Water bunkeren

Hier ontstaan de diepste gedachten...

Moderators: sailor wim, frank

Twei Woiven
Berichten: 1146
Lid geworden op: wo jul 10, 2019 11:12 am
Info: Eigenaren van ms Twei Woiven bj xxxx en ms Twei Woiven sr bj 1946 als TX24
BHS nummer 15401
Contacteer:

Water bunkeren

Bericht door Twei Woiven »

Wij hebben water nodig, dus water bunkeren.
Het enig bereikbare waterpunt in de haven ligt een schip voor.
Ik ken de mensen en verwacht eea, dus naar de havenmeester en vragen of het water er nog op staat en dat ik water bunkeren wil.
Maar dat het schip van Jurgen recht voor het waterpunt ligt en dat ik dus daar even langszij ga om te bunkeren.
Havenmeester geeft instemming.

We varen naar het waterpunt, 2, 3 honderd meter varen en gaan langszij.
Blijken de mensen aan boord.
Stuiven hun kajuit uit en verbieden ons om langszij te komen.
'Je ligt voor de watertap' heeft geen effect.
'Je koopt maar 50 meter tuinslang'
Dacht het niet natuurlijk.
'Deze plek heeft de havenmeester ons toegewezen als winterplek.'
Ze gingen de havenmeester bellen....

Inmiddels lag ik vast natuurlijk, mij jaag je niet zomaar weg.
Bovendien kan ik varen, in tegenstelling tot Jurgen die zijn 14.99 meter lange tobbe niet handelen kan, ze gebruiken het ding ook als drijvende stacaravan.
De havenmeester gaf nul op request, dus wij gingen water tappen.

Moeders gillend uit de kajuit, dat we niet over dek mochten lopen.....
Ik, 'dan had je dat vooraf even moeten realiseren dat je voor een watertap ligt' gaf nog veel meer lawaai, dat we water moesten tappen was onze schuld, niet hun, 'Havenmeester heeft deze plek, enz'
Of ik verzekerd was, ze hadden net hun romp geschilderd....

Aan het einde was mijn tank weer gevuld en konden we weer naar ons plekje....
Morgen mijn relaas maar eens doen tegen de havenmeester, en adviseren om die mensen geen plekje meer te geven voor een waterpunt in het vervolg...

Wat een verschrikkelijk zure, domme en jaloerse mensen....

En het BPR kon ie ook niet overigens, hij had daar geen boodschap aan. (ik had ook dat opgenoemd)
BPR

Artikel 7.09. Gedogen langszijde te komen

Een aan een aanlegplaats gemeerd schip moet gedogen, dat een ander schip langszijde komt of langszijde daarvan vastmaakt en daarover gemeenschap met de wal heeft anders dan om te laden of te lossen.
Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl..

73, Mirjam & Jinny
Carel-k
Berichten: 697
Lid geworden op: za sep 20, 2014 10:56 am
Locatie: Vlaardingen

Re: Water bunkeren

Bericht door Carel-k »

Vertellen tegen deze mensen dat ze niets te vertellen hebben over die ligplaats dan gaan ze vanzelf weg en havenmeesters moet optreden en handhaven. Ik lag eens voor anker op de Grevelingen met de stootwillen buiten boord ,kwam er een Duitse motor boot aan varen en wilde bij mij langszij komen ,dit kon ik weigeren en heb dat ook gedaan door het duidelijk vertelllen.
Lig je voor de kant dan moet je overpad geven .
Vaar mij gerust voorbij, te loever of te lij,ik zal er ook wel komen!
Gebruikersavatar
Marie Christina
Berichten: 4802
Lid geworden op: zo aug 21, 2011 7:59 am
Locatie: Noord Drenthe

Re: Water bunkeren

Bericht door Marie Christina »

Feitelijk had die Jurgen gelijk: "anders dan laden en lossen".
En jullie gingen water laden. :mrgreen:

@carel:
Langszij een geankerd schip?
Nu heb ik weinig haar op mijn hoofd, maar van het restant is er niet eentje bij die dat zelfs ook maar overwogen heeft.
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
Twei Woiven
Berichten: 1146
Lid geworden op: wo jul 10, 2019 11:12 am
Info: Eigenaren van ms Twei Woiven bj xxxx en ms Twei Woiven sr bj 1946 als TX24
BHS nummer 15401
Contacteer:

Re: Water bunkeren

Bericht door Twei Woiven »

Havenmeester vanmorgen gesproken over gisteren, het wordt nog mooier...
Meneer was op eigen initiatief op de waterplaats gaan liggen, -zonder toestemming-. (hij lag initieel enkele schepen meer noord)
Men heeft 'm laten liggen, met de aantekening dat ie in april opgetieft moet zijn, en waarschijnlijk de haven uit.
Het akkefietje van gisteren was niet het eerste hoorde ik vanmorgen, en het advies is om hem geen ligplaats meer te vergunnen..
Opgeruimd staat netjes.
Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl..

73, Mirjam & Jinny
Twei Woiven
Berichten: 1146
Lid geworden op: wo jul 10, 2019 11:12 am
Info: Eigenaren van ms Twei Woiven bj xxxx en ms Twei Woiven sr bj 1946 als TX24
BHS nummer 15401
Contacteer:

Re: Water bunkeren

Bericht door Twei Woiven »

Langszij een geankerd schip?
Nu heb ik weinig haar op mijn hoofd, maar van het restant is er niet eentje bij die dat zelfs ook maar overwogen heeft.
Ik heb heel wat meer haar, maar nee, hoe slim kan je zijn zeg....
Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl..

73, Mirjam & Jinny
Gebruikersavatar
Marie Christina
Berichten: 4802
Lid geworden op: zo aug 21, 2011 7:59 am
Locatie: Noord Drenthe

Re: Water bunkeren

Bericht door Marie Christina »

Twei Woiven schreef: za nov 12, 2022 10:18 am Havenmeester vanmorgen gesproken over gisteren, het wordt nog mooier...
Meneer was op eigen initiatief op de waterplaats gaan liggen, -zonder toestemming-. (hij lag initieel enkele schepen meer noord)
Men heeft 'm laten liggen, met de aantekening dat ie in april opgetieft moet zijn, en waarschijnlijk de haven uit.
Het akkefietje van gisteren was niet het eerste hoorde ik vanmorgen, en het advies is om hem geen ligplaats meer te vergunnen..
Opgeruimd staat netjes.
Mooi hè? Karma...
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
Twei Woiven
Berichten: 1146
Lid geworden op: wo jul 10, 2019 11:12 am
Info: Eigenaren van ms Twei Woiven bj xxxx en ms Twei Woiven sr bj 1946 als TX24
BHS nummer 15401
Contacteer:

Re: Water bunkeren

Bericht door Twei Woiven »

Echt, hij ligt nu iets van 6 a 7 jaar in de jachthaven en de vorige jachthaven was ie ook uit vandaan verwijderd hoorde ik ergens zoemen.
Leren deed ie er dus niet van.

Hij hoort op een camping thuis in een stacaravan...
Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl..

73, Mirjam & Jinny
Gebruikersavatar
Nieuwkoop
Berichten: 148
Lid geworden op: ma dec 31, 2012 9:19 pm

Re: Water bunkeren

Bericht door Nieuwkoop »

We lagen vorig jaar in Volendam de oude haven aan de dijk en werden aangesproken door twee jonge mensen met twee grote honden.
Ze lagen aan een andere boot aan de overkant maar wilde aan de onze komen.
Nu zagen ze er niet uit dat ik ze op de koffie zou uitnodigen daar mag je niet van uitgaan, maar overpad met twee kalven van honden over ons net geschilderde schip hebben we geweigerd.
Dat hebben we geweten. Ze zouden onze boot laten zinken en noem maar op. Schelden op de kade.
We hebben de havenmeester aangesproken dat we er niet van gediend zijn zo aangesproken te worden door deze types.
Later zagen we ze liggen met een oud bootje, geblindeerd en toen we om 12 uur wegvoeren was er alleen teken van leven van de blaffende honden in het gangboord. We accepteren dus niet alles langszij.
Ook hele leuke ervaringen daarmee gehad overigens.
Twei Woiven
Berichten: 1146
Lid geworden op: wo jul 10, 2019 11:12 am
Info: Eigenaren van ms Twei Woiven bj xxxx en ms Twei Woiven sr bj 1946 als TX24
BHS nummer 15401
Contacteer:

Re: Water bunkeren

Bericht door Twei Woiven »

Dat is een andere situatie natuurlijk dan willens en wetens voor de watertap gaan liggen...
Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl..

