Marfoon gebruik..

Hier ontstaan de diepste gedachten...

Moderators: sailor wim, frank

Gebruikersavatar
Gerard
Berichten: 674
Lid geworden op: di aug 08, 2017 11:39 am
Locatie: Wisselend
Info: Woon op en vaar sinds 2006 met de historische (1904) Zeeuwse (zeil)klipper "Mentor", met een "Varend monument"-status.

Re: Marfoon gebruik..

Bericht door Gerard »

Waterman schreef: ma sep 06, 2021 11:46 am
Gerard schreef: ma sep 06, 2021 6:04 am Dat weet ik want ik ben een keer vanaf Groningen (stad) naar Musselkanaal gevaren (via de PekelAa) en daarna door naar Leer(D)
Dat zal dan via Ter Apel en Haren(Duitsland) geweest zijn ,want een directe verbinding tussen Musselkanaal en Leer is er niet.
Klopt.Via het HRk (Haren-Ruitenbroekkanaal). Bij de (Nederlands-Duitse) grens de sleutel weer inleveren bij een benzinestation.
Ach, ik kom om te varen ;).
Niet om de middenstand aan e.d. route ook nog iets te laten verdienen? :mrgreen: :mrgreen:
Nee, dat de middenstand aan mij verdient is niet waar ik voor kom, want dat gebeurt overal. ;) Wat ik wel probeer te vermijden is (hoog) liggeld want dat geld kan ik beter aan een lekker biertje ergens op een terras besteden, waar die middenstand dan ook aan verdient. Overigens kun je in het Noorden haast nergens diesel bunkeren, dus daar zijn nog wel verdienopties aan te boren ;)

Terzijde: Waar staat dat ":mrgreen:" voor wat ik soms ook wel in andere reacties zie?
Laatst gewijzigd door Gerard op ma sep 06, 2021 2:06 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Gerard van Katwijk
a.b. Zeeuwse (zeil)klipper "Mentor"
Twei Woiven
Berichten: 1146
Lid geworden op: wo jul 10, 2019 11:12 am
Info: Eigenaren van ms Twei Woiven bj xxxx en ms Twei Woiven sr bj 1946 als TX24
BHS nummer 15401
Contacteer:

Re: Marfoon gebruik..

Bericht door Twei Woiven »

Ik duik bij mijn weten niks, zooiensteker is een uitdrukking die ik wel eens vaker gebruik zonder er verder echt negatieve bijbedoelingen bij te hebben anders dan iemand die niet erg bekend is met water...

Wat uitluisteren aangaat, antenne op ongeveer 4 meter boven het wateroppervlakte en vanuit Numansdorp schepen horen ter hoogte vd Botlekbrug...
Wel met goede spullen dan, daar valt een portofoontje niet onder.

Beroepsvaart als uitdrukking wordt uiteraard wel vaker gebruikt ipv 'een groot schip'.
Omdat de meeste pleziervaartscheepjes onder de 15 meter zijn en beroepsvaart in de regel 40 meter plus.
Dat er ook nog een tussencategorie is smokkelen we er dan maar even langs denk ik dan... :mrgreen:
Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl..

73, Mirjam & Jinny
Waterman
Berichten: 1443
Lid geworden op: do feb 02, 2017 10:59 am
Locatie: Ergens boven de gasbel, die nu gesloten is.

Re: Marfoon gebruik..

Bericht door Waterman »

Gerard schreef: ma sep 06, 2021 12:12 pm Terzijde: Waar staat dat ":mrgreen:" voor wat ik soms ook wel in andere reacties zie?
Voor hetzelfde doel waarvoor jij ze plaatst.

Maar eh ,ik zat even op je site te kijken,en vond daar een link naar een andere site ,waar men kon zien ,waar je je nu bevind.
Maar die site van " slopers die de boel afbreken" :mrgreen: , is niet bereikbaar,krijg ik te lezen op mijn scherm.
Of is die site helemaal niet meer bereikbaar.
Met vriendelijke groet,
Wybren
.

"Pecunia non olet."
Gebruikersavatar
Gerard
Berichten: 674
Lid geworden op: di aug 08, 2017 11:39 am
Locatie: Wisselend
Info: Woon op en vaar sinds 2006 met de historische (1904) Zeeuwse (zeil)klipper "Mentor", met een "Varend monument"-status.

