Even voorstellen

Hier ontstaan de diepste gedachten...

Moderators: sailor wim, frank

Sjoes0
Info: Ik ben al van af jongs af aan geintresseerd in alles wat met bootjes en boten te maken heeft.
Ik heb sinds 1979 tot 1997 opeen varend woonschip (Hagenaar, 24mtr) gewoond.
Daarna van 1997 tot 2017 in een woonark met altijd veel varend spul om mijn ark heen.
Dat waren zeil en motor jachtjes van een mtr of 6 tot 11.
Nu woon ik in een appartementje in A'dam zuid-oost.
Maar wel met een motorjacht van 12mtr in de jachthaven waar ik het water van Europa en de Med mee wil dun varen.

Even voorstellen

Berichtdoor Sjoes0 » za mar 10, 2018 9:05 pm

Hallo, mijn naam is Sjoerd Siebenga en ben 63j en onderhoudstechinkus wonend in A'dam. Ik ben in het bezit van een motorjacht type: Rego Newlander (11.50 x4.00). Ik woonde al sinds 1980 op het water in Amsterdam havens Oost. Sinds vorig jaar niet meer. Maar door dat ik nu een motorjacht heb mis ik het water niet meer. En wil met het schip door Europa gaan trekken. Ik heb vroeger veel scheepjes gehad, variërend van een varende woonboot tot zeewaardige zeilboten en grachten jachten. Ik ben weer "lid" geworden van deze side voor de ideeën en adviezen. Ieder jaar ga ik naar de HISWA, maar wat viel dat tegen. +/-6 motorjachten in een hoekje weg gedrukt. Handje vol kajuit zeiljachten. De rest werd gevuld met sloepjes speedboten of wat er voor door moest gaan. De rest werd gevuld met ongelukkige massage rommel en lompe elektrische fietsen. Dit is de laatste keer dat ik op de hiswa ben geweest, wat een afgang. Gr Sjoerd

Carel-k

Re: Even voorstellen

Berichtdoor Carel-k » za mar 10, 2018 10:33 pm

Ik ben een donderdag naar de Hiswa geweest zwaar tegen gevallen boot Holland stukken mooier en beter voor mij ook de laatste keer volgend jaar maar weer naar Boot Holland in Leeuwarden
Heb in ieder geval aan ontwikkelings hulp bijgedragen bakje koffie €2.75 twee croketten plus twee sneetjes brood €8.50
Een pilsje €3.75
Al ziet men kerk en huizen staan dan is de reis nog niet gedaan !!

Baschinist

Re: Even voorstellen

Berichtdoor Baschinist » za mar 10, 2018 10:49 pm

Ha Sjoerd! Welkom.

Tja de HISWA.....kun je een apart topic over beginnen denk ik. Ik ben er een jaar of 15 geleden al mee gestopt nadat ik Boot Dusseldorf had ontdekt ( al moet ik toegeven dat dat na de crisis ook een stuk minder was).
Maar eerlijk is eerlijk.....als je kijkt wat een plekje huren in de RAI kost voor een bedrijf is het ook geen wonder dat er weinig kraampjes zijn voor "de gewone watersporter".

Terug naar “Stuurhut”