Diefstal

Hier ontstaan de diepste gedachten...

Moderators: sailor wim, frank

Plaats reactie
Twei Woiven
Berichten: 1146
Lid geworden op: wo jul 10, 2019 11:12 am
Info: Eigenaren van ms Twei Woiven bj xxxx en ms Twei Woiven sr bj 1946 als TX24
BHS nummer 15401
Contacteer:

Diefstal

Bericht door Twei Woiven »

Daarnet belde de jongste dat de accu's uit de boot zijn gestolen. :x
Hij heeft onze oude boot overgenomen en ergens op een vrije ligplaats heeft iemand de oude accu en de twee weken nieuwe accu uit het schip gestolen.
Het kind baalt en ik ook. (ik had 'm de nieuwe accu geschonken)
Zonder accu start zijn diesel niet....
Goed begin van een recreatievaart carriere. :(
Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl..

73, Mirjam & Jinny
Gebruikersavatar
Marie Christina
Berichten: 4802
Lid geworden op: zo aug 21, 2011 7:59 am
Locatie: Noord Drenthe

Re: Diefstal

Bericht door Marie Christina »

Ah, néé, hè?
Zo vergaat de lust meteen.
Gelukkig is het een uitzondering.
Dus hopelijk gaan ze gewoon genieten van de watersport.

Overigens is een niet vrije ligplaats, ja zelfs afgesloten steigers dmv een elektrisch hek met punten, ook geen garantie hoor.


Is dit verzekering er goed voor, of heb je vette pech?
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
Twei Woiven
Berichten: 1146
Lid geworden op: wo jul 10, 2019 11:12 am
Info: Eigenaren van ms Twei Woiven bj xxxx en ms Twei Woiven sr bj 1946 als TX24
BHS nummer 15401
Contacteer:

Re: Diefstal

Bericht door Twei Woiven »

Verzekering moeten we nog nagaan...
Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl..

73, Mirjam & Jinny
wrotter
Berichten: 622
Lid geworden op: vr jul 03, 2015 2:04 pm

Re: Diefstal

Bericht door wrotter »

diefstal lijkt vaar menig een heel normaal te zijn .
bij mij el enige keren de touwtjes weg gehaald al drie keer de luiwagen en 2 keer een puts .
ook twee luiken die ik in de winter over kappen heen zet zomaar weg .
zit alleen nog te wachten dat de hele boot verdwijnt .
tja en het moet dan iemand zijn op de haven zelf verder komt er niemand ,maar vind het maar eens uit .
Gebruikersavatar
Marie Christina
Berichten: 4802
Lid geworden op: zo aug 21, 2011 7:59 am
Locatie: Noord Drenthe

Re: Diefstal

Bericht door Marie Christina »

De heren hebben tegenwoordig zelf bootjes.
Daar varen ze interessante haventjes gewoon mee af.
Vooral tijdens de donkere dagen.
Lekker veel tijd 's avonds om langszij te komen, op je gemak zoeken wat van je gading is en weer door.

Geen haan die er naar kraait, want wat is er nou vreemd aan een varend bootje in de haven?
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
Gebruikersavatar
Gerard
Berichten: 674
Lid geworden op: di aug 08, 2017 11:39 am
Locatie: Wisselend
Info: Woon op en vaar sinds 2006 met de historische (1904) Zeeuwse (zeil)klipper "Mentor", met een "Varend monument"-status.

