Vaarplan 2015

Interessante vaartochten uit het buitenland.

Moderators: sailor wim, frank

Plaats reactie
Gebruikersavatar
sailor wim
Berichten: 2661
Lid geworden op: vr nov 30, 2007 11:53 pm
Locatie: Den Haag

Re: Vaarplan 2015

Bericht door sailor wim »

Hoi,
Morgenochtend vertrek naar Saarbrücken, overnachten en door naar de Saar monding.
Dan in 5 dagen naar Toul varen maar ook een tankstop in Luxemburg maken , ik hoor net dat de Moezel vanaf 8 tot 19 juni gesloten is.
Nou ik krijg al kriebels in de buik van alleen die gedachte dus de rust zal even achterblijven denk ik nu.
Vanmorgen na de weekmarkt bezocht te hebben vind ik een Zwitser die zijn twee weg kabel ik mijn betaalde stopcontact gestoken had en zo mijn Victron lader van het pad en de wasautomaat tot stilstand had gebracht. Nu spreek ik geen Duits maar binnen enkele seconden vond de man zijn zg. splitter enkele meters richting Zwitserland en ik flink luid de mij bekende Duitse verwensingen uitend zal ik maar hier schrijven, wat een ongehoorde brutaliteit om zonder overleg zo iets te ondernemen. Enfin de wasautomaat heeft de hele dag gedraaid en de watertanks zijn weer fris gevuld dus morgen kan ik weer verder.
Vanavond Asperges van de markt a' la Hollandaise geloof ik. Niet verkeerd maar ik wil ook nog onderweg hier op de kleine zuurkool route mijn favo gerecht zien te scoren. Als het niet lukt zit ik op dag drie vanaf morgen het geheel uit blik en de oven zelf op tafel.
Afbeelding
Vandaag kwam de stad de steigers schoonspuiten en lagen de twee voormalige overzetveren gebroederlijk naast elkaar.
Afbeelding
Met grote verbazing zien wij in Kurt de overleden broer van Gineke.
Gr Wim
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?
johan
Berichten: 223
Lid geworden op: vr nov 30, 2007 8:59 pm
Locatie: Roeselare (België)
Contacteer:

Re: Vaarplan 2015

Bericht door johan »

je hebt het blijkbaar dik voor mekaar Wim, verse asperges, zuurkool, mooi weer en meestal goed gezelschap.
toch wel een beetje jaloers!!

Geniet er van met jullie twee

grts
Johan
ik hield van haar, maar ben het bijna allemaal kwijt...
Gebruikersavatar
sailor wim
Berichten: 2661
Lid geworden op: vr nov 30, 2007 11:53 pm
Locatie: Den Haag

Re: Vaarplan 2015

Bericht door sailor wim »

Hoi,
Zoals je op een foto kan zien liggen wij bij een park, donderdag nacht heerlijk rustig.
Maar vannacht was dat wel anders, de jeugd had meer tijd voor de onderlinge kontakten aan te halen.
Op zeg 8 meter afstand werd er bier met wodka gemengd ingenomen en de longen gevuld met duistere kruiden die dan ook mijn donkere vermoede bevestigen,, dit word geen rustige nacht.
Op een oude verzekering reclame in Rotterdam nabij het oude Dijkzichtziekenhuis is te lezen "Alles van waarde is weerloos" en zo is dat ook op dat moment. Je blijft rustig in je boot een boek lezen en wacht af wat er te gebeuren staat. Enfin om 1 uur mag ik naar bed want de nu volle jeugd en de dealer maar ook de wodka verstrekker gaan naar de stad terug. Het is een ongelofelijke bende rondom de parkbanken. Hehe eindelijk wassen en de kooi in. Nog geen uur later klinkt er een geheel ander geklater Geus is in paniek een kater is op de boot gesprongen en ik uit de kooi. Met de ruitenwissers aan/uit wil ik het beestje uitleggen ga verder joh. Maar geen mm word er bewogen, dan maar het een en ander aan getrokken en zo de kat zien te verwijderen ok bedacht de kat ik spring van de boot maar dat is het dan wel he. Ik uit de boot met de sloffen aan en verder niet veel meer als dat. Ik dacht ik pak een leeg bierblik en mieter dat naar de kat, maar alles is en word opgeruimd door een jeugdwerker zie ik. De licht kromme 30er is nu nog bezig in het nu beter verlichte park. Dan maar een oude ingedroogde kastanje geworpen en het beestje verdwijnt. Vanmorgen naar de bakker mijn gezicht is nog niet gestreken zie in de spiegel ik lijk wel wat op die kastanje van enkele uren eerder denk ik terwijl ik naar de bakker wandel. Daar een pain complet gekocht een twee pain au raisins die hier dan weer Escargots blijken te heten.
Enfin de dag begint ik ga van het net los mensen en om 9 uur van de wal.
Gr Wim
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?
sambeek
Berichten: 1453
Lid geworden op: ma nov 21, 2011 12:02 pm
Locatie: Veenendaal

