rustig in de kanalen

Laat ons meegenieten van die mooie vaartocht..

Moderators: sailor wim, frank

Plaats reactie
Gebruikersavatar
frank
Site Admin
Berichten: 803
Lid geworden op: zo nov 11, 2007 9:18 pm
Locatie: Cuijk (nb)
Contacteer:

rustig in de kanalen

Bericht door frank »

Gisteren weer opgestart na een maand vastgroeien in Gramsbergen. Is onz zeer goed bevallen en met de auto erbij hebben we de wijde omgeving bekeken. Wat een mooie provincies hebben we eigenlijk. In Overijssel en Drenthe is zoveel te zien wat we nooit vermoed hebben. In beginsel denk je aan saaie provincies maar niets in minder waar.

Nu weer opgestart en naar Coevorden gevaren waar we aan de Spoorsingel liggen. Is niet zo warm als in het haventje en namiddag lekker schaduw.
Wat ons opvalt is dat er zo weinig gevaren wordt. Af en toe een paar bootjes door het kanaal en de havens zijn nog niet half vol. Hier in Coevorden lig ik als enige aan deze singel en in het haventje tel ik drie bootjes. Er zit ene oude baas in een luie stoel voor zijn huis en ik zeg dat ik het maar een lege boel vind hier. Hij zegt dat het nog nooit zo stil is geweest en het is toch hoogseizoen.
Ik denk dat onze generatie aan het uitsterven is en de jongeren zitten in het vliegtuig.
Ben benieuwd wat wij nog tegenkomen op weg naar Meppel en Zwolle.

Overigens liep ik net langs de visboer op de hoek en wilde zijn hariong proberen. Traditie zoals jullie weten. Dame liep naar een bak waar er een aantal met hun buikje naar boven lagen.
Zij wilde de eerste pakken maar die beviel me niet. Ik zei dat ik de middelste wildenmet dat mooie rose buikje. Dat gaf wat problemen want ze begon te mopperen. "Als alle klanten dat zo doen dan wordt mijn bak een zooitje" . Dan maar geen haring.
gr FRank

\\ Blind vertrouwen in de autoriteiten is de grootste vijand van de waarheid. Albert Einstein //
Afbeelding
sambeek
Berichten: 1453
Lid geworden op: ma nov 21, 2011 12:02 pm
Locatie: Veenendaal

Re: rustig in de kanalen

Bericht door sambeek »

frank schreef: Zij wilde de eerste pakken maar die beviel me niet. Ik zei dat ik de middelste wildenmet dat mooie rose buikje. Dat gaf wat problemen want ze begon te mopperen. "Als alle klanten dat zo doen dan wordt mijn bak een zooitje" . Dan maar geen haring.
frank schreef:Dan maar geen haring.
Zo grappig vind ik dit. :lol: Alsof ik me zelf hoor denken. :)
groet Terpstra / SAMBEEK
Klaver vier
Berichten: 1289
Lid geworden op: wo okt 31, 2012 5:18 pm
Locatie: Hilversum

Re: rustig in de kanalen

Bericht door Klaver vier »

Ik ben ook gek op vis en lig in katwijk ik zeg tegen mijn vrouw ik ga een lekker rugstuk kabeljauw halen dan bak jij het lekker in de koekepan
Met mijn hondje naar de bekende visboer,ik neem mijn hondje op de arm en loop de winkel in meteen bij de deur werd ik tegen gehouden niet met het hondje naar binnen meneer,ik begrijp het maar had zo de pest in dat ik naar een andere visboer ben gegaan,daar liep ik naar binnen hondje op de arm,zegt die damen zet u haar maar gewoon neer hoor.
Ik zeg een lekker rugstuk kabeljauw ze laat mij een mooi rugstuk zien van 350gram ik zeg prima ,en heb er heelijk van gesmuld en vond de prijs ook nog meevallen €7,50.
Waar zou ik de volgende keer heen gaan?
Gr René ( klaver vier)
Ps hier ligt de haven wel aardig vol.
Klaver vier
Carel-k
Berichten: 697
Lid geworden op: za sep 20, 2014 10:56 am
Locatie: Vlaardingen

Re: rustig in de kanalen

Bericht door Carel-k »

Wij liggen ook in Katwijk gisteren sliptong gegeten heerlijk!!!
Vaar mij gerust voorbij, te loever of te lij,ik zal er ook wel komen!
Klaver vier
Berichten: 1289
Lid geworden op: wo okt 31, 2012 5:18 pm
Locatie: Hilversum

Re: rustig in de kanalen

Bericht door Klaver vier »

Wij liggen aan de buitensteiger 7 hoe is de naam van jullie boot kan ik is kijken.
We hebben in ieder geval super mooi weer.
De koffie staat altijd klaar.
Gr René ( klaver vier)
Klaver vier
Carel-k
Berichten: 697
Lid geworden op: za sep 20, 2014 10:56 am
Locatie: Vlaardingen

