Het doel van die wijdere ontluchting is dat meegevoerde diesel de ruimte heeft om terug te zakken in de tank voordat het door de ontluchtingspijp naar buiten komt.
Maar dan is het meer een soort van klein overflowtankje?
Als de gasolie uit je ontluchting komt zit je tank (te) vol, als je ontluchting te krap is komt de gasolie uit je vulpijp. Als je dan via een vaste koppeling bunkerd dan zet je met een beetje pech gewoon je tank bol.
Als het eerste stuk net zo dik is als de vulleiding kan die lucht er echt wel uit.
Waarschijnlijk wel maar dat hangt wel af van de leidinglengte, aantal bochten, soort ontluchter...... Regelgeving speelt op "safe" maar er zal ongetwijfeld wel eens ergens iemand op afgestudeerd zijn en met deze factor gekomen zijn.
Dat is zo'n beetje de essentie van de hele topic. Die hele CVO grote schepen was in eerste instantie ook niet bedoeld voor de pleziervaart.
Had nou eerst beroeps en recreatie gesplitst. Ook in het BPR. Was er geen vuiltje aan de lucht geweest.
In dit geval wel ja. Anderzijds zullen er bij wat je ook verzint altijd gevallen zijn die daardoor buiten de pot pissen.