varen over de rivieren

Laat ons meegenieten van die mooie vaartocht..

Moderators: sailor wim, frank

Waterman
Berichten: 1443
Lid geworden op: do feb 02, 2017 10:59 am
Locatie: Ergens boven de gasbel, die nu gesloten is.

Re: varen over de rivieren

Bericht door Waterman »

Marie Christina schreef: za jul 17, 2021 8:35 pm
Gerard schreef: za jul 17, 2021 8:04 pm
Ik kom nooit op "facebook" om privacyredenen.
Privacy is sowieso iets dat niet meer bestaat.
Toen de GSM phone zijn intrede deed ,was het over en uit met de privacy.
Er hoeft niet eens een SIMcard in te zitten,want elk toestel heeft een IMEIcode, daarmee zijn ze ook traceerbaar.
Met vriendelijke groet,
Wybren
.

"Pecunia non olet."
Gebruikersavatar
Gerard
Berichten: 674
Lid geworden op: di aug 08, 2017 11:39 am
Locatie: Wisselend
Info: Woon op en vaar sinds 2006 met de historische (1904) Zeeuwse (zeil)klipper "Mentor", met een "Varend monument"-status.

Re: varen over de rivieren

Bericht door Gerard »

Waterman schreef: za jul 17, 2021 9:13 pm
Marie Christina schreef: za jul 17, 2021 8:35 pm
Gerard schreef: za jul 17, 2021 8:04 pm
Ik kom nooit op "facebook" om privacyredenen.
Privacy is sowieso iets dat niet meer bestaat.
Toen de GSM phone zijn intrede deed ,was het over en uit met de privacy.
Er hoeft niet eens een SIMcard in te zitten,want elk toestel heeft een IMEIcode, daarmee zijn ze ook traceerbaar.
Ik heb niet zo'n modern ding en snap heus wel dat privacy steeds meer wordt aangetast, maar daarom hoef ik de aantasters niet op te zoeken.
Bovendien vind ik het wel lekker rustig zonder dat ouderwetse op elk moment gestoord worden door van alles en nog wat. ;)
Gerard van Katwijk
a.b. Zeeuwse (zeil)klipper "Mentor"
wrotter
Berichten: 622
Lid geworden op: vr jul 03, 2015 2:04 pm

Re: varen over de rivieren

Bericht door wrotter »

velen vinden het spannend om te gaan varen in die soep .
maar denken niet na hoe kwetsbaar jachtjes zijn op de schroef ze steken over het algemeen niet dieper dan rond een meter/1.20 en op die diepte zwerft de meeste rotzooi tja schroefje kapot en je Bent de klos en dan moeten weer anderen in touw komen de zaak te redden maar die lui schijnen het maar niet te begrijpen dat het hun maar ook van anderen leven kan kosten .
nee wij plakten het schip maar ergens vast tot we verantwoord weer verder konden ,bij de rederij zij de baas hoe dan ook veiligheid gaat voor ondanks dat de eventuele Electra centrale ev in olie noot kwam te zitten ,wij voeren vrij veel op Buggenum Maasbracht en Maastricht centrales .
nijmegen (weurd ) was altijd te berijken .
Gebruikersavatar
Gerard
Berichten: 674
Lid geworden op: di aug 08, 2017 11:39 am
Locatie: Wisselend
Info: Woon op en vaar sinds 2006 met de historische (1904) Zeeuwse (zeil)klipper "Mentor", met een "Varend monument"-status.

Re: varen over de rivieren

Bericht door Gerard »

wrotter schreef: zo jul 18, 2021 9:49 am velen vinden het spannend om te gaan varen in die soep.
Tsja, velen vinden het misschien ook spannend om met ijzel of andere slechte weersomstandigheden de weg op te gaan, maar dat is toch hun eigen verantwoordelijkheid?
veiligheid gaat voor
Zo denk ik er ook over en dus is een waarschuwing (i.p.v. een verbod) voor mij voldoende.:)
Gerard van Katwijk
a.b. Zeeuwse (zeil)klipper "Mentor"
wrotter
Berichten: 622
Lid geworden op: vr jul 03, 2015 2:04 pm

Re: varen over de rivieren

Bericht door wrotter »

mijns inzien zou zijn alle kosten die gemaakt moeten worden om zulke maffen te redden volledig door hun te laten betalen tegen gewoon particulier tarief dus het volle bedrag gerekend naar alles en iedereen die moet worden ingezet .
Gebruikersavatar
Gerard
Berichten: 674
Lid geworden op: di aug 08, 2017 11:39 am
Locatie: Wisselend
Info: Woon op en vaar sinds 2006 met de historische (1904) Zeeuwse (zeil)klipper "Mentor", met een "Varend monument"-status.

Re: varen over de rivieren

Bericht door Gerard »

wrotter schreef: zo jul 18, 2021 11:48 am mijns inzien zou zijn alle kosten die gemaakt moeten worden om zulke maffen te redden volledig door hun te laten betalen tegen gewoon particulier tarief dus het volle bedrag gerekend naar alles en iedereen die moet worden ingezet .
Daar kan ik me goed in vinden (maar vaak is men daar ook weer tegen verzekerd). Niettemin moet je ook begrijpen, dat juist de pleziervaarder met een klein schip, niet over de middelen beschikt waardoor die tijdig gewaarschuwd kan worden voor risicovolle situaties.
Gerard van Katwijk
a.b. Zeeuwse (zeil)klipper "Mentor"
Gebruikersavatar
Marie Christina
Berichten: 4802
Lid geworden op: zo aug 21, 2011 7:59 am
Locatie: Noord Drenthe

Re: varen over de rivieren

Bericht door Marie Christina »

Gewoon een beetje menselijk blijven.
Die mensen gaan ook niet het water op met het idee: laat ik eens lekker voor wat ellende voor de reddingsdiensten gaan zorgen.
Het overkomt ze.
Zij het door onkunde, een inschattingsfout dan wel domme pech.

Gewoon gratis houden en bij herhaling, tja dan is een rekening misschien wel op zijn plek.

Want waar trek je de grens?
Vuile diesel waardoor je motor uitvalt?
Onwel worden?
En waardoor dan onwel geworden? Teveel drank = betalen, zonneklaar. Mag nog een boete bovenop ook.
Maar te lang in de zon gezeten en overmand worden door warmte waardoor je in elkaar zakt achter het roer?
Ook betalen?

Zo zijn er nog veelmeer situaties te bedenken waarin niemand kan bepalen of het terecht is dat je de rekening krijgt gepresenteerd.
Dus is de enige oplossing: gratis houden en accepteren dat de mafkezen daar van profiteren.
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
Gebruikersavatar
Gerard
Berichten: 674
Lid geworden op: di aug 08, 2017 11:39 am
Locatie: Wisselend
Info: Woon op en vaar sinds 2006 met de historische (1904) Zeeuwse (zeil)klipper "Mentor", met een "Varend monument"-status.

Re: varen over de rivieren

Bericht door Gerard »

Marie Christina schreef: zo jul 18, 2021 2:24 pm Zo zijn er nog veelmeer situaties te bedenken waarin niemand kan bepalen of het terecht is dat je de rekening krijgt gepresenteerd.
Dus is de enige oplossing: gratis houden en accepteren dat de mafkezen daar van profiteren.
Ik ben (weer) om. :)
Gerard van Katwijk
a.b. Zeeuwse (zeil)klipper "Mentor"
Plaats reactie