Re: Vaarplan 2015

Bericht door sambeek »

Leuke belevenissen. Val niet in slaap onder het varen :!: :wink:
groet Terpstra / SAMBEEK
Gebruikersavatar
sailor wim
Berichten: 2661
Lid geworden op: vr nov 30, 2007 11:53 pm
Locatie: Den Haag

Re: Vaarplan 2015

Bericht door sailor wim »

Hoi,
Gisteren in Saarbrücken overnacht aan de muur.
Direct naast de Saar loopt de 80km weg die gedeeltelijk is afgesloten wegens renovatie werken.
Daarboven loopt de stadsweg van 50 km.
Wij hadden dus een rustige nacht hierdoor.
Onze Duitse vriend is afgemeerd in Dillingen en wij zijn doorgevaren naar Mertzig daar liggen wij nu in een marina vandaar de wifi en een duidelijk legere knip.
Ik was al een tijdje opzoek naar de befaamde zuurkoolschotel op deze route.
Wel www.saarfuerst.de direct naast de haven heb ik die gevonden en ondanks dat de serveerster mij inschatte op de senioren uitvoering kreeg ik mijn bord schoon leeg, met wat moeite natuurlijk.
Vanmorgen vroeg op zoek naar een bakker geweest hoewel je in Frankrijk de bakker open verwacht op zondag hoeft dit in Duitsland niet zo te zijn natuurlijk.
Enfin om 7.30 vind ik ereen die open gaat. Met mijn gedachten nog in Frankrijk viel het niet mee om een brood ed. te bestellen.
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?
Gebruikersavatar
popeye
Berichten: 660
Lid geworden op: wo aug 17, 2011 12:57 pm
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: Vaarplan 2015

Bericht door popeye »

Geen Eisbein Wim? :o

Groet, Jack.
Gestern standen wir noch am abgrund, heute sind wir schon einen schritt weiter!

http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Gebruikersavatar
sailor wim
Berichten: 2661
Lid geworden op: vr nov 30, 2007 11:53 pm
Locatie: Den Haag

Re: Vaarplan 2015

Bericht door sailor wim »

popeye schreef:Geen Eisbein Wim? :o
Groet, Jack.
Hoi Jack,
Ik heb meerdere maanden in de Bundeswehr gediend voor mij geen Eisbein meer bitte.
Gr Wim
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?
Gebruikersavatar
sailor wim
Berichten: 2661
Lid geworden op: vr nov 30, 2007 11:53 pm
Locatie: Den Haag

Re: Vaarplan 2015

Bericht door sailor wim »

Hoi,
Na Saarbrücken volgen natuurlijk veel andere stopplaatsen.
Ik vond Saarburg wel heel erg toeristisch maar ik zal hier weer eens terug komen.
Ik geloof dat Landall hier een bungalowpark heeft in de buurt.
Konz was duur en ik paste er net in.
In Luxemburg getankt voor €1.09 p/l balen dat die MAN motor zo zuinig is nu :)
Thionville is een mooie stad met gratis aanleg plaatsen.
Nu in Metz een vestingstad die wij beter gaan bekijken daarom blijven wij hier een nachtje extra.
Er is hier een overdekte markthal waar in een lekker stuk vlees heb gekocht wat nu alweer een uurtje op het elec. kookplaatje staat te sudderen.
De kathedraal is overweldigend mooi en weer een kaarsje aangestoken voor wie dat nodig heeft.
Vanaf Thionville zijn er sportsluizen waar wij wel inpassen die benedenstrooms zijn 3.50 mtr breed maar deze 6mtr.
De beroepsvaart zijn 110x12.50 en moeilijk op telopen maar zo sportsluis geeft dan vaak wel de mogelijkheid hiertoe.
Morgen zal ik weer een paar foto's plaatsen hier.
Gr WIm
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?
Gebruikersavatar
sailor wim
Berichten: 2661
Lid geworden op: vr nov 30, 2007 11:53 pm
Locatie: Den Haag

Re: Vaarplan 2015

Bericht door sailor wim »

Afbeelding
Saarburg
Afbeelding
Door de houtenwatergoot worden 3 wielen aangedreven.
Het zou zo maar in Monschau kunnen zijn.
Afbeelding
Metz
Afbeelding

Voor zover ik het weerbericht kan ontcijferen is het vanaf nu met het mooie weer gedaan tenminste tot dinsdag.
Morgen naar Pont a Mousson
Gr Wim
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?
sambeek
Berichten: 1453
Lid geworden op: ma nov 21, 2011 12:02 pm
Locatie: Veenendaal

Re: Vaarplan 2015

Bericht door sambeek »

Prachtige plaatjes. Ben gewoon een beetje jaloers. :)
groet Terpstra / SAMBEEK
Gebruikersavatar
sailor wim
Berichten: 2661
Lid geworden op: vr nov 30, 2007 11:53 pm
Locatie: Den Haag

Re: Vaarplan 2015

Bericht door sailor wim »

