kosten CVO

Hier ontstaan de diepste gedachten...

Moderators: sailor wim, frank

Gebruikersavatar
Gerard
Berichten: 674
Lid geworden op: di aug 08, 2017 11:39 am
Locatie: Wisselend
Info: Woon op en vaar sinds 2006 met de historische (1904) Zeeuwse (zeil)klipper "Mentor", met een "Varend monument"-status.

Re: kosten CVO

Bericht door Gerard »

quichot schreef:Hij kwam om 8:30 en was 11:00 klaar. 2 1/2 uur dus zo'n beetje.

Ja, ik krijg dat thuisgestuurd.
O.k. Dan zijn de gevraagde prijzen toch wel abnormaal hoog, vind je niet? Kortom, we worden uitgekleed.
Gerard van Katwijk
a.b. Zeeuwse (zeil)klipper "Mentor"
Gebruikersavatar
varg
Berichten: 764
Lid geworden op: vr okt 30, 2009 8:42 pm
Locatie: Amsterdam
Info: 'Varg'
LBD 9,62 m x 3.46 m x 0.80 m
Doorvaarthoogte gestreken mast: 1.95 m
Motor: Yanmar 4JH4E 53pk mech.kk.

Re: kosten CVO

Bericht door varg »

Ik denk dat de keus voor die zwemvesten met de schipper te maken heeft....je hebt er types bij die van zichzelf al wat opgeblazen zijn .... :D
Arnold
Gebruikersavatar
quichot
Berichten: 2085
Lid geworden op: di jul 14, 2009 12:14 am
Locatie: Amsterdam
Info: motorbokschip Jonge Willem. 1910 H.Haring Wilnis
20.6 x 4,1 x 0,9 (diepgang, niet de holte)
58 ton laadvermogen
40 ton waterverplaatsing
DAF DD575 1964
reg.nr varend erfgoed 2639

Re: kosten CVO

Bericht door quichot »

ronrtl schreef: Appart.. ik ben dus net gekeurd en most per opvarende een Solas gekeurd reddingsvest aan boord hebben.
Het kan er mee te maken hebben dat jouw schip weliswaar cvo-plichtig is op grond van de doosmeting, maar formeel op basis van de L.O.A. geen groot schip is. Wellicht gelden dan toch weer andere normen.
Feit blijft dat ik nog geen twee gelijke keuringservaringen heb zien langskomen. Dus het kan net zo goed de interpretatie van deze keurmeester zijn.

Gerard schreef: O.k. Dan zijn de gevraagde prijzen toch wel abnormaal hoog, vind je niet? Kortom, we worden uitgekleed.
Als eerder gezegd, ik heb nog geen rekening ontvangen, dus ik weet dat nog niet. Dit zijn kosten die ik moet maken om goedgekeurd te worden. Ook goeie handel natuurlijk.
En zinloos: die dure zwemvesten berg ik veilig en droog op en zullen in de praktijk (varen op verstilde kanaaltjes en rivieren) alleen bovendeks komen als handhavers er naar vragen. Als nodig trek ik wel mijn oude zwemvest aan.

@Arnold, mijn keuze is het niet. Ik ga echt niet in discussie met de keurmeester op dit punt. :wink:
De haven is onze bestemming, maar niet ons doel.
Met schippersgroet,
Guido
Gebruikersavatar
Gerard
Berichten: 674
Lid geworden op: di aug 08, 2017 11:39 am
Locatie: Wisselend
Info: Woon op en vaar sinds 2006 met de historische (1904) Zeeuwse (zeil)klipper "Mentor", met een "Varend monument"-status.

Re: kosten CVO

Bericht door Gerard »

