Koers Noord.

Laat ons meegenieten van die mooie vaartocht..

Moderators: sailor wim, frank

Pier
Berichten: 59
Lid geworden op: zo okt 16, 2011 1:06 pm

Re: Koers Noord.

Bericht door Pier »

frank ;
hogersmilde een stijger water en toilet

het is zondag dus even tijd tot over een tijdje.

groeten pier
Gebruikersavatar
frank
Site Admin
Berichten: 803
Lid geworden op: zo nov 11, 2007 9:18 pm
Locatie: Cuijk (nb)
Contacteer:

Re: Koers Noord.

Bericht door frank »

Het kanaal
Verder gaan we weer, iedere dag maar een kleine afstand want nu we hier zijn willen we ook veel zien van de omgeving en de cultuur voor zover het weer dat toelaat.
Veel kou en veel regen, de weerman zegt dan "regen, afgewisseld met buien" dus af en toe gaat de kachel even aan om dat koude klamme gevoel te verjagen.
We verlaten Diever en dan komen we op een stuk wat we het liefst zouden uitgummen, weinig of geen ligplaatsen, heel veel verkeerslawaai maar we stoppen toch even in Hoogersmilde omdat daar een waterkraan langs de oever staat. Wel erg duur maar we e kunnen hier snel wassen. Slapen kun je hier niet, teveel lawaai.

Afbeelding

Een van de kleine handgedraaide sluizen op de Drentse Hoofdvaart

Volgende dag meteen verder en we kunnen nergens terecht dan aan de groene wal in Assen voor de Asserwijkbrug. Daar is een passantenstrook die natuurlijk bezet is door illegale lokale langliggers waar je geen mens aan boord ziet. Zo blijft er voor passanten geen plek meer over en wij knopen ons met toestemming van de brugwachter maar vast aan een paar bomen met een schoorboom achter want het is natuurlijk ondiep.
Iedereen vaart hier door naar het centrum in de nieuwe haven van de Vaart maar wij willen helemaal niet in een druk centrum liggen. Het is hier veel leuker met een mooi groen park vlakbij en met de fiets ben je zo in het centrum.
We slapen hier een gat in de dag en kunnen wat rust inhalen, het is hier stil.
Overigens moet ik nog vermelden dat er bij de Kloosterbrug in Assen, dus nog voor je Assen bereikt een soort passantenhaven is aangelegd, helemaal volgens het boekje zoals het dus niet moet. Weggeooid geld want je kunt er niet liggen, sterker nog, er kan niemand liggen. We spreken diverse jachten die een poging gedaan hebben om in die mooie nieuwe haven te liggen, met electrapalen, jawel, maar de haven is bedacht door een niwit vanachter een bureau zonder kennis van bootjes en varen. De palen van de boxen staan zo dicht bij elkaar dat geen mens daar zijn boot tussnkrijgt, dus blijft de haven leeg, gek gezicht is dat een nieuwe mooie lege haven.


Viers
Wanneer we uit Assen vertrekken zien we na sluis Peelo diverse mooie houten steigers waar je goed kunt liggen en nog een passantenhaventje, dit keer zonder palen maar met een kade. Hier liggen wel bootjes.
Wij varen op ons gemakje door de diverse beweegbare bruggen die vlot bediend worden en het is hier breder en dieper, we zijn nu op het Noord Willemskanaal en hier kan een 600 tonner de haven van Assen bereiken via Groningen.
In Viers zien we een mooie diepe ligplek met dikke palen, voor een oud Drentsch boerderijtje met een open WIFI ! en we besluiten hier een paar dagen te blijven, er is hier veel te zien.

Afbeelding


Aan de overkant is een aannemer al 15 jaar bezig een van die prachtige 'buitens' te restaureren. Wat een prachtig gebouw is dat weer geworden in oude glorie hersteld. Heeft scheppen met geld gekost. Het heet "Bosch en Vaart" en er was vroeger een fruitkwekerij achter gelegen. Ik hoor hier van inboorlingen dat er diverse van dat soort 'buitens' langs het kanaal te vinden zijn, ooit gebouwd door rijke Groningers of teruggekeerde planters uit Batavia.


