de "roetvegen" komen....

Hier ontstaan de diepste gedachten...

Moderators: sailor wim, frank

Plaats reactie
Gebruikersavatar
frank
Site Admin
Berichten: 803
Lid geworden op: zo nov 11, 2007 9:18 pm
Locatie: Cuijk (nb)
Contacteer:

de "roetvegen" komen....

Bericht door frank »

Hoe ver liggen wij van de Randstad met al zijn gekkigheid? Heel ver, op fietsafstand van de Heinrich 's en Otto' s.
En toch sijpelen de dwangneuroses van de grachtengrordel naar hier.

Gisteren met drie boten de Sint naar een aanpalend dorpje gebracht. Was leuk georganiseerd en voor de bemaningen stond de koffie en speculaas al klaar. De schippers werden verrast met een goede fles wijn en de sfeer zat er goed in ondanks de koude.
Terwijl de acteurs werden geschminkt ontdekte ik zowaar een prachtige lange en slanke roetveeg Piet (V) en dat gaat tegen mijn principes in.
Ik sprak haar beleefd aan en zei dat ik problemen had met roetveegpieten , wat een woord.....
Zij zei letterlijk dat zij "politiek correct" was waarop ik antwoordde dat ik een oude knakker ben die trots is op het behoud van onze tradities.
Om verdere wrijving te voorkomen heb ik haar gezegd dat ze niet bij mij aan boord mag stappen en dat ze maar een andere boot moest uitzoeken.
Probleem opgelost maar het gebeuren liet bij mij toch wat vraagtekens achter. Madame zit op hetdorps schooltje en brengt haar 'politieke correcte' standpunt natuurlijk over aan de kinderen in de klas en dat is natuurlijk het begin van het einde....
Nog een paar jaar en de Sint wordt in Spanje vastgezet en alle ruimte is voor de Kerstman die hier geen traditie heeft en rendieren afbeult door zijn vette lijf op een zware slee over de daken te zeulen. Ik ga eens met het Dierenbevrijdingsfront praten :mrgreen:
gr FRank

\\ Blind vertrouwen in de autoriteiten is de grootste vijand van de waarheid. Albert Einstein //
Afbeelding
Arrejoan
Berichten: 598
Lid geworden op: vr mei 22, 2015 6:43 pm
Info: Bouwjaar+/- 1940. Ze heet TADI 3. ooit een werkschip-werfsleper 12x3x1,2 mtr DAF 475 85pk (1963)

Re: de "roetvegen" komen....

Bericht door Arrejoan »

Goedenavond allen. @Frank ik ben blij dat er nog mensen zijn die opkomen voor onze tradities en dat dan ook nog zonder geweld kunnen :wink:
De gedachte dat de bizarre ideeën die rondgaan in Nederland al op de scholen verspreid gaan worden bezorgt mij ook wel enige ongerustheid want laten we eerlijk zijn : wat hebben kinderen te maken met politieke correctheid?
Mijn idee is dat ze zo lang mogelijk in sprookjes moeten ( kunnen) blijven geloven, er is nog tijd zat voor zorgen en ellende inclusief "politieke correctheid" waar de meerderheid van Nederland niet om gevraagd heeft, als het geloof in Sint en Piet voorbij is.
Wat betreft die dikzak met zijn rendieren: ik als dierenliefhebber vind dat OOK hij volgens de traditie een paar dagen per jaar moet kunnen sleeën, als de rendieren daarna een heel jaar kunnen rusten zullen ze er wel doorkomen, denk ik .
Groet Ad :mrgreen:
mijn schip is als een gat in het water , waar ik al mijn geld ingooi :(
geertth
Berichten: 33
Lid geworden op: di apr 18, 2017 12:17 pm
Locatie: Middelaar
Info: Saga 27, 1978
8 x 3 x 0,8
Volvo Penta D1-30

Re: de "roetvegen" komen....

Bericht door geertth »

Ja Frank, ze had geluk dat de schipper van de Zeldenrust zo nauw niet kijkt. Ik ben zo corrupt als de nete. Als je mij een mooie fles wijn geeft, en ook nog leuke cadeautjes voor de kids bij je hebt dan zet ik iedereen over. :lol:
'Everything should be made as simple as possible, but not simpler.' (Albert Einstein)
Plaats reactie