vaar vakantie samb 2013

Laat ons meegenieten van die mooie vaartocht..

Moderators: sailor wim, frank

Plaats reactie
sambeek
Berichten: 1453
Lid geworden op: ma nov 21, 2011 12:02 pm
Locatie: Veenendaal

vaar vakantie samb 2013

Bericht door sambeek »

Vertrek van eiland maurik 09.00 op 31 aug. 10.10 sluis Amerongen. 13.10 sluis Driel. Ijssel af 14.00. Giesbeek aankomst 15.00. Totaal afgelegde km 63.
1sept. Vertrek Giesbeek 9.00, aankomst ,Hattem 14.00, afgelegde km 81.
2sept. Vertrek Hattem 08.55, sluis in Zwolle 09.30, aankomst Meppel 12.00,
Km ?
3sept vertrek uit Meppel 8.20, bij sluis Drentsehoofdvaart wachten tot 9.00, 6 sluizen en
30 bruggen, afstand 44km, aankomst Assen 16.40. Alvorens af te meren in Assen op De Vaart,
Een partij herrie onder de boot. Dit doorgegevev aan havendienst. Met duikbril schroef en schottel geïnspecteerd.
Niets kunnen ontdekken. Waarschijnlijk is het weer losgeschoten.
4sept vertrek uit Assen 09.00. 10.15 sluis Peelo, 11.30 sluis deVries, 12.00 ssluis de Punt waar schaft was tot 13.00.
Aankomst Groningen 18.00, afstand 29 km.
5sept vertrek Groningen 09.00, aankomst Dokkum om 16.00 en wachten tot 17.30. Brugwachter/havenmeester had spertijd.
Gooide net de brug voor onze neus dicht. Afstand 65 km. Blijven hier 2 nachten liggen vanwege Admiraliteitsdagen.
groet Terpstra / SAMBEEK
sambeek
Berichten: 1453
Lid geworden op: ma nov 21, 2011 12:02 pm
Locatie: Veenendaal

Re: vaar vakantie samb 2013

Bericht door sambeek »

Vandaag, liggen we in Grou, die verrotte wifi gaat niet zoals je het zou verwachten. Net m'n verhaal getypt, ploef wifi er uit :evil: Vanuit Dokkum naar Leewarden, hier twee nachten over gebleven. Vandaag aangekomen in Grou. Morgen naar Sneek.
groet Terpstra / SAMBEEK
douane
Berichten: 354
Lid geworden op: zo mar 04, 2012 8:43 pm

Re: vaar vakantie samb 2013

Bericht door douane »

sambeek schreef:Vandaag, liggen we in Grou, die verrotte wifi gaat niet zoals je het zou verwachten. Net m'n verhaal getypt, ploef wifi er uit :evil: Vanuit Dokkum naar Leewarden, hier twee nachten over gebleven. Vandaag aangekomen in Grou. Morgen naar Sneek.
lig je nog in sneek dan sambeek?
Gebruikersavatar
frank
Site Admin
Berichten: 803
Lid geworden op: zo nov 11, 2007 9:18 pm
Locatie: Cuijk (nb)
Contacteer:

Re: vaar vakantie samb 2013

Bericht door frank »

In Dokkum heb je prima internet, maar..
Je hebt signaal, kijk op de webpagina die je voor je neus hebt en daar vul je het nummer van de GSM in.
Vervolgens krijg je een sms je met een inlogcode en dan mag je een uurtje of zo gratis internetten.
Is genoeg voor dagelijks emailen en nog wat.
Ik heb er al gebruik van gemaakt, er staan meerdere masten rond de haven om signaal op te pikken.
gr FRank

\\ Blind vertrouwen in de autoriteiten is de grootste vijand van de waarheid. Albert Einstein //
Afbeelding
sambeek
Berichten: 1453
Lid geworden op: ma nov 21, 2011 12:02 pm
Locatie: Veenendaal

Re: vaar vakantie samb 2013

Bericht door sambeek »

douane schreef:
sambeek schreef:Vandaag, liggen we in Grou, die verrotte wifi gaat niet zoals je het zou verwachten. Net m'n verhaal getypt, ploef wifi er uit :evil: Vanuit Dokkum naar Leewarden, hier twee nachten over gebleven. Vandaag aangekomen in Grou. Morgen naar Sneek.
lig je nog in sneek dan sambeek?
Daar zijn wij vanochtend vertrokken. Liggen nu in Bolsward, net na de Kruiswater brug. Blijven hier twee nachtjes liggen en gaan zaterdag door na,.. weet ik nog niet. Laat de kapitein meestal beslissen. :mrgreen:
groet Terpstra / SAMBEEK
sambeek
Berichten: 1453
Lid geworden op: ma nov 21, 2011 12:02 pm
Locatie: Veenendaal