Er is hier zoveel te zien dat we er regelamtig met de fiets op uit trekken en meestal komen we nog droog thuis ook. Wel weer een lekke band maar dat hoort erbij. Het weer gaat beter worden zegt de weerman, we verwachten een hittegolf!
Dan maar niet meteen door naar de binnenstad van Groningen, even wachten nog.
Eerst fietsen we naar het monument van het "Meisje van Yde" een plek waar met zwerfstenen een cirkel is gemaakt op de plaats waar in 1897 veenstekers een veenlijk van een 16 jarig meisje vonden. Waarschijnlijk een offer aan de goden, gewurgd en doodgestoken. Dat was meer dan 2000 jaar geleden bij het begin van onze Jaartelling.
Er staat een mooie gedenkplaat bij die ons verwijst naar het 'gebroken leven' van dat kind en de essentie van het leven.

Afbeelding

Monument van het "Meisje van Yde"

Afbeelding

en de vermaning

En er is nog veel meer te zien hier. Hierachter zag ik ineens een kerkje staan, midden tussen enkele huizen in de weilanden. Dat blijkt vroeger van de stichting Philadelfia te zijn geweest. Het hele landgoed met huizen en barakkken had ooit het doel om "oudere drankverlaafde mannen" weer op het rechte pad te brengen. Hier heerste tucht en vlijt en moest er op het land gewerkt worden. Vandaar een stichtelijk woord in een kerkje.
Nu is alles opgedeeld en privaat verkocht. Het kerkje is nu een privé schietbaan!
Lijkt me wel wat eigenlijk om zo tussen de psalmen door wat geknal te horen..;-))

Morgen weer verder.
gr FRank

\\ Blind vertrouwen in de autoriteiten is de grootste vijand van de waarheid. Albert Einstein //
Afbeelding
Gebruikersavatar
frank
Site Admin
Berichten: 803
Lid geworden op: zo nov 11, 2007 9:18 pm
Locatie: Cuijk (nb)
Contacteer:

Re: Koers Noord.

Bericht door frank »

De Punt
Verder maar weer in een langzaam tempo. We meren af aan de bovenzijde voor sluis De Punt want er zijn een paar hete en plakkerige dagen aangekondigd en dan willen we hier een beetje in de wind liggen. Het verbaast ons dat er zoveel mooie ligplekken te vinden zijn en nog steeds allemaal gratis. De lokale economie vaart wel bij denk ik zo als ik al dat bootjesvolk met tassen zie sjouwen, hoewel het erg rustig is. Had het veel drukker verwacht.
Opvallend is dat dat je bij de naam de Punt als oudere generatie meteen denkt aan 40 jaar geleden, de treinkaping, terwijl de jongeren het hebben over de grote brand bij jachtwerf Beuving vorig jaar, waar toen 3 brandweerlieden zijn omgekomen.
We kijken uit over eindeloos grasland waar de boeren druk bezig zijn met maaien en hooien, interessant om eens al die verschillende machines aan het werk te zien. Ik vraag me af wat dat hooi wel niet moet gaan kosten wanneer je daar arbeid en machine inzet moet gaan rekenen.
Het is inderdaad erg heet en we moeten boodschappen doen, maar 6 km fietsen, de boot afsluiten met de hond binnen dat geeft problemen. En dan staat daar plots forumlid Adrie voor de deur, hij ligt hier met zijn barkas en heeft zowaar een auto ter beschikking. Hij biedt aan mijn vrouw in zijn pick-up mee te nemen naar de supermarkt dus alle problemen ineen opgelost. Bravo! Da' s pas collegiaal. Hij heeft zelf een hond aan boord en weet dus hoe dat gaat.
We praten uiteraard over de boten en bootjes en hij vertelt dat zijn zonen met een sleepboot en een havendienstboot bezig zijn. Leuk dat er tenminste nog een paar jongeren het bootjesvirus hebben.
Groningen
Na de hittegolf varen we door en zien onderweg nog een paar heel mooie ligplaatsen maar we meren uiteindelijk af aan een lange groene wal aan het Paterswoldermeer. Wel met de drukke A28 dacht ik aan de overkant dus hier blijf je echt niet lang liggen.
We plannen het nu zo dat we in één ruk door Groningen varen en meteen het Eemskanaal op naar Appingedam, wat ons einddoel is. Het doorvaren van de Groningse bruggen blijkt snel te gaan, goed contact met de post per marifoon en voor we het weten zijn we al op het kanaal. Wel noteren we even dat we onder de laatste twee bruggen door kunnen want ik zag daar een kade met een waterkraan. Onthouden voor de volgende keer.
Afbeelding

