Schoonmaken onderkant polyester sloep

Hier ontstaan de diepste gedachten...

Moderators: sailor wim, frank

Plaats reactie
rednas
Berichten: 23
Lid geworden op: za jun 15, 2019 10:39 pm

Schoonmaken onderkant polyester sloep

Bericht door rednas »

Goedemorgen!

Ik ben sinds een paar weken de trotse eigenaar van een OudHuijzer 471 Tendersloep. Heb deze boot tweedehands gekocht en hij heeft nogal lang in het water gelegen. De "bovenkant" van de boot is al aardig schoon maar aan de onderkant zit zo n hardnekkige laag met aangekoekt/ingevreten vuil dat ik het er niet af krijg. Heb al met mijn K7 hogedrukreiniger geprobeerd maar het lukt niet. Ook kwam ik dit artikel tegen: https://www.telegraaf.nl/nieuws/801187/ ... um=organic
Heb Radiant Zep gekocht maar dit is meer om kleine krasje weg te kunnen poetsen maar niet voor dit hardnekkige aangekoekte vuil; dat lukt er niet mee.

Ik heb een stukje al met een groene schuurspons gedaan maar ontzettend veel spijt van want er blijven allemaal krassen achter als ik dat gebruik.

Wat is DE aanpak om de onderkant en waterlijn weer brandschoon te krijgen? Wil het graag zelf doen en de boot er niet voor wegbrengen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

gr.
edje
Berichten: 465
Lid geworden op: di mei 10, 2011 10:15 pm

Re: Schoonmaken onderkant polyester sloep

Bericht door edje »

emmer met een beetje warm water en een schot azijn er in. met een luiwagen lekker de boel insoppen en even laten weken. Azijn zal de kalk oplossen . misschien enkele malen herhalen maar dat ziet hij er weer netjes uit denk ik.
Plaats reactie