Re: vaar vakantie samb 2013

Bericht door sambeek »

frank schreef:In Dokkum heb je prima internet, maar..
Je hebt signaal, kijk op de webpagina die je voor je neus hebt en daar vul je het nummer van de GSM in.
Vervolgens krijg je een sms je met een inlogcode en dan mag je een uurtje of zo gratis internetten.
Is genoeg voor dagelijks emailen en nog wat.
Ik heb er al gebruik van gemaakt, er staan meerdere masten rond de haven om signaal op te pikken.
Ik had al een account aangemaakt, (werd om gevraagt) en het werkte ook tot ik mijn berichtje zou versturen. Toen niet meer.
Ik heb voor dit soort zaken niet zoveel geduld, en dat zal wel komen dat het me eigenlijk ook niet zo boeid.
Maar nu doet wifi het prima. :)
groet Terpstra / SAMBEEK
sambeek
Berichten: 1453
Lid geworden op: ma nov 21, 2011 12:02 pm
Locatie: Veenendaal

Re: vaar vakantie samb 2013

Bericht door sambeek »

Gister in Sneek wel een mooi weer dag gehad, op de enkele bui na. Vandaag toch weer een prachtige dag. De hele dag zon en soms een blauw strakke lucht. Het stukje varen tussen Sneek en Bolsward op z'n 650 toeren gevaren en eigenlijk wel een mooi stukje.
Heb hier en daar wat filmpjes van gemaakt, tot dusver geen lagwekkende zaken maar gewoon. Zal, als we weer thuis zijn wel op youtube zetten.
groet Terpstra / SAMBEEK
sambeek
Berichten: 1453
Lid geworden op: ma nov 21, 2011 12:02 pm
Locatie: Veenendaal

Re: vaar vakantie samb 2013

Bericht door sambeek »

Het oppikken van een defect kruisertje op de IJssel. 19-9 Deze mensen (Engelsen) hadden hem net gekocht in Giesbeek.
Waren ze amper 7 km. gekomen alvorens problemen te krijgen. De man vertelde dat ie het bootje had gekocht vanwege zijn historie. :o (aangepraat door verkoper) ik stelde, elke boot heeft historie alleen de één iets beter dan de ander :wink:
Maar misschien zou het allemaal meevallen. Na hem in haven te hebben gebracht bleek zijn V-snaar geheel in gort.
Had geen reserve en mijn reserve was veel te groot. Monteur die zou komen maat doorgegeven.
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... KiPpME-nPE
Tevens bij sluis Amerongen een 2e opgepikt. Doerak defecte schroefas en 2 gebroken motorsteunen.
Mensen kwamen uit Australie (Hollanders die er al +/- 20 jaar woonden)en hadden hier een boot gehuurd voor de vakantie.

http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... 7-0cPkKniI

Hier een reddingings demonstratie van de helikopter.
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... LAGGmZAOGU

Hier nog een stukje heli die de bladeren van de bomen waait. Ach , het is bijna herfst.
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... NS5qoyo1EM

waaronder een jacht van 2 miljoen. Snap alleen niet dat ze zo te kijk willen varen c.q. liggen met z'n jacht. :?
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... XslsaBj31M
Ik denk dat ze het leuker vinden voorop te staan, dan om zelf te varen, althans z'n indruk kreeg ik er van. :roll:
groet Terpstra / SAMBEEK
douane
Berichten: 354
Lid geworden op: zo mar 04, 2012 8:43 pm

Re: vaar vakantie samb 2013

Bericht door douane »

Toppie sambeek heb Vande zomer paar keer mensen ook geholpen wat me wel opviel was dat meesten net doen als of ze niks zien en door varen heb je stikum nog wat filmpjes van je eigenboot gemaakt vind ik geen straf om te zien..

groetjes uit makkum
sambeek
Berichten: 1453
Lid geworden op: ma nov 21, 2011 12:02 pm
Locatie: Veenendaal

Re: vaar vakantie samb 2013

Bericht door sambeek »

O ja, ben om precies te zijn één forum vlaggetje tegen gekomen. Dat was sleper "HOOP"
Helaas vlaggetje niet te zien op foto.

Afbeelding
groet Terpstra / SAMBEEK
Plaats reactie