panorama van de nieuwe stadshaven in Appingedam


Door naar het sluisje bij Appingedam, Groevesluis-Noord die op afstand bediend wordt door de post aan de overkant. We schutten vlot en moeten dan nog een stuk letterlijk doormodderen naar de kruising in het centrum waar we een ligplek voor het oude monumentale kerkje vinden. Het is hier angstwekkend leeg, terwijl het toch echt hoogseizoen is. Wij zijn met een vaste ligger de enigen die aan de lange steiger liggen. De nieuwe haven is bijna leeg, de exploitant van het havenrestaurant moet het van de dagjesmensen hebben, de haven brengt niet veel op. Later meert er nog een bakdekker af en de eigenaar heeft een logische verklaring voor het wegblijven van de bootjes. Volgens hem vergrijst de motorbootvloot in rap tempo en die grijze golf vaart niet in het hoogseizoen, terwijl de jongeren massaal in de disco op Teneriffe zitten en op het strand hun roes uitslapen. Daarom is het stil, later komen de oudjes weer aan boord en dan wordt het weer drukker.. zegt hij..

Afbeelding
panorama van kade en werkplaats van Brons

Hier in Appingedam moet je natuurlijk eerst naar het Bronsmuseum. Dat is een must dus ik ben er meteen heengepeddeld. Daar sprak ik met de eigenaar van de werkplaats en hij vertelde hoe een en ander in elkaar steekt met de werkplaats en de Stichting die het museum beheert.

fotocollage van het Bronsmuseum

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

aardig plaatje van een niet meer passende drijfstang!


Heel interessante rondleiding gehad, fotos gemaakt en eind augustus hebben ze weer de Bronsdagen in combinatie met andere festiviteiten in het stadje. Een aanrader! Intussen liggen wij zo prominent aan de kade dat zowat iedere toerist een plaatje maakt van onze boot voor het oude kerkje in het centrum van het stadje.Zal me niks verbazen als daar een commerciele ansichtkaart van komt..

Afbeelding

de 'hangende' keukens van Appingedam


Overigens is Appingedam ook bekend om zijn 'hangende keukens', een soort uitbouwen die boven het water van het kanaaltje hangen. Doet me denken aan Gorinchem waar ik dat eerder heb gezien.
Zo, morgen verder terug naar Groningen waar we even een afzwaaier maken naar Garnwerd aan het Reitdiep en dan door naar ons bekende plekje in Stroobos.
gr FRank

\\ Blind vertrouwen in de autoriteiten is de grootste vijand van de waarheid. Albert Einstein //
Afbeelding
Gebruikersavatar
popeye
Berichten: 660
Lid geworden op: wo aug 17, 2011 12:57 pm
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: Koers Noord.

Bericht door popeye »

Wat een reclame voor Noord-Nederland Frank! Ik hoop niet dat je veel gelezen word anders gaat het hier nog druk worden.
Wij waren trouwens net weg toen je langs kwam!

Groet, Jack.
Gestern standen wir noch am abgrund, heute sind wir schon einen schritt weiter!

http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Gebruikersavatar
popeye
Berichten: 660
Lid geworden op: wo aug 17, 2011 12:57 pm
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: Koers Noord.

Bericht door popeye »

knillis schreef:Um dat roept bij mij de vraag op. Als de haring door ma flodder schoongemaakt zou zijn was die dan net zo lekker :mrgreen:
wout.bij schreef:kees
maakt het wat uit dan, als je de ogen dicht doet ruiken ze allebei naar haring :wink:
Je bedoelt, ma flodder en die haring???? :wink:

Groet, Jack.
Gestern standen wir noch am abgrund, heute sind wir schon einen schritt weiter!

http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Gebruikersavatar
frank
Site Admin
Berichten: 803
Lid geworden op: zo nov 11, 2007 9:18 pm
Locatie: Cuijk (nb)
Contacteer:

Re: Koers Noord.

Bericht door frank »

