Frankrijk 2014.

Interessante vaartochten uit het buitenland.

Moderators: sailor wim, frank

Plaats reactie
Gebruikersavatar
popeye
Berichten: 660
Lid geworden op: wo aug 17, 2011 12:57 pm
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Frankrijk 2014.

Bericht door popeye »

Gestern standen wir noch am abgrund, heute sind wir schon einen schritt weiter!

http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Gebruikersavatar
frank
Site Admin
Berichten: 803
Lid geworden op: zo nov 11, 2007 9:18 pm
Locatie: Cuijk (nb)
Contacteer:

Re: Frankrijk 2014.

Bericht door frank »

Zo, even wat nostalgie opgehaald.. allemaal plekken waar ik diverse keren geweest ben, maar
niet achter die eilandjes met mijn diepgang..
En jij hebt ook dat fantastische gevoel ervaren wanneer je op je eigen bootje zomaar dwars door Parijs vaart,
langs de Eiffeltoren en bijna onder de Notre Dame door.. Machtig is dat, een hoogtepunt in iemand leven zeg ik maar.
Goede foto's trouwens.

Hieronder een plaatje vanaf de andere kant, wij varen hier de sluisjes door naar beneden.

Afbeelding

en hier nog eentje uit de Vogezen, het ultieme Frankrijkgevoel, Kir drinken bij de "Baron"

Afbeelding
gr FRank

\\ Blind vertrouwen in de autoriteiten is de grootste vijand van de waarheid. Albert Einstein //
Afbeelding
Gebruikersavatar
paure nesci
Berichten: 1931
Lid geworden op: vr mar 14, 2014 11:50 am
Locatie: Cuijk

Re: Frankrijk 2014.

Bericht door paure nesci »

Mooi verslag ! (en ik ben jaloers....)
Believe me, my young friend, there is nothing-absolutely nothing-half so much worth doing as simply messing about in boats.....
Gebruikersavatar
Riverboy
Berichten: 689
Lid geworden op: zo mar 16, 2014 4:43 pm
Locatie: Roermond

Re: Frankrijk 2014.

Bericht door Riverboy »

Hoi Jack,
Ik had je verslag al reeds gelezen toen je nog niet helemaal gereed was met de foto's plaatsen. Het is ieder jaar weer een genot jouw vaarverslag te lezen. Wel vind ik dat je af en toe lange vaardagen maakt, maar dat zal wel te maken hebben met de beschikbare tijd.

Als mijn meniscus niet had opgespeeld was ik volgens planning ook naar Frankrijk gevaren en wel naar Macon. Zekerheidshalve zijn we in Nederland gebleven en dat was maar goed ook want in Meppel sloeg hij op slot met een operatie tot gevolg. Hierdoor werd uiteraard ons aangepaste programma weer aangepast, maar we hebben toch kunnen genieten van ons mooie landje.

Mijn verslag van dit jaar moet ik nog schrijven en zal als je wilt een seintje geven als het klaar is. Mogelijk heb je de verslagen van mijn vorige reizen al eens gelezen, dacht het wel, want je hebt een keer een correctie van het aantal tunnels doorgevoerd naar aanleiding van een van mijn verslagen.

Groet,
Jo
Gebruikersavatar
popeye
Berichten: 660
Lid geworden op: wo aug 17, 2011 12:57 pm
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: Frankrijk 2014.

Bericht door popeye »

Ja Jo, de lange vaardagen hebben vaak te maken met de beschikbare tijd, en dan kun je kiezen voor niet naar Frankrijk, of niet naar Parijs, maar Parijs over de Seine wou ik een keer meemaken, en mijn varen is heel relaxt, en lange vaardagen zijn dan ook geen probleem. Deze keer moest ik trouwens ook op het juiste moment in Reims zijn in verband met mijn opstapper.
In eerste instantie wou ik trouwens de Maas opvaren tot aan het Marne-Rijnkanaal, en dan via Vitry-les-Francois, Reims en Ardennenkanaal weer terug, maar toen ik begreep dat mijn echtgenote deze keer niet mee wou heb ik voor Parijs gekozen. Zij durfde dat in 2012 niet aan, over de Seine door Parijs.

En ja, Ik lees ook graag verslagen van anderen, dus tip me maar even als het klaar is.

Groet, Jack.
Gestern standen wir noch am abgrund, heute sind wir schon einen schritt weiter!

http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Gebruikersavatar
Riverboy
Berichten: 689
Lid geworden op: zo mar 16, 2014 4:43 pm
Locatie: Roermond

Re: Frankrijk 2014.

Bericht door Riverboy »

Krijg nu een beetje meer tijd, mits het mooie weer niet aanhoud, want dan wordt er nog driftig gevaren :D.
Zodra het klaar is krijg je een seintje van mij.
Je verhaal heb ik vanavond nogmaals op mijn gemak gelezen en heb wederom weer genoten.
Groet,
Jo
Plaats reactie