Hoi,
Van Mousson naar Pompey daar opzoek geweest met 06 instructies van Frank naar een privé collectie radio's , maar niet meer te vinden.
Afbeelding
Ik dacht dat alleen de Fuut dit deed.
De volgende dag naar Luneville waar je in een inham met diepgang 140cm een steiger vind en ik was op zoek naar drinkwater maar zoals in Pompey gesloopt.
Afbeelding
Schildersteiger
Doorgevaren naar een 1 boot steigertje aan de Moezel en twee dagen bij 28gr aan het verven geweest, gewassen met noodvoorraad Bar le Duc en de eeuwige dorst gelest met pils. Na de tunnel van Foug wil ik weer bij goed weer aan de kwast gaan.
Het word hier wel drukker met de pleziervaarders. In Pont a Mousson vond ik een mooie kade maar na een rondje toch maar in de jachthaven afgemeerd, tijdens het rondje zag ik een dagmarkt die werd opgeruimd.
Ik was al tijden op zoek naar een betaalbare leren riem ter vervanging van een die uit 1982 kwam, toen ontvangen van de technisch inkoper van het SFG, een Rotterdams ziekenhuis, waar ik 5 jaar heb gewerkt. De inkoper Jan Riseeuw woonde op een twee mast klipper nabij de kubuswoningen in Rdam. In 2000 zijn wij vaarvrienden geworden maar de man is te jong gestorven helaas. Dus Jan bedankt voor een goed ingekocht stukje werkkleding.
Afbeelding
De terugreis is begonnen, ik hoop op een behouden vaart
Nu in Toul waar de wasautomaat weer profiteert van de Duitse landvast. Wij zijn hier naar de LIdl geweest en beladen weer terug op de boot.
Gr Wim
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?
Gebruikersavatar
Dirk
Berichten: 293
Lid geworden op: do nov 22, 2007 7:01 am
Locatie: Tienen(B)

Re: Vaarplan 2015

Bericht door Dirk »

prachtig om te volgen, geniet ervan !!
groetjes, Dirk
Gebruikersavatar
sailor wim
Berichten: 2661
Lid geworden op: vr nov 30, 2007 11:53 pm
Locatie: Den Haag

Re: Vaarplan 2015

Bericht door sailor wim »

Hoi,
Twee dagen Lay St Remy in een zwaaikom gelegen dit is direkt na de tunnel van Foug richting huis.
Daar flink geschuurd en geverfd de stuurhut is nu nagenoeg in het staande werk opnieuw in de lak.
Vanmorgen vertrokken naar Commercy waar weer wifi is.
Maar tussendoor een waterstop in Pagny gemaakt want het word toch drukker op de kanalen en wie wil je dubbel hebben met een Barkas of Pikmeerkruiser dat is maar de vraag dus bunkers vol waar het kan.
De Aldi en de LIdl hier bezocht en de voorraad weer aangevuld.
Hier is Commercy is een pracht slot van koning Stanislas te zien.
Afbeelding
Aardig pandje.
Afbeelding
Mijn lief.
Afbeelding
Doorzichtje.
Afbeelding
Romp inspectie na schilderwerk.
Gr Wim
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?
Gebruikersavatar
sailor wim
Berichten: 2661
Lid geworden op: vr nov 30, 2007 11:53 pm
Locatie: Den Haag

Re: Vaarplan 2015

Bericht door sailor wim »

https://www.facebook.com/clamecy.tv
Het was de bedoeling om dit houtvlot tegen te komen op onze tocht maar door een langdurige sluis storing nabij Reims hebben wij een ander vaarplan gemaakt. Dus volgend jaar op die dag 62 en misschien dan toch op het Canal de Nivernais.
Hier in Commercy gaan wij straks los en onderweg naar Saint Mihiel, we vluchten voor de muggen die uit een Elzen heg komen. En het verblijf op het achterdek minder leuk maken. Gineke is de prik pineut deze keer en de tube www.nestosyl.nl (ehbo koffer in een tube) raakt leeg.
Gr Wim
PS ik weet niet of de link werkt voor niet FBers.
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?
Gebruikersavatar
quichot
Berichten: 2085
Lid geworden op: di jul 14, 2009 12:14 am
Locatie: Amsterdam
Info: motorbokschip Jonge Willem. 1910 H.Haring Wilnis
20.6 x 4,1 x 0,9 (diepgang, niet de holte)
58 ton laadvermogen
40 ton waterverplaatsing
DAF DD575 1964
reg.nr varend erfgoed 2639

Re: Vaarplan 2015

Bericht door quichot »

Helder water daar, Wim! Niet te koud? Ik moest er onvrijwillig half in om overstort koelbeun van piepschuim te verlossen in Pont du Bac, waar het Ardennenkanaal op de Maas uitkomt. Van die storing bij Reims gelukkig niks gemerkt. Nu aan biertje in Charleville.
De haven is onze bestemming, maar niet ons doel.
Met schippersgroet,
Guido
Plaats reactie