Re: Marfoon gebruik..

Bericht door Gerard »

Twei Woiven schreef: ma sep 06, 2021 12:18 pm Ik duik bij mijn weten niks, zooiensteker is een uitdrukking die ik wel eens vaker gebruik zonder er verder echt negatieve bijbedoelingen bij te hebben anders dan iemand die niet erg bekend is met water...
Je kunt ook "walgast" of "zondagsvaarder" gebruiken. ;)
Beroepsvaart als uitdrukking wordt uiteraard wel vaker gebruikt
Klopt. Had daar vorige week nog een interessante discussie over met twee mannen van RWS. Ik beweerde dat het tekstbord "Beroepsvaart max. 14 dagen" onder bord E.5.1 geen enkele wettelijk verbod inhoudt om daar als schip te gaan liggen. "Ja, maar het is niet de bedoeling dat daar allerlei jachtjes gaan liggen".
"Dan moeten jullie daar bord A.13 "Verboden voor kleine schepen" plaatsen" was mijn repliek "want onderscheid naar gebruik van schepen qua grootte kent de wet niet".
Gerard van Katwijk
a.b. Zeeuwse (zeil)klipper "Mentor"
Gebruikersavatar
Gerard
Berichten: 674
Lid geworden op: di aug 08, 2017 11:39 am
Locatie: Wisselend
Info: Woon op en vaar sinds 2006 met de historische (1904) Zeeuwse (zeil)klipper "Mentor", met een "Varend monument"-status.

Re: Marfoon gebruik..

Bericht door Gerard »

Waterman schreef: ma sep 06, 2021 12:37 pm
Gerard schreef: ma sep 06, 2021 12:12 pm Terzijde: Waar staat dat ":mrgreen:" voor wat ik soms ook wel in andere reacties zie?
Voor hetzelfde doel waarvoor jij ze plaatst.
Bij mijn weten plaats ik geen ":mrgreen:"s. Wel plaats ik weleens een puntkomma gevolgd door een sluithaakje (komt van oorsprong uit het gebruik van e-mail waarin je (nog steeds) uitsluitend zgn. "platte" tekst hoort te gebruiken en dat op die manier toch enigszins nuancerend kan werken) wat meestal resulteert in een icoontje met een knipoog, maar op dit forum niet. :(
Maar eh ,ik zat even op je site te kijken,
Dat lijkt me sterk, want ik heb (nog) geen 'site'. ;)
en vond daar een link naar een andere site ,waar men kon zien ,waar je je nu bevind.
Maar die site van " slopers die de boel afbreken" :mrgreen: , is niet bereikbaar,krijg ik te lezen op mijn scherm.
Of is die site helemaal niet meer bereikbaar.
Geen idee waar je het over hebt. Alleen wanneer mijn AIS aan staat (die ik meestal uit zet wanneer ik ergens aangekomen ben), valt mijn schiplocatie te traceren. Mijn internetverbinding is zo beveiligd, dat aan de hand daarvan mijn computerlocatie niet te achterhalen valt (t.n.t.). :)
Ik vind privacy belangrijk en wil zelf bepalen of en in hoeverre ik die prijs geef.
Laatst gewijzigd door Gerard op ma sep 06, 2021 12:51 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Gerard van Katwijk
a.b. Zeeuwse (zeil)klipper "Mentor"
Waterman
Berichten: 1443
Lid geworden op: do feb 02, 2017 10:59 am
Locatie: Ergens boven de gasbel, die nu gesloten is.

Re: Marfoon gebruik..

Bericht door Waterman »

Gerard schreef: ma sep 06, 2021 12:38 pm Je kunt ook "walgast" of "zondagsvaarder" gebruiken. ;)
Dan klopt jullie uitdrukking niet , want in dat geval is het : "Brave zooiensteker".
Maar dan nog ,vind ik het minachtend ,want een zooiensteker is iemand die plaggen steekt.
Zooien is een verbastering van zoden ,en zoden zijn plaggen.
Met vriendelijke groet,
Wybren
.

"Pecunia non olet."
Gebruikersavatar
Gerard
Berichten: 674
Lid geworden op: di aug 08, 2017 11:39 am
Locatie: Wisselend
Info: Woon op en vaar sinds 2006 met de historische (1904) Zeeuwse (zeil)klipper "Mentor", met een "Varend monument"-status.

