Heavy Metal Goes around the world

Interessante vaartochten uit het buitenland.

Moderators: sailor wim, frank

Plaats reactie
Heavy Metal
Berichten: 61
Lid geworden op: zo dec 07, 2014 4:35 pm
Locatie: World
Info: Op onze site, www.deheavymetal.nl lees je ons blog. Nu al meer den 5 jaar zeilen. Vooral in de Carieb. Altijd warm
Contacteer:

Heavy Metal Goes around the world

Bericht door Heavy Metal »

De Heavy Metal is een stalen van de Stadt uit 1992.
Ze ligt nu op het droge want ze krijgt een algemene grote onderhoudsbeurt omdat wij er volgend jaar een wereldreis mee willen gaan maken. Alles aan het schip wordt nagelopen, waar nodig gereviseerd en opgeknapt.
Ook zullen er de nodige veranderingen en vernieuwingen aangebracht worden.
Het is allemaal te veel om hier op te noemen, maar we hebben ook een site, www.deheavymetal.nl waar we alle vorderingen bijhouden. Ben je nieuwsgierig dan kijk maar eens op onze site.
Groetjes
Yvonne en Koen
sambeek
Berichten: 1453
Lid geworden op: ma nov 21, 2011 12:02 pm
Locatie: Veenendaal

Re: Heavy Metal Goes around the world

Bericht door sambeek »

Hallo Ivonne en Koen,
De naam van je zeilboot, is die gekozen aan de hand van jullie muziek voorkeur?
Dan moet je schip wel wat aankunnen, denk ik zo. :)
Een beetje spannende tijd neem ik aan, met de jullie vooruitzichten.

Helaas krijg ik geen foto's zien als ik die aanklik. Resterende keuzes worden wel geopend.

Deze die onder "dagboek" staat, vind ik persoonlijk een mooi foto.
Afbeelding

Zie onder dagboek dat Koen (althans ik neem aan dat het Koen is) al aardig zwarte piet is, af en toe.
Leuk :P
Sterkte met de werkzaamheden.
groet Terpstra / SAMBEEK
Heavy Metal
Berichten: 61
Lid geworden op: zo dec 07, 2014 4:35 pm
Locatie: World
Info: Op onze site, www.deheavymetal.nl lees je ons blog. Nu al meer den 5 jaar zeilen. Vooral in de Carieb. Altijd warm
Contacteer:

Re: Heavy Metal Goes around the world

Bericht door Heavy Metal »

Beste Terpstra,
Leuk zo`n reactie. Het fotoalbum is inderdaad gecrasht, en het gastenboek doet het ook nog niet naar behoren.
Wat ik ook niet kan, is foto's plaatsen op deze site. Kun jij me daar mee helpen?
gr Koen
Gebruikersavatar
paure nesci
Berichten: 1931
Lid geworden op: vr mar 14, 2014 11:50 am
Locatie: Cuijk

Re: Heavy Metal Goes around the world

Bericht door paure nesci »

Koen , kijk eens bij "mededelingen" en dan de "foto upload service" succes
gr Do
ps, dit werkt prima op mn p.c. op tablet of smartfoon krijg ik dat niet spits......
Believe me, my young friend, there is nothing-absolutely nothing-half so much worth doing as simply messing about in boats.....
Heavy Metal
Berichten: 61
Lid geworden op: zo dec 07, 2014 4:35 pm
Locatie: World
Info: Op onze site, www.deheavymetal.nl lees je ons blog. Nu al meer den 5 jaar zeilen. Vooral in de Carieb. Altijd warm
Contacteer:

Re: Heavy Metal Goes around the world

Bericht door Heavy Metal »

mededelingen?
Gebruikersavatar
paure nesci
Berichten: 1931
Lid geworden op: vr mar 14, 2014 11:50 am
Locatie: Cuijk

Re: Heavy Metal Goes around the world

Bericht door paure nesci »

Check wattsapp !
Believe me, my young friend, there is nothing-absolutely nothing-half so much worth doing as simply messing about in boats.....
Heavy Metal
Berichten: 61
Lid geworden op: zo dec 07, 2014 4:35 pm
Locatie: World
Info: Op onze site, www.deheavymetal.nl lees je ons blog. Nu al meer den 5 jaar zeilen. Vooral in de Carieb. Altijd warm
Contacteer:

Re: Heavy Metal Goes around the world

Bericht door Heavy Metal »

Afbeelding
Gebruikersavatar
paure nesci
Berichten: 1931
Lid geworden op: vr mar 14, 2014 11:50 am
Locatie: Cuijk

Re: Heavy Metal Goes around the world

Bericht door paure nesci »

Zie je wel, je kunt t ! :D :lol: :)
Believe me, my young friend, there is nothing-absolutely nothing-half so much worth doing as simply messing about in boats.....
Wouter
Berichten: 409
Lid geworden op: di okt 29, 2013 4:49 pm
Info: Luxe motor Iris

ligplaats Amsterdam

werf J. Th. Wilmink & co, Winschoterdiep, (Gideon) Groningen.

28.03 x 5.06 x 1.00 m

Daf 575 met turbo 120 PK

ZF electro magnetische keerkoppeling

Re: Heavy Metal Goes around the world

Bericht door Wouter »

Welkom Yvonne en Koen!

