Ligplaats in Amsterdam voor enige dagen

Laat ons meegenieten van die mooie vaartocht..

Moderators: sailor wim, frank

Plaats reactie
Hans Cabrils
Berichten: 24
Lid geworden op: wo jun 12, 2013 10:20 pm
Info: Samen met mijn vrouw bezitten wij een Gillissen Stevenvlet. Bouwjaar 2001. Lengte:10,95 meter, breedte:3,70 meter en diepgang van ca 0,90 meter. De kruiphoogte is 2,55 meter.
Motor: Beta Marine 62PK op basis van een KUBOTA blok. 5 cylinder.
Wij vinden het een stoer schip met prima vaar en verblijfseigenschappen.

Ligplaats in Amsterdam voor enige dagen

Bericht door Hans Cabrils »

willen met onze motorboot van 11 meter lengte in oktober graag enige dagen in Amsterdam aanleggen. wie heeft suggesties, waar kan ik veilig vastmaken.

Dank voor de aandacht.
Gebruikersavatar
popeye
Berichten: 660
Lid geworden op: wo aug 17, 2011 12:57 pm
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: Ligplaats in Amsterdam voor enige dagen

Bericht door popeye »

Je wil echt in Amsterdam liggen? Ik heb een paar keer in Nieuwendam gelegen. Een prachtig stukje Amsterdam wat mij volkomen onbekend was. Je moet dan wel met de pont over naar het centrum.

Groet, Jack.
Gestern standen wir noch am abgrund, heute sind wir schon einen schritt weiter!

http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Gebruikersavatar
stevedem
Berichten: 801
Lid geworden op: zo jan 26, 2014 4:07 pm

Re: Ligplaats in Amsterdam voor enige dagen

Bericht door stevedem »

veilig vastmaken zeg je.
dat zou je in de city marina ijdok, of in de amsterdam marina aan het ij kunnen doen.
===================
Groet, Steve
Lowland Neth Ship 61ft
===================
Gebruikersavatar
Eduard
Berichten: 172
Lid geworden op: zo feb 21, 2010 11:36 am
Locatie: amsterdam
Info: Priok, Amsterdammertje, 14.20 l, 3.20 b, 1.25 d, 2.70h/1.95h. Bouwjaar 1925. Werf: Stoel en Witsche te Alkmaar. Scania Vabis D8 127pk, Twindisk 3:1. Ligplaats: Amsterdam (Amstel).

Re: Ligplaats in Amsterdam voor enige dagen

Bericht door Eduard »

Bijna recht tegenover het station is de Sixhaven. Daar kun je als passant vast wel een paar dagen liggen. Met de pont ben je zo in de stad. Telefoon havenmeester:020 3629429. Je kunt ook de stad in varen, de Amstel op, en dan gratis in de sluis voor theater Carré liggen, wel stroom geen water, dat is alleen geen afgesloten gebied. Hoewel je er officieel geloof ik maar 1 nacht kan liggen heb ik er vaak genoeg schepen wel een paar dagen zien liggen (ik woon er 100m vandaan). Even overleggen met de sluismeester (tot22.00 aanwezig).
Gebruikersavatar
Eduard
Berichten: 172
Lid geworden op: zo feb 21, 2010 11:36 am
Locatie: amsterdam
Info: Priok, Amsterdammertje, 14.20 l, 3.20 b, 1.25 d, 2.70h/1.95h. Bouwjaar 1925. Werf: Stoel en Witsche te Alkmaar. Scania Vabis D8 127pk, Twindisk 3:1. Ligplaats: Amsterdam (Amstel).

Re: Ligplaats in Amsterdam voor enige dagen

Bericht door Eduard »

Ook aan de overkant van het IJ, ietsje meer richting Oranje Sluizen is nog een jachthaven, Watersportvereniging Aeolus, die heeft ook plek voor passanten. Kijk even op internet, wsv-aeolus.nl.
Gebruikersavatar
varg
Berichten: 764
Lid geworden op: vr okt 30, 2009 8:42 pm
Locatie: Amsterdam
Info: 'Varg'
LBD 9,62 m x 3.46 m x 0.80 m
Doorvaarthoogte gestreken mast: 1.95 m
Motor: Yanmar 4JH4E 53pk mech.kk.

Re: Ligplaats in Amsterdam voor enige dagen

Bericht door varg »

Kom je uit het zuiden? Watersportvereniging Onklaar Anker is een prima plek aan de Nieuwe Meer. Veilig, rustig en gezellig. Fietsen te leen om naar de stad te gaan. Verder is er nog een leuke verenigingshaven, Albatros. Echt vlak bij de binnenstad en toch een stil plekje. Of gewoon direct voor Carré, even vragen aan de mannen op de sluis voor Carré. Moet je wel je eigen douche en toilet meenemen.
groet
Arnold
Hans Cabrils
Berichten: 24
Lid geworden op: wo jun 12, 2013 10:20 pm
Info: Samen met mijn vrouw bezitten wij een Gillissen Stevenvlet. Bouwjaar 2001. Lengte:10,95 meter, breedte:3,70 meter en diepgang van ca 0,90 meter. De kruiphoogte is 2,55 meter.
Motor: Beta Marine 62PK op basis van een KUBOTA blok. 5 cylinder.
Wij vinden het een stoer schip met prima vaar en verblijfseigenschappen.

Re: Ligplaats in Amsterdam voor enige dagen

Bericht door Hans Cabrils »

Bedankt voor de reacties!

Hans Cabrils
Gebruikersavatar
quichot
Berichten: 2085
Lid geworden op: di jul 14, 2009 12:14 am
Locatie: Amsterdam
Info: motorbokschip Jonge Willem. 1910 H.Haring Wilnis
20.6 x 4,1 x 0,9 (diepgang, niet de holte)
58 ton laadvermogen
40 ton waterverplaatsing
DAF DD575 1964
reg.nr varend erfgoed 2639

Re: Ligplaats in Amsterdam voor enige dagen

Bericht door quichot »

Er is een aantal 3x24-plekken hartje centrum. Check even Waternet, tarieven overnachten Amsterdam. Bijvoorbeeld op de hoek van de Groenburgwal en Amstel. Erg veel mooier wordt het niet! Overigens kun je overal in de stad vastmaken waar het niet verboden is. In tegenstelling van wat ten onrechte altijd wordt gedacht, is onbewaakt liggen in de stad niet riskanter dan elders. Er wordt er verhoudingsgewijs weinig gestolen, maar omdat er duizenden bootjes liggen ligt het absolute aantal insluipingen onder een vergrootglas.
Sixhaven is genoemd, idd prima, eigenlijk ook centrum, dankzij het pontje.
Verder is er een vrij nieuwe jachthaven in de oude Entrepothaven, in het oude oostelijke havengebied, bij de Cruquiusweg.
Ook in het Westerdok, vlak bij het centrum, is sinds enkele jaren een jachthaven.
Één keer voor nood (stremming IJ) een nachtje in Marina Amsterdam in noord moeten liggen. Moeten, want het is een nare, peperdure kakbedoening daar. Ik werd toen 'verwelkomd' met: wat is de bedoeling?
De haven is onze bestemming, maar niet ons doel.
Met schippersgroet,
Guido
paul
Berichten: 461
Lid geworden op: zo nov 14, 2010 4:26 pm
Locatie: den hoorn

Re: Ligplaats in Amsterdam voor enige dagen

Bericht door paul »

Met Sail 4 nachten in de stad gelegen en geen probleem gehad,wel veel politie gezien allemaal met een glimlach van oor tot oor.
Gr Paul.
Plaats reactie