73, Mirjam & Jinny
Gebruikersavatar
Nieuwkoop
Berichten: 148
Lid geworden op: ma dec 31, 2012 9:19 pm

Re: Water bunkeren

Bericht door Nieuwkoop »

Uiteraard, maar alles en iedereen accepteren op basis van het BPR doen wij ook niet.
Ik geef jou groot gelijk, zoiets kunnen ze niet weigeren. Water bunkeren op de aangewezen plek.
Twei Woiven
Berichten: 1146
Lid geworden op: wo jul 10, 2019 11:12 am
Info: Eigenaren van ms Twei Woiven bj xxxx en ms Twei Woiven sr bj 1946 als TX24
BHS nummer 15401
Contacteer:

Re: Water bunkeren

Bericht door Twei Woiven »

Het moet ook in verhouding zijn, met ons verse schip gaan we niet tegen een anderhalf tons polyester zeilbootje liggen, die mogen ons (terecht) weigeren.
Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl..

73, Mirjam & Jinny
Gebruikersavatar
Marie Christina
Berichten: 4802
Lid geworden op: zo aug 21, 2011 7:59 am
Locatie: Noord Drenthe

Re: Water bunkeren

Bericht door Marie Christina »

The common sense rule.
Maar die gaat boven elke regel, toch?
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
Twei Woiven
Berichten: 1146
Lid geworden op: wo jul 10, 2019 11:12 am
Info: Eigenaren van ms Twei Woiven bj xxxx en ms Twei Woiven sr bj 1946 als TX24
BHS nummer 15401
Contacteer:

Re: Water bunkeren

Bericht door Twei Woiven »

Yup..
Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl..

73, Mirjam & Jinny
Twei Woiven
Berichten: 1146
Lid geworden op: wo jul 10, 2019 11:12 am
Info: Eigenaren van ms Twei Woiven bj xxxx en ms Twei Woiven sr bj 1946 als TX24
BHS nummer 15401
Contacteer:

Re: Water bunkeren

Bericht door Twei Woiven »

Inmiddels heeft een vd havenmeesters een praatje gemaakt met de man en kromp de grote bek in hoog tempo....
Wat kunnen mensen toch moeilijk doen op niks af..
Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl..

73, Mirjam & Jinny
Arrejoan
Berichten: 598
Lid geworden op: vr mei 22, 2015 6:43 pm
Info: Bouwjaar+/- 1940. Ze heet TADI 3. ooit een werkschip-werfsleper 12x3x1,2 mtr DAF 475 85pk (1963)

Re: Water bunkeren

Bericht door Arrejoan »

Marie Christina schreef: zo nov 13, 2022 7:44 am The common sense rule.
Maar die gaat boven elke regel, toch?
Goedenavond allen, @ Menno : iets van goed zeemanschap komt ook in mijn gedachten 8).
@ Jinny : wat een misselijke mensen, je komt ze helaas steeds vaker tegen, en ik vrees dat dit alleen maar erger gaat worden met mensen die niets van hun boot af weten maar er TOCH een gekocht hebben, niet kunnen varen en zich van de regels en tradities ( groeten, behulpzaam zijn met aan- en afmeren etc.) alleen wat aantrekken als het in HUN kraam te pas komt.
Gelukkig hoef ik niet zo lang meer te schipperen, maar de lol gaat er zo heel hard af. :(
Groet Ad :mrgreen:
mijn schip is als een gat in het water , waar ik al mijn geld ingooi :(
Plaats reactie