quichot schreef:
ronrtl schreef: Appart.. ik ben dus net gekeurd en most per opvarende een Solas gekeurd reddingsvest aan boord hebben.
Het kan er mee te maken hebben dat jouw schip weliswaar cvo-plichtig is op grond van de doosmeting, maar formeel op basis van de L.O.A. geen groot schip is. Wellicht gelden dan toch weer andere normen.
Nee, dat maakt niets uit. "Doosmeting" of L.O.A. geven alleen maar aan of een schip al dan niet CBB-plichtig is.
Feit blijft dat ik nog geen twee gelijke keuringservaringen heb zien langskomen. Dus het kan net zo goed de interpretatie van deze keurmeester zijn.
Dat er geen uniformiteit is (verre van dat), toont nou juist aan dat we overgeleverd zijn aan willekeur.
Gerard schreef: O.k. Dan zijn de gevraagde prijzen toch wel abnormaal hoog, vind je niet? Kortom, we worden uitgekleed.
Als eerder gezegd, ik heb nog geen rekening ontvangen, dus ik weet dat nog niet. Dit zijn kosten die ik moet maken om goedgekeurd te worden.
O.k. Ik dacht dat dit de kosten (incl. keuring) voor ontvangst van een CBB waren. Je bent er dus nog niet.
Ook goeie handel natuurlijk.
Yep. Wie zou er nog meer zo'n uurloon kunnen opstrijken? De minister president of sommige maffia-advocaten? ;-)
En zinloos: die dure zwemvesten berg ik veilig en droog op en zullen in de praktijk (varen op verstilde kanaaltjes en rivieren) alleen bovendeks komen als handhavers er naar vragen.
Ik draag altijd reddingsvesten - geen zwemvesten want ze zijn niet om te zwemmen maar om gered te kunnen worden ;-) - en verplicht het ook iedereen aan boord. Immers, overal kun je overboord vallen, je kop stoten, bewusteloos raken en is het water (meestal) koud en de afstand tot de wal en/of waar je uit het water kunt (te) ver en staat er vaak stevige stroming op rivieren.
Gerard van Katwijk
a.b. Zeeuwse (zeil)klipper "Mentor"
Gebruikersavatar
quichot
Berichten: 2085
Lid geworden op: di jul 14, 2009 12:14 am
Locatie: Amsterdam
Info: motorbokschip Jonge Willem. 1910 H.Haring Wilnis
20.6 x 4,1 x 0,9 (diepgang, niet de holte)
58 ton laadvermogen
40 ton waterverplaatsing
DAF DD575 1964
reg.nr varend erfgoed 2639

Re: kosten CVO

Bericht door quichot »

Gerard schreef: Ik draag altijd reddingsvesten - geen zwemvesten want ze zijn niet om te zwemmen maar om gered te kunnen worden ;-)
Ben jij onderwijzer van je vak of zo? :wink:
Ik heb ze hier gekocht: https://www.zwemvesten.nl/
Ik zal ze mailen dat ze de verkeerde vesten verkopen.
De haven is onze bestemming, maar niet ons doel.
Met schippersgroet,
Guido
Gebruikersavatar
Marie Christina
Berichten: 4802
Lid geworden op: zo aug 21, 2011 7:59 am
Locatie: Noord Drenthe

Re: kosten CVO

Bericht door Marie Christina »

Toch is er een wezenlijk verschil tussen die twee.
Een zwemvest is zo'n ding die surfers en waterskiërs aan hebben.
Houdt je alleen drijvende, verder niks.
Val je bewusteloos in het water met je gezicht naar voren, zal je verzuipen als een rat.

Een reddingsvest zal je in bewusteloze toestand op je rug draaien, je nek ondersteunen en zorgen dat je kin minstens 8 cm boven water blijft.
(In stilstand water, uiteraard)
En ja, ik ben onderwijzer. :D
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
Gebruikersavatar
Gerard
Berichten: 674
Lid geworden op: di aug 08, 2017 11:39 am
Locatie: Wisselend
Info: Woon op en vaar sinds 2006 met de historische (1904) Zeeuwse (zeil)klipper "Mentor", met een "Varend monument"-status.

Re: kosten CVO

Bericht door Gerard »

quichot schreef:
Gerard schreef: Ik draag altijd reddingsvesten - geen zwemvesten want ze zijn niet om te zwemmen maar om gered te kunnen worden ;-)
Ben jij onderwijzer van je vak of zo? :wink:
Nee. Wel ooit is 1 dag geprobeerd maar onderwijs geven leek een bijzaak ;-) Vond dat ik m'n energie beter ergens anders aan kon besteden.
Ik heb ze hier gekocht: https://www.zwemvesten.nl/
Ik zal ze mailen dat ze de verkeerde vesten verkopen.
Misschien verkopen ze ook wel vesten om mee te (leren) zwemmen? ;-)
Gerard van Katwijk
a.b. Zeeuwse (zeil)klipper "Mentor"
Gebruikersavatar
Gerard
Berichten: 674
Lid geworden op: di aug 08, 2017 11:39 am
Locatie: Wisselend
Info: Woon op en vaar sinds 2006 met de historische (1904) Zeeuwse (zeil)klipper "Mentor", met een "Varend monument"-status.

