Van Limburg naar Sneek

Laat ons meegenieten van die mooie vaartocht..

Moderators: sailor wim, frank

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Riverboy
Berichten: 689
Lid geworden op: zo mar 16, 2014 4:43 pm
Locatie: Roermond

Van Limburg naar Sneek

Bericht door Riverboy »

Volgende week vertrekken wij vanuit Limburg naar Sneek. Aangezien we deze route al zovele malen hebben gevaren willen we nu iets anders.
Het is de bedoeling dat we via de Waal naar de IJssel varen en bij Doesburg even de Oude IJssel op en af varen. Vervolgens gaat het via Zwolle naar Assen en Groningen en dan verder naar Sneek, waar we 2,5 week na vertrek ons moeten melden voor een hernieuwde schilderbeurt van de romp.

Tot Meppel is voor ons de vaarroute wel bekend, maar Assen en Groningen zijn nog niet door ons met de boot verkend.
Vraag: kan ik in Assen en Groningen in het centrum afmeren, zo ja waar en kost ons dat veel tijd?
Velen van jullie weten ongetwijfeld een leuke route van Groningen naar Sneek, maar als je iets wil melden hou er dan wel rekening mee dat we niet teveel tijd mogen verliezen door bruggen etc. want ivm de krappe tijd moeten we wel een beetje kunnen doorvaren.
Liever had ik hier meer tijd voor uitgetrokken en die Grunningers eens mooi "gooiendaag" gezegd, maar het is niet anders :(
Groet, Jo
Gebruikersavatar
FransvanNispen
Berichten: 571
Lid geworden op: zo dec 02, 2012 3:55 pm
Locatie: Geertruidenberg

Re: Van Limburg naar Sneek

Bericht door FransvanNispen »

zowel assen als Groningen kan je mooi in/bij het cenrum liggen.
div. malen gelegen (zie de raadplaatjes).

Groningen Sneek, heb ik ook vaak gedaan, via Starkenborchkanaal/Pr.magrietkanaal.
In mijn herrinneringen :shock: een vrij snelle route
Groningen/Stroobos Passantenhaven De Landtong, doorvaren helemaal naar achteren (melden Bij pomp), Geen voorzieningen, wel goedkoop.
er net voor wel voorzieningen, iets duurder, betaal je ook voor de hond(indien aanwezig)

Als je langzaam aan wilt doen zijn er genoeg tussenstops te bedenken.

Groet

Frans 8)
Rustig aan, dan breekt het lijntje niet
Gebruikersavatar
popeye
Berichten: 660
Lid geworden op: wo aug 17, 2011 12:57 pm
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: Van Limburg naar Sneek

Bericht door popeye »

In Assen kun je bij het centrum afmeren, kosten niet bekend, en in Groningen heb ik begin dit jaar noodgedwongen in de Zuiderhaven overnacht. Ik lag daar voor die niet meer gebruikte sluis. Ik heb geen liggeld betaald, maar er was ook geen stroom. Wil je wel stroom dan moet je naar de Oosterhaven, liggeld niet bekend.

Groet, Jack.
Gestern standen wir noch am abgrund, heute sind wir schon einen schritt weiter!

http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Gebruikersavatar
Riverboy
Berichten: 689
Lid geworden op: zo mar 16, 2014 4:43 pm
Locatie: Roermond

Re: Van Limburg naar Sneek

Bericht door Riverboy »

Alvast bedankt voor de info.
Groet, Jo
Gebruikersavatar
walvis
Berichten: 505
Lid geworden op: wo nov 21, 2007 2:23 pm
Locatie: velsen noord
Contacteer:

Re: Van Limburg naar Sneek

Bericht door walvis »

Sorry jack
Ik lig nu voor de Hoensluis in de zuiderhaven die word nog steeds gebruikt op afroep.
En er staan twee stroomkasten en een water kraan.
geert
Gebruikersavatar
walvis
Berichten: 505
Lid geworden op: wo nov 21, 2007 2:23 pm
Locatie: velsen noord
Contacteer:

Re: Van Limburg naar Sneek

Bericht door walvis »

In Assen in de vaart 0,80 euro cent de meter.
geert
schipper-willem
Berichten: 626
Lid geworden op: do aug 04, 2011 3:51 pm

Re: Van Limburg naar Sneek

Bericht door schipper-willem »

Even over je geplande route die naar ik begrijp nogal krap is, dan moet je niet in Assen zijn dan ga je immers zuid uit vanaf Grün.
Parkeer daar ergens in een haven en ga via de Oostersluis naar het van Starkenborg kanaal richting Friesland, ben je met een dag in Sneek.
Zelf was ik 3 weken terug in Assen in de Vaarthaven tegen de winkels van het centrum aan en betaalde daar 0,90 eurocent de meter PER DAG.
Dus voor één nacht ben je 2x havengeld kwijt de Vrijbuiter meerde zaterdagmiddag om 16.00 uur af tot woensdagmiddag 14.00 uur en was 5 x havengeld kwijt wijl het normaal per nacht op 4x zou komen.
Als je de turfroute zou nemen met vele sluisjes en brugjes ben je in 2 lange dagen in Sneek vanaf Assen.
Groet, Willem.
Afbeelding
Gebruikersavatar
popeye
Berichten: 660
Lid geworden op: wo aug 17, 2011 12:57 pm
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: Van Limburg naar Sneek

Bericht door popeye »

walvis schreef: Ik lig nu voor de Hoensluis in de zuiderhaven die word nog steeds gebruikt op afroep.
Heb ik nog nooit meegemaakt, dus je ligt daar lekker rustig.
schipper-willem schreef:Even over je geplande route die naar ik begrijp nogal krap is, dan moet je niet in Assen zijn dan ga je immers zuid uit vanaf Grün.
Vanaf Meppel naar Assen ga je noord Willem, en daarna naar Groningen blijft het Noord, en 2,5 week vind ik eigenlijk niet krap hoor.

Groet, Jack.
Laatst gewijzigd door popeye op ma jun 20, 2016 11:02 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Gestern standen wir noch am abgrund, heute sind wir schon einen schritt weiter!

http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Gebruikersavatar
Riverboy
Berichten: 689
Lid geworden op: zo mar 16, 2014 4:43 pm
Locatie: Roermond

Re: Van Limburg naar Sneek

Bericht door Riverboy »

Willem bedankt voor de reactie. Hoe de vaartocht uiteindelijk gaat verlopen en waar we dan hebben overnacht laat ik nog wel in een bericht weten.
Groet, Jo
Gebruikersavatar
Riverboy
Berichten: 689
Lid geworden op: zo mar 16, 2014 4:43 pm
Locatie: Roermond

Re: Van Limburg naar Sneek

Bericht door Riverboy »

Zou het bijna zomaar vergeten, jullie hebben nog een bericht over onze reis naar Sneek tegoed.
Door het hoogwater van de Maas, Waal en de IJssel is het niet geworden wat we van plan waren, maar evengoed een mooie reis.
De link hieronder gaat naar mijn weblog met het reisverslag in 2 delen. Veel leesplezier.
http://le-loup-bleu.reismee.nl/reisverh ... ond-sneek/
http://le-loup-bleu.reismee.nl/reisverh ... friesland/

Groet, Jo
Plaats reactie