kwestie van overleven

Hier ontstaan de diepste gedachten...

Moderators: sailor wim, frank

Gebruikersavatar
frank
Site Admin
Berichten: 803
Lid geworden op: zo nov 11, 2007 9:18 pm
Locatie: Cuijk (nb)
Contacteer:

kwestie van overleven

Bericht door frank »

Daar dacht ik aan toen ik de laatste berichten hoorde over de naamgenoot van dat buitenlandse biermerk.
Las net Italiaanse krant over wat dat beest daar aangericht heeft onder de bevolking en daar werd ik niet vrolijk van.
Moet zelf op mijn tellen passen dus ben uiterst voorzichtig en hoop de rit in stilte uit te zitten en straks weer gezond aan de slag te kunnen gaan.
Maar zoals ik tussen de regels door lees in de commentaren van de ziekenhuizen worden wij ouderen van de IC gehaald en de gang in gereden en zoek het zelf maar uit. Ze snappen niet dat de wereld voor een groot deel op de ouderen draait die het mogelijk maken dat de jongeren kunnen werken.

En zo zit ik in de stuurhut te overpeinzen over de mogelijkheden. De hele boel aan boord en aan het eiland gaan liggen tot de bui over is gewaaid? Kan wel want genoeg voorraad aan boord, contacten mijden en iedereen uit de buurt houden? Ik weet het nog niet. Net hier om de hoek in de school twee gevallen en dan komt het toch wel erg dicht bij huis.
Ik besluit het nog even aan te kijken maar aan boord gaan is een aanlokkelijk idee. Wat mij intussen wel duidelijk is geworden dat is dat Rutte dit soort situaties niet weg kan lachen en dat onze overheid hier veel te laat de ernst van de situatie beseft heeft. Dat terwijl iedereen de berichten uit oa Bergamo zo kan lezen. Dat interview met de ic-chirurg Dr. Daniele Macchini gelezen hebbende ga je echt rennen voor je leven.
Kwestie van overleven.
gr FRank

\\ Blind vertrouwen in de autoriteiten is de grootste vijand van de waarheid. Albert Einstein //
Afbeelding
Gebruikersavatar
Marie Christina
Berichten: 4802
Lid geworden op: zo aug 21, 2011 7:59 am
Locatie: Noord Drenthe

Re: kwestie van overleven

Bericht door Marie Christina »

Verwijderd
Laatst gewijzigd door Marie Christina op do mar 12, 2020 7:14 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
Gebruikersavatar
sailor wim
Berichten: 2661
Lid geworden op: vr nov 30, 2007 11:53 pm
Locatie: Den Haag

Re: kwestie van overleven

Bericht door sailor wim »

Frank de overheid is misschien wel nu gedwongen door de grote baas aan de andere kant van de grote plas. Aan de andere kant heeft de regering stap voor stap nu wel draagvlak gecreëerd.
Ik zou altijd thuis blijven en voedsel laten bezorgen.
Verder is een fles Dettol in huis bijna een must plus handen voor 20 sec wassen.
Ook bij jou in het gebouw zou het mischien verstandig zijn om de schoonmaak nieuwe inzichten te geven waaronder die desinfecterende spullen gebruiken.
De lucht daarvan zal de mede eigenaren ook steeds weer attenderen op hygiëne maatregelen.

Vriend, ik begrijp donders goed je zorg in deze.
Ik heb zo'n 25 jaar geleden aan de steiger van Fumé een zeer moeilijke en chagrijnige oud schipper in een laken uit een sleper helpen tillen. Het slepertje lag dubbel als 2de, hij was alleen op reis met een stel lieve Antwerpse oud schippers die mij voor hem al eerder die dag hadden gewaarschuwd.
Nou dat was geen pretje hij was nog niet afgelegd.
Hij voelde zich die dag niet goed en ging vroeg in de middag naar de kooi met wat Aspirine. Enfin ik had gelukkig in de cave een fles Armagac om na de sjouw partij, die de volgende dag avonds plaats vond, de lucht/smaak weg te drinken.
Ik wil hiermee vertellen breng jezelf niet in een omstandigheid waarmee de nabestaande nog meer ellende ondergaan.
Gr Wim
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?
Gebruikersavatar
quichot
Berichten: 2085
Lid geworden op: di jul 14, 2009 12:14 am
Locatie: Amsterdam
Info: motorbokschip Jonge Willem. 1910 H.Haring Wilnis
20.6 x 4,1 x 0,9 (diepgang, niet de holte)
58 ton laadvermogen
40 ton waterverplaatsing
DAF DD575 1964
reg.nr varend erfgoed 2639

Re: kwestie van overleven

Bericht door quichot »

Goed en langdurig je handen wassen als je buiten bent geweest is uiteraard verstandig. Maar doe dat met doodgewone huishoudzeep.