Re: kosten CVO

Bericht door Gerard »

Marie Christina schreef:Toch is er een wezenlijk verschil tussen die twee.
Een zwemvest is zo'n ding die surfers en waterskiërs aan hebben.
Houdt je alleen drijvende, verder niks.
Val je bewusteloos in het water met je gezicht naar voren, zal je verzuipen als een rat.
Kortom, niet wat je verwacht van zo'n ding, toch? Puur als hulpmiddel om te leren zwemmen.
Een reddingsvest zal je in bewusteloze toestand op je rug draaien, je nek ondersteunen en zorgen dat je kin minstens 8 cm boven water blijft.
(In stilstand water, uiteraard)
En da's wel handig aan boord ;-)
En ja, ik ben onderwijzer. :D
Niets mis mee. Ook van onderwijzers kun je dingen leren ;-) ;-)
Gerard van Katwijk
a.b. Zeeuwse (zeil)klipper "Mentor"
Baschinist
Berichten: 1036
Lid geworden op: di jun 27, 2017 4:26 pm
Locatie: Krimpen aan de Lek
Contacteer:

Re: kosten CVO

Bericht door Baschinist »

En toch sta ik er bij ons elke keer weer van te kijken hoeveel er afgekeurd worden en/of niet (goed) afgaan :(
Gebruikersavatar
quichot
Berichten: 2085
Lid geworden op: di jul 14, 2009 12:14 am
Locatie: Amsterdam
Info: motorbokschip Jonge Willem. 1910 H.Haring Wilnis
20.6 x 4,1 x 0,9 (diepgang, niet de holte)
58 ton laadvermogen
40 ton waterverplaatsing
DAF DD575 1964
reg.nr varend erfgoed 2639

Re: kosten CVO

Bericht door quichot »

Zwemmen, redden, pompen of verzuipen, waar het om ging is vesten met dit keurmerk:
Lifejacket with: EN 396 / 1998 regulation
En daar voldoen ze aan.
Voor de rest mag iedereen ze noemen zoals men zelf goeddunkt. :mrgreen:
De haven is onze bestemming, maar niet ons doel.
Met schippersgroet,
Guido
Gebruikersavatar
frank
Site Admin
Berichten: 803
Lid geworden op: zo nov 11, 2007 9:18 pm
Locatie: Cuijk (nb)
Contacteer:

Re: kosten CVO

Bericht door frank »

en dan het nieuwste vandaag.
Kreeg net van een kennis te horen dat je als je wel CVO plicht hebt op basis van je blok maar geen 20 meter bent dan heb je geen AIS plicht.
Hij zegt een schrijven te hebben oid van RWS waar dat beweerd wordt.
Heb ik nou de discussie niet goed gevolgd of te veel Leffe's opengemaakt??
gr FRank

\\ Blind vertrouwen in de autoriteiten is de grootste vijand van de waarheid. Albert Einstein //
Afbeelding
Gebruikersavatar
ronrtl
Berichten: 136
Lid geworden op: za feb 25, 2017 5:40 pm
Info: Hamburger Barkas MS Zilverster
varend woonschip
lXbXd 19X4.2X1.6
DAF 1160 D 200pk
http://mszilverster.jouwweb.nl/
Contacteer:

Re: kosten CVO

Bericht door ronrtl »

frank schreef:en dan het nieuwste vandaag.
Kreeg net van een kennis te horen dat je als je wel CVO plicht hebt op basis van je blok maar geen 20 meter bent dan heb je geen AIS plicht.
Hij zegt een schrijven te hebben oid van RWS waar dat beweerd wordt.
Heb ik nou de discussie niet goed gevolgd of te veel Leffe's opengemaakt??
Als dat waar is en de Leffe's zijn niet van invloed geweest moeten we ECHT dat schrijven in handen te zien krijgen. Immers zou dat een enorme claim zijn aan het adres van de keurinstanties daar dit WEL word geeist. Ikzelf bijvoorbeeld had totaal geen behoefte aan AIS maar werd verplicht een klasse A incl. officiele inbouw verklaring te hebben voor mijn CVO. Kosten? totaal incl. keuring 2100 euro! Mogen ze van mij zo terug storten en krijgen ze mijn AIS in een doosje opgestuurd :lol:
Baschinist
Berichten: 1036
Lid geworden op: di jun 27, 2017 4:26 pm
Locatie: Krimpen aan de Lek
Contacteer:

Re: kosten CVO

Bericht door Baschinist »

Wss al lang bekend maar op onderstaande link wel een handig tabelletje.

https://www.google.nl/url?sa=t&source=w ... UxBZkaPbnH
Gebruikersavatar
ronrtl
Berichten: 136
Lid geworden op: za feb 25, 2017 5:40 pm
Info: Hamburger Barkas MS Zilverster
varend woonschip
lXbXd 19X4.2X1.6
DAF 1160 D 200pk
http://mszilverster.jouwweb.nl/
Contacteer:

Re: kosten CVO

Bericht door ronrtl »

Das een mooi tabelletje! :D
Dus inderdaad bij een blokmeting l*b*d boven de 100kub WEL AIS verplicht.
...Klopt dus wel. :wink:
WADnWIND

Re: kosten CVO

Bericht door WADnWIND »

Baschinist schreef:Wss al lang bekend maar op onderstaande link wel een handig tabelletje.

https://www.google.nl/url?sa=t&source=w ... UxBZkaPbnH
Ik zie de CBB gevallen nergens terug??
Plaats reactie