Vakantiebestemming

Laat ons meegenieten van die mooie vaartocht..

Moderators: sailor wim, frank

douane
Berichten: 354
Lid geworden op: zo mar 04, 2012 8:43 pm

Vakantiebestemming

Bericht door douane »

Zo vakantie staat geplant vanaf week 27 tot week 30 nu wilde ik even iets meer zien van nederland. ik wilde vragen of er iemand tips heeft waar heen te gaan vaar natuurlijk vanuit makkum en moet rekening houden met me diepgang van 1,40 weet iemand of er ergens online een plek is waar je leuke vaar routes kan vinden ? moet er namelijk wel een beetje een plaatje bij hebben en weten welke vaar kaarten ik moet gaan bestelen.

al vast bedankt voor het delen van de kennis die ik nog moet opdoen :lol:



groetjes uit makkum.
Gebruikersavatar
Marie Christina
Berichten: 4802
Lid geworden op: zo aug 21, 2011 7:59 am
Locatie: Noord Drenthe

Re: Vakantiebestemming

Bericht door Marie Christina »

Vanuit Makkum?
Dan zou je lekker kunnen "Coast hoppen" op het IJsselmeer.
Of de Randmeren naar de IJssel.
Hartsikke leuke ritten, en (mits in de vaargeul) water zat.
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
Gebruikersavatar
KarelE
Berichten: 2074
Lid geworden op: za dec 22, 2007 7:04 pm
Locatie: Ouderkerk aan den IJssel
Info: Beurtmotor Johanna
Katwijker uit 1926
LBD: 23,90 - 3,95 - 1,20
Max H: 3,40, Min H: 2,20
Werf: Tijssen, Leiden
Motor: Kromhout 4TS117 uit plm. 1962
70PK bij 1500 rpm
KK: Twindisc, reductie 1,98:1
Ligplaats: Gouda

Re: Vakantiebestemming

Bericht door KarelE »

Voordat we de Johanna hadden hebben we eens een kruiser gehuurd in Heeg. Een week, van zaterdagmiddag 15:00 tot zaterdagochtend 10:00.Onder het motto 'dat ding is om te varen' hebben we een rondje NL gemaakt. Zaterdag: Van Heeg naar Stavoren. Zondag naar Weesp, via IJsselmeer, Markermeer en Muiden. Maandag doorgestoken naar het Amsterdam-Rijnkanaal, en via de Pr. Beatrixsluis, Lek en de Nederrijn naar een strandje bij Maurik. Dinsdag verder stroomopwaarts, bunkeren in Arnhem, verder naar de IJsselkop en daarvandaan stroomafwaarts naar Doesburg. Woensdag de IJssel verder af, naar Wijhe. Donderdag langs Kampen over het Zwartemeer naar de Voorstersluis, de NOP in, waar we tussen twee bruggen raakten opgesloten in Emmeloord. Vrijdag van Emmeloord Via de Friese Sluis en Margrietsluis naar het Heegermeer/Fluessen, geankerd in 'It Piel'. Zaterdagochtend vroe opgestaan en de boot om 10.00 uur weer ingeleverd in Heeg.

Jij hebt 4 weken, dus je kan nog veel meer zien van Nederland vanaf de waterzijde :mrgreen:
Veel plezier met voorpret!
Groet, Karel
Time's fun when you're having flies Quote van Kermit the frog.
kromme balg
Berichten: 42
Lid geworden op: zo sep 09, 2012 11:26 am

Re: Vakantiebestemming

Bericht door kromme balg »

Iets wat ik op dit forum vond kan misschien nuttig zijn : http://vaartips.nl/route.htm .
Dirk en Greta, Kromme Balg
Jan Kroes
Berichten: 78
Lid geworden op: vr dec 07, 2007 11:08 am
Locatie: Sittard

Re: Vakantiebestemming

Bericht door Jan Kroes »

Daar staat ook nog van mij een Vakantieverslag.
Niet te veel op het taalgebruik letten, was ook bedoeld voor niet-varenden.
Groetjes uit het zuiden.
sambeek
Berichten: 1453
Lid geworden op: ma nov 21, 2011 12:02 pm
Locatie: Veenendaal

Re: Vakantiebestemming

Bericht door sambeek »

via "google eart" even de rivieren afzakken. Kun je gelijk een beetje een indruk krijgen hoe het er uitziet.
groet Terpstra / SAMBEEK
douane
Berichten: 354
Lid geworden op: zo mar 04, 2012 8:43 pm

Re: Vakantiebestemming

Bericht door douane »

iedereen bedankt heb veel info al uitgeprint en wel even langs de anwb om mezelf te voorzien van de vaarkaarten nu hopen dat het in maart begin april mooi weer wordt :lol:
Klaver vier
Berichten: 1289
Lid geworden op: wo okt 31, 2012 5:18 pm
Locatie: Hilversum

Re: Vakantiebestemming

Bericht door Klaver vier »

Douane misschien is het een idee , om als je bij de anwb ben ,te kijken naar digitale waterkaarten. Dit werkt perfect op een laptop,en je hebt meteen de kaarten van heel Nedreland en België ,werkt perfect.Zelf heb ik de kaarten van Navionics Europa HD ,Deze werken op een ipad erg makkelijk en heel Europa op kaart met tevens de snelheid van de boot en nog meer mogelijkheden.Heel makkelijk je vaart dan als het ware op de waterkaart als je begrijpt wat ik bedoel.Alles wordt aangegeven waterdiepte brughoogte boeien noem maar op ,ik vindt het super.Misschien heb je er wat aan Gr René(De Stoere).
Klaver vier
douane
Berichten: 354
Lid geworden op: zo mar 04, 2012 8:43 pm

Re: Vakantiebestemming

Bericht door douane »

De Stoere schreef:Douane misschien is het een idee , om als je bij de anwb ben ,te kijken naar digitale waterkaarten. Dit werkt perfect op een laptop,en je hebt meteen de kaarten van heel Nedreland en België ,werkt perfect.Zelf heb ik de kaarten van Navionics Europa HD ,Deze werken op een ipad erg makkelijk en heel Europa op kaart met tevens de snelheid van de boot en nog meer mogelijkheden.Heel makkelijk je vaart dan als het ware op de waterkaart als je begrijpt wat ik bedoel.Alles wordt aangegeven waterdiepte brughoogte boeien noem maar op ,ik vindt het super.Misschien heb je er wat aan Gr René(De Stoere).
:idea: Dat is inderdaad een goed idee ik heb toch altijd me laptop aan en mee ga eens even horen bij de anwb wat ze hebben mijn dank is groot :wink:
Gebruikersavatar
frank
Site Admin
Berichten: 803
Lid geworden op: zo nov 11, 2007 9:18 pm
Locatie: Cuijk (nb)
Contacteer:

Re: Vakantiebestemming

Bericht door frank »

Misschien de moeite waard om eens een gratis oplossing te proberen?
Opencpn met gedownloade kaarten van openseamap.org, type .KAP
Deze kaarten zijn trouwens actueler dan de ENC serie die in PcNavigo zit.

Zie onderstaande afbeelding, let op extra infovenster met koers, positie en actieve satelieten.
Het is geen planner maar een vaarder...

Afbeelding
gr FRank

\\ Blind vertrouwen in de autoriteiten is de grootste vijand van de waarheid. Albert Einstein //
Afbeelding
Jan Kroes
Berichten: 78
Lid geworden op: vr dec 07, 2007 11:08 am
Locatie: Sittard

Re: Vakantiebestemming

Bericht door Jan Kroes »

Nou woon ik toevallig in de Steegstraat, maar niet deze. :wink:
Groetjes uit het zuiden.
wout.bij
Berichten: 411
Lid geworden op: za sep 24, 2011 8:13 am
Locatie: fryslan

Re: Vakantiebestemming

Bericht door wout.bij »

ik zou niet aan de anwb kaarten beginnen, deze worden al een hele tijd niet meer geupdate, reden waarom de maker (stentec) van deze kaarten er ook mee is opgehouden, ze leverden wel updates aan maar de anwb doet er niks mee, naar het schijnt hebben ze nu zelf kaarten voor nl uitgegeven.
gr.wout
als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
douane
Berichten: 354
Lid geworden op: zo mar 04, 2012 8:43 pm

Re: Vakantiebestemming

Bericht door douane »

:idea: ik denk ik zoek even op marktplaats want je moet ook een gps responder hebben en toen kwam ik dit tegen,

http://www.marktplaats.nl/a/watersport- ... ousPage=lr

kan iemand me vertellen of dit meschien iets is
sambeek
Berichten: 1453
Lid geworden op: ma nov 21, 2011 12:02 pm
Locatie: Veenendaal

Re: Vakantiebestemming

Bericht door sambeek »

als ik nou een digitale kaart van anwb of ander heb, ik zet mijn mobiel op gps en koppel de boel op een laptop zou het toch ook moeten werken?
groet Terpstra / SAMBEEK
douane
Berichten: 354
Lid geworden op: zo mar 04, 2012 8:43 pm

Re: Vakantiebestemming

Bericht door douane »

sambeek schreef:als ik nou een digitale kaart van anwb of ander heb, ik zet mijn mobiel op gps en koppel de boel op een laptop zou het toch ook moeten werken?
In mijn geval niet ik heb maar een heel simpel telefoon daar zit geen gps op
Plaats reactie