Re: Marfoon gebruik..

Bericht door Gerard »

Waterman schreef: ma sep 06, 2021 12:50 pm
Gerard schreef: ma sep 06, 2021 12:38 pm Je kunt ook "walgast" of "zondagsvaarder" gebruiken. ;)
Dan klopt jullie uitdrukking niet,
"zooiensteker" was niet mijn uitdrukking (vond hem zelfs denigrerend; vandaar mijn alternatieven).
Gerard van Katwijk
a.b. Zeeuwse (zeil)klipper "Mentor"
Waterman
Berichten: 1443
Lid geworden op: do feb 02, 2017 10:59 am
Locatie: Ergens boven de gasbel, die nu gesloten is.

Re: Marfoon gebruik..

Bericht door Waterman »

Gerard schreef: ma sep 06, 2021 12:49 pm Geen idee waar je het over hebt.
Ik vind privacy belangrijk en wil zelf bepalen of en in hoeverre ik die prijs geef.
Inderdaad is privacy belangrijk.
Maar dan lijkt me het ook beter dat je de site over de Mentor ook maar verwijderd ,want daar staat een hoop op ,wat onder het kopje privacy kan vallen.
O.a. reacties en de daarbij behorende gegevens van derden geef je ook prijs.
Maar waarschijnlijk is de privacy van jezelf belangrijker ,dan die van anderen. :wink:

Even je geheugen opfrissen.
De site die genoemd wordt in je reactie naar Jeanette is , www.muurbrekers.nl
Als ik je was ,zou ik dan maar gauw de site van jezelf ( die ik hier niet noem) even gaan opfrissen ,want er staat uit het oogpunt van privacy overwegingen ,effe teveel op wat voor derden zichtbaar is.
Met vriendelijke groet,
Wybren
.

"Pecunia non olet."
Gebruikersavatar
Gerard
Berichten: 674
Lid geworden op: di aug 08, 2017 11:39 am
Locatie: Wisselend
Info: Woon op en vaar sinds 2006 met de historische (1904) Zeeuwse (zeil)klipper "Mentor", met een "Varend monument"-status.

Re: Marfoon gebruik..

Bericht door Gerard »

Waterman schreef: ma sep 06, 2021 1:01 pm
Gerard schreef: ma sep 06, 2021 12:49 pm Geen idee waar je het over hebt.
Ik vind privacy belangrijk en wil zelf bepalen of en in hoeverre ik die prijs geef.
Inderdaad is privacy belangrijk.
Maar dan lijkt me het ook beter dat je de site over de Mentor ook maar verwijderd
Nogmaals, ik heb geen 'site' en kan die dus ook niet verwijderen of aanpassen.
want daar staat een hoop op, wat onder het kopje privacy kan vallen.
O.a. reacties en de daarbij behorende gegevens van derden geef je ook prijs.
Maar waarschijnlijk is de privacy van jezelf belangrijker, dan die van anderen. :wink:
Laat a.u.b. wat ik hierboven en in m'n vorige reactie schreef doordringen!
Even je geheugen opfrissen.
De site die genoemd wordt in je reactie naar Jeanette
Wie is Jeanette?
Aha, nu begint me wat te dagen :) In 2014 ben ik samen met nog 3 historische schepen, op verzoek naar Berlijn gevaren om de herdenking van de 25 jaar daarvoor gevallen Berlijnse muur, luister bij te zetten. Ik heb als deklast 20.000 bloembollen als geschenk van de bloembollensector meegenomen. Waarom Nederlandse historische schepen? Om en historische band aan te halen maar ook vanwege een "akkefietje" uit 1987 https://duitslandinstituut.nl/artikel/2 ... ar-berlijn. Meer over deze "happening" kun je lezen op https://duitslandinstituut.nl/artikel/2 ... r-de-spree en https://omropfryslan.nl/nieuws/758034-s ... unker-grou geeft een idee van het vervolg. Destijds is een web'site' door de organisatoren opgezet (en dus niet door mij) om publiciteit te generen voor het hoofddoel "protest tegen wereldwijde muren die mensen scheiden". Wanneer je goed zoekt zal daar vast nog wel meer over te vinden zijn.
Als ik je was, zou ik dan maar gauw de site van jezelf ( die ik hier niet noem) even gaan opfrissen, want er staat uit het oogpunt van privacy overwegingen, effe teveel op wat voor derden zichtbaar is.
Ik neem aan dat die web'site' sterk verouderd is (en destijds mocht meer dan tegenwoordig) en niet meer functioneert c.q. onderhouden word en dat je daardoor op het verkeerde been bent gezet.
Gerard van Katwijk
a.b. Zeeuwse (zeil)klipper "Mentor"
Waterman
Berichten: 1443
Lid geworden op: do feb 02, 2017 10:59 am
Locatie: Ergens boven de gasbel, die nu gesloten is.