Groningen
Mooi geweest in Appingedam en we gaan terug naar Groningen waar we geen ligplek kunnen vinden aan het kanaal. Ons bekende prachtige plekje onder de bomen is niet meer, de grote 110 meters hebben alle ruimte nodig en voor ons is er niks maar, maar.. ik wist nog een mooie plek bij de eerste brug van het Reitdiep, even verderop.
Helaas pindakaas, de oude steiger is opgeruimd en vervangen door een rij palen, drie meter uit de wal. Hebben we niks aan, een oproep naar de Post Lauwersoog levert ook niks op, we mogen gewoon nergens meer liggen, behalve in Garnwerd. "En als u klachten heeft dan gaat u maar naar de provincie". En klachten heb ik, want de meeste ligplekken op weg naar bijv Zoutkamp kun je de wal niet op met hond of fiets. Alleen wat palen in het water en bekijk het maar. Nee, Groningen maakt geen beste beurt in vergelijking met Drenthe en Overijssel.
Dan maar door, onze vrienden bellen al dat ze daar op een terrasje zitten en wonder boven wonder is er nog een plek vrij aan de kade voor dat beroemde cafe.. en het was weer eens oergezellig.
s avonds krijg ik nog wat les in astronomie van een figuur op een jacht die zo te zien peperdure instrumenten op een statief monteert om de sterren te bekijken. Nu weet ik blindelings de Poolster te vinden en de 'braadpan', 'kleine draak' en zo.

Stroobos

Volgende dag door naar onze vaste stek Stroobos waar inmiddels als gemeld zelfs geen winkel meer is. Maar ik maak kennis met een paar lokalen en ben nu op de hoogte van de laatste ontwikkelingen rond dat haventje aan de Westkant. Daar gaat volgend jaar wat veranderen en ik vrees dat dat niet tengoede zal zijn, maar laten we afwachten. Ik kan van een van hen een leenauto huren en we snorren naar een naburige plaats waar veel winkels zijn dus iedereen weer gelukkig.

Leeuwarden

Dan meteen door naar Leeuwarden waar het tot onze verbazing ineens erg druk en vol is. Met veel moeite vinden we een plekje in een bocht van de kade waar een jacht nooit durft vast te maken. Wij zijn dat soort goocheltruuks gewend en brengen een paar mooie dagen door in die gezellige stad.

Afbeelding
Erg druk in Leeuwarden's Princentuin

Alles is inmiddels electronisch en verloopt via een soort creditcard die je op kunt laden en waarmee je water en electra kunt betalen en je havengeld. Ohh.. wat mis ik die aardige havenpief die langs komt, zijn fiets op de standaard en met een praatje schrijft hij een echt handgschreven bonnetje waarna je met echt geld betaalt.. Is dit nou vooruitgang of contactarmoede??
Even verderop is de historische haven en ik moet eerlijk zeggen dat het er pikobello uitziet. Goed onderhouden vaartuigen, keurige bordjes met uitleg over historie en gebruik. Dat zou ik graag op meer plaatsen zo zien, maar..
Voor ons als passant zou er ook plek zij maar dan moet je meer in termen van weken denken want er moete heel wat bruggen open die normaal niet meer bediend worden op dit doodlopende stuk in de stad.


Marrekrite

Gewoontegetrouw kopen we een vlaggetje van die geweldige organisatie hoewel wij met onze diepgang eigenlijk nauwelijks aan een van de vele ligplekken vast kunnen maken, behalve daar in de buurt van km paal 55 waar we vaker aan een eiland gelegen hebben. Het is er helemaal niet druk aan de mooie nieuwe steigers en zelfs ondanks het matige weer komt de varende ijsboer langs die zowaar nog wat kan slijten aan de vakantiegangers.

Afbeelding
de kleine varende ondernemer

Giethoorn

We gaan verder en willen weer eens de mooie route langs Steenwijk varen naar Giethoorn. Gewoon nostalgie zal ik maar zeggen.
We passeren eerst nog Sneek waar het bomvol is vanwege het skutsjesilen, lijkt wel of alles wat kan drijven daar op het meer ligt te wachten.. compleet met drijvende feesttenten.
Snel weg hier en we schieten door over het Tjeukemeer naar Echternerbrug waar we zowaar meteen een plekje vinden aan een wei, compleet met een electrapaal. Niks te beleven hier maar wel veel te zien aan langsvarende comfortcontainers met veel wit en blimblim. Sta ik s'avonds in de machinekamer de douche op te ruimen kijkt zo'n 'freizeit-kapitän" van driehoog naar beneden en zegt dan "ik heb twee douches en twee toiletten" waarop ik alleen kan antwoorden dat deze ene douche van mijzelf is én betaald en dat die van hem maar voor een week gehuurd is...