Re: Diefstal

Bericht door Gerard »

Marie Christina schreef: vr mei 21, 2021 10:12 am De heren hebben tegenwoordig zelf bootjes.
Tsja, zo lag ik een paar jaar geleden op een werf. Waren 's-nachts alle laskabels gestolen door koperdieven die vanaf het water waren gekomen.
Gerard van Katwijk
a.b. Zeeuwse (zeil)klipper "Mentor"
Gebruikersavatar
Marie Christina
Berichten: 4802
Lid geworden op: zo aug 21, 2011 7:59 am
Locatie: Noord Drenthe

Re: Diefstal

Bericht door Marie Christina »

Oh ja.
En daarna lopen ze nog even door het schip heen.
Voor de zekerheid ook even door de hutten.
Portemonnees, parfums, rookwaren, weg.
(Halverwege jaren 90 Scheepswerf Visser Den Helder)
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
Tontoos
Berichten: 17
Lid geworden op: vr feb 22, 2019 10:19 am
Locatie: Winschoten

Re: Diefstal

Bericht door Tontoos »

Goedemorgen.
Het is niet te bevatten wat allemaal gestolen wordt, ook bij ons gebeurd er wel eens wat.
Wij hebben een klein watersport ver. met stalling in Oost Groningen waar ik lid van ben, ook hier gebeurd nog wel eens wat.
De laatste keer is bij zes boten de schroef er achter weg is gesneden, tot nu toe weten we niet hoe ze zijn binnen gekomen en er is nooit wat terug gevonden, gelukkig is door de verzekering van de mensen alles vergoed.
Heb een hekel aan geraniums dus zit ik liever aan een roer.
Gebruikersavatar
Gerard
Berichten: 674
Lid geworden op: di aug 08, 2017 11:39 am
Locatie: Wisselend
Info: Woon op en vaar sinds 2006 met de historische (1904) Zeeuwse (zeil)klipper "Mentor", met een "Varend monument"-status.

Re: Diefstal

Bericht door Gerard »

Gerard schreef: vr mei 21, 2021 9:39 pm
Marie Christina schreef: vr mei 21, 2021 10:12 am De heren hebben tegenwoordig zelf bootjes.
Tsja, zo lag ik een paar jaar geleden op een werf. Waren 's-nachts alle laskabels gestolen door koperdieven die vanaf het water waren gekomen.
Ik heb ook ooit eens geleerd, dat na diefstal/inbraak het risico niet uitgesloten is, dat men kort daarna terugkomt voor de nieuw aangeschafte spullen. :(
Gerard van Katwijk
a.b. Zeeuwse (zeil)klipper "Mentor"
Gebruikersavatar
Marie Christina
Berichten: 4802
Lid geworden op: zo aug 21, 2011 7:59 am
Locatie: Noord Drenthe

Re: Diefstal

Bericht door Marie Christina »

Jemig.
Daar had ik nog niet eens bij stil gestaan.
Bijna slim te noemen....
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
Gebruikersavatar
Gerard
Berichten: 674
Lid geworden op: di aug 08, 2017 11:39 am
Locatie: Wisselend
Info: Woon op en vaar sinds 2006 met de historische (1904) Zeeuwse (zeil)klipper "Mentor", met een "Varend monument"-status.

Re: Diefstal

Bericht door Gerard »

Marie Christina schreef: wo mei 26, 2021 6:35 am Jemig.
Daar had ik nog niet eens bij stil gestaan.
Bijna slim te noemen....
Heb ooit eens op het punt gestaan om verkoper voor alarminstallaties te worden, maar "opdringen" is mijn stijl niet. Sinds die tijd weet ik wel nog beter, dat de meeste verkopers "opdringers" zijn. De goede niet te na gesproken want die zijn er beslist ook en herken je vooral omdat ze weinig zeggen (en dus niet de wijsneus uthangen) en goed luisteren.
Gerard van Katwijk
a.b. Zeeuwse (zeil)klipper "Mentor"
wrotter
Berichten: 622
Lid geworden op: vr jul 03, 2015 2:04 pm

Re: Diefstal

Bericht door wrotter »

in de vroegere jaren dat wij in het oosterdok in amsterdam lagen jaren 72/80 kon je gerust de deuren niet op slot doen as je de stad in ging dar zette ook die hash figuren geen stap op je boot .
maar later werd het flinke foute boel als je wat open lied staan ze begonnen alles wat los en vast zat te jatten als het geld kon opleveren .
Plaats reactie