Rondje Zuid-Holland

Laat ons meegenieten van die mooie vaartocht..

Moderators: sailor wim, frank

Plaats reactie
Gebruikersavatar
quichot
Berichten: 2085
Lid geworden op: di jul 14, 2009 12:14 am
Locatie: Amsterdam
Info: motorbokschip Jonge Willem. 1910 H.Haring Wilnis
20.6 x 4,1 x 0,9 (diepgang, niet de holte)
58 ton laadvermogen
40 ton waterverplaatsing
DAF DD575 1964
reg.nr varend erfgoed 2639

Rondje Zuid-Holland

Bericht door quichot »

Hemelvaartsdag vertrokken, na bij de C-1000 aan de Oostelijke Handelskade voor een kleine 200 euries te hebben afgetikt. Maar voor dat bedrag heb je wel 2 volle winkelkarretjes leeftocht langszij, hetgeen de rest van de reis veel gesjouw bespaart. Nog best aardig weer ook, die paar uurtjes naar Haarlem, waar het onverwacht vol lag. Toch een goeie plek net zuid van de Melkbrug, pal in het centrum. Zaterdag verder. Plan was 9 uur, maar de accu's dachten daar anders over. Een van beide serviceaccu's, die parallel staan, had het plotsklaps begeven, waardoor de startsleutel alleen nog de relaisklik liet horen. Zaterdag hè, dus de profi's waren dicht. Tóch gebeld, en ja hoor, ik werd doorgeschakeld naar het privénummer van de eigenaar van een accuhandel, die -op z'n vrije zaterdag!- aanbood twee nieuwe AGM's a 230Ah aan boord te brengen. Aldus geschiedde, en 1 uur alsnog los voor Leiden, waar we na een prettig tochtje van 4 uurtjes afmeerden in de passantenhaven. Het weer sloeg om. Koude wind en regen gooiden roet in het terraseten, zodat aan boord, met de kachel aan, geborreld werd. Gezellig best wel, eigenlijk. We namen afscheid van de meevarende kinderen en kleinkinderen, die terugtreinden naar Mokum. Maandagmorgen 1/2 10 los voor Delft, waar we 1/2 1 vastmaakten in de bocht bij het station. De talloze bruggetjes werden onvoorstelbaar prompt bediend, en bij het sluisje Leidschendam meldde zich met dit pokkeweer verder niemand, behalve de charter met wie we opvoeren. Delft is echt de moeite van een bezoek waard, vanwege de rijke historie. maar ook het feit dat de terrassen aan de grote markt verwarmd waren hielp. Gisteren kregen we vrienden aan boord, die meevoeren naar Rotjeknor, een tochtje van een paar uur. Onderweg speel ik met m'n nieuwe AIS-transponder, die door Den Haag, dus door jullie -dank! dank!- is betaald. Dankzij dit apparaat wist de Parksluis al dat ik eraan kwam vóór dat ik me meldde, dus ik kon zó aanschuiven. Rond 1 uur afgemeerd in de oude vertrouwde Veerhaven, waar ik nu in een prettig zonnetje zowaar, dit verslagje schrijf. Café Loos kan op onze geregelde clandizie rekenen. Morgenmiddag, als het tij komt, naar Gouda.
Het ga u goed!
De haven is onze bestemming, maar niet ons doel.
Met schippersgroet,
Guido
Gebruikersavatar
sailor wim
Berichten: 2661
Lid geworden op: vr nov 30, 2007 11:53 pm
Locatie: Den Haag

Re: Rondje Zuid-Holland

Bericht door sailor wim »

Hoi Guido,
Met wat pech toch een mooi rondje geworden zover lees ik.
Zaterdag nog in Gouda?
Frank ligt nog op de H. IJssel en ik kom vanuit Rijsenhout.
Dan zijn er 3 forumvlaggen daar :D
Gr Wim.
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?
Gebruikersavatar
quichot
Berichten: 2085
Lid geworden op: di jul 14, 2009 12:14 am
Locatie: Amsterdam
Info: motorbokschip Jonge Willem. 1910 H.Haring Wilnis
20.6 x 4,1 x 0,9 (diepgang, niet de holte)
58 ton laadvermogen
40 ton waterverplaatsing
DAF DD575 1964
reg.nr varend erfgoed 2639

Re: Rondje Zuid-Holland

Bericht door quichot »

Waar op de HIJ? Buiten Mallegatsluis of bij Julianasluis?
Ik wilde het van het weer laten afhangen. Als het zo bar blijft, vaar ik terug naar Amsterdam.
De haven is onze bestemming, maar niet ons doel.
Met schippersgroet,
Guido
Gebruikersavatar
sailor wim
Berichten: 2661
Lid geworden op: vr nov 30, 2007 11:53 pm
Locatie: Den Haag

Re: Rondje Zuid-Holland

Bericht door sailor wim »