Afbeelding
Rietdekker aan het werk

Door naar Ossezijl, de weerribben, de rietsnijders en een mooie gratis ligplek als gebruikelijk net buiten het dorp, prima terrasje, goed bier en verder heeft een mens toch niks nodig?
We vermaken ons hier prima en het is eindelijk zomer geworden. Toerisme komt op gang en er worden duidelijk goede zaken gedaan. We varen dan door langs Steenwijk waar ook veel veranderd is de laatste jaren en even verder maken we vast in het centrum van Giethoorn. Een en al super uitgebuite toeristische kermis. Ligplaats is bar slecht, langs drukke weg en een hele drukke heisa op het water. Gek worden we ervan en nog peperduur ook! "Nooit meer hier" zeg ik tegen dat meisje wat geld komt halen, maar uit nostalgische overwegingen wilde ik het nog een keer zien.

Afbeelding
Drukte langs de gracht in giethoorn

We dwalen langs de grachtjes en zien de onafzienbare stoet aan huurpunters, electrisch nog wel en zonder lawaai of stank. Grote bakken met hele kuddes toeristen zoeken hun weg door dat gewriemel en de ene botspartij na de andere geeft de wandelaasr op de wal veel plezier. Een rietdekker oefent zijn traditionele beroep uit op het dak van een boerdrijtje en daarboven heerst rust..

Weer het kanaal in.
Het gaat heet worden, erg heet zegt de weerman dus nu moeten we een besluit nemen hoe we verder gaan. We moeten de hitte overleven en daarvoor zoeken we schaduw. Niet over Zwolle dus want ga maar eens met 35 graden in de stad liggen. Na wat palaver besluiten we weer dezelfde weg terug te nemen, daar weet ik een paar mooie ligplekken met veel bomen en daar zingen we het wel uit.
Afbeelding
brug als kunstwerk in Hoogveen

Dus door naar Meppel en via Hoogeveen naar Noordseschut. De laatste brug waar ik eerder over schreef zet ik op de foto. Lijkt wel gemaakt door een dronken kunstenaar, alles is krom, geen recht stukje ijzer te vinden.

Afbeelding
Dichtgegroeid kanaal

In Noordseschut kruipen we helemaal onder de bomen en liggen de hele dag in de schaduw, zo houden we de moordende hitte buiten de deur. Het is er druk en gezellig en we varen pas na 4 dagen weer verder, op naar de volgende schaduwplek bij Wachtum. Perfecte plek, ook hele dag schaduw, maar..
Het varen op het kanaal is voor veel jachten erg moeilijk geworden. Dikke graseilanden lijken midden in het kanaal te groeien, alles zit dicht met groene dril, schroeven slaan vast en wierbakken zitten snel vol drap.
Wie achter ons vaart heeft geluk want wij laten als een ijsbreker een brede strook schoon water achter en dat zorgt voor beduidend minder problemen voor de kleine vaart.
Een paar echte Drentse ambtenaren proberen in een bootje nog wat op te ruimen maar dat zet echt geen zoden aan de dijk. Alleen en vuilvangboot zoals we vroeger in utrecht hadden, dat werkt veel beter..
We hadden eigenlijk alleen wat problemen met het laatste stuk in de buurt van Nieuw Amsterdam. Het kanaal stond 10 cm onder peil en dat is wat erg krap dus we kropen letterlijk als een vette slak door de modder. Maar met wat geduld ging het goed.

Afbeelding
dit heeft dus geen zin

Gramsbergen
We stomen door via Coevorden waar het opmerkelijk rustig is naar het mooie plaatsje Gramsbergen. Een van onze toppers waar we vroeger vaker kwamen. Je moet vanaf Coevorden nog door twee openstaande sluizen met bruggen de Overijsselse Vecht oversteken maar stroming is er nu niet. De sluiswachter zie ik in zijn riante kantoortje en lijkt een bord voor zijn kop te hebben, maar dan zie ik dat hij een soort laptop heeft waarmee hij ons op de video zet. Zal wel weer op youtube komen te staan..
Door de brug in het dorp is een goede ligplek met alles inclusief zeer betaalbaar en gezellige sfeer met enkele langliggers. Prima fietsgebied en met genoegen zag ik een schaapherder met zijn slimme hond een hele kudde verplaatsen. Ik zette mijn hond neer en liet hem zien wat zijn collega allemaal kan. Hopelijk heeft hij daar wat van geleerd.

