Sluisdiscipline

Hier ontstaan de diepste gedachten...

Moderators: sailor wim, frank

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Marie Christina
Berichten: 4802
Lid geworden op: zo aug 21, 2011 7:59 am
Locatie: Noord Drenthe

Re: Sluisdiscipline

Bericht door Marie Christina »

Dat lijkt mij ook.

En ja, hoor , <15m mag je gerust op het IJsselmeer varen.
Waddenzee ook.
Geen probleem.
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
Gebruikersavatar
Ducomte
Berichten: 71
Lid geworden op: di feb 07, 2017 11:19 am
Locatie: Warmond

Re: Sluisdiscipline

Bericht door Ducomte »

Maar mag ik er bij Lübeck uit en via de Oostzee, Rügen naar Stettin?
Groet, Wim
Gebruikersavatar
Marie Christina
Berichten: 4802
Lid geworden op: zo aug 21, 2011 7:59 am
Locatie: Noord Drenthe

Re: Sluisdiscipline

Bericht door Marie Christina »

Ik ben geneigd te zeggen van wel.
Maar helemaal zeker weten doe ik het niet.
Laat ik het zo zeggen: ik heb er nog nooit van gehoord dat het níet mag.
Op zee dan.

Ik weet wel dat er heel wat regeltjes zijn voor de binnen wateren van Duitsland.
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
Gebruikersavatar
RuudMal
Berichten: 1460
Lid geworden op: zo mar 16, 2014 10:48 am
Locatie: Ede

Re: Sluisdiscipline

Bericht door RuudMal »

Menno,


Regeltjes op binnenwateren van duitsland, waar denk je aan? Voor de kanalen? Afgelopen zomer heb ik daar gevaren zoals ik in nederland vaar. Alleen bij de sluizen moet je je wel aan de opdracht van sluismeester houden. Echte duitse hirarchie aldaar.

Een andere duitse pleziervaarder had daar de volgende opmerking over: je hebt koning keizer en...
De persoon in kwestie had €90 boete gekregen omdat hij niet wachtte totdat hij toestemming kreeg richting de sluis te varen. Hij moest wachten totdat de sluis hem riep om in te varen.

Voor de rest is het varen daar goed heb ik ervaren.

Gr
Ruud
Ancora Imparo
Gebruikersavatar
Marie Christina
Berichten: 4802
Lid geworden op: zo aug 21, 2011 7:59 am
Locatie: Noord Drenthe

Re: Sluisdiscipline

Bericht door Marie Christina »

Weet ik niet precies, Ruud.
Volgens mij had ik dat hier ergens gelezen.
Ging geloof ik over varen op de Eems of Elbe.
Zoals ik me vaag herinner kwam dat ter sprake bij een raadplaat die per ongeluk over de grens ging.

Heb zitten zoeken. Kan het niet meer terug vinden.
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
wrotter
Berichten: 622
Lid geworden op: vr jul 03, 2015 2:04 pm

Re: Sluisdiscipline

Bericht door wrotter »

in voorbije dagen waren ze in Duitsland goed bezig met Hollandertje pesten ,voor het minste geringe werd je aan gepakt dus was het oppassen vooral bij sluizen ,tja eens een foutje gemaakt en niet gedaan wat de sluisboer zij werden we op breedte van het schip gecontroleerd en daar gingen zomaar een stuk of 5 schutbeurten je neus voor bij en kwamen ze met u bent 1/2 cm te breed of je effe 500 mark op tafel wou leggen ,tja rederij schip dus eerst toestemming ,ok maar daarna iedere reis weer 500 mark .op je varen hadden ze ook vaak wat aan te merken niet op de juiste plaats (hoe verzin je het) heel vaak kleine dingen maar vaak een protocol aan je kont voor een aantal marken ,gelukkig is het beter geworden ,maar hoe men nu tegenover de recreant uitvalt moet ik nog ervaren .
Gebruikersavatar
Ducomte
Berichten: 71
Lid geworden op: di feb 07, 2017 11:19 am
Locatie: Warmond

Re: Sluisdiscipline

Bericht door Ducomte »

Als recreant heb ik goede ervaringen, maar je moet goed kijken, luisteren en aan de regels houden.
Wim
Gebruikersavatar
Marie Christina
Berichten: 4802
Lid geworden op: zo aug 21, 2011 7:59 am
Locatie: Noord Drenthe

Re: Sluisdiscipline

Bericht door Marie Christina »

En zo komen we toch weer bij het originele onderwerp uit: sluisdiscipline :)
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
Gebruikersavatar
Ducomte
Berichten: 71
Lid geworden op: di feb 07, 2017 11:19 am
Locatie: Warmond

Re: Sluisdiscipline

Bericht door Ducomte »

Eind juli 2019 vroeg de sluismeester van Schleuse Hohenwarthe diverse malen een beroepsschip om wat naar voren te gaan, maar geen reactie, wij lagen achter in de sluis, de bolder in de muur zat vlak achter hem. We gingen 19 meter zakken en lagen vast op een bolder op de kant. Bij 15 meter riep de sluismeester dat we onze 30 meter lijn moesten inhalen. Toen werd meneer voor ons wakker, ging naar voren en konden wij aan de muur vast maken.
Dit zijn uitzonderingen!
Groet, Wim
Plaats reactie