Re: Marfoon gebruik..

Bericht door Waterman »

Gerard schreef: ma sep 06, 2021 1:55 pm Wie is Jeanette?
Dit is Jeanette.
https://klipper-mentor.reismee.nl/fotos ... e/1703102/

Heb jij trouwens ook een x aantal jaren in de haven van Schouwerzijl gelegen met je schip?
Daar lag ook zo'n soortgelijk schip ,dat ook van een "vrije vogel" ( niet negatief bedoeld) was.
Ligt er daar ook niet meer.

Je hebt trouwens wel een mooie schip,moet ik zeggen.
Nog niet zo lang geleden ,is er in Friesland ook zo'n soortgelijk schip verkocht.
Deze: https://fikkers.nl/historie/3136-klippe ... j-fikkers/
De ex eigenaar daarvan ken ik namelijk.
Man is aan de wal gaan wonen.

En voor zover ik weet ,had een oomzegger van mijn vrouw ,er ook ééntje .
Hij was havenmeester in Stavoren.
Woont nu ook aan de wal trouwens.
Met vriendelijke groet,
Wybren
.

"Pecunia non olet."
Twei Woiven
Berichten: 1146
Lid geworden op: wo jul 10, 2019 11:12 am
Info: Eigenaren van ms Twei Woiven bj xxxx en ms Twei Woiven sr bj 1946 als TX24
BHS nummer 15401
Contacteer:

Re: Marfoon gebruik..

Bericht door Twei Woiven »

Waterman schreef: ma sep 06, 2021 2:16 pm
Gerard schreef: ma sep 06, 2021 1:55 pm Wie is Jeanette?
En voor zover ik weet ,had een oomzegger van mijn vrouw ,er ook ééntje .
Nu wil ik niet de taalnazi gaan spelen, ik maak ook wel eens een misser, maar ik krijg toch vreemde gedachten bij een jongen die oom tegen je vrouw moet zeggen.... :D
Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl..

73, Mirjam & Jinny
Waterman
Berichten: 1443
Lid geworden op: do feb 02, 2017 10:59 am
Locatie: Ergens boven de gasbel, die nu gesloten is.

Re: Marfoon gebruik..

Bericht door Waterman »

Twei Woiven schreef: ma sep 06, 2021 4:43 pm ,............maar ik krijg toch vreemde gedachten bij een jongen die oom tegen je vrouw moet zeggen.... :D
Ja daar kon je wel eens gelijk in hebben. :lol:
Maar om eerlijk te zijn, ik begrijp niet hoe dat daar komt te staan ,want het was haar neef ,en om even in jou gedachten te blijven ,niet haar tante zegger.
Want het was een zoon van haar moeders zus.
Android en automatisch aanvullen denk ik.
Kon ik dat maar uitschakelen. Hoe? Ik weet het niet.
Met vriendelijke groet,
Wybren
.

"Pecunia non olet."
Gebruikersavatar
Gerard
Berichten: 674
Lid geworden op: di aug 08, 2017 11:39 am
Locatie: Wisselend
Info: Woon op en vaar sinds 2006 met de historische (1904) Zeeuwse (zeil)klipper "Mentor", met een "Varend monument"-status.

Re: Marfoon gebruik..

Bericht door Gerard »

Waterman schreef: ma sep 06, 2021 2:16 pm
Gerard schreef: ma sep 06, 2021 1:55 pm Wie is Jeanette?
Dit is Jeanette.
https://klipper-mentor.reismee.nl/fotos ... e/1703102/
Jeetje, wat een ouwe koek. Dit was een web'site', als ik het me goed herinner, waar je een oproep op kon plaatsen of iets over je schip kon vertellen of zo en wat eenmaal op internet staat (bijvoorbeeld via dit forum) gaat er niet zomaar af en de naam van iemand die reageerde van -tig jaar geleden zal niemand zich herinneren.
Ik zoek, in principe, nooit naar info over personen omdat die heel gekleurd kan zijn en al lang niet meer geldig. Ik vind gewoon rechtstreeks vragen zuiverder.
Heb jij trouwens ook een x aantal jaren in de haven van Schouwerzijl gelegen met je schip?
Ik heb zelfs geen idee waar dat is (op Schouwen-Duiveland? Maar ik ken daar geen sluis en "zijl" staat toch - net als "siel" - voor "sluis"?)
Je hebt trouwens wel een mooie schip, moet ik zeggen.
Dank. Met dank aan Dordtse scheepsbouwers ("Hoebee") die oog voor fraaie lijnen hadden.
Gerard van Katwijk
a.b. Zeeuwse (zeil)klipper "Mentor"
Waterman
Berichten: 1443
Lid geworden op: do feb 02, 2017 10:59 am
Locatie: Ergens boven de gasbel, die nu gesloten is.

Re: Marfoon gebruik..

Bericht door Waterman »

Gerard schreef: ma sep 06, 2021 8:11 pm Ik zoek, in principe, nooit naar info over personen omdat die heel gekleurd kan zijn en al lang niet meer geldig.
Ik zoek ook niet naar personen ,maar naar andere zaken ,zoals een mooi schip.
Naar de Ever Given zou ik niet gauw kijken,dat vind ik een ijzeren bak vol dozen
En bij jou account ,staat dat je op de Mentor vaart.
En aangezien ik interesse heb in oude schepen ,vind ik zoiets mooi. En daar kwam ik jou "avatar" ook weer tegen.
En dan is 1 en 1 toch 2?
Ik heb zelfs geen idee waar dat is (op Schouwen-Duiveland? Maar ik ken daar geen sluis en "zijl" staat toch - net als "siel" - voor "sluis"?)
Nee dat ligt aan het Reitdiep ,waar de oude niet meer in werking zijnde sluis naar De Kromme Raken is.
Dat is tussen Garnwerd (dorp)en Rodehaan(buurtschap) ,dat ook beiden aan het Reitdiep liggen.

Ja Zijl staat voor sluis en sas.
Siel is Duits ,dat staat ook voor Zijl.
En een Tief is een Diep.
Dit was een web'site', als ik het me goed herinner, waar je een oproep op kon plaatsen of iets over je schip kon vertellen of zo en wat eenmaal op internet staat (bijvoorbeeld via dit forum) gaat er niet zomaar af en de naam van iemand die reageerde van -tig jaar geleden zal niemand zich herinneren.
Nee Gerard ,dat is jouw website ,waar jij je verhalen op zet ,wie je bent en welk schip je vaart.
Jij maakt daar een profiel aan,en vind het schijnbaar leuk om iedereen te informeren wat je beweegredenen zijn,in hetgeen wat je drijft.
Niets mis mee toch?
Maar schijnbaar hou je het niet bij ,en dat is alleen maar jammer.
Het is een soortgelijke als van een blog.
https://klipper-mentor.reismee.nl/profiel/
Met vriendelijke groet,
Wybren
.

"Pecunia non olet."
Gebruikersavatar
Gerard
Berichten: 674
Lid geworden op: di aug 08, 2017 11:39 am
Locatie: Wisselend
Info: Woon op en vaar sinds 2006 met de historische (1904) Zeeuwse (zeil)klipper "Mentor", met een "Varend monument"-status.

Re: Marfoon gebruik..

Bericht door Gerard »

Waterman schreef: ma sep 06, 2021 9:22 pm Nee Gerard ,dat is jouw website, waar jij je verhalen op zet, wie je bent en welk schip je vaart.
Kletskoek, maar ik blijf dit niet herhalen.
Het is een soortgelijke als van een blog.
https://klipper-mentor.reismee.nl/profiel/
Wanneer je goed kijkt, zie je dat het net zo is als een bericht op dit forum plaatsen. Dan is dit forum ook niet ineens "mijn" forum. Hierna reageer ik dus niet meer op deze aantijgingen want tegen onzin kun je je niet verdedigen.
Gerard van Katwijk
a.b. Zeeuwse (zeil)klipper "Mentor"
Plaats reactie