vaarplannen 2013

Laat ons meegenieten van die mooie vaartocht..

Moderators: sailor wim, frank

wout.bij

vaarplannen 2013

Berichtdoor wout.bij » di nov 13, 2012 11:15 am

ik ben alweer aan het plannen voor volgend jaar, dit omdat de baas gaarne zo vroeg als mogelijk wil weten wanneer ik absent ben, ik had zo gedacht dat we beginnen met de opening van het watersport seizoen te Grouw, ereg gezellig en dan zie je weer eens wat oude bekenden, daarna misschien naar de nationale sleepbootdagen te Vianen, maarrrrr dat is nog niet zeker, al met al verstook je toch al gauw een 250liter heen en terug, maar waar we zoiezo wel heen gaan zijn de visserijdagen te Makkum, altijd een groot succes, daarna komt de bouwvak en zouden we als alles loopt zoals het hoort te lopen gaan we wederom naar Leer, een leuke reünie van oude schepen en mensen, maar misschien gaan we ook wel naar de waddeneilanden, maar dit hangt ook effe af van de verdere ontwikkelingen aangaande de rode olie, heb nog voor 2 jaar in de bunkers zitten, dus ? de tijd zal het leren.
gr.wout
als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.

MdB
Contacteer:

Re: vaarplannen 2013

Berichtdoor MdB » di nov 13, 2012 10:17 pm

Wout,

Vroeg met vakantie en wel naar Vianen, dan geniet je in ieder geval nog voor 1 juli van je rode olie voorraad.
Stel je voor dat men niets bereikt, dan moet je het met tranen in je ogen eruit pompen.
till next time
MdeBoer

wout.bij

Berichtdoor wout.bij » wo nov 14, 2012 12:20 am

had dat nou niet gezegd martin, ik ben continu bezig mezelf moed in te praten en nu dit weer :wink:
we zullen het wel zien.
gr.wout

Marie Christina

Berichtdoor Marie Christina » wo nov 14, 2012 11:47 pm

MdB schreef:Wout,

Vroeg met vakantie en wel naar Vianen, dan geniet je in ieder geval nog voor 1 juli van je rode olie voorraad.
Stel je voor dat men niets bereikt, dan moet je het met tranen in je ogen eruit pompen.

Ach, er is een groot verschil tussen moeten en het ook doen.

Als ik mijn kinderjaren meetel watersport ik nu 48 jaar, nu vooruit, 40 bewuste jaren, en ik nog nooit een controle meegemaakt van welke instantie dan ook waarvoor dan ook.
Oh nee, ik lieg.
Toen mijn pa 30 jaar geleden een marifoon inbouwde is er iemand geweest om te kijken of dat volgens de regelen der kunst gedaan was.
Verder nooit.

Zijn we niet een beetje te bang voor al die overheden en regeltjes?
Kan je die rode olie niet gewoon lekker op varen?
Als 1000-en mensen mening A hebben wil dat nog niet zeggen dat mening B niet klopt.
Groet;
Menno

wout.bij

Berichtdoor wout.bij » do nov 15, 2012 12:19 am

doe ik ook
gr.wout

walvis
Contacteer:

Berichtdoor walvis » do nov 15, 2012 11:54 am

Foei, dit is het begin van anarchie.
geert

wout.bij

Berichtdoor wout.bij » do nov 15, 2012 1:48 pm

zoiets geert, dat noemen ze burgerlijke ongehoorzaamheid, en dat is iets heel anders, en eigenlijk ook bijna hetzelfde :D :D :D
gr.wout

Jan Kroes

Berichtdoor Jan Kroes » do nov 15, 2012 7:04 pm

Wout schreef: we beginnen met de opening van het watersport seizoen te Grouw

Welke datum is dat? Wij hebben daar een bootje gereserveerd voor de week met Koninginnedag.
Groetjes uit het zuiden.

wout.bij

Berichtdoor wout.bij » vr nov 16, 2012 12:24 am

het is 27 en 28 april, ben je in de buurt kom dan maar effe langs, aan boord van de Hoop.
gr.wout

quichot
Info: motorbokschip Jonge Willem. 1910 H.Haring Wilnis
20.6 x 4,1 x 0,9 (diepgang, niet de holte)
58 ton laadvermogen
DAF DD575 1964

Berichtdoor quichot » za nov 17, 2012 11:29 am

Marie Christina schreef: Toen mijn pa 30 jaar geleden een marifoon inbouwde is er iemand geweest om te kijken of dat volgens de regelen der kunst gedaan was.
Verder nooit.

Ik herinner me zelfs de naam nog van die ptt-controleur (want daar viel het in de jaren 70 onder): meneer Boelaarts

Marie Christina schreef: Zijn we niet een beetje te bang voor al die overheden en regeltjes?
Kan je die rode olie niet gewoon lekker op varen?

Normaal gesproken ben ik het met je eens. Ook ik kan het aantal controles over de afgelopen 37 jaar op de vingers van één hand tellen. Letterlijk, het waren er 5, die van de ptt meegerekend. Op rode olie één keer. En dit was niet eens een echte controle, de douane vroeg me wat voor olie ik had, en geloofde me verder op mijn bruine ogen toen ik antwoordde dat ik rood had getankt in België.
Maar resultaten uit het verleden zijn ook hier geen garanties voor de toekomst: ik wil niet sombermansen, maar wijziging van regelgeving leidt vaak tot een hausse aan extra controles.
De haven is onze bestemming, maar niet ons doel.
Met schippersgroet,
Guido

Jan Kroes

Berichtdoor Jan Kroes » za nov 17, 2012 5:12 pm

wout.bij schreef:het is 27 en 28 april, ben je in de buurt kom dan maar effe langs, aan boord van de Hoop.
gr.wout

Afbeelding

Er vanuit gaand dat jij dit bent hebben we je dit jaar net gemist.
We kwamen door de brug en ik dacht: Wout is aan boord.
Mee liep je weg. Dankzij dochter met 12 x optische zoom deze foto.
Volgend jaar gaan dochter en schoonzoon ook weer mee, samen met de ouders van schoonzoon.
Nooit gevaren, nooit gekampeerd.
Het duurde een tijdje voor ze beslist hadden, toen waren mijn favoriete bootjes gereserveerd, dus moet ik (geheel tegen mijn zin) voor het eerst, en hopelijk voor het laatst met DIT gaan varen.
Wij mogen de 26-ste om 4 uur aan boord, weet nog niet of we dat halen en wat we dan doen.
Zou het leuk vinden om dochter te laten zien waarop ik (zo'n beetje vergelijkbaar) mijn eerste levensjaren heb doorgebracht, maar dat kijk ik wel.
In ieder geval bedankt voor je aanbod.
Groetjes uit het zuiden.

sambeek

Berichtdoor sambeek » za nov 17, 2012 5:42 pm

Afbeelding
is toch een mooie boot? :)
groet Terpstra / SAMBEEK

wout.bij

Berichtdoor wout.bij » zo nov 18, 2012 11:06 am

haha, inderdaad, dat ben ik, ook al beroemd in het zuiden , het is toch wat. :D
zie ik je niet in grouw, dan mischien in woudsend, heb wel een andere ligplek, ik weet alleen nog niet waar. :x
gr.wout

Swalker
Contacteer:

Berichtdoor Swalker » zo jan 27, 2013 1:26 pm

Het lijkt me wel wat om de elfstedentocht te gaan varen. Als het goed is is de noordelijke elfstedenroute komend jaar ook officieel klaar (al kun je er al wel langs). Mooi met de opduwer alle kleine kanaaltjes, meren en stadsgrachten verkennen. De eerste vaartochten moet ik echter maar dicht bij huis blijven want na de grote verbouwing zijn er vast nog dingen die niet soepel draaien en waar nog aan geprutst moet worden. Het hangt ook wat van de hoeveelheid beschikbare vrije dagen af. Gezien mijn huidige financiële situatie zal ik waarschijnlijk het grootste deel van het jaar moeten werken en dat kost zoveel vrij tijd.

Gr. Jacob

KarelE
Info: Beurtmotor Johanna
Katwijker uit 1926
LBD: 23,90 - 3,95 - 1,20
Max H: 3,40, Min H: 2,20
Werf: Tijssen, Leiden
Motor: Kromhout 4TS117 uit plm. 1962
70PK bij 1500 rpm
KK: Twindisc, reductie 1,98:1
Ligplaats: Gouda

Berichtdoor KarelE » zo jan 27, 2013 1:36 pm

Swalker schreef:Het lijkt me wel wat om de elfstedentocht te gaan varen. Als het goed is is de noordelijke elfstedenroute komend jaar ook officieel klaar (al kun je er al wel langs). Mooi met de opduwer alle kleine kanaaltjes, meren en stadsgrachten verkennen. De eerste vaartochten moet ik echter maar dicht bij huis blijven want na de grote verbouwing zijn er vast nog dingen die niet soepel draaien en waar nog aan geprutst moet worden. Het hangt ook wat van de hoeveelheid beschikbare vrije dagen af. Gezien mijn huidige financiële situatie zal ik waarschijnlijk het grootste deel van het jaar moeten werken en dat kost zoveel vrij tijd.

Gr. Jacob

Eens in de zoveel jaar wordt de elfstedentocht te water georganiseerd. In 1980 heb ik die met een maat gezeild met een polyester valk. Van Hindeloopen naar Workum buitenom, en van Bolsward naar Harlingen binnendoor op de motor met gestreken mast. Al met al een erg leuke week geweest, lekker primitief op een (nog lek ook) luchtbed op de buikdenning slapen onder de dektent. Stoer een krat Grolsch beugelflessen voor de mast gebonden, en een paar flessen 'koel' onder de buikdenning op het vlak tegen de kiel. Op de Princenhof (een rondvaartboot) voer Hilversum 3 mee, met Frits Spits. De Avondspits iedere avond live vanaf de Princenhof, met daarin het spel "Friezen kunnen dooien". Doel was om een in een afwasteil met water ingevroren single (wat is dat?) zo snel mogelijk uit het ijs te krijgen. Dat ging met gooi en smijtwerk van een klomp ijs tegen het dek gepaard. Zomaar een oprisping van mijn geheugen n.a.v. jouw plannen.

Groet, Karel
If you think education is expensive, try ignorance. (Derek Bok)

Terug naar “Nederland”