maak eens een optelsom

Hier ontstaan de diepste gedachten...

Moderators: sailor wim, frank

WimHC
Berichten: 30
Lid geworden op: do okt 02, 2014 11:12 am
Locatie: Friesland
Info: Sleepboot "William"
Opduwer "De Lytse""

Re: maak eens een optelsom

Bericht door WimHC »

Tegen meestal rondjes Friesland in de vakantie zijn we dit jaar flink losgegaan. Afgezakt tot Thorn en weer terug naar het Heitelan. 750km gevaren.

Groet,
Wim
Gebruikersavatar
quichot
Berichten: 2085
Lid geworden op: di jul 14, 2009 12:14 am
Locatie: Amsterdam
Info: motorbokschip Jonge Willem. 1910 H.Haring Wilnis
20.6 x 4,1 x 0,9 (diepgang, niet de holte)
58 ton laadvermogen
40 ton waterverplaatsing
DAF DD575 1964
reg.nr varend erfgoed 2639

Re: maak eens een optelsom

Bericht door quichot »

Ook zonder corona kun je maar beter geen kostenbatenanalyse maken van bootbezit. Het is volstrekt onverantwoord. :D
Maar ik weet niet hoe het jullie vergaat, recreatieschipper ben ik het hele jaar door, ook als het schip in de haven ligt, of een jaartje wat minder vaart.

Ga er als we niet reizen ook wel eens een paar daagjes heen. Soms voor een klus, maar soms ook alleen maar om er te zijn. Beetje in m'n stuurhutje wat lezen, kacheltje aan, muziekje en lekker glas wijn erbij. En met een beetje mazzel hondenweer buiten!
De haven is onze bestemming, maar niet ons doel.
Met schippersgroet,
Guido
Twei Woiven
Berichten: 1146
Lid geworden op: wo jul 10, 2019 11:12 am
Info: Eigenaren van ms Twei Woiven bj xxxx en ms Twei Woiven sr bj 1946 als TX24
BHS nummer 15401
Contacteer:

Re: maak eens een optelsom

Bericht door Twei Woiven »

Beetje knutselen en zo..
Ja, dat (her)kennen we wel.
Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl..

73, Mirjam & Jinny
Roadrunner
Berichten: 29
Lid geworden op: di aug 01, 2017 10:48 am
Locatie: Mol (B)
Info: Princess 9.30 - 3.05 - D3-140 PK

Re: maak eens een optelsom

Bericht door Roadrunner »

Als ik mijn agenda/logboek opensla valt 2020 nog wel mee.
In het voorjaar begonnen met uitbreken van koelbox en vervangen door een tafelfrigo waarop nog een zitplaats gemonteerd zodat vrouwlief ook naar voor kon kijken. (Princess 32 OK), vermits binnenzijwand eruit moest toch een 20 uur kluswerk, onderbroken door corona beperkingen maar gelukkig in mei toch klaar.

Zaterdag 6 juni "Sluizentocht" als deels-opleiding voor mijn dochter die later de boot wil overnemen.
Vertrek Mol (B) via Dessel naar Herentals 7 sluizen, waarvan 1 in panne en 2 uur verlet en terug via Albertkanaal, Herentals-Kwaadmechelen naar Mol. Nog 2 sluizen 10 m verval, maar met schuifbolders. Mooi weer en 7 motoruren.

Donderdag 25 juni tot 13 juli "vakantietocht Zeeland" via Mol -Lier - Antwerpen ponton L.O. - via Westerschelde - Wemmeldinge - Bruinisse - Port Zélande - Zierikzee - Veere - Middelburg - Merelbeke(B) - Lier - Mol totaal 54 uur varen.
Bedoeling was in NL telkens 1 nachtje extra te blijven liggen maar windkracht 5 tot zelfs 7 was er voor ons teveel aan.
Ruige Westerschelde tot binnenlopen in Hansweert, iets teveel voor ons schuitje.
Wemmeldinge 2 dagen extra, Port Zélande zelfs 5 dagen wachttijd - en daar is niet veel te beleven- zwembad Centerparcs Corona sluiting - gelukkig viel Zierikzee en Veere/Middelburg zeer goed mee, leuke wandelingen en lekkere restaurantjes..
Bij terugtocht via Terneuzen wel spiegelgladde Westerschelde.

Donderdag 3 september " Mol-Leuven" - mooi weer, Mol-Lier- Mechelen-Leuven, ook telkens 1 tot 2 dagen liggen, maar in Leuven vermoeden van corona bij mijn echtgenote, testen en met de trein even paar dagen naar huis (Heist-op-den-Berg) - weekje later terug boot ophalen en zelfde weg van Leuven naar Mol. Heel de tijd prachtig weer , rustig varen met alle sluizen en bruggen geregeld op kanaal M-L vanuit één centrale.
Mooi werk en toch weer 27 uur op de teller.

Als afsluiter en tegen verveling (corona) op 24 oktober nog een week-end trip Mol-Hasselt goed voor 1 overnachting en 2 x 3,5 uur varen.

Gisteren boot naar de werf (Witteveen-Mol) gevaren waar hij maandag uitgehaald wordt, cleanen - onderhoud Penta en sterndrive - belows nazien/vervangen - anodes? - antifouling? en dan kijken we gerust al naar 2021. Zal vermoedelijk tochtje Willebroek - Brussel - Charleroi - Kortrijk - Brugge - Gent worden. Wandelen,fietsen, hopelijk kroegen en restaurants wel open..

Hopen op mooie en gezonde tijden en succes aan allen.
Roadrunner.
Plaats reactie