Klasse A AIS

Hier ontstaan de diepste gedachten...

Moderators: sailor wim, frank

Baschinist
Berichten: 1036
Lid geworden op: di jun 27, 2017 4:26 pm
Locatie: Krimpen aan de Lek
Contacteer:

Re: Klasse A AIS

Bericht door Baschinist »

En je zend met een hoger vermogen...

Maar vooralsnog mag het gewoon schijnbaar, ik snap het ook niet echt maar het zal. Komt gok ik dusdanig weinig voor dat regelgeving niet nodig is????
Navigo
Berichten: 559
Lid geworden op: di dec 22, 2015 5:03 pm

Re: Klasse A AIS

Bericht door Navigo »

HH,

Even een zijdelingse vraag. Hoe gaan jullie het volgende als vereniging doen?

Voor registratie ais heb je een mmsi nummer nodig, een registratie van marifoon en dus iemand die zijn basiscertificaat beschikbaar stelt.
Is degene dan ook de verantwoordelijke voor de juiste installatie en het gebruik of hoe werkt dat in het geval van een vereniging?



Navigo
Baschinist
Berichten: 1036
Lid geworden op: di jun 27, 2017 4:26 pm
Locatie: Krimpen aan de Lek
Contacteer:

Re: Klasse A AIS

Bericht door Baschinist »

Voor registratie ais heb je een mmsi nummer nodig, een registratie van marifoon en dus iemand die zijn basiscertificaat beschikbaar stelt.
Is degene dan ook de verantwoordelijke voor de juiste installatie en het gebruik of hoe werkt dat in het geval van een vereniging?
Met een K.v.K. en/of Kadasternummer kun je een registratie aanvragen op naam van een vereniging of stichting, dan gaat de jaarlijkse rekening ook gewoon naar de secretaris. ( en een eventuele prent dus ook ).
Gebruikersavatar
Nieuwkoop
Berichten: 148
Lid geworden op: ma dec 31, 2012 9:19 pm

Re: Klasse A AIS

Bericht door Nieuwkoop »

Ik heb een EM trak A200 AIS over kunnen nemen. Een klasse A apparaat.
Heeft een van jullie al een officieel antwoord ontvangen of deze op een recreatie vaartuig kleiner dan 20 in gebruik genomen mag worden?

Zelf zie ik AIS als een toevoeging van de veiligheid op het water wat verplicht is voor beroepsvaart of schepen langer dan 20 meter.
AIS (A of B) wordt ook voor de recreatie op bepaalde plaatsen verplicht denk ik. Antwerpen is al zover.
Om het voor de recreant betaalbaar te maken, is de klasse B op de markt gebracht denk ik.
Zo gaan meer schepen AIS gebruiken en vergroot het de veiligheid op het water.

Ik heb zelf nog nergens kunnen lezen dat er specifiek aangegeven wordt wanneer A niet mag.
Baschinist
Berichten: 1036
Lid geworden op: di jun 27, 2017 4:26 pm
Locatie: Krimpen aan de Lek
Contacteer:

Re: Klasse A AIS

Bericht door Baschinist »

Negatief. Een "officieel" antwoord van AT heb ik nooit meer ontvangen.
Van de "geleerden" heb ik wel begrepen dat het gewoon mag en ook gewoon met de pleziervaartinstellingen.
Plaats reactie