positief de winter in...

Hier ontstaan de diepste gedachten...

Moderators: sailor wim, frank

Plaats reactie
Gebruikersavatar
frank
Site Admin
Berichten: 803
Lid geworden op: zo nov 11, 2007 9:18 pm
Locatie: Cuijk (nb)
Contacteer:

positief de winter in...

Bericht door frank »

De winter staat weer voor de deur, tijd om de boot eens na te lopen en voor te bereiden op mogelijke vorst.
Deze periode aan het eind van het vaarseizoen heeft voor mij altijd een rouwrandje zal ik maar zeggen.
Dat was indertijd ook de reden om eindelijk het plan uit te voeren in de winter te gaan varen, dat was een aantal jaren geleden en het was verrekte koud kan ik me nog herinneren. Op mijn website heb ik daar nog een mooi verslag van staan.

Afbeelding

Maar goed, om het verhaal positief te houden gingen we vorige week nog even een oefenrondje maken met het pontje en natuurlijk vielen we in dichte mist. Konden amper de oever zien en de marifoon kwetterde steeds met berichten van de RWS boot hier ter plekke. Dus maar niet de rivier op want zicht is te weinig en dat betekent vaarverbod voor jachten. Maar halverwege klaarde het weer op en dan zagen we ineens waarom die RWS boot daar lag en de pont niet voer. Meneer was waarschijnlijk zijn leesbril vergeten vanmorgen en zo de veerstoep afgereden of...

Afbeelding

En terug bij de werf staat een ander mens met positieve inslag zijn boot in stukken te zagen want al jaren onverkoopbaar en moet eens opgeruimd worden want kost alleen maar geld.. Mooie handzame stukken en zo de aanhanger in naar de stort. Zo gaat dat tegenwoordig rond wintertijd.
Ach ja.. de tijden veranderen, de jeugd wil wat anders dan blijf je met je spullen zitten terwijl de kosten doorlopen en de AOW is ook niet alles.

Afbeelding

Afbeelding

Kortom, we gaan weer met een goed gevoel de winter in en straks ruiken we die frisse voorjaarslucht weer die over het water hangt, gemengd met een veuegje diesel geeft dat weer dat oude gevoel terug en starten we weer op.
gr FRank

\\ Blind vertrouwen in de autoriteiten is de grootste vijand van de waarheid. Albert Einstein //
Afbeelding
Arrejoan
Berichten: 598
Lid geworden op: vr mei 22, 2015 6:43 pm
Info: Bouwjaar+/- 1940. Ze heet TADI 3. ooit een werkschip-werfsleper 12x3x1,2 mtr DAF 475 85pk (1963)

Re: positief de winter in...

Bericht door Arrejoan »

Goedenavond allen, @ Frank : Of je een positief gevoel krijgt bij het in stukken zagen van je boot waag ik te betwijfelen :lol: , maar de man kijkt niet echt in mineur dus valt het misschien mee en zoals je zegt alsmaar kosten maken en er niks voor terug krijgen is OOK niks.
Het is weer de tijd van koud en mistig dus voorzichtigheid geboden aan dek en op het water.
En gelukkig hebben alle jaargetijden hun pleziertjes dusss..........toch goed gevoel :D
groet Ad
mijn schip is als een gat in het water , waar ik al mijn geld ingooi :(
Plaats reactie