Vaarplan 2016

Interessante vaartochten uit het buitenland.

Moderators: sailor wim, frank

Plaats reactie
Gebruikersavatar
KarelE
Berichten: 2074
Lid geworden op: za dec 22, 2007 7:04 pm
Locatie: Ouderkerk aan den IJssel
Info: Beurtmotor Johanna
Katwijker uit 1926
LBD: 23,90 - 3,95 - 1,20
Max H: 3,40, Min H: 2,20
Werf: Tijssen, Leiden
Motor: Kromhout 4TS117 uit plm. 1962
70PK bij 1500 rpm
KK: Twindisc, reductie 1,98:1
Ligplaats: Gouda

Re: Vaarplan 2016

Bericht door KarelE »

Mooie streek varen jullie door!
CdN is wel een beetje saai misschien, maar Canal St. Quentin vond ik erg mooi.

Gaan jullie door de tunnel?
Time's fun when you're having flies Quote van Kermit the frog.
Gebruikersavatar
sailor wim
Berichten: 2661
Lid geworden op: vr nov 30, 2007 11:53 pm
Locatie: Den Haag

Re: Vaarplan 2016

Bericht door sailor wim »

Vanuit de Somme moet je altijd over CduN. Het c de la Somme naar Ham is al jaren verzand en gesloten. Om dus door de tunnel te gaan moet ik verder naar het c lateral de la Oise. En dan is waneer het nog kan een uitstap naar Compiegne te doen.lekker bunkeren bij de gele spits en een vaantje sccoren.
Gr Wim
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?
Gebruikersavatar
quichot
Berichten: 2085
Lid geworden op: di jul 14, 2009 12:14 am
Locatie: Amsterdam
Info: motorbokschip Jonge Willem. 1910 H.Haring Wilnis
20.6 x 4,1 x 0,9 (diepgang, niet de holte)
58 ton laadvermogen
40 ton waterverplaatsing
DAF DD575 1964
reg.nr varend erfgoed 2639

Re: Vaarplan 2016

Bericht door quichot »

Dus je gaat eerst zuidwaarts vanaf de Somme? Compiègne is mooi liggen, daar aan de kade. Leuk stadje ook.
Canal St. Quentin lijkt een omweg, maar dat valt eigenlijk best mee als je het uitrekent. En het is veel ontspannender varen, omdat je geen rekening hoeft te houden met beroepsvaart. Ik werd in Compiègne al opgeroepen door een spits die mij aan hem wilde 'koppelen' om zo verzekerd te zijn van een combi voor de sluizen in het Canal du Nord. En dat betekent tot 's avonds 10 uur doorvaren!
Bovendien zijn er langs het oude kanaal tal van goede overnachtingsplekken, en schut je zelfbediend wanneer het jou uitkomt.
Nog een tip Wim, wat ik je vertelde in Arleux: als je nog met het middagconvooi zuid/noord door de tunnel mee wil, moet je vóór 12-en geschut zijn in de laatste sluis beneden de tunnels.
Dus gelijk de 1e schutting van 8 uur in Cambrai pakken als je daar overnacht. Klokke twaalf gaat het licht van de kleine tunnel op rood tot halfvier 's middags. Dan is het nog een uur varen, en is het convooi vertrokken.
Goede reis!
Afbeelding
De haven is onze bestemming, maar niet ons doel.
Met schippersgroet,
Guido
Gebruikersavatar
sailor wim
Berichten: 2661
Lid geworden op: vr nov 30, 2007 11:53 pm
Locatie: Den Haag

Re: Vaarplan 2016

Bericht door sailor wim »

Hoi
Nu op het hoogste punt vlak voor de tunnel op CduN alles is nog heel ondanks een beoordeling fout achter een 61 meter spits volle pot achteruit voor de sluis.
Wist niet dat er zo'n keer zou zijn vlak voor de sluis. De schipperse sprak daar het nodige over na de sluis mm mm zonder worden. Morgen naar pont levecue.
Gr wim
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?
Gebruikersavatar
quichot
Berichten: 2085
Lid geworden op: di jul 14, 2009 12:14 am
Locatie: Amsterdam
Info: motorbokschip Jonge Willem. 1910 H.Haring Wilnis
20.6 x 4,1 x 0,9 (diepgang, niet de holte)
58 ton laadvermogen
40 ton waterverplaatsing
DAF DD575 1964
reg.nr varend erfgoed 2639

