maak eens een optelsom

Hier ontstaan de diepste gedachten...

Moderators: sailor wim, frank

Gebruikersavatar
frank
Site Admin
Berichten: 803
Lid geworden op: zo nov 11, 2007 9:18 pm
Locatie: Cuijk (nb)
Contacteer:

maak eens een optelsom

Bericht door frank »

Seizoen is bijna voorbij, over een week de zaak winterklaar gaan maken.
Wanneer ik dan terug kijk wat de ze zomer allemaal gevaren hebben dan ziet dat er treurig uit.
En als ik dan de kosten deel door de vaaruren dan ga je spontaan huilen.
Jammer dat je niet kon vliegen anders dan met eigen vleugels want vele bestemmingen waren gekleurd en dat betekent dan weer een week of twee thuis blijven.
Maar belangrijkste is wel dat ik (nog) niet besmet ben en op de IC terecht ben gekomen want dat is minder leuk.

Dat varen met Sint is ook in het water gevallen, alleen maar afzeggingen maar met ons pontje hebben we toch nog een mooi familie-uitje gehad.
Dat was allemaal netjes volgens de regels, afstand houden, met vijf opstappers op pad en met vier terug aan de kade en iedereen tevreden. Een goede verstaander.....
Met de Hylke is het helemaal niks geworden want herniaoperatie en revalidatie die maar niet wilde lukken hebben ons thuis gehouden. De minister zei indertijd dat de druk in de zorg moest afnemen en dat de 'mantelzorgers' het over zouden nemen. Mooi dacht ik, maar toen besefte ik plots dat ik dan die mantelzorger zou zijn. Lost dus ook niks op.

Conclusie van dit seizoen: alles bij elkaar opgeteld een drama, voor het eerst in 45 jaar geen vaarvakantie gehad. Ik ga een uitkering aanvragen :D

Hebben jullie het beter gedaan? Ik hoor dat graag.
gr FRank

\\ Blind vertrouwen in de autoriteiten is de grootste vijand van de waarheid. Albert Einstein //
Afbeelding
Gebruikersavatar
Richard van den Berg
Berichten: 579
Lid geworden op: vr nov 30, 2007 11:08 pm
Locatie: Rustenburg
Info: Hanzesloep 880
Ontwerp: Kees Kornaat
Contacteer:

Re: maak eens een optelsom

Bericht door Richard van den Berg »

Een jaar van uitersten ja.

Toen corona uitbrak waren we heel blij dat we vorig jaar september een huisje in Zeeland hadden geboekt en geen cruise.

Een cruise is er toch achteraan gekomen: de Fleur vertrok vanwege corona later naar Frankrijk en heb ik tot Lille mee gevaren, altijd gezellig bij Steffie en Evert Jan.

En nu moeders privé chauffeuren, ze heeft bij een misstap een lelijke breuk in haar linker onderbeen opgelopen. De eerste operatie was onvoldoende om alles te fatsoeneren. A.s. maandag kijken of het been fit genoeg is voor een tweede operatie. Moeders is ingetrokken bij broer en schoonzus, daar zijn de verzorgingsrollen nu omgedraaid.

Bij het ziekenhuis is een stuk parkeerplaats een helikopter landingsplek geworden en ondanks met parkeerplaatsen lukt parkeren nog steeds, gelukkig.

Bij de werkgever is het dankzij corona een topjaar: bloemen uit Afrika komen niet meer naar Nederland wat de bloemenprijzen heeft opgeschroefd. Volgende week gaan we live met een nieuwe productie software pakket wat ondanks corona door is gegaan.
Groeten,

Richard

mijn boot
Twei Woiven
Berichten: 1146
Lid geworden op: wo jul 10, 2019 11:12 am
Info: Eigenaren van ms Twei Woiven bj xxxx en ms Twei Woiven sr bj 1946 als TX24
BHS nummer 15401
Contacteer:

Re: maak eens een optelsom

Bericht door Twei Woiven »

180 uur op de motor en zes weken weg met de boot.
Dat is ook wel eens meer geweest..
Berekeningen doen we niet aan.
Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl..

