weer op pad 2015

Laat ons meegenieten van die mooie vaartocht..

Moderators: sailor wim, frank

Gebruikersavatar
frank
Site Admin
Berichten: 803
Lid geworden op: zo nov 11, 2007 9:18 pm
Locatie: Cuijk (nb)
Contacteer:

Re: weer op pad 2015

Bericht door frank »

RuudMal schreef:Ha Frank,

Op het Twentekanaal heerst naar mijn idee ook een behoorlijk streng regime. Ik vond het leuk om ook eens een scheepspraet collega tegen te komen! :D :|

Echt een pluim voor de service gerichtheid op deze kanalen!

Gr ruud
Daar was ik eerder ook al verbaasd over, de vriendelijkheid en de behulpzaamheid van brug- en sluiswachters in bijv Drenthe .. Je kunt ze aanspreken, ze weten je te helpen met je vragen en als ze weten dat je bijv een erg diepe boot hebt dan knijpen ze een oogje toe als je op een 'verkeerde' plek gaat aanmeren. Dat komt vaak omdat ze zelf ervaring hebben als schipper en de problemen kennen. Die provincie geeft ook ene prachtig boekwerkje uit met zeer goede kaarten. Krijg je bij de sluis als je de provincie binnenkomt. En de vele gratis ligplaatsen onderweg. Slimme zet van die gedeputeerde voor toerisme. Nu stoppen de sportievelingen en pakken de fiets om de omliggende dorpen te bezoeken waar ze weer geld uitgeven in de lokale economie. Was die aanlegmogelijkheid daar niet dan is het in die afgelegen dorpen maar een stille boel. Bekend Chinees spleekwoold: De Cost gaat voor de Baet uit.."
gr FRank

\\ Blind vertrouwen in de autoriteiten is de grootste vijand van de waarheid. Albert Einstein //
Afbeelding
Gebruikersavatar
frank
Site Admin
Berichten: 803
Lid geworden op: zo nov 11, 2007 9:18 pm
Locatie: Cuijk (nb)
Contacteer:

Re: weer op pad 2015

Bericht door frank »

KarelE schreef:Oost west - thuis best

Had die grumpy old man ook nog Twindisc keerkoppelingen liggen?
Planken vol met rijen keerkoppelingen en onderdelen. Maar voornamelijk jachtenspul, hoewel ik ook een paar grote jongens zag. Zag paragon, kleine twin-disc, hurth en nog veel meer. Oude koppeling inleveren revisie meenemen.
Je zult moeten bellen om meer info. En dan zal die wel zeggen "Heb gene tiet, te druk, da begriept te toch wel"? Tja, ik heb ook geen tieten en de griep ook nog niet. :D
gr FRank

\\ Blind vertrouwen in de autoriteiten is de grootste vijand van de waarheid. Albert Einstein //
Afbeelding
Gebruikersavatar
buggyrene
Berichten: 334
Lid geworden op: wo aug 07, 2013 11:36 am
Locatie: Giethoorn.
Info: LBD: 9,00- 2,85- 0,9
Max H: 2,50
Motor: VW 1.9 SDI
KK: Paragon, reductie 2:1

Re: weer op pad 2015

Bericht door buggyrene »

Buggyrene,

Ligt jouw boot in gramsbergen? Ik heb afgelopenweek dwars voor het havenkantoor gelegen aldaar. En daar lag ook zo' n scheepje als jij op de foto hebt.

En bij de AWV kan je goed liggen we hebben overnacht aan de buitenkant bij de schommel. Zelfs de jeugd vond het super daar nou dan weet je wel wat daar goed is

Gr ruud
Nee Ruud, ik lig bij de AWV, Als je bij de schommel hebt gelegen, lag je tegenover mijn boot (Noa), met elektrische fiets op de punt. Die jeugd daar zou mijn dochter wel eens tussen kunnen hebben gezeten, 10 jaar met haar tot onder aan de rug.....

Rene
onderstuur: je raakt met de voorkant het hek
overstuur: je raakt met de achterkant het hek
pk: hoe hard raak je het hek
koppel: hoe lang neem je het hek mee, nadat je het geraakt hebt
dconel
Berichten: 472
Lid geworden op: ma mei 11, 2009 10:23 pm
Locatie: Hank
Contacteer:

Re: weer op pad 2015

Bericht door dconel »

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
En 'dat gaat niet' bestaat niet
Gebruikersavatar
Handige Harrie
Berichten: 296
Lid geworden op: do dec 04, 2014 12:41 pm
Contacteer:

Re: weer op pad 2015

Bericht door Handige Harrie »