Hoi Guido,
Nu nog bij Ouderkerk a/d IJssel.
Maar straks met het tij naar Gouda en naar binnen bij de Julianasluis en dan stuurboord uit door de Steve Biko brug de stad in.
Gr Wim.
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?
Gebruikersavatar
KarelE
Berichten: 2074
Lid geworden op: za dec 22, 2007 7:04 pm
Locatie: Ouderkerk aan den IJssel
Info: Beurtmotor Johanna
Katwijker uit 1926
LBD: 23,90 - 3,95 - 1,20
Max H: 3,40, Min H: 2,20
Werf: Tijssen, Leiden
Motor: Kromhout 4TS117 uit plm. 1962
70PK bij 1500 rpm
KK: Twindisc, reductie 1,98:1
Ligplaats: Gouda

Re: Rondje Zuid-Holland

Bericht door KarelE »

Of, bij laag water, voor de Julianasluis stuurboord uit de Hollandsche IJssel vervolgen, en dan net voorbij de chemische fabriek aan BB de Mallegatsluis in. Kom je direct in de museumhaven binnen. Bij hoog water is de vaste brug voor de sluis voor velen te laag. Ooit, ooit willen ze die brug weer beweegbaar maken.

Jammer dat ik er dit weekend niet ben. Wij zijn door onze dochter en schoonzoon uitgenodigd voor een lang weekend lol met de kleinkinderen in een bungalowpark. Daar hebben we ook erg veel zin in.

Naast de Johanna liggen lukt ook even niet, ik heb al een buurman, een kottertje. Anders waren jullie daar welkom geweest!

Lekker genieten in Gouda, ik zal er in Groenlo eentje nemen op jullie!

Groet, Karel
Time's fun when you're having flies Quote van Kermit the frog.
Gebruikersavatar
frank
Site Admin
Berichten: 803
Lid geworden op: zo nov 11, 2007 9:18 pm
Locatie: Cuijk (nb)
Contacteer:

Re: Rondje Zuid-Holland

Bericht door frank »

Op advies van Carel-Jan ben ik aan de nieuwe drijvende steiger gaan liggen, net naast de Mallegatsluis op de HollIjssel.
Bijna midden in de stad en gene last van tij.
Park voor de hond naast de deur en water en electra.
Kan moeders weer de was doen morgen...

Bedankt Carel-Jan voor dat perfecte advies!
\
gr FRank

\\ Blind vertrouwen in de autoriteiten is de grootste vijand van de waarheid. Albert Einstein //
Afbeelding
meester
Berichten: 320
Lid geworden op: di mei 06, 2008 6:43 pm
Locatie: loosduinen
Contacteer:

Re: Rondje Zuid-Holland

Bericht door meester »

He guido!
dan zag ik het toch goed dinsdag in het langsrijden. Ik dacht nl de kleur van je dak te herkennen in de kom van Delft. Ik werk daar nl op de campus aan de overkant. Ik had helaas geen tijd om te stoppen en kennis te maken.volgende keer beter!
Wij liggen nu in Vinkeveen bij de zeilschool. we hebben daar zaterdag en zondag geuzenpenning zeilwedstrijden met de westlanders. Altijd een goede plek voor gezelligheid en spannning. we zeilen dan tussen de legakkers of over de geuzensloot en zeilen na de brugpassage een paar rondjes op de plas. daarna weer via legakkers of geuzensloot naar de finisch. Ik zal wat foto´s posten na de pinksteren
een expert is iemand die alles al een keer fout heeft gedaan!
paul
Berichten: 461
Lid geworden op: zo nov 14, 2010 4:26 pm
Locatie: den hoorn

Re: Rondje Zuid-Holland

Bericht door paul »

Waar is dit? is gesloten anders had ik nog wel een leuke gehad.
Afbeelding
Het regende te hard ,geen parkeerplaats vrij,dus even vlug een foto genomen.
Maar de allerbelangrijkste reden ,om niet aan boord te komen ,of in die wereld zaak LOOS even een bakkie te doen ,was dus wel ,dat ik mijn vrouw kon ophalen uit Dijkzicht (umc Erasmus).
Die had ik daar dus eerste paasdag met spoed heengebracht,bijna 7 weken dus,ik wist daar al goed de weg,maar nu bijna met mijn ogen dicht.
Allemaal een fijne weekend.
gr Paul
Gebruikersavatar
quichot
Berichten: 2085
Lid geworden op: di jul 14, 2009 12:14 am
Locatie: Amsterdam
Info: motorbokschip Jonge Willem. 1910 H.Haring Wilnis
20.6 x 4,1 x 0,9 (diepgang, niet de holte)
58 ton laadvermogen
40 ton waterverplaatsing
DAF DD575 1964
reg.nr varend erfgoed 2639

Re: Rondje Zuid-Holland

Bericht door quichot »

