Welke afmeerplaats heeft je voorkeur?

Hier ontstaan de diepste gedachten...

Moderators: sailor wim, frank

Gebruikersavatar
paure nesci
Berichten: 1931
Lid geworden op: vr mar 14, 2014 11:50 am
Locatie: Cuijk

Re: Welke afmeerplaats heeft je voorkeur?

Bericht door paure nesci »

Geert , vroeger heb ik daar regelmatig schildpadden gezien op dat eiland , weet jij waar ze gebleven zijn ? Al n paar jaar geen een meer gezien..... :(
Gr Do
Believe me, my young friend, there is nothing-absolutely nothing-half so much worth doing as simply messing about in boats.....
Carel-k
Berichten: 697
Lid geworden op: za sep 20, 2014 10:56 am
Locatie: Vlaardingen

Re: Welke afmeerplaats heeft je voorkeur?

Bericht door Carel-k »

Afbeelding
Stil,stiller,stil! Kan haast niet ! De schutteplaat op het Veerse meer
Vaar mij gerust voorbij, te loever of te lij,ik zal er ook wel komen!
geertth
Berichten: 33
Lid geworden op: di apr 18, 2017 12:17 pm
Locatie: Middelaar
Info: Saga 27, 1978
8 x 3 x 0,8
Volvo Penta D1-30

Re: Welke afmeerplaats heeft je voorkeur?

Bericht door geertth »

Do, ik heb afgelopen zomer nog wel schildpadden gezien daar. Maar lang niet altijd.
Als het warm is zitten ze vaak op een boomstam of dikke tak die half in het water ligt in de zon.
Gr. Geert
'Everything should be made as simple as possible, but not simpler.' (Albert Einstein)
Gebruikersavatar
KarelE
Berichten: 2074
Lid geworden op: za dec 22, 2007 7:04 pm
Locatie: Ouderkerk aan den IJssel
Info: Beurtmotor Johanna
Katwijker uit 1926
LBD: 23,90 - 3,95 - 1,20
Max H: 3,40, Min H: 2,20
Werf: Tijssen, Leiden
Motor: Kromhout 4TS117 uit plm. 1962
70PK bij 1500 rpm
KK: Twindisc, reductie 1,98:1
Ligplaats: Gouda

Re: Welke afmeerplaats heeft je voorkeur?

Bericht door KarelE »

Op een paar palen in de Dokkumer Ee tussen Bartlehiem en Burdaard. 's Morgens wakker worden met Grutto- en Kievitmuziek. Onbetaalbaar.
Time's fun when you're having flies Quote van Kermit the frog.
Gebruikersavatar
frank
Site Admin
Berichten: 803
Lid geworden op: zo nov 11, 2007 9:18 pm
Locatie: Cuijk (nb)
Contacteer:

Re: Welke afmeerplaats heeft je voorkeur?

Bericht door frank »

geertth schreef: wo dec 25, 2019 12:56 am bij het eilandje in de Mookerplas, lig ik ook graag voor anker. . :D
Werken heb ik geen tijd voor maar dat eilandje is mij zeer bekend. Daar is in de jaren 60 heel wat afgerotzooid met de dames van die scoutinggroepen :!: maar ja, de jaren verstrijken en alles is daar tegenwoordig verboden. Ankeren mag (nog) wel...
gr FRank

\\ Blind vertrouwen in de autoriteiten is de grootste vijand van de waarheid. Albert Einstein //
Afbeelding
wrotter
Berichten: 622
Lid geworden op: vr jul 03, 2015 2:04 pm

Re: Welke afmeerplaats heeft je voorkeur?

Bericht door wrotter »

jaren lang lagen wij overal op de moker plas gangetje en kop in het grind nooit problemen tot op een keer wij heel onvriendelijke manen bij het schip kregen dat het niet mocht zo en gelijk een boekje tevoorschijn toverden en gingen schrijven of we eerst maar effe toentertijd 5 gulden de strekkende meter wouden betalen dat was dus 36x5 is f 180 gulden plus een boete voor de verboden ligplaats wij van we nemen maar 5,50 meter in ,nee de lengte nou dus middelvinger omhoog en vol achteruit weg en naar de overkant de plas achter Katwijk ,uren later de waterpolitie met een verhaaltje van wat wij gedaan hadden na uitleg even allemaal gelachen en hadden het volste begrip ,maar nooit meer op die plas geweest .maar het bleek toen dat je ineens op alle maasplassen moest betalen om er te liggen en niet te zuinig ook ,weg was de lol daar ,ok op de loswal Cuijk lag je gratis .
Gebruikersavatar
Gerard
Berichten: 674
Lid geworden op: di aug 08, 2017 11:39 am
Locatie: Wisselend
Info: Woon op en vaar sinds 2006 met de historische (1904) Zeeuwse (zeil)klipper "Mentor", met een "Varend monument"-status.

Re: Welke afmeerplaats heeft je voorkeur?

Bericht door Gerard »

sailor wim schreef: zo dec 08, 2019 9:56 pm Nou laat ik als topicplaatser is aftrappen .
Het zijn er vele natuurlijk, maar voor mij is de Leuvense vaart steeds weer nummer een.
Ik heb geen voorkeur voor een plaats. Er zijn zoveel heerlijke plekken. Te veel om op te noemen. Natuurlijk hoort de Leuvense vaart er ook bij, maar ik heb al een paar jaar geen uitnodiging meer gehad voor het feestje bij Battel.
Gerard van Katwijk
a.b. Zeeuwse (zeil)klipper "Mentor"
Plaats reactie