Virussen zijn totaal ongevoelig voor dure, en de laatste tijd ook schaarse, antibacteriële middeltjes. Dettol is op zich prima spul, maar doet in dit geval niet meer dan wat gewone zeep ook doet. Het gaat bij dit advies puur om het afspoelen van stof en vuil waar mogelijk een virus in meelift.
De haven is onze bestemming, maar niet ons doel.
Met schippersgroet,
Guido
Klaver vier
Berichten: 1289
Lid geworden op: wo okt 31, 2012 5:18 pm
Locatie: Hilversum

Re: kwestie van overleven

Bericht door Klaver vier »

Mijn vrouw heeft net boodschappen gedaan en heeft gezien hoe gek nederland is geworden, de schappen bij ah half leeg en ze werd gewoon weggedrukt omdat de mensen zo,n haast hebben om zoveel mogelijk in te slaan.
Ik denk dat het een koop virus is,de mensen worden helemaal gek.
Als iedereen normaal blijft doen krijgen we helemaal geen te kort er is immers zat.
Gewoon het nieuws volgen en je daar een beetje aan houden dan schep je niet nog meer problemen.
Gr René ,die gewoon blijft doen wat hij anders ook doet,thuiswerken gaat in mijn geval niet.
Klaver vier
Gebruikersavatar
quichot
Berichten: 2085
Lid geworden op: di jul 14, 2009 12:14 am
Locatie: Amsterdam
Info: motorbokschip Jonge Willem. 1910 H.Haring Wilnis
20.6 x 4,1 x 0,9 (diepgang, niet de holte)
58 ton laadvermogen
40 ton waterverplaatsing
DAF DD575 1964
reg.nr varend erfgoed 2639

Re: kwestie van overleven

Bericht door quichot »

Zelfde hier. Hamsteren is nonsens. Na de coronagekte zitten al die mensen met voorraden over de datum. Of ze moeten een maand lang iedere dag bonen in tomatensaus eten!
De haven is onze bestemming, maar niet ons doel.
Met schippersgroet,
Guido
wrotter
Berichten: 622
Lid geworden op: vr jul 03, 2015 2:04 pm

Re: kwestie van overleven

Bericht door wrotter »

mensen worden totaal gestoord in een grote jumbo even normaal de boodschappen doen lukt niet ze racen je totaal te pletter en zeer vele vakken leeg nou we wachten wel een paar dagen dan word het wel normaal als ze verzadigd zijn ,maar het fijne is dat de gasolie prijzen fiks dalen dus als het er op lijkt gaan we even ,,,hamsteren ,, en een jerrycan of 8 x 20 lt ophalen voor de boot ,kan volgens mij geen kwaad .allicht word het tegen de zomer weer duurder .
Klaver vier
Berichten: 1289
Lid geworden op: wo okt 31, 2012 5:18 pm
Locatie: Hilversum

Re: kwestie van overleven

Bericht door Klaver vier »

Wrotter als je het opslaat in jerrycans heb je het meeste kans op bacteriën,dus doe je best zou ik zeggen.
Het is in mijn ogen net zo,n onzin als hamsteren bij ah of welke winkel dan ook
Gr René
Klaver vier
Gebruikersavatar
KarelE
Berichten: 2074
Lid geworden op: za dec 22, 2007 7:04 pm
Locatie: Ouderkerk aan den IJssel
Info: Beurtmotor Johanna
Katwijker uit 1926
LBD: 23,90 - 3,95 - 1,20
Max H: 3,40, Min H: 2,20
Werf: Tijssen, Leiden
Motor: Kromhout 4TS117 uit plm. 1962
70PK bij 1500 rpm
KK: Twindisc, reductie 1,98:1
Ligplaats: Gouda

Re: kwestie van overleven

Bericht door KarelE »

160 liter keer 20 cent besparen is 32 euro. Iedere euro is er één, maar als daar het voortbestaan van je schip afhangt.....

