vaarplannen 2013

Laat ons meegenieten van die mooie vaartocht..

Moderators: sailor wim, frank

popeye
Contacteer:

Re: vaarplannen 2013

Berichtdoor popeye » ma jan 28, 2013 10:45 am

Swalker schreef:Het lijkt me wel wat om de elfstedentocht te gaan varen.

In 2006 heb ik een groot gedeelte van de tocht gevaren. Op de vaarrouteplanner van de ANWB stonden diverse toeristische vaarroutes, onder ander de Elfstedentocht, maar die route ging niet over de Luts door Gaasterland. (Waarschijnlijk vanwege diepgang, breedte en doorvaarhoogte) Dat vond ik net zo'n mooi stuk, (Ik heb de tocht van 1985 geschaatst) dus ik wou toch daar langs en wat betreft hoogte kon het net. Ik had echter niet naar de diepte gekeken. 8-10 staat op de kaart terwijl de diepgang van de Aimée 85cm is. Het water zoog op sommige plekken helemaal weg van de kanten, dus het lukte maar net. Ik heb daar toch een dierbare herinnering aan. In 2011 heb ik het stuk van Leeuwarden naar Dokkum gedaan. Nu dan nog een keer het stuk van Franeker naar Bartlehiem. Dat was in 2006 (gedeeltelijk) nog niet bevaarbaar, behalve voor kano's.

Groet, Jack.
Gestern standen wir noch am abgrund, heute sind wir schon einen schritt weiter!

http://www.staverse-jol-aimee.nl/

wout.bij

Berichtdoor wout.bij » ma jan 28, 2013 5:12 pm

de luts van balk naar de morra is kort geleden uitgebaggerd.
gr.wout
als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.

popeye
Contacteer:

Berichtdoor popeye » di jan 29, 2013 9:04 am

Is dat trouwens jouw boot Wout, die ik in het eerste verslag in Woudsend op de foto heb gezet?

Groet, Jack.

wout.bij

Berichtdoor wout.bij » di jan 29, 2013 7:22 pm

nou jack dat zou zo maar kunnen, maar waar staat jouw eerste verslag.
dan kan ik het al of niet bevestigen.
gr.wout

popeye
Contacteer:

Berichtdoor popeye » di jan 29, 2013 9:04 pm

wout.bij schreef:nou jack dat zou zo maar kunnen, maar waar staat jouw eerste verslag.
dan kan ik het al of niet bevestigen.
gr.wout

Hier

KarelE
Info: Beurtmotor Johanna
Katwijker uit 1926
LBD: 23,90 - 3,95 - 1,20
Max H: 3,40, Min H: 2,20
Werf: Tijssen, Leiden
Motor: Kromhout 4TS117 uit plm. 1962
70PK bij 1500 rpm
KK: Twindisc, reductie 1,98:1
Ligplaats: Gouda

Berichtdoor KarelE » di jan 29, 2013 9:21 pm

Dat kan korter :mrgreen: :

Afbeelding
If you think education is expensive, try ignorance. (Derek Bok)

wout.bij

Berichtdoor wout.bij » wo jan 30, 2013 4:44 pm

jack
dat was mijn boot, 3 jaar geleden, deze had ik gekocht als schroot en heb ik gedurende 13 jaren weer teruggebracht in haar originele staat, toen was ze klaar en heb ik een andere gekocht, de `hoop`en daar vaar ik nu al weer drie jaar in en mee.
effe kijken op `mijn boot`onder `er is hoop`
viewtopic.php?f=7&t=732
gr.wout

popeye
Contacteer:

Berichtdoor popeye » do jan 31, 2013 9:33 pm

Ik kende de "er is hoop" wel uit dat topic. Lijkt me leuk zo'n schip als je tenminste zelf daar een boel aan kunt doen, en dat kun je.
Toen ik mijn verhaal over de Elfstedentocht nog een keer doornam kwam ik de foto weer tegen. Ik wist dat je in Woudsend ligt met je schip, vandaar de vraag.

Groet, Jack.

wout.bij

Berichtdoor wout.bij » vr feb 01, 2013 4:53 pm

het beheren van zon boot is inderdaad erg leuk, ik zeg beheren omdat ik maar tijdelijk eigenaar ben, we hebben nu eenmaal niet het eeuwige leven nietwaar, maar je hebt gelijk je moet alles zelf kunnen anders is het niet leuk meer, er zijn nogal wat sleepbootjes met een eigenaar die de boot gekocht hebben in een redelijke staat en in een opwelling om er bij te horen, en er nu bijliggen als oud vuil, zonde zonde zonde, maar aan de andere kant, misschien komen deze boten later weer op de markt als opknapper en kan de jeugd deze zich misschien veroorloven.
gr.wout

douane

Berichtdoor douane » za feb 02, 2013 8:16 pm

wout.bij schreef:het beheren van zon boot is inderdaad erg leuk, ik zeg beheren omdat ik maar tijdelijk eigenaar ben, we hebben nu eenmaal niet het eeuwige leven nietwaar, maar je hebt gelijk je moet alles zelf kunnen anders is het niet leuk meer, er zijn nogal wat sleepbootjes met een eigenaar die de boot gekocht hebben in een redelijke staat en in een opwelling om er bij te horen, en er nu bijliggen als oud vuil, zonde zonde zonde, maar aan de andere kant, misschien komen deze boten later weer op de markt als opknapper en kan de jeugd deze zich misschien veroorloven.
gr.wout

precies waar ik op aan het azen ben op iemand die zijn sleper slecht onderhoud en er van af moet. maar hoop dan wel dat ik niet complete machine kamers moet leeg halen want helaas heb ik niet veel verstand van onderdelen zelf maken,

wout.bij

Berichtdoor wout.bij » zo feb 03, 2013 9:14 am

douane
een boot is net een leerschool, je moet het alleen wel willen leren, als je in het begin een probleem signaleert dan denk je vaak van, halleluja hoe moet ik dat nou weer hebben, maar als je er effe rustig over nadenkt dan kom je er achter dat er vele wegen naar Rome leiden, en je moet niet vergeten dat je ons ook nog achter de hand hebt :wink:
gr.wout

douane

Berichtdoor douane » zo feb 03, 2013 11:50 am

wout.bij schreef:douane
een boot is net een leerschool, je moet het alleen wel willen leren, als je in het begin een probleem signaleert dan denk je vaak van, halleluja hoe moet ik dat nou weer hebben, maar als je er effe rustig over nadenkt dan kom je er achter dat er vele wegen naar Rome leiden, en je moet niet vergeten dat je ons ook nog achter de hand hebt :wink:
gr.wout

klopt ook helemaal wout maar weet wel me grens ik sleutel niet zomaar zelf een motor uitelkaar :lol: de rest gaat me wel goed af metaal bewerking enzo nu de juiste sleper nog tegen komen

Terug naar “Nederland”