Re: rustig in de kanalen

Bericht door Carel-k »

Zeker mooi weer we zijn vandaag naar Scheveningen wezen fietsen heerlijk ik lig op steiger 10 Ketelbinkie is de naam van mijn boot morgen gaan we weer verder !
Vaar mij gerust voorbij, te loever of te lij,ik zal er ook wel komen!
Klaver vier
Berichten: 1289
Lid geworden op: wo okt 31, 2012 5:18 pm
Locatie: Hilversum

Re: rustig in de kanalen

Bericht door Klaver vier »

Carel net ff met de hond uitlaten ff naar je schip gekeken,nou dat schip heeft wel een hoog wauw gehalte,van de week toen je kwam ,zij ik tegen mijn vrouw dat is er nou is één waar ik wel mee zou willen ruilen,wat een vreselijk mooi schip.
En dat zijn er echt niet veel hoor waar ik wel mee zou willen ruilen want de meeste boten vindt ik maar niks.
Als wij hier zo op ons bootje zitten zien wij alles komen en gaan,maar daar zitten heel wat piremeggogels bij wat een gedrochten van boten zie je soms.
Goede vaart verder en mooi weer
Gr René ( klaver vier)
Klaver vier
Gebruikersavatar
stevedem
Berichten: 801
Lid geworden op: zo jan 26, 2014 4:07 pm

Re: rustig in de kanalen

Bericht door stevedem »

frank schreef: Ik denk dat onze generatie aan het uitsterven is en de jongeren zitten in het vliegtuig.
Nee dit zitten met zijn allen op jetskis en speedboten op de rivieren...

Werd er gisteren echt gek van....
Vlak voor je langs, soms met kids op de band, even snel voor een duwstel oversteken met passagier op de scooter etc.
of tussen mij en wal door (ruimte max 6 meter) terwijl de rivier zelf 100m breed is...

Maar inderdaad, ik vond ook al dat het wat rustiger is met de gewone jachtjes e.d. in de havens.
===================
Groet, Steve
Lowland Neth Ship 61ft
===================
Baschinist
Berichten: 1036
Lid geworden op: di jun 27, 2017 4:26 pm
Locatie: Krimpen aan de Lek
Contacteer:

Re: rustig in de kanalen

Bericht door Baschinist »

Ik denk dat onze generatie aan het uitsterven is
Yup. Idem voor caravans, klapkarren en dat soort zaken....uitstervend iets in de huidige vorm waarbij je het hele jaar druk moet zijn met stalling/onderhoud/verzekering/etc. voor 3 weekjes vakantie.
Carel-k
Berichten: 697
Lid geworden op: za sep 20, 2014 10:56 am
Locatie: Vlaardingen

Re: rustig in de kanalen

Bericht door Carel-k »

Stel dat iedereen aan een boot gaat beginnen en ze gooien allemaal tegelijk los daar moet je toch niet aan denken, het vergrijzen is al jaren aan de gang en komen er telkens weer anderen veel met 2 Hans bootjes want dat is nog een beetje te betalen in Katwijk lag de haven vol ik lig nu in Gouda ook vol bij Leiden kwam ik langs een haven ook vol dus er word wel gevaren! Morgen richting Zeeland en weet nu al dat het druk is ,gezellig!!!!
Vaar mij gerust voorbij, te loever of te lij,ik zal er ook wel komen!
Evert
Berichten: 406
Lid geworden op: za dec 01, 2007 10:15 pm
Locatie: Monnickendam
Contacteer:

Re: rustig in de kanalen

Bericht door Evert »

Vandaag hebben wij een drukke dag gehad. Van Neronville naar Nemours. Driejachten en twee spitsen die ons tegemoet kwamen. Het Loopt hier de spuigaten uit met de drukte
Wat er ook gebeurt altijd blijven lachen
Gebruikersavatar
Nieuwkoop
Berichten: 148
Lid geworden op: ma dec 31, 2012 9:19 pm

Re: rustig in de kanalen

Bericht door Nieuwkoop »

Ben een paar weekenden in Katwijk geweest. Ook aan stijger 7 naast een grote roestige duitse kruiser.
Was heerlijk daar. Strand en fietsen naar Scheveningen. Wandelen naar Noordwijk over het strand.
Paar keer haring gegeten in het nieuwe centrum bij S***********r.

Vind het prima dat er geen honden in mogen in winkels waar etenswaren worden verkocht.
De een heeft een kleine, de andere een grote harige.

Ik lig normaal aan de Braassem en het viel ons ook al op dat het rustig is op het water.
Echter op en rond de Kaag is het gewoon weer druk op de mooie dagen.
Plaats reactie