Een mooi zeilschip als de heavy metal is een aanwinst voor dit forum, vooral met de grootse plannen die jullie hebben.

Veel succes met de voorbereidingen!
Jef-Tengro
Berichten: 241
Lid geworden op: wo jan 07, 2015 10:56 am
Locatie: Groningen
Info: Hallo, we zijn een jong gezin met 2 kinderen van bijna 2 en 4 jaar oud. Onze ligplaats is in midwolda. Wij zijn in het bezit van een Tengro kruiser genaamd Catharina van ongeveer 11m lang bij 3.20m breed. Wij hopen veel leuke vakanties te hebben en fijne vaar uren. Er moet wel het een en ander aan gebeuren en dat zal ik samen met jullie delen. Ik hoop op deze forum veel te leren en ook anderen te kunnen helpen met de kennis die ik eventueel wel heb.

groeten, Jeffrey (fam. Lindeman)

Re: Heavy Metal Goes around the world

Bericht door Jef-Tengro »

van harte welkom,

mooi om te lezen dat jullie je droom waar gaan maken en succes met het klussen op de boot :wink: ben erg benieuwd naar de vorderingen en de avonturen die jullie gaan beleven :D
met vriendelijke groet,

Jeffrey

Foto album boot:
https://www.dropbox.com/sh/5vkyff827t74 ... p-xGa?dl=0
Heavy Metal
Berichten: 61
Lid geworden op: zo dec 07, 2014 4:35 pm
Locatie: World
Info: Op onze site, www.deheavymetal.nl lees je ons blog. Nu al meer den 5 jaar zeilen. Vooral in de Carieb. Altijd warm
Contacteer:

Re: Heavy Metal Goes around the world

Bericht door Heavy Metal »

Het is nu eind oktober en onze HM gaat de loods in bij VMS Verhulst te Niftrik. Er is al veel gedaan. Ik heb de onderkant geschuurd, nieuwe huiddoorvoeren met idem afsluiters gemonteerd en buitenkant geschuurd, roest weggewerkt, klaar om te lakken. Binnen lijkt het wel een wrak. Kastjes gesloopt, kajuit is kompleet een werkplaats geworden, keerkoppeling weg voor revisie, motorruimte in de primer,teveel om op te noemen. Op onze site, www.deheavymetal.nl kun je meer lezen over onze verbouwing en verduidelijkt met foto's.

Afbeelding
Gebruikersavatar
paure nesci
Berichten: 1931
Lid geworden op: vr mar 14, 2014 11:50 am
Locatie: Cuijk

Re: Heavy Metal Goes around the world

Bericht door paure nesci »

Goed bezig broer !
Believe me, my young friend, there is nothing-absolutely nothing-half so much worth doing as simply messing about in boats.....
WillemB
Berichten: 493
Lid geworden op: wo jul 10, 2013 10:55 am
Locatie: IJmuiden
Info: Beenhakker kotter "Onze Jan"
Afmetingen: 10.50x3.40
Bouwjaar: 1970
Voortstuwing:Daf 575 108pk

Mijn project
http://www.machinekamer.nl/forum3/viewt ... f=7&t=1453

Re: Heavy Metal Goes around the world

Bericht door WillemB »

Yvonne en Koen,

Welkom op dit forum.

Ik ga jullie project zeker op de voet volgen. :wink:

Gr Willem
Beter een anker kwijt dan het schip.
Gebruikersavatar
paure nesci
Berichten: 1931
Lid geworden op: vr mar 14, 2014 11:50 am
Locatie: Cuijk

Re: Heavy Metal Goes around the world

Bericht door paure nesci »

Heel leuk om jullie te volgen, via de A.I.S. maar zeker ook het heel fijn geschreven dagboek op jullie site , www.deheavymetal.nl :wink: !
veel succes en plezier met deze "proefvaart"......
gr Do
Believe me, my young friend, there is nothing-absolutely nothing-half so much worth doing as simply messing about in boats.....
Heavy Metal
Berichten: 61
Lid geworden op: zo dec 07, 2014 4:35 pm
Locatie: World
Info: Op onze site, www.deheavymetal.nl lees je ons blog. Nu al meer den 5 jaar zeilen. Vooral in de Carieb. Altijd warm
Contacteer:

Re: Heavy Metal Goes around the world

Bericht door Heavy Metal »

Ha Do. Leuk dat er zoveel interesse is in ons plan en dat jij dat via dit medium ook even aan mij verteld. We zijn nu met een 'generale repetitie ' bezig, een proefrondje. Even naar Denemarken en weer terug. Eigenlijk werkt alles goed. Een probleempje gehad. Ik heb op de min en plus van de service accu een 63 amp zekering zitten. Op de min leiding was hij na 1 dag al gesprongen. Had ik vergeten dat de min van mijn ankerlier,1000watt, ook via deze kabel terug naar de accu loopt. Tegelijk met koffie zetten ,550 Watt, was een beetje teveel van het goede. Verder zorgen de zonnepanelen samen met de windmolen dat de accu's constant vol zitten. Een heerlijk gevoel. Groetjes
Plaats reactie