Re: Vaarplan 2016

Bericht door quichot »

We leren elke dag bij Wim!
Alleen op het leugenbankje aan de haven worden geen fouten gemaakt, moet je maar denken. :lol:
De haven is onze bestemming, maar niet ons doel.
Met schippersgroet,
Guido
Gebruikersavatar
sailor wim
Berichten: 2661
Lid geworden op: vr nov 30, 2007 11:53 pm
Locatie: Den Haag

Re: Vaarplan 2016

Bericht door sailor wim »

Vannacht aan een loskade overnacht op het hoogste punt van CduN vanmorgen om 5 uur wakker en toch heerlijk geslapen met alles open.
De kat ving een muis foto heeft Frank via gineke.
Enfin om 6.30 de motor gestart en zonder veel wachten nu in Compiegne en ook alweer gebunkerd.
@Guido.
Ik kreeg maar 1 vaantje helaas.
Gr wim
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?
Gebruikersavatar
sailor wim
Berichten: 2661
Lid geworden op: vr nov 30, 2007 11:53 pm
Locatie: Den Haag

Re: Vaarplan 2016

Bericht door sailor wim »

Hoi
Janville voorbij gevaren onthouden deze plaats.
Pont Levecue onderging ook deze wijze en omdat het vol was en volgens de dames aan de kant er geen groentje te koop is tenzij 4km op de fiets.
Dan is de volgende aanmeer kade Chauny daar zijn wij aanbeland.
Op zoek naar een eetgelegenheid. Uiteindelijk gevonden maar te vroeg NatuurLijk.Met enkele hoofdletters de Francofiel weet waarom maar waarom ik nog niet na al die jaren!!?? Om de tijd te vullen eerst naar een bar nabij het stadion en die pression vergeet ik niet meer. Dit is tenminste de 4de meer hier. Toch zijn er nog steeds meerdere bakkers hier. Morgen word de vaartijd bepaald door de Telecommande lekker rustig voor de schipperse. Morgen is er wéér een trekking van de staatsloterij maar geluk en andere zaken zijn niet te koop
gr wim
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?
Gebruikersavatar
frank
Site Admin
Berichten: 803
Lid geworden op: zo nov 11, 2007 9:18 pm
Locatie: Cuijk (nb)
Contacteer:

Re: Vaarplan 2016

Bericht door frank »

Chauny, ja, dat vergeten we niet snel meer.
Daar staat een smerige stinkende afgekeurde vuilverbranding midden in de volkstuintjes. In de dikke rook wonen echt nog mensen in van die golfplaten huisjes.

Er stopten plots met veel machtsvertoon een stapeltje blauwe busjes en de gendarmes joegen letterlijk de vele 'gitanes' op die daar met woonwagens en tentjes op de kade stonden. Dat is even een iets andere aanpak dan bij ons..... Niks geen pappen en nathouden, gewoon de lange lat erover, instappen en wegwezen, terug naar het oosten..
gr FRank

\\ Blind vertrouwen in de autoriteiten is de grootste vijand van de waarheid. Albert Einstein //
Afbeelding
Gebruikersavatar
popeye
Berichten: 660
Lid geworden op: wo aug 17, 2011 12:57 pm
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: Vaarplan 2016

Bericht door popeye »

frank schreef:Chauny, ja, dat vergeten we niet snel meer.
Daar staat een smerige stinkende afgekeurde vuilverbranding midden in de volkstuintjes. In de dikke rook wonen echt nog mensen in van die golfplaten huisjes.

Er stopten plots met veel machtsvertoon een stapeltje blauwe busjes en de gendarmes joegen letterlijk de vele 'gitanes' op die daar met woonwagens en tentjes op de kade stonden. Dat is even een iets andere aanpak dan bij ons..... Niks geen pappen en nathouden, gewoon de lange lat erover, instappen en wegwezen, terug naar het oosten..
En wij eerst nog denken;" bofkont die Wim!" :mrgreen:

Groet, Jack.
Gestern standen wir noch am abgrund, heute sind wir schon einen schritt weiter!

http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