Casco katwijker

Hier ontstaan de diepste gedachten...

Moderators: sailor wim, frank

sailor wim

Casco katwijker

Berichtdoor sailor wim » vr dec 08, 2017 9:30 am

Hoi .
Op MP staat katwijker de Hoop te koop voor €6500.
"In orginele staat" voor de liefhebber anders sloop.
Waar het mij nu om gaat is dit niet wat laat voor dit schip.
Wat betrefd het CvO .
De 5 meter breed, als goed opgemeten, is natuurlijk prima maar zal inkorten alleen nog kunnen tot onder de 20 meter?
Gr Wim
Ik drink voor elk probleem oplos koffie.
Wat thuis blijft is mooi meegenomen.

Peter-J

Re: Casco katwijker

Berichtdoor Peter-J » vr dec 08, 2017 10:14 am

Volgens mij is hij perfect aan de maat toch. 25 meter in maximum. Hoe het gaat met de CVO weet ik niet. Wel zijn wij zelf op dit moment aan het onderzoeken of het haalbaar is om op het water te gaan wonen. Lijkt een lastige kwestie te gaan worden. Vooral de financiering is denk ik een lastige. Niemand biedt meer een scheepshypotheek aan. Alleen de rabo nog. En die stellen ook eisen.... zou zo zonde zijn als dit soort schepen verdwijnt uit Nederland. ...

Iemand ervaring met hypotheken op schepen trouwens?
heb je een prachtig verhaal, probeert er iemand anders een touw aan vast te knopen....... :lol:

sambeek

Berichtdoor sambeek » vr dec 08, 2017 3:32 pm

Casco Katwijker
Afmeting 22.00M x 4.30 Motor daf 575 120pk
Gebruikt
€ 49.000,00

Deze zag ik wel staan. Vind het (te)veel geld.
groet Terpstra / SAMBEEK

sambeek

Berichtdoor sambeek » vr dec 08, 2017 3:57 pm

groet Terpstra / SAMBEEK

Peter-J

Berichtdoor Peter-J » vr dec 08, 2017 4:01 pm

Authentieke Luxemotor, varend woonschip
€ 129.000,00
http://link.marktplaats.nl/m1129802458? ... ialbuttons

Daar was ons oog op gevallen....

Groeten, Peter Jansen
heb je een prachtig verhaal, probeert er iemand anders een touw aan vast te knopen....... :lol:

Klaver vier

Berichtdoor Klaver vier » vr dec 08, 2017 5:44 pm

Het is natuurlijk een gigantisch prijsverschil,maar ook een heel groot kwaliteits verschil de boot die Terpstra wel ziet zitten of de boot die Peter mooi vindt
Mijn idee is dat de boot die Terpsta mooi vindt,je alleen maar ellende koopt
De boot die Peter mooi vindt vindt ik ook heel mooi en ziet er op de foto,s perfect uit.
Ik heb inmiddels meerdere boten gehad en ook vaak de ellende van een ander gekocht.
Nu heb ik er gelukkig door alle fouten die ik eerder gemaakt heb beter leren kijken hoe een boot er een beetje uit moet zien.
Ik zou dus nu nooit meer zo,n werkboot kopen,veel liever een boot die kompleet klaar is en die ik alleen maar goed hoef te onderhouden.
Wat ik vroeger ook allemaal op kon brengen om een boot op te knappen zou mij nu ook niet meer lukken,qua energie.
Gr René ( klaver vier)
Klaver vier

Navigo

Berichtdoor Navigo » vr dec 08, 2017 6:30 pm

HH,

Pittige prijzen, daar kun je aardig wat voor doen op het eerst genoemde beurtscheepje.
Inkortten nee zou ik niet doen, je begint met een schoon casco, dus je kunt meteen voldoen aan de nieuw gestelde eisen.
Die extra lengte is in mijn ogen juist een plus.

Ik weet je moet zelf handig zijn, wat contacten hebben en een ligplaats waar je aardig kan hobby-en, dus ik begrijp ook wel dat het niet voor iedereen is weggelegd.

In mijn ogen zijn de overige genoemde scheepjes voorzien van serieuze (vraag) prijzen, ik weet niet of die het wel waard zijn, het is wel kant en klaar, maar............ toch.

Navigo

wrotter

Berichtdoor wrotter » vr dec 08, 2017 8:12 pm

het is maar waar je hem voor wil gebruiken ,om te varen en heb je de lengte niet nodig kan je hem inkorten ,voor de opbouw naderhand gaat het een hop kosten ,een katwijker is vrij recht in de midden ,maar voor die prijs e denk ik dat hij behoorlijk is toegetakeld en waarschijnlijk vele malen gedubbeld laat je hem op de volle lengte heb ik het vermoeden dat alle dubbelingen er uit gehaald moet worden ,althans dat was bij ons zo .
als hij dan gekeurd moet worden tja hoe dik is de huid ,bij ons mocht de dunste plek niet meer dan 4 mm wezen .voor onder de 20 meter is meestal een keuring van de verzekering nodig boven 20 meter is de keuring veel zwaarder ,eerst eens informeren .
en hoe ver is hij van binnenuit even tuweel verroest .
oude schepen willen vooral onder de motor nog wel eens erg dun zijn vooral als er eerst een motor met vliegwiel in heeft gestaan .
mocht je er wat voor voelen zet er dan een erkent keurmeester op en niet een van de verkoper .
mijn oude ervaring komt uit de binnenvaart ,nu al jaren een jachtje .
er staat op de site van fikkers een mooie motor met alle luxe die je maar wenst incluis vlakraporten met ligplaats Middenmeer ,is een ex bunkerbootje van de shell.

sambeek

Berichtdoor sambeek » vr dec 08, 2017 9:49 pm

Klaver vier schreef:Het is natuurlijk een gigantisch prijsverschil,maar ook een heel groot kwaliteits verschil de boot die Terpstra wel ziet zitten of de boot die Peter mooi vindt
Mijn idee is dat de boot die Terpsta mooi vindt,je alleen maar ellende koopt
De boot die Peter mooi vindt vindt ik ook heel mooi en ziet er op de foto,s perfect uit.
Ik heb inmiddels meerdere boten gehad en ook vaak de ellende van een ander gekocht.
Nu heb ik er gelukkig door alle fouten die ik eerder gemaakt heb beter leren kijken hoe een boot er een beetje uit moet zien.
Ik zou dus nu nooit meer zo,n werkboot kopen,veel liever een boot die kompleet klaar is en die ik alleen maar goed hoef te onderhouden.
Wat ik vroeger ook allemaal op kon brengen om een boot op te knappen zou mij nu ook niet meer lukken,qua energie.
Gr René ( klaver vier)

Geen nood, om en schip van Boven de 100.000,00 aan te schaffen heb ik zo 1,2,3 niet liggen.
Lening afsluiten voor zoiets? no way!!
Alles heeft z'n prijs. Maar zit wel eens te dagdromen. Daar vind ik persoonlijk het model "varende woonboot"
verhoudingsgewijs mooier. Daar waar stuurhuis staat en ruimte daarin. Maar dat is kwestie van smaak.
Maar ik zie me een schip niet dubbelen en heb trouwens m'n Sambeekje nog. :)
groet Terpstra / SAMBEEK

Arrejoan
Info: Bouwjaar 1940.Ze heet TADI 3. ooit een werkschip-werfsleper 12x3x1,2 mtr DAF 475 85pk origineel stuurwerk ketting en kabel.

Berichtdoor Arrejoan » zo dec 10, 2017 9:44 pm

Goedenavond allen, het wordt een leuke discussie :) . Zoals ik het bekijk is het een beetje lood om oud ijzer :wink: want als je een (oud) casco koopt voor weinig heb je een wereld van werk EN kosten voor je woont/vaart en als je min of meer "klaar" koopt betaal je, zeker voor een echt voldoend schip, de hoofdprijs.
Ook een schip wat "klaar" is is nooit naar je zin is mijn ervaring :roll: dus ook daar komen kosten en werk bij en een casco heeft dan weer het "voordeel" dat je naar eigen inzicht en naar C.V.O kunt bouwen, maar onder aan de streep denk ik dat het mekaar niet zoveel maakt.
Wat er nodig is lijkt mij dat er sprake is van onverantwoordelijke liefde EN onbeperkte energie, naast een behoorlijk diepe portemonnee, als EEN van die drie voorwaarden er niet is moet je er niet aan beginnen, kun je beter op de wal wonen en een jachtje hebben om te varen.
Er liggen overal diverse voorbeelden van schepen waar vol animo aan begonnen is maar waar halverwege de handdoek in de ring is gegooid en dat is ook zonde van het werk, het geld, en de droom die voorbij is :(
Maar dit is mijn bescheiden mening,
Wordt vervolgd, groet Ad :mrgreen:
bij het aanleggen: goed luisteren,niks zeggen

Terug naar “Stuurhut”