Ik sta deze week met mn zeeverkenners in sloten friesland. Mocht je een lelijke deukenboot uit Dieren zien grote kans dat ik dr op sta
Alles past met een hamer. Zoniet, grotere hamer pakken
sambeek
Berichten: 1453
Lid geworden op: ma nov 21, 2011 12:02 pm
Locatie: Veenendaal

Re: weer op pad 2015

Bericht door sambeek »

Over twee weken gaan wij met vakantie. 29 augustus gooien we los. Althans volgen de kapitein, mijn lief.
Vanaf Maurik, via Assen, Groningen afzakken naar Friesland. In ieder geval Leeuwarden aandoen (mijn geboorte plaats) en verder zien we het wel. :)
Nieuwe route naar Groningen kunnen we helaas niet varen wegens 2 bruggen die net te laag zijn voor ons.
groet Terpstra / SAMBEEK
Gebruikersavatar
Riverboy
Berichten: 689
Lid geworden op: zo mar 16, 2014 4:43 pm
Locatie: Roermond

Re: weer op pad 2015

Bericht door Riverboy »

Wij zijn na een rondje Frankrijk en Duitsland inmiddels ook in Friesland aangekomen. We liggen nu in Joure helemaal achteraan in het kanaal dus pal tegen het centrum aan. Ben je in de buurt, van harte welkom aan boord bij Le Loup Bleu.
Komend weekend zijn we in Sneek en zijn daar te gast bij de bouwer van onze boot, de Brandsmavlet werf. Hier hebben we een treffen met de overige leden van de Brandsmavletclub. Daarna gaat het weer huiswaarts en zullen er bij thuiskomst ca. 3 maanden op zitten.
Wil je meer weten van onze belevenissen tijdens onze vakantie, dan kijk maar even op onze blog www.Le-Loup-Bleu.reismee.nl en anders even wachten tot het najaar als ik mijn reisverhaal heb geschreven.
Voor die nog onderweg zijn of de geluksvogels die nog aan hun vakantie beginnen, goede vaart en veel zonneschijn.
Groet, Jo
Gebruikersavatar
RuudMal
Berichten: 1460
Lid geworden op: zo mar 16, 2014 10:48 am
Locatie: Ede

Re: weer op pad 2015

Bericht door RuudMal »

Sambeek gespot in elburg

http://streaming3.webcam.nl/elburg/elbu ... ylist.m3u8

Late vakantieganger! Mooie weer is al op!
Ancora Imparo
sambeek
Berichten: 1453
Lid geworden op: ma nov 21, 2011 12:02 pm
Locatie: Veenendaal

Re: weer op pad 2015

Bericht door sambeek »

Leuk Ruud, alleen zie je ons niet op het filmpje.
Tijdstip film 17.00, onze aankomst was om +/- 13.00.
Wij lagen rechts van boot met fly bridge. (buiten beeld) :?
Vandaag in Jutphaas, Geert en zijn vrouw ontmoet.(walvis) Lagen daar ook. :)
Geert hartelijk dank voor de twee RWS vaandels. Zijn we blij mee.
Inderdaad het mooie weer is op en het was vandaag af en toe bar. Mijn vrouw leek soms op een verzopen kat bij aanmeren in sluizen. 8) :wink:
groet Terpstra / SAMBEEK
Gebruikersavatar
stevedem
Berichten: 801
Lid geworden op: zo jan 26, 2014 4:07 pm

Re: weer op pad 2015

Bericht door stevedem »

in jutphaas,
dan moet je zo goed als om de hoek hier liggen.... aan de gemeente steiger ??
===================
Groet, Steve
Lowland Neth Ship 61ft
===================
sambeek
Berichten: 1453
Lid geworden op: ma nov 21, 2011 12:02 pm
Locatie: Veenendaal

Re: weer op pad 2015

Bericht door sambeek »

Klopt, gemeente steiger.
Inmiddels liggen we weer in thuishaven Eiland van Maurik.
Vandaag gelijk de watertank geleegd, douche opvangbak schoongemaakt (heb ik dat stinkwerkje ook maar gehad)
en maandag over een week gaat ie naar binnen om buitenboel aan te pakken.
groet Terpstra / SAMBEEK
sambeek
Berichten: 1453
Lid geworden op: ma nov 21, 2011 12:02 pm
Locatie: Veenendaal

Re: weer op pad 2015

Bericht door sambeek »

RuudMal schreef:Sambeek gespot in elburg

http://streaming3.webcam.nl/elburg/elbu ... ylist.m3u8

Late vakantieganger! Mooie weer is al op!
Vanaf +/- 3 mei t/m 6 mei gaat de haven hier vollopen met schottelboten.
Zal +/- 25-30 schepen zijn. Dus hoop dat ze de webcam juist hebben gericht.
groet Terpstra / SAMBEEK
Plaats reactie