ligplaats Parijs?

Interessante vaartochten uit het buitenland.

Moderators: sailor wim, frank

Gebruikersavatar
RuudMal
Berichten: 1460
Lid geworden op: zo mar 16, 2014 10:48 am
Locatie: Ede

Re: ligplaats Parijs?

Bericht door RuudMal »

Hans,

Wat wil je weten?
Ligplaatsen in parijs ?
Route: Marne of via de west kant?

Wij hebben in 2014 gevaren vanaf parijs via oise, kanaal st quentin, naar de Schelde, leie en via gent weer terug naar Nederland.

Ik hoor het wel als je wat weten wilt

Gr
Ruud
Ancora Imparo
Gebruikersavatar
quichot
Berichten: 2085
Lid geworden op: di jul 14, 2009 12:14 am
Locatie: Amsterdam
Info: motorbokschip Jonge Willem. 1910 H.Haring Wilnis
20.6 x 4,1 x 0,9 (diepgang, niet de holte)
58 ton laadvermogen
40 ton waterverplaatsing
DAF DD575 1964
reg.nr varend erfgoed 2639

Re: ligplaats Parijs?

Bericht door quichot »

Blij met al jullie reacties!
Ga e.e.a. nader uitzoeken en kom zeker terug met mijn bevindingen, of verdere vragen.
Ruud, de route staat nog open, maar ik houd me aanbevolen voor tips. Hoeft niet hartje centrum te zijn: bij een metrostation iets erbuiten is ook prima. Kun je bijvoorbeeld liggen in of nabij de Marnemond?
Ik houd het draadje openbaar, dus niet per PB, zodat iedereen wat aan de tips heeft.
Groet,
Guido
De haven is onze bestemming, maar niet ons doel.
Met schippersgroet,
Guido
Gebruikersavatar
sailor wim
Berichten: 2661
Lid geworden op: vr nov 30, 2007 11:53 pm
Locatie: Den Haag

Re: ligplaats Parijs?

Bericht door sailor wim »

Hoi Guido,
Forumlid Ed heeft mij ooit geadviseerd om waar de Oise in de Seine stroomt aftemeren.
En vanaf daar naar de Metro te lopen.
Toen ik er in 2009 was waren alle kade's vol ook die van de VNF op de hoek daar.
Ik zou toch naar de Bastille gaan en er op tijd aankomen.
De reistijd om goedkoper te liggen is te duur om tijd in Parijs te verspillen.
Afbeelding
Er zijn maar een beperkt aantal ligplaatsen voor grote schepen.
Ik was toen een van de laatste die erin mochten en lagen als derde dubbel.
Gr Wim
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?
Gebruikersavatar
popeye
Berichten: 660
Lid geworden op: wo aug 17, 2011 12:57 pm
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: ligplaats Parijs?

Bericht door popeye »

sailor wim schreef:Hoi Guido,
Forumlid Ed heeft mij ooit geadviseerd om waar de Oise in de Seine stroomt aftemeren.
En vanaf daar naar de Metro te lopen.
Toen ik er in 2009 was waren alle kade's vol ook die van de VNF op de hoek daar.
Een klein eindje de Seine stroomafwaarts varend lag ik daar gratis en prachtig mooi in 2014.
quichot schreef: Hoeft niet hartje centrum te zijn: bij een metrostation iets erbuiten is ook prima. Kun je bijvoorbeeld liggen in of nabij de Marnemond?
Ik heb twee keer aan een soort trap/tribune gelegen een paar kilometer de Marne op. Metrostation op 1 km. Ik heb daar toen vastgemaakt aan wat ijzerwerk in het water. Het vastmaken zal daar improviseren zijn, en ik weet niet hoe goed dat lukt met jouw formaat schip.

Verder de Marne op zijn ook nog een paar havens, maar daar kan ik weinig zinnigs over zeggen.

Groet, Jack.
Gestern standen wir noch am abgrund, heute sind wir schon einen schritt weiter!

http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Gebruikersavatar
RuudMal
Berichten: 1460
Lid geworden op: zo mar 16, 2014 10:48 am
Locatie: Ede

Re: ligplaats Parijs?

Bericht door RuudMal »

WIm

"
Forumlid Ed heeft mij ooit geadviseerd om waar de Oise in de Seine stroomt aftemeren.
En vanaf daar naar de Metro te lopen.
Toen ik er in 2009 was waren alle kade's vol ook die van de VNF op de hoek daar.
Ik zou toch naar de Bastille gaan en er op tijd aankomen."
Wim dat moet dan Conflans zijn. Dit is 6-7 uur varen incl 3 sluizen van Place de la Bastille.

Daar hebben ze tegenwoordig ook een jachthaventje (onbewaakt maar wel gratis) en ziet er zo uit. (hemelsbreed 20 KM van de eiffeltoren, maar of er een metro gaat dat weet ik niet)

Afbeelding

Je ligt op de seine en vlak bij de splitsing met een paar passagiers bootjes achter je

Afbeelding

Nu heb ik ook gehoord dat iets stroomafwaarts van de splitsing met de oise ook nog goeie aanmeerplaatsen zijn. ik ken ze niet.

Wij dachten dat het ook druk zou zijn in het arsenal maar dit viel alles mee. de prijs zal ook wel afremmen om daar te overnachten. maar voor grote schepen zou ik zeker even reserveren! kan gewoon per email en je hebt vlot antwoordt.

Gr
Ruud
Ancora Imparo
Gebruikersavatar
quichot
Berichten: 2085
Lid geworden op: di jul 14, 2009 12:14 am
Locatie: Amsterdam
Info: motorbokschip Jonge Willem. 1910 H.Haring Wilnis
20.6 x 4,1 x 0,9 (diepgang, niet de holte)
58 ton laadvermogen
40 ton waterverplaatsing
DAF DD575 1964
reg.nr varend erfgoed 2639

Re: ligplaats Parijs?

Bericht door quichot »

Ik ben op de fiets gestapt en heb de Vrouwe Maria opgespoord. Ik had onthouden dat ze een ligplaats hadden ergens aan de Zuider-IJdijk, en daar vond ik het scheepje al gauw. Zie ook: http://www.vaarmee.nl
Het schipperspaar was aan boord, dus weet ik nu meer: Het is toch het Bassin de la Villette, maar niet in een passantenhaven voor jachten. Komend van het noorden is onder de passerelle aan SB een kade waaraan alleen schepen>20mtr mogen afmeren. Het tarief is buitengewoon vriendelijk: voor ruim 50 euro mag je daar een heel jaar lang telkens max. 7 dagen achtereen blijven liggen.
Dank voor al jullie tips,
Guido
De haven is onze bestemming, maar niet ons doel.
Met schippersgroet,
Guido
Plaats reactie