Wat een leuke reacties! Bedankt allemaal! Altijd welkom voor een bakkie uiteraard. Nee, ik vertrok pas tegen vijfen uit de Veerhaven (dank voor de foto!), en de Mallegatsluis houdt er dan al mee op. Geen museumhaven Gouda dit jaar.
Maar het weer was zó pet dat ik geschut ben en bij de spoorbrug overnacht heb. Heel jammer dat afmeren bij het natuurgebied niet meer kan. Leve de schaalvergroting. Nu in Uithoorn. In de stromende regen. Wel een zeer goede toko hier, dus aan de roti die onhollands pedis is! Yammie!
De haven is onze bestemming, maar niet ons doel.
Met schippersgroet,
Guido
Gebruikersavatar
sailor wim
Berichten: 2661
Lid geworden op: vr nov 30, 2007 11:53 pm
Locatie: Den Haag

Re: Rondje Zuid-Holland

Bericht door sailor wim »

Afbeelding
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?
Gebruikersavatar
quichot
Berichten: 2085
Lid geworden op: di jul 14, 2009 12:14 am
Locatie: Amsterdam
Info: motorbokschip Jonge Willem. 1910 H.Haring Wilnis
20.6 x 4,1 x 0,9 (diepgang, niet de holte)
58 ton laadvermogen
40 ton waterverplaatsing
DAF DD575 1964
reg.nr varend erfgoed 2639

Re: Rondje Zuid-Holland

Bericht door quichot »

Ziet er goed uit. Was er vroeger (vorig jaar?) nog niet. Aardig alternatief voor als je op doorreis bent, en niet al teveel tijd wil verliezen met passage door de stad. Bij die spoorbrug was het maar een troosteloos zootje, maar enfin, we zijn weer in de thuishaven. De kachel kan weer uit.
In juni nog maar 's proberen. Dan op naar La Belgique!
De haven is onze bestemming, maar niet ons doel.
Met schippersgroet,
Guido
Gebruikersavatar
sailor wim
Berichten: 2661
Lid geworden op: vr nov 30, 2007 11:53 pm
Locatie: Den Haag

Re: Rondje Zuid-Holland

Bericht door sailor wim »

Hoi Frank,
Deze foto is beter als de vorige.
Gr Wim.
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?
Gebruikersavatar
frank
Site Admin
Berichten: 803
Lid geworden op: zo nov 11, 2007 9:18 pm
Locatie: Cuijk (nb)
Contacteer:

Re: Rondje Zuid-Holland

Bericht door frank »

Is inderdaad beter Wim, nou zie je tenminste de chocoladekant.
Was net een dagje prachtig voorjaarsweer met stekende zon.
Ik had de volgende dag toen het natuurlijk weer regende tussen de buien een rood verbrande kop!

En nu na de reddingsactie om Wim weer in de thuishaven te krijgen liggen we natuurlijk weer in de regen,
en de kachel maakt weer heel wat uren. Mooi eiland hier en warme gezellige kantine.
Ik heb gezien dat er al meer olie voor de Kabola is doorgegaan dan de motor verbruikt heeft deze reis.

Morgen denken we naar Leiden te gaan, kijken of we een plekje aan het park kunnen krijgen.
gr FRank

\\ Blind vertrouwen in de autoriteiten is de grootste vijand van de waarheid. Albert Einstein //
Afbeelding
Gebruikersavatar
quichot
Berichten: 2085
Lid geworden op: di jul 14, 2009 12:14 am
Locatie: Amsterdam
Info: motorbokschip Jonge Willem. 1910 H.Haring Wilnis
20.6 x 4,1 x 0,9 (diepgang, niet de holte)
58 ton laadvermogen
40 ton waterverplaatsing
DAF DD575 1964
reg.nr varend erfgoed 2639

Re: Rondje Zuid-Holland

Bericht door quichot »

Ik was vorige week zondag nog in Leiden, en ik vond het er onwerkelijk rustig. Bij het park lag niks. Aan de straatkant bij het park één chartertje. Ik kon nog met gemak aan de kopsteiger in de passantenhaven.
De haven is onze bestemming, maar niet ons doel.
Met schippersgroet,
Guido
Gebruikersavatar
quichot
Berichten: 2085
Lid geworden op: di jul 14, 2009 12:14 am
Locatie: Amsterdam
Info: motorbokschip Jonge Willem. 1910 H.Haring Wilnis
20.6 x 4,1 x 0,9 (diepgang, niet de holte)
58 ton laadvermogen
40 ton waterverplaatsing
DAF DD575 1964
reg.nr varend erfgoed 2639

Re: Rondje Zuid-Holland

Bericht door quichot »

sailor wim schreef:Hoi Frank,
Deze foto is beter als de vorige.
Gr Wim.
Die ouwe mannen vind ik t.o.v. het plaatje met die mooie scheepjes niet écht een verbetering, Wim! :lol:
De haven is onze bestemming, maar niet ons doel.
Met schippersgroet,
Guido
Plaats reactie