk mocht krijgen.

Is nog een puntje van onderzoek zodra ik door de papierwinkel omternt vaarpapieren hier rond heb.
Alles past met een hamer. Zoniet, grotere hamer pakken
Baschinist
Berichten: 1036
Lid geworden op: di jun 27, 2017 4:26 pm
Locatie: Krimpen aan de Lek
Contacteer:

Re: Verzekering scouting sleepbootje

Bericht door Baschinist »

Ik denk dat wij dezelfde verzekering hebben.

De dingen die niet gedekt zijn vaak al ondergebracht bij andere collectieve verzekeringen via SN, vandaar dat ze eruit zijn gehaald en het allemaal wat goedkoper is.
Iedereen had het altijd over de verzekering via SN en dat daar alles in geregeld was en dat het wel goed zou zitten. Ik ben er daarom ook vanuit gegaan dat er wat extra clausules in de polis zouden staan omtrent slepen, aangezien dat nogal een typische activiteit is die ook qua wetgeving een beetje in een grijs gebied zit. Maar dat is dus niet zo, staat idd hetzelfde in als elke watersportpolis.

Maar mocht je schade varen met je sleep, hoe zit dat dan? Volgens een waterportpolis niet je sleper zoals het er staat, kan het dan op de individuele verzekering van de vlet in kwestie?
dconel
Berichten: 472
Lid geworden op: ma mei 11, 2009 10:23 pm
Locatie: Hank
Contacteer:

Re: Verzekering scouting sleepbootje

Bericht door dconel »

Onze sleepboot is verzekerd en onze vletten en andere vaartuigen zijn ook WA verzekerd. Daarmee is alles gedekt lijkt mij.

Overigens vind ik het niet vreemd dat een verzekeraar niet alle mogelijke manoeuvres en situaties opneemt in de polis. Dat wordt een oneindig groot boek..
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
En 'dat gaat niet' bestaat niet
Baschinist
Berichten: 1036
Lid geworden op: di jun 27, 2017 4:26 pm
Locatie: Krimpen aan de Lek
Contacteer:

Re: Verzekering scouting sleepbootje

Bericht door Baschinist »

Daarmee is alles gedekt lijkt mij
Das een aanname das altijd link :wink: Vroeg het me gewoon af, aangezien de verantwoordelijke schipper dan wel op een ander vaartuig zit. Maar zou goed kunnen dat dit gewoon op deze manier is geregeld.
Overigens vind ik het niet vreemd dat een verzekeraar niet alle mogelijke manoeuvres en situaties opneemt in de polis. Dat wordt een oneindig groot boek..
Dat hoeft ook niet per se, was daar alleen stiekem een beetje vanuit gegaan. Aan de andere kant kan ik me wel voorstellen dat een verzekeraar extra eisen stelt t.o.v. extra risico wat je loopt in vergelijking met andere "normale" watersporters. Dat is op zich niet zo bijzonder als dat gebeurd.
( slepen prima, maar niet met kinderen achter in de sleep. De wet stelt geen max aan het aantal te slepen vletje? dan doen wij dat wel. Vletjes slepen? prima, maar niet op het Ijsselmeer, wad, Oosterschelde, etc) Dat soort zaken. Heb me daar nooit eerder in verdiept maar was er eigenlijk vanuit gegaan dat dit soort dingen in de polis zouden staan.

Dat balletje ging eigenlijk rollen toen ik erachter kwam dat sommige verzekeringsmaatschappijen ook extra maatregelen wensen boven de wet uit. Volgens de wet 2 brandblussers? Prima, wij willen er 3.....dat soort zaken.
Boekel
Berichten: 858
Lid geworden op: za dec 01, 2007 10:55 am
Locatie: Alkmaar
Info: Oving1
Motorscheepje 1914
26,4 x 4,7m
Diesel elektrisch, Cummins 5.9bt / Stamford generator 85kvA / ABB frequentieregelaar / LS 75kW 6p elektromotor
Druk aan het verbouwen tot varend woonschip.
Contacteer:

Re: Verzekering scouting sleepbootje

Bericht door Boekel »

Wij via DMW
dconel
Berichten: 472
Lid geworden op: ma mei 11, 2009 10:23 pm
Locatie: Hank
Contacteer:

Re: Verzekering scouting sleepbootje

Bericht door dconel »

Baschinist schreef:.. Aan de andere kant kan ik me wel voorstellen dat een verzekeraar extra eisen stelt t.o.v. extra risico wat je loopt in vergelijking met andere "normale" watersporters.
Wij zijn gewoon watersporters hoor :P Je moet niet doen alsof je speciaal bent, dan krijg je straks inderdaad een speciale behandeling. Toevallig gisteren dit onderwerp nog even besproken binnen de groep, en we hebben volgens ons nog nooit aanspraak hoeven doen op ene verzekering. Misschien zijn we toch speciaal en verdienen we korting :lol:
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
En 'dat gaat niet' bestaat niet
Baschinist
Berichten: 1036
Lid geworden op: di jun 27, 2017 4:26 pm
Locatie: Krimpen aan de Lek
Contacteer:

Re: Verzekering scouting sleepbootje

Bericht door Baschinist »

Nou gewoon....... :roll:

Normale watersporters worden met open armen ontvangen in een jachthaven.....padvinders zien ze liever vertrekken :lol:

En een speciale behandeling hoeft niet per se verkeerd te zijn, dat hangt helemaal van de behandeling af natuurlijk :mrgreen:

Maar jullie hebben nooit een geintje voor de verzekering? Doen wij toch iets verkeerd :?
Gebruikersavatar
Handige Harrie
Berichten: 296
Lid geworden op: do dec 04, 2014 12:41 pm
Contacteer:

Re: Verzekering scouting sleepbootje

Bericht door Handige Harrie »

Baschinist schreef: Normale watersporters worden met open armen ontvangen in een jachthaven.....padvinders zien ze liever vertrekken :lol:
*groepen met jongeren

Of je nou langs komt als scouting, student of jonge watersporter. Zodra je als groep binnenkomt wordt je argwanend toegekeken, in sommige gevallen terecht maar vaker niet dan wel.

Maar om even terug te komen op het topic.
Wij zijn wel aan het kijken om onze motorboten over te doen naar EOC. Mede vanwege goede ervaringen hier op het forum en omdat de verplichte keuringen ook een goede stok achter de deur zij voor de vereniging.
Alles past met een hamer. Zoniet, grotere hamer pakken
Baschinist
Berichten: 1036
Lid geworden op: di jun 27, 2017 4:26 pm
Locatie: Krimpen aan de Lek
Contacteer:

Re: Verzekering scouting sleepbootje

Bericht door Baschinist »

Of je nou langs komt als scouting, student of jonge watersporter. Zodra je als groep binnenkomt wordt je argwanend toegekeken, in sommige gevallen terecht maar vaker niet dan wel.
Das helemaal waar. maar ook het hebben van stalen klompjes tussen al het hoogglans spul doet hier en daar de bloeddruk wat stijgen. Ook vaker onterecht dan terecht. Maar de verzekeringsvraag komt wel ergens vandaan natuurlijk :mrgreen:
Wij zijn wel aan het kijken om onze motorboten over te doen naar EOC. Mede vanwege goede ervaringen hier op het forum en omdat de verplichte keuringen ook een goede stok achter de deur zij voor de vereniging.
Verplichte keuring? Vertel, dat was mij even ontgaan. Zullen een hoop mensen niet met mij eens zijn maar ik zou iets dergelijks ook niet verkeerd vinden.
dconel
Berichten: 472
Lid geworden op: ma mei 11, 2009 10:23 pm
Locatie: Hank
Contacteer:

Re: Verzekering scouting sleepbootje

Bericht door dconel »

Baschinist schreef:Maar jullie hebben nooit een geintje voor de verzekering? Doen wij toch iets verkeerd :?
Nope, en we varen met 8 kano's, 6 vletten, 1 aakje en een sleepbootje.

*klopt af op ongeverfd hout*
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
En 'dat gaat niet' bestaat niet
Boekel
Berichten: 858
Lid geworden op: za dec 01, 2007 10:55 am
Locatie: Alkmaar
Info: Oving1
Motorscheepje 1914
26,4 x 4,7m
Diesel elektrisch, Cummins 5.9bt / Stamford generator 85kvA / ABB frequentieregelaar / LS 75kW 6p elektromotor
Druk aan het verbouwen tot varend woonschip.
Contacteer:

Re: Verzekering scouting sleepbootje

Bericht door Boekel »

Wij hebben sinds ik me kan herinneren ook nooit wat hoeven claimen, en genieten de hoogst haalbare no-claim korting (5 vletjes en sleepbootje)

En je kunt best stellen dat we regelmatig op het water zijn ;)
Baschinist
Berichten: 1036
Lid geworden op: di jun 27, 2017 4:26 pm
Locatie: Krimpen aan de Lek
Contacteer:

Re: Verzekering scouting sleepbootje

Bericht door Baschinist »

No claim? das niet de collectieve scouting verzekering dan.....daar doen ze niet aan :roll:
Klaver vier
Berichten: 1289
Lid geworden op: wo okt 31, 2012 5:18 pm
Locatie: Hilversum

Re: Verzekering scouting sleepbootje

Bericht door Klaver vier »

Handige harrie als je bij eoc gaat verzekeren is een keuring niet verplicht hoor,maar wel slim anders wordt het vlak en de standpijpen als risico beschouwd,en mocht daar dan wat mee gebeuren ben je niet verzekerd.
De eerste keer keuren is heel prijzig € 465 bij een boot die onder de € 100,000 kost er boven is gratis.
Ik heb het laten doen, dus ik weet waar ik het over heb
Gr René ( Klaver vier )
Klaver vier
Plaats reactie