Uitstel CVO pleziervaart

Hier ontstaan de diepste gedachten...

Moderators: sailor wim, frank

Plaats reactie
Arrejoan
Berichten: 598
Lid geworden op: vr mei 22, 2015 6:43 pm
Info: Bouwjaar+/- 1940. Ze heet TADI 3. ooit een werkschip-werfsleper 12x3x1,2 mtr DAF 475 85pk (1963)

Uitstel CVO pleziervaart

Bericht door Arrejoan »

Goedenavond allen, Voor iedereen die in de knel komt met zijn/haar CVO : goed nieuws :D ik lees net bij vereniging : "de Motorsleepboot" een stukje dat er een uitstelregeling is overeengekomen voor CVO-plichtige pleziervaart.
Namelijk dat als er VOOR 31 oktober aangevraagd is er een certificaat van keuringsaanvraag word verstrekt waarmee wettelijk na 1-1-2019 gevaren kan worden( in NEDERLAND) tot men aan de beurt is om te keuren.
Een en ander omdat het TE druk met keuren EN omdat de beroepsvaart voorrang krijgt op de wachtlijst der keurders :?
De bron is volgens de schrijvers ILT dus ZOU het wel eens kunnen kloppen 8)
Maar ik denk dat je RUIM voor 31/10 zult moeten aanvragen want ook zo`n certificaat zal niet in een week in de bus liggen, lijkt mij :lol:
Wordt zonder twijfel weer vervolgt, groet Ad :mrgreen:
mijn schip is als een gat in het water , waar ik al mijn geld ingooi :(
Gebruikersavatar
KarelE
Berichten: 2074
Lid geworden op: za dec 22, 2007 7:04 pm
Locatie: Ouderkerk aan den IJssel
Info: Beurtmotor Johanna
Katwijker uit 1926
LBD: 23,90 - 3,95 - 1,20
Max H: 3,40, Min H: 2,20
Werf: Tijssen, Leiden
Motor: Kromhout 4TS117 uit plm. 1962
70PK bij 1500 rpm
KK: Twindisc, reductie 1,98:1
Ligplaats: Gouda

Re: Uitstel CVO pleziervaart

Bericht door KarelE »

Time's fun when you're having flies Quote van Kermit the frog.
Gebruikersavatar
KarelE
Berichten: 2074
Lid geworden op: za dec 22, 2007 7:04 pm
Locatie: Ouderkerk aan den IJssel
Info: Beurtmotor Johanna
Katwijker uit 1926
LBD: 23,90 - 3,95 - 1,20
Max H: 3,40, Min H: 2,20
Werf: Tijssen, Leiden
Motor: Kromhout 4TS117 uit plm. 1962
70PK bij 1500 rpm
KK: Twindisc, reductie 1,98:1
Ligplaats: Gouda

Re: Uitstel CVO pleziervaart

Bericht door KarelE »

Mijn probleem is dat de aanvraag pas in behandeling wordt genomen als de kadaster kwestie is geregeld.
Time's fun when you're having flies Quote van Kermit the frog.
WADnWIND

Re: Uitstel CVO pleziervaart

Bericht door WADnWIND »

Uitstel betekend niet dat je geen actie hoeft te ondernemen. Je moet wel je aanvraag doen!!
Baschinist
Berichten: 1036
Lid geworden op: di jun 27, 2017 4:26 pm
Locatie: Krimpen aan de Lek
Contacteer:

Re: Uitstel CVO pleziervaart

Bericht door Baschinist »

Maar ik denk dat je RUIM voor 31/10 zult moeten aanvragen want ook zo`n certificaat zal niet in een week in de bus liggen, lijkt mij :lol:
Wettelijke behandeltermijn is 8 weken. Dus idd.....op 31/10 ben je al te laat wss :mrgreen:
Uitstel betekend niet dat je geen actie hoeft te ondernemen. Je moet wel je aanvraag doen!!
En er komt in die "verklaring tot certificatie" een termijn te staan die je zelf overeen moet komen, dus je zal toch wel je huiswerk moeten gaan doen om tot een streefdatum te komen lijkt mij. Denk niet dat dat je tot in de eeuwigheid met die verklaring rond kan blijven varen.
Gebruikersavatar
Gerard
Berichten: 674
Lid geworden op: di aug 08, 2017 11:39 am
Locatie: Wisselend
Info: Woon op en vaar sinds 2006 met de historische (1904) Zeeuwse (zeil)klipper "Mentor", met een "Varend monument"-status.

Re: Uitstel CVO pleziervaart

Bericht door Gerard »

Arrejoan schreef:Goedenavond allen, Voor iedereen die in de knel komt met zijn/haar CVO : goed nieuws :D ik lees net bij vereniging : "de Motorsleepboot" een stukje dat er een uitstelregeling is overeengekomen voor CVO-plichtige pleziervaart.
Namelijk dat als er VOOR 31 oktober aangevraagd is er een certificaat van keuringsaanvraag word verstrekt waarmee wettelijk na 1-1-2019 gevaren kan worden( in NEDERLAND) tot men aan de beurt is om te keuren.
Een en ander omdat het TE druk met keuren EN omdat de beroepsvaart voorrang krijgt op de wachtlijst der keurders :?
De bron is volgens de schrijvers ILT dus ZOU het wel eens kunnen kloppen 8)
Vaar niet blind op secundaire bronnen maar achterhaal de tekst bij de bron! Afgelopen woensdag tijdens een voorlichtingsavond CBB op de "Terra Nova", stelde Arjen Jumelet van IL & T, dat men het voorgaande had voorgesteld maar waarschuwde daar niet op blind te varen zolang er nog geen ministerieel besluit van was.
Maar ik denk dat je RUIM voor 31/10 zult moeten aanvragen
Lees de BRONtekst om verkeerde aannames te voorkomen!
want ook zo`n certificaat zal niet in een week in de bus liggen, lijkt mij :lol:
Wordt zonder twijfel weer vervolgt, groet Ad :mrgreen:
Gerard van Katwijk
a.b. Zeeuwse (zeil)klipper "Mentor"
Baschinist
Berichten: 1036
Lid geworden op: di jun 27, 2017 4:26 pm
Locatie: Krimpen aan de Lek
Contacteer:

Re: Uitstel CVO pleziervaart

Bericht door Baschinist »

Wat ik er van terug kan vinden is het vooralsnog een voorstel van IL&T wat bij de minister ligt die het eerst nog goed moet keuren. Daarna zou eventueel Europa nog roet in het eten kunnen gooien.

In ieder geval nog geen officiele mededelingen vanuit IL&T / ministerie hierover.

Mocht het wel doorgaan dan moet bij die aanvraag tzt je schip wel "certificaat klaar" zijn.

Zitten dus nog wel wat mitsen en maren aan, iig geen reden om achterover te gaan leunen.
Arrejoan
Berichten: 598
Lid geworden op: vr mei 22, 2015 6:43 pm
Info: Bouwjaar+/- 1940. Ze heet TADI 3. ooit een werkschip-werfsleper 12x3x1,2 mtr DAF 475 85pk (1963)

Re: Uitstel CVO pleziervaart

Bericht door Arrejoan »

Goedenavond allen, ik was "verdwaald" op de site van de sleepboeren en zag dat stukje staan. Omdat er hier nogal vaak over C.V.O met al haar problemen en onduidelijkheden gaat, dacht ik er goed aan te doen het onder de aandacht te brengen, niets meer en niets minder.
Doe er Uw voordeel mee :D
groet Ad :mrgreen:
mijn schip is als een gat in het water , waar ik al mijn geld ingooi :(
Baschinist
Berichten: 1036
Lid geworden op: di jun 27, 2017 4:26 pm
Locatie: Krimpen aan de Lek
Contacteer:

Re: Uitstel CVO pleziervaart

Bericht door Baschinist »

Goedenavond allen, ik was "verdwaald" op de site van de sleepboeren en zag dat stukje staan. Omdat er hier nogal vaak over C.V.O met al haar problemen en onduidelijkheden gaat, dacht ik er goed aan te doen het onder de aandacht te brengen, niets meer en niets minder.
Dikke prima toch! Daar is het voor hier tenslotte.
Gebruikersavatar
KarelE
Berichten: 2074
Lid geworden op: za dec 22, 2007 7:04 pm
Locatie: Ouderkerk aan den IJssel
Info: Beurtmotor Johanna
Katwijker uit 1926
LBD: 23,90 - 3,95 - 1,20
Max H: 3,40, Min H: 2,20
Werf: Tijssen, Leiden
Motor: Kromhout 4TS117 uit plm. 1962
70PK bij 1500 rpm
KK: Twindisc, reductie 1,98:1
Ligplaats: Gouda

Re: Uitstel CVO pleziervaart

Bericht door KarelE »

Vandaag bcs aan de lijn. Die gaan mijn aanvraag voor keuring bevestigen. Volgens hen nog geen witte rook van de minister. Wel was iemand van hen vandaag de hele dag op het ministerie. Wellicht hoor ik binnenkort meer.
Time's fun when you're having flies Quote van Kermit the frog.
Gebruikersavatar
Gerard
Berichten: 674
Lid geworden op: di aug 08, 2017 11:39 am
Locatie: Wisselend
Info: Woon op en vaar sinds 2006 met de historische (1904) Zeeuwse (zeil)klipper "Mentor", met een "Varend monument"-status.

Re: Uitstel CVO pleziervaart

Bericht door Gerard »

Arrejoan schreef:Goedenavond allen, Voor iedereen die in de knel komt met zijn/haar CVO : goed nieuws :D ik lees net bij vereniging : "de Motorsleepboot" een stukje dat er een uitstelregeling is overeengekomen voor CVO-plichtige pleziervaart.
Namelijk dat als er VOOR 31 oktober aangevraagd is er een certificaat van keuringsaanvraag word verstrekt waarmee wettelijk na 1-1-2019 gevaren kan worden( in NEDERLAND) tot men aan de beurt is om te keuren.
Een en ander omdat het TE druk met keuren EN omdat de beroepsvaart voorrang krijgt op de wachtlijst der keurders :?
De bron is volgens de schrijvers ILT dus ZOU het wel eens kunnen kloppen 8)
Maar ik denk dat je RUIM voor 31/10 zult moeten aanvragen want ook zo`n certificaat zal niet in een week in de bus liggen, lijkt mij :lol:
Wordt zonder twijfel weer vervolgt, groet Ad :mrgreen:
Zoals ik eerder al opmerkte is er (nog) geen besluit. Pas als dat er is kun je even gerust ademhalen.
Gerard van Katwijk
a.b. Zeeuwse (zeil)klipper "Mentor"
Plaats reactie