Wat René zegt, met een bacterie ben je verder van huis.

Been there, done that.
Laatst gewijzigd door KarelE op vr mar 13, 2020 8:38 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Time's fun when you're having flies Quote van Kermit the frog.
wrotter
Berichten: 622
Lid geworden op: vr jul 03, 2015 2:04 pm

Re: kwestie van overleven

Bericht door wrotter »

ik vind het wel wat overdreven dat men zo bang is voor bacterie groei ietsepietsie toevoeging en je hebt er geen last meer van ,en trouwens het gaat dan toch gelijk de tank in heb in de jaren dat ik dit bootje heb nog geen last van begroeiing gehad wel genoeg spul toevoegen ook nog heen verstopte filters of dergelijke gehad ,maar ja net als vroeger gewoon ieder 2 jaar nieuwe filters ,vroeger ieder jaar maar dan hadden we wel een dikke 15/25 ton verstookt nu hoogstens 800 1000 lt per jaar .
Baschinist
Berichten: 1036
Lid geworden op: di jun 27, 2017 4:26 pm
Locatie: Krimpen aan de Lek
Contacteer:

Re: kwestie van overleven

Bericht door Baschinist »

En van virus naar bacterie :lol: :lol: :lol:
Klaver vier
Berichten: 1289
Lid geworden op: wo okt 31, 2012 5:18 pm
Locatie: Hilversum

Re: kwestie van overleven

Bericht door Klaver vier »

Virus of bacterie verminigvuldigen doen ze allebei zeer snel,en dat wil je niet.
En om nou brandstof goedkoop in te slaan om er dan een dure bacterie doder aan toe te voegen,vind ik niks.
Ik ben het nooit met Rutte eens,maar nu een keer wel,dat hamsteren slaat nergens op en zorgt alleen maar voor meer problemen
Je berekening klopt niet erg Karel
Gr René
Klaver vier
Gebruikersavatar
KarelE
Berichten: 2074
Lid geworden op: za dec 22, 2007 7:04 pm
Locatie: Ouderkerk aan den IJssel
Info: Beurtmotor Johanna
Katwijker uit 1926
LBD: 23,90 - 3,95 - 1,20
Max H: 3,40, Min H: 2,20
Werf: Tijssen, Leiden
Motor: Kromhout 4TS117 uit plm. 1962
70PK bij 1500 rpm
KK: Twindisc, reductie 1,98:1
Ligplaats: Gouda

Re: kwestie van overleven

Bericht door KarelE »

Klaver vier schreef: vr mar 13, 2020 7:54 pm
Je berekening klopt niet erg Karel
Gr René
Dank je, aangepast :oops:
Time's fun when you're having flies Quote van Kermit the frog.
Twei Woiven
Berichten: 1146
Lid geworden op: wo jul 10, 2019 11:12 am
Info: Eigenaren van ms Twei Woiven bj xxxx en ms Twei Woiven sr bj 1946 als TX24
BHS nummer 15401
Contacteer:

Re: kwestie van overleven

Bericht door Twei Woiven »

Vooralsnog heb ik van hamsteren geen last, dool op de noord Atlantic en mag me niet mengen met de lading (passagiers).
Eten is er voldoende, koffie ook.
Geloof alleen dat ik niet van het schip af mag, in tegenstelling tot de lading..
Mwah, totaal geen zin om in de kou door een uitgestorven dorpje te slenteren. (Faeröer eilanden)

Mijn enige onzekerheid, kan ik nog wel naar huis als mijn shift is afgelopen.
Immers, Denemarken, via hun zal ik moeten vliegen, heeft de grenzen dicht.
Noorwegen ook.
Mijn enige hoop is mijn monsterboekje, in trant van, ze is geen toeriste..

Nog twee weken, dan weet ik het.
Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl..

73, Mirjam & Jinny
Gebruikersavatar
Marie Christina
Berichten: 4802
Lid geworden op: zo aug 21, 2011 7:59 am
Locatie: Noord Drenthe

Re: kwestie van overleven

Bericht door Marie Christina »

Ik zou me maar op het ergste voorbereiden.
Ik hoor van ex-collega's dat er niet afgelost wordt naar Europese landen als daarbij gevlogen moet worden.
Vervoer over de weg gaat nog wel door, het meeste met huurauto's.
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
Plaats reactie