Sail 2015, overnachtings mogelijkheid

Laat ons meegenieten van die mooie vaartocht..

Moderators: sailor wim, frank

Etab
Berichten: 368
Lid geworden op: do dec 22, 2011 9:22 pm
Locatie: Beverwijk
Info: Eric Bakker
Schip: De Robbedoes
Type: mogelijk enige bouw casco lijkt wat op Favoritekruiser
Lengte: 8 meter Breedte: 2.50 Diepgang: 80cm
Bouwjaar: 1959
Bouwwerf: Luxe jacht en scheepsbouwer Van Dijk Reeuwijk
Motor: Peugeot Indenor 50pk (niet origineel)
Keerkoppeling: Hurth singromatic 2.1
Ligplaats: Uitgeest ZWVU

Re: Sail 2015, overnachtings mogelijkheid

Bericht door Etab »

Ik hoop alleen maar dat de parade dit jaar ook een parade wordt.
Vorige Sail lagen alle grote jongens al in Amsterdam toen de Sailparade nog moest beginnen.
Sta je dan voor jan L%L langs het kanaal bij IJmuiden.

Grotere boten moeten wel oppassen want men houdt in de gaten of je niet structureel bij een schip blijft liggen of ergens een vaste plek op het kanaal neemt. Stil liggen betekent uitzicht ontnemen voor de mensen aan de kant. En die raken behoorlijk gerfustreerd dan
Ik weet dat er vorige keer naar die boten zelfs met stenen gegeooit is en ook met buksen geschoten.
met twee linkerhanden rechtshandig proberen te zijn
Carel-k
Berichten: 697
Lid geworden op: za sep 20, 2014 10:56 am
Locatie: Vlaardingen

Re: Sail 2015, overnachtings mogelijkheid

Bericht door Carel-k »

Gezellig Etap!
Vaar mij gerust voorbij, te loever of te lij,ik zal er ook wel komen!
Etab
Berichten: 368
Lid geworden op: do dec 22, 2011 9:22 pm
Locatie: Beverwijk
Info: Eric Bakker
Schip: De Robbedoes
Type: mogelijk enige bouw casco lijkt wat op Favoritekruiser
Lengte: 8 meter Breedte: 2.50 Diepgang: 80cm
Bouwjaar: 1959
Bouwwerf: Luxe jacht en scheepsbouwer Van Dijk Reeuwijk
Motor: Peugeot Indenor 50pk (niet origineel)
Keerkoppeling: Hurth singromatic 2.1
Ligplaats: Uitgeest ZWVU

Re: Sail 2015, overnachtings mogelijkheid

Bericht door Etab »

Het blijft een Amsterdams feest :lol: :lol: :lol:


En als je dan lekker met de familie om 5 uur al een plekje gaat zoeken is het wel frustrerend als er dan in ene een grote schuit voor je neus gaat liggen om 10 uur als de schepen langskomen en je niks meer ziet.

En Amsterdammers hebben zo hun manier om te communiceren dat ze dat niet leuk vinden bleek 8) 8) :lol: :lol: :lol:
met twee linkerhanden rechtshandig proberen te zijn
Gebruikersavatar
Marie Christina
Berichten: 4802
Lid geworden op: zo aug 21, 2011 7:59 am
Locatie: Noord Drenthe

Re: Sail 2015, overnachtings mogelijkheid

Bericht door Marie Christina »

Ik heb er nú al zin in. :(
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
Gebruikersavatar
Eduard
Berichten: 172
Lid geworden op: zo feb 21, 2010 11:36 am
Locatie: amsterdam
Info: Priok, Amsterdammertje, 14.20 l, 3.20 b, 1.25 d, 2.70h/1.95h. Bouwjaar 1925. Werf: Stoel en Witsche te Alkmaar. Scania Vabis D8 127pk, Twindisk 3:1. Ligplaats: Amsterdam (Amstel).

Re: Sail 2015, overnachtings mogelijkheid

Bericht door Eduard »

In de Amstel, precies voor theater Carre, is een sluis, bestaande uit een aantal kolken. Aan de kant van Carre is 1 kolk niet als doorvaart in gebruik en daarin kun je overnachten. Afhankelijk van de grootte is er plaats voor een aantal schepen langs de kade, als je dubbel gaat liggen is er uiteraard nog meer plek, er is zelfs electra. Ik lig zelf met mijn slepertje ietsje verder richting Amstelhotel, voor de Hoge Sluisbrug maar aan de andere kant van de Amstel. De kade is daar zo hoog dat je zonder ladder niet de wal op kunt, maar die heb ik aan boord. Als ik er ben, kun je altijd bij mij langszij komen.
Groet,
Eduard.
Gebruikersavatar
Eduard
Berichten: 172
Lid geworden op: zo feb 21, 2010 11:36 am
Locatie: amsterdam
Info: Priok, Amsterdammertje, 14.20 l, 3.20 b, 1.25 d, 2.70h/1.95h. Bouwjaar 1925. Werf: Stoel en Witsche te Alkmaar. Scania Vabis D8 127pk, Twindisk 3:1. Ligplaats: Amsterdam (Amstel).

Re: Sail 2015, overnachtings mogelijkheid

Bericht door Eduard »

Als je op Google maps Amstel 175 in voert, en je kijkt dan met streetview naar de overkant van de Amstel, dan zie je mijn boot liggen. je kunt daar altijd langszij komen en via mijn ladder de kant op. Hoewel alle bruggen op afstand worden bediend is het makkelijker als je er onderdoor kunt, dat scheelt in tijd, je bent dan vanaf die plek binnen een half uur op het IJ. Via Amstel, Zwanenburgwal en Oude Schans (een route zonder opengaande bruggen) kan ik overal onderdoor (270). Anders via Amstel, Nieuwe Herengracht, maar dan ben je afhankelijk van de brugbediening.
ErikH
Berichten: 654
Lid geworden op: ma okt 31, 2011 8:41 pm
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Sail 2015, overnachtings mogelijkheid

Bericht door ErikH »

Al een paar keer naar je boot gezocht, Eduard. Nu weet ik dus eindelijk waar je ligplaats is. Klikte verkeerd in Streetview, zit ik ineens ONDER een brug, blijkt dat als je "Amsterdamse Grachten" intypt dat je met Streetview zelfs door Amsterdam kunt varen!

Gr.

Erik
Gebruikersavatar
Eduard
Berichten: 172
Lid geworden op: zo feb 21, 2010 11:36 am
Locatie: amsterdam
Info: Priok, Amsterdammertje, 14.20 l, 3.20 b, 1.25 d, 2.70h/1.95h. Bouwjaar 1925. Werf: Stoel en Witsche te Alkmaar. Scania Vabis D8 127pk, Twindisk 3:1. Ligplaats: Amsterdam (Amstel).

Re: Sail 2015, overnachtings mogelijkheid

Bericht door Eduard »

Ja, om door Amsterdam te varen heb je helemaal geen boot nodig! De streetviewfoto is van vorige zomer, maar ik lig er nog steeds. Daar kan je ook best overnachten.
Plaats reactie