Inmiddels loopt onze reis dit jaar ten einde want over een paar dagen zijn weer in de thuishaven. Nog een stukje naar Aadorp, Zutphen en Doesburg en het zit er weer op.
Wanneer we zo samen de hele reis nog eens doornemen dan trekken we dezelfde conclusie. Het stuk door de provincies Overijssel en Drenthe was een totale verrassing. Hier wordt een goed beleid gevoerd, "chapeau" zeggen we dan. Gastvrije kanalen met veel goede vrije ligplaatsen. We zijn zeer te spreken over de brug en sluiswachters die met plezier hun werk lijken te doen, gastvrij zijn, vragen kunnen beantwoorden over lokale zaken, tips geven en met je mee kunnen denken als je met je diepstekende boot een plek zoekt.
Wij komen hier beslist nog eens terug want niet allen het varen is een genoegen, het landschap is aantrekkelijk, er is veel te zien en te doen.
Wij hopen dat andere provincies en lokale overheden hun licht hier eens opsteken en zien dat als je je zaakjes goed aanpakt je het watertoerisme een flinke 'boost' kunt geven en dat brengt allemaal geld in het laatje van de lokale econmie.

Het was mij weer een genoegen jullie op de hoogte te houden.

Afbeelding

wat een prachtig oerhollands landschap!
gr FRank

\\ Blind vertrouwen in de autoriteiten is de grootste vijand van de waarheid. Albert Einstein //
Afbeelding
Gebruikersavatar
Dirk
Berichten: 293
Lid geworden op: do nov 22, 2007 7:01 am
Locatie: Tienen(B)

Re: Koers Noord.

Bericht door Dirk »

en voor ons was het weer schitterend om mee te kunnen genieten van jullie prachtige reiservaringen !!!
dank en veel groetjes !!!
Dirk
Gebruikersavatar
KarelE
Berichten: 2074
Lid geworden op: za dec 22, 2007 7:04 pm
Locatie: Ouderkerk aan den IJssel
Info: Beurtmotor Johanna
Katwijker uit 1926
LBD: 23,90 - 3,95 - 1,20
Max H: 3,40, Min H: 2,20
Werf: Tijssen, Leiden
Motor: Kromhout 4TS117 uit plm. 1962
70PK bij 1500 rpm
KK: Twindisc, reductie 1,98:1
Ligplaats: Gouda

Re: Koers Noord.

Bericht door KarelE »

frank schreef:Het was mij weer een genoegen jullie op de hoogte te houden.

wat een prachtig oerhollands landschap!

Het genoegen was geheel aan deze kant Frank! Ik heb genoten van je verhalen.

Groet, Karel
Time's fun when you're having flies Quote van Kermit the frog.
Gebruikersavatar
quichot
Berichten: 2085
Lid geworden op: di jul 14, 2009 12:14 am
Locatie: Amsterdam
Info: motorbokschip Jonge Willem. 1910 H.Haring Wilnis
20.6 x 4,1 x 0,9 (diepgang, niet de holte)
58 ton laadvermogen
40 ton waterverplaatsing
DAF DD575 1964
reg.nr varend erfgoed 2639

Re: Koers Noord.

Bericht door quichot »

Je vaart bijna mee! Er waren foto's bij die de komende winter wel eens dienst zouden kunnen doen als raadplaat. :wink:
De haven is onze bestemming, maar niet ons doel.
Met schippersgroet,
Guido
Gebruikersavatar
frank
Site Admin
Berichten: 803
Lid geworden op: zo nov 11, 2007 9:18 pm
Locatie: Cuijk (nb)
Contacteer:

Re: Koers Noord.

Bericht door frank »

Nou was ik ook nog in Meppel en zoals ik al schreef was daar die journaliste van de Meppeler Courant.
Dank aan Cees 'Vaartips" want die kreeg de krant binnen met daarin in de woonbijlage een paginagrote foto van mij, scheepshond Lekko
en mijn onderbroeken aan de waslijn en zo.....
Thema was "Wonen op het water in de zomer"
Binnenin stond nog een tweede foto met een stuk tekst, overgenomen van de website.. zie hieronder.
Met dan aan Cees voor het opsturen van de krant!

Afbeelding
gr FRank

\\ Blind vertrouwen in de autoriteiten is de grootste vijand van de waarheid. Albert Einstein //
Afbeelding
adrie
Berichten: 1
Lid geworden op: za jan 14, 2012 9:26 am
Locatie: mijdrecht vinkeveen

Re: Koers Noord.

Bericht door adrie »

hoi frank
mooi verhaal heb zelf ook van drente genoten wij zijn na 3 maanden weer terug op vinkeveen was leuk om jou en je vrouw te ontmoeten bij de punt
gr adrie ria en de hond tom
GEEN NACHT ZO DONKER ,HET WORD TOCH ALTIJD WEER LICHT
Plaats reactie