73, Mirjam & Jinny
Gebruikersavatar
frank
Site Admin
Berichten: 803
Lid geworden op: zo nov 11, 2007 9:18 pm
Locatie: Cuijk (nb)
Contacteer:

Re: maak eens een optelsom

Bericht door frank »

Oef.. 180 uren in het zadel? Dat is dus toch een optelsom...
Als ik daar aan denk dan heb ik al zadelpijn en platgeslagen vliegen op mijn bril :D
gr FRank

\\ Blind vertrouwen in de autoriteiten is de grootste vijand van de waarheid. Albert Einstein //
Afbeelding
Gebruikersavatar
paure nesci
Berichten: 1931
Lid geworden op: vr mar 14, 2014 11:50 am
Locatie: Cuijk

Re: maak eens een optelsom

Bericht door paure nesci »

Neu , tellen doe ik ook niet , dat laat ik aan mn urenteller over,....85 in totaal afgelopen jaar , en niet met boot op vakantie geweest.....ik beleef er veel plezier aan en dat mag wat kosten.
Heb t plan om in t voorjaar/zomer Frankrijk voor n paar maanden te gaan doorkruisen maar als die coronashit zo doorgaat zal dat plan in de ijskast moeten.....
Gr Do
Believe me, my young friend, there is nothing-absolutely nothing-half so much worth doing as simply messing about in boats.....
Gebruikersavatar
Marie Christina
Berichten: 4802
Lid geworden op: zo aug 21, 2011 7:59 am
Locatie: Noord Drenthe

Re: maak eens een optelsom

Bericht door Marie Christina »

Dit jaar bepaald geen filterwisseling nodig.
Uurtje of 25 gevaren. :cry:
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
Gebruikersavatar
Ducomte
Berichten: 71
Lid geworden op: di feb 07, 2017 11:19 am
Locatie: Warmond

Re: maak eens een optelsom

Bericht door Ducomte »

Vorig jaar 238 motoruren varen naar Berlijn en door de lage waterstand tot in Szczecin aan de Oder in Polen gekomen.
Dit jaar in plaats van Parijs en Auxerre, door de corona rondje Nederland gedaan totaal 83 motoruren.
Wim
Gédeau
Berichten: 78
Lid geworden op: vr apr 10, 2020 12:00 pm

Re: maak eens een optelsom

Bericht door Gédeau »

130 vaaruren in 13 dagen; het overbrengen van de Gédeau van Viéville (FR) naar Diksmuide (BE).
Met de Milo dit jaar nog geen 10 vaaruren kunnen maken...
Baschinist
Berichten: 1036
Lid geworden op: di jun 27, 2017 4:26 pm
Locatie: Krimpen aan de Lek
Contacteer:

Re: maak eens een optelsom

Bericht door Baschinist »

Is al even geleden en heeft niet veel met corona te maken maar toen het ineens druk werd met werk en er een ander huis kwam met wat verbouwwerk kwam ik er na een kosten/baten analyse ook achter dat ik in 2 seizoenen een handjevol hele dure draaiuren had gemaakt en een hoop achterstallig onderhoud had. Boot verkocht en het is misschien vloeken in de kerk hier maar ben blij dat ik er geen meer van mezelf heb. Voor het klussen weten ze me toch wel te vinden en als ik wil varen leen of huur ik wel wat. Voor de overgebleven tijd heb ik wat minder seizoensgebonden hobbies gevonden die wat beter aansluiten op de agenda.
toine
Berichten: 97
Lid geworden op: do mar 07, 2019 4:37 pm

Re: maak eens een optelsom

Bericht door toine »

Vaaruren weet ik niet, urenteller deed het niet.
Afgelopen zomer had ik wel 14 dgn verlof, dus vol goede moed de ster aangezwengeld en weg gegaan. Na een week rechtsomkeer gemaakt en terug gegaan, het was simpelweg te warm. Ter verhoging van de feest vreugde nog een dag beroerd geweest door de warmte.
Mochten de voorspellingen komende zomer weer zo extreem zijn, dan blijft "Jantje" mooi liggen waar ie ligt.
Toine
Het interesseert me geen moer wie je vader is, maar zolang ik zit te vissen loop jij niet over het water.
ErikH
Berichten: 654
Lid geworden op: ma okt 31, 2011 8:41 pm
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: maak eens een optelsom

Bericht door ErikH »

In het voorjaar konden we nergens heen door de corona maatregelen. In de zomervakantie (en met de hittegolf) blij dat we konden varen. Een andere vakantie zat er simpelweg niet in vanwege de code's rood en oranje. Onbetaalbaar.

Gr.

Erik
Gebruikersavatar
sailor wim
Berichten: 2661
Lid geworden op: vr nov 30, 2007 11:53 pm
Locatie: Den Haag

Re: maak eens een optelsom

Bericht door sailor wim »

Nou Baschinist het is en blijft een dure hobby.
Ook ik had dit besluit een paar jaar geleden ook hoor, hoewel ik toch aan flink wat motor uren kwam elk jaar.
Nu stoppen sommige maar blijven hier aktief en gelukkig melden nieuwe watersporters zich hier bijna dagelijks maar helaas blijft het daarbij.
Ik zie dat kamperen met mijn combi de vaste lasten en afschrijving best vergelijkbaar zijn als het bootje had.
De Buum heeft een boot en lekker bezig, vanmorgen nog over de (on)mogelijkheid van zonnepanelen op een diode blok aansluiten gehad.
Of afgelopen woensdag samen naar den Hartog in Dordrecht geweest, waar hij een niet grappige mededeling kreeg over zijn schroef.
En ik heerlijk een gesprek had met de oude Hartog over vroeger, toen het bedrijf nog aan het Wantij was gevestigd.
Heb maar niet om een vaantje gezeurd, past niet aan zijn mastje.
Zijn schip heeft een watergesmeerde schoefas en het buitenlager moet worden vervangen enfin dat wordt weer studeren om dat met de minste hoeveelheid energie te doen..Ik kijk al welke Python hij heeft en hoe de knelbus los moet.
Ondertussen geleerd dat een boegschroef op de wal mover heet.
Want kan je niet afmeren of achteruit rijden een hulpmiddel is er.
Enfin blijft mooi op de wal onder een romp van een ander.
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?
Baschinist
Berichten: 1036
Lid geworden op: di jun 27, 2017 4:26 pm
Locatie: Krimpen aan de Lek
Contacteer:

Re: maak eens een optelsom

Bericht door Baschinist »

Nou, het ging me nog niet eens zozeer om het geld, hobbies kosten nu eenmaal geld maar dan moet je er wel wat voor terug krijgen in de vorm van plezier. Door tijdgebrek werd de klussenlijst alleen maar langer . En toen eigenlijk al tegen me zin in toch noodzakelijk werk gaan doen op een winterdag. Heel de dag liggen vergrafnagelen op het koude ijzer. Dan heb je aan het eind van de dag nog 99 klusjes i.p.v. 100 en dan kom je in een badkamer waar je maar half kunt douchen omdat je daar nog aan het verbouwen bent. Toen is bij mij de spreekwoordelijke knop om gegaan, boot op marktplaats en van de opbrengst de badkamer af laten maken.
En ik heb geen hekel aan bootjes hoor, in tegendeel, en ik sluit ook zeker niet uit dat er ooit weer wat komt maar op de korte termijn in ieder geval niet.
Voorlopig loopt er alweer een tijdje een "projectje" waar ik hier en daar wat advies zou geven en wat administratie zou doen, dat gaat qua tijd ook weer helemaal mis wat dat betreft :lol:
Twei Woiven
Berichten: 1146
Lid geworden op: wo jul 10, 2019 11:12 am
Info: Eigenaren van ms Twei Woiven bj xxxx en ms Twei Woiven sr bj 1946 als TX24
BHS nummer 15401
Contacteer:

Re: maak eens een optelsom

Bericht door Twei Woiven »

frank schreef: vr nov 13, 2020 4:12 pm Oef.. 180 uren in het zadel? Dat is dus toch een optelsom...
Als ik daar aan denk dan heb ik al zadelpijn en platgeslagen vliegen op mijn bril :D
Helaas, door een ongeval rijd ik geen motor meer.
Die uren staan dus op de scheepsmotor..
Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl..

73, Mirjam & Jinny
berghout-2

Re: maak eens een optelsom

Bericht door berghout-2 »

Dit jaar is het bar en boos qua vaaruren.

Normaal vaar ik ongeveer 80 dagen per jaar op dagpassagiersschepen, tochtjes van 2 tot 14 uren.
En nog wat invalwerk op een sleep/duwboot.

Dit jaar: 2 uurtjes geroeid in een houten wherry, en 4 uurtjes gezeild in mijn Belgisch vliegertje. Dâ's alles.
De rondvaartboten zijn niet van hun ligplaats geweest door het virus.
De sleep/duwboot heeft ook niet gevaren, door de stikstof- en PFAS-problemen.
Ik mis het wel.
Wim.
Plaats reactie