Vaarplan 2013

Interessante vaartochten uit het buitenland.

Moderators: sailor wim, frank

Gebruikersavatar
sailor wim
Berichten: 2661
Lid geworden op: vr nov 30, 2007 11:53 pm
Locatie: Den Haag

Re: Vaarplan 2013

Bericht door sailor wim »

Hoi,
http://www.aquarium-museum.ulg.ac.be/nl/ jaren lang er langs gevaren, nu moest het gebeuren een bezoek.
Afbeelding
Hier een zoutwater bak met de techniek die er voor nodig is.
Vanmorgen uit Luik vertrokken en nu in Huy er loopt zomaar 2.5km.h stroom op de Maas.
Afbeelding
Een discusbak, er mocht niet geflitst worden :o maar het apparaat deed het toch.
Gr Wim.
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?
Gebruikersavatar
sailor wim
Berichten: 2661
Lid geworden op: vr nov 30, 2007 11:53 pm
Locatie: Den Haag

Re: Vaarplan 2013

Bericht door sailor wim »

Na Namen onderweg naar Thuin.
Ik wil daar weer vandaan zijn als http://www.vpf.be/system/files/ledeninf ... er%202.pdf de aanvoer van scheepjes opgang komt voor dit evenement.
Verder word er gesproken op de marifoon over een vergadering op de 26ste waarin de eventuele staking plannen van het sluispersoneel bekend worden gemaakt.
Dan wil ik toch in de buurt van Seneffe liggen.
Tot horens Wim
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?
Gebruikersavatar
sailor wim
Berichten: 2661
Lid geworden op: vr nov 30, 2007 11:53 pm
Locatie: Den Haag

Re: Vaarplan 2013

Bericht door sailor wim »

Afbeelding
Benedenstrooms Namen was het zover.
One happy Willem.
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?
schipper-willem
Berichten: 626
Lid geworden op: do aug 04, 2011 3:51 pm

Re: Vaarplan 2013

Bericht door schipper-willem »

Het was natuurlijk wederzijds, Gineke lag een en ander vast op de gevoelige plaat, en zag ze denken, eindelijk zien we die boot ook eens in het echt!
In de winter hoop ik daar nog wel op terug te komen, jammer dat je elkaar niet s'avonds treft, er was zat bij te praten geweest, maar An was al van boord, en neef Henk was in Thieu op gestapt af gelopen maandag, inmiddels thuis gekomen, maar dat is iets voor het lange avond project.
Hier een impressie van onder Grand Malades:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en toen waren we er weer voorbij.
Groet, Willem.
Afbeelding
Gebruikersavatar
sailor wim
Berichten: 2661
Lid geworden op: vr nov 30, 2007 11:53 pm
Locatie: Den Haag

Re: Vaarplan 2013

Bericht door sailor wim »

Hoi,
Van Charleroi naar Landelies daar is de Col de Landelies een hinder van 177m hoog.
Maar ja je moet naar de bakker etc. toe dus met de stadsfiets op de pedalen dan maar.
Door naar Thuin dit stuk Sambre is echt de moeite waard geweest.
Natuurlijk een bezoek gebracht aan het museum van de Battelerie opgezet door een nu 88 jarige schipper.
Je ziet en hoort de man zijn leven voorbij gaan werkelijk de moeite waard, maar voor hoelang nog?
Van Thuin naar Seneffe de thuishaven van Pierre. Dit was Belgisch warmste dag hoorde ik avonds van de weerman Frank 36gr in de stuurhut met alles open.
Van Seneffe naar Peronnes bij de PYC eindelijk met wifi ik kreeg gewoon trillende vingers van ontwenning :lol:
Nu de watertanks maar eens echt legen en weer vullen voor de volgende etappe.
Morgen naar Antoing voor diesel en de Aldi.
Dan in de vaarkom maar eens twee dagen uitblazen.
Seneffe is ook een mooie haven maar vanwege de weersberichten maar een (te)lange dag doorgevaren.
Gr Wim.
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?
schipper-willem
Berichten: 626
Lid geworden op: do aug 04, 2011 3:51 pm

Re: Vaarplan 2013

Bericht door schipper-willem »

Goede reis verder Wim, ondanks het kanalen werk is het toch een interessante omgeving.
Groeten, Willem.
Afbeelding
Gebruikersavatar
sailor wim
Berichten: 2661
Lid geworden op: vr nov 30, 2007 11:53 pm
Locatie: Den Haag

Re: Vaarplan 2013

Bericht door sailor wim »

Hoi,
Het water steeg zo snel in Antoing van de Schelde dat ik vanmorgen vroeg zonder te tanken bij de Neptunia er vandoor ben gegaan.
Met zomaar 15a'16km/h met de beroepsvaart naar de sluizen gespoeld.
Bij sluis Herrines was het bijna gevaarlijk gelukkig wist ik in de invaart van het kanaal naar Spiere ruimte te vinden om te draaien en te wachten.
Ook door Doornik was toeren maken niet nodig.
Bosuit draaide voorbeeldig ik wilde daar boven blijven overnachten om de www.brokantiek.be te bezoeken, vorig jaar had ik daar een mooi glas in lood raam gekocht.
Maar helaas gesloten dan maar doorgevaren en nu in Kortrijk aan de drijvende steiger.
Ik heb de laatste (mei 2013) bedieningstijden van de spitsensluizen aan boord deze volgen later.
Nu maar uitblazen de wasautomaat draait en de buik zit vol.
Maandag naar Roeselare om Johan weer eens te treffen.
Gr Wim.
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?
johan
Berichten: 223
Lid geworden op: vr nov 30, 2007 8:59 pm
Locatie: Roeselare (België)
Contacteer:

Re: Vaarplan 2013

Bericht door johan »

Leuk Wim, we kijken er al naar uit om jullie te verwelkomen.
voor maandagavond is er al vuurwerk geregeld trouwens ☺☺☺
Het zijn Batjes in Roeselare...
http://www.roeselare.be/Vrijetijd/centr ... Batjes.asp
ik hield van haar, maar ben het bijna allemaal kwijt...
Gebruikersavatar
sailor wim
Berichten: 2661
Lid geworden op: vr nov 30, 2007 11:53 pm
Locatie: Den Haag

Re: Vaarplan 2013

Bericht door sailor wim »

Hoi,
Afbeelding
Afgerekend voor drie nachten met elec. en water voor €24,- kijk zo doet Kortrijk de watersporter niet te kort en zal die nog eens langs komen.
Afbeelding
Het zal bij de leeftijd horen denk ik maar naast de kerken ook de Lourdesgrot van broeder Izodor bezocht en natuurlijk een kaarsje voor jullie aangestoken :lol:
Verder is hier een braderie buiten de erge wind is de stad in opperste stemming.
En eindelijk de goede wifi spot gevonden.
Gr Wim.
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?
Gebruikersavatar
sailor wim
Berichten: 2661
Lid geworden op: vr nov 30, 2007 11:53 pm
Locatie: Den Haag

Re: Vaarplan 2013

Bericht door sailor wim »

Afbeelding
In het museum van de scheepvaart met de 88jarige oprichter.
De motor is een 4 cilinder Deutz.
Afbeelding
De wortels van een boom die de stadsmuur van Thuin splitst.
Soms kan je beter een link plaatsen met afbeeldingen die je zelf met ons fototoestel niet kan maken.
http://www.visitthudinie.be/nl/jardins- ... -suspendus
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?
schipper-willem
Berichten: 626
Lid geworden op: do aug 04, 2011 3:51 pm

Re: Vaarplan 2013

Bericht door schipper-willem »

Wim,
Dat is wel genieten, de motor zal wel ouder zijn dan de spits,dat is alrede een gelaste constructie, en in Thuin, met die hangende tuinen kunnen ze zingen:
By the river of Sambre, alleen Boney M zal dat wel niet zingen.
In gedachten geniet ik echter met jullie mee,
Groeten, Willem
Afbeelding
Gebruikersavatar
sailor wim
Berichten: 2661
Lid geworden op: vr nov 30, 2007 11:53 pm
Locatie: Den Haag

Re: Vaarplan 2013

Bericht door sailor wim »

Afbeelding
Van Kortrijk naar Roeselare.
Vorig jaar was hier een feestje georganiseerd door Johan het kanaal bestond toen 150 jaar, maar nu op een andere manier afgemeerd.
Dirk had veel last van de nu nog aanwezige 4 luidsprekers die steeds weer dezelfde geluiden produceerde ook in de nacht.
Enfin die draad is doorgeknipt door? Maar zat nu bijna in mijn boegschroef.
Gr Wim.
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?
Gebruikersavatar
sailor wim
Berichten: 2661
Lid geworden op: vr nov 30, 2007 11:53 pm
Locatie: Den Haag

Re: Vaarplan 2013

Bericht door sailor wim »

Gisteravond bier geruild met Johan :)
Afbeelding
En daarna Rodenbach Caractère Rouge als aperitief genoten dit past volgens de brouwer bij ganzenlever truffel ed. maar met een knakworstje en een klein olijfje dronk het ook heerlijk weg. Voor de mensen die vorig jaar zijn aangeschoven aan het huisbiljard om te eten herinneren zich nog vast de heerlijke maaltijd die Fabiënne toen op tafel toverde. Nu werden Gineke en ik verrast met een vol-au-vent een Vlaamse klassieker maar met een Roeselaarse twist en opgediend door hun lieve dochter. De afsluiting bestond uit een klapstuk verzorgd door de stad nl. een schitterend vuurwerk vanwege de Batjes afsluiting. Zo vertelde Johan gekscherend "ja Wim het heeft mij wat gekost maar dan zie ook wat :D" Moe, gevuld en voldaan waggelde wij naar de IJtunnel 1. Ik wilde graag de nieuwe erfgoed wandeling maken en had daarom een kaart gekocht. Het was de volgende dag zo wat na tienen toen onze vrienden op het achterdek verschenen en na de koffie was natuurlijk de kaart niet meer nodig. De wandeling door de stad werd zo nu en dan gestopt om een gewafeld bakkie leut te nuttigen of een Palmpje om daarna weer verder te stappen door de oude stadskern. De ligplaats hier heeft zijn voor en nadelen natuurlijk. Toch is Roeselare best een mooie stad en ik weet nu Yves te vinden een bierwinkel van formaat.
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?
johan
Berichten: 223
Lid geworden op: vr nov 30, 2007 8:59 pm
Locatie: Roeselare (België)
Contacteer:

Re: Vaarplan 2013

Bericht door johan »

De ligplaats is inderdaad een stuk minder aantrekkelijk dan vorig jaar. De vage plannen om een passantensteiger of -haven te maken zijn wegens budgettaire beperkingen diep in de la opgeborgen. De crisis slaat overal toe.
We vonden het echter heerlijk om weer eens "varend bezoek" over de vloer te krijgen en de verhalen die Wim met zijn fenomenale geheugen steeds weer uit z'n mouw schudt zijn om van te smullen.
Voor de bierliefhebbers: Yves is met z'n bierwinkel echt wel een referentie: http://www.zonderik.be/verkooppunten/dr ... ieren-yves
Heel vaak heeft hij heel speciale bieren in beperkte oplages toch weten op de kop te tikken!
ik hield van haar, maar ben het bijna allemaal kwijt...
Gebruikersavatar
sailor wim
Berichten: 2661
Lid geworden op: vr nov 30, 2007 11:53 pm
Locatie: Den Haag

Re: Vaarplan 2013

Bericht door sailor wim »

Afbeelding
De afmeerplaats in Roeselare is aan het eind van de vaarkom.
Het lossen van de spitsen en pousseurs blijft mooi om te zien zeker als een pousseur half gelost met een motor weet te draaien op de m2.


Met enige weemoed Roeselare vanmorgen verlaten.
De bakker gedag gezegd met zijn super croissants en versteld gestaan van de werkuren van de beste kerel.
Bij Yves nog een tournee generale buiten de winkel sluitingstijd kunnen bemachtigen, want er kon bij Johan wat glaswerk naar de bak na ons gezellig samenzijn.
Nu in Deinze, hier is een mooie nieuwe kade voor de pleziervaart gekomen. En voor zover ik het kan bekijken komt er aan de andere kant van de brug ook een.
Als de steiger bij Astene vrij is ga ik eens kijken bij http://www.samenopcafe.be/on%20line%202 ... ashuis.htm
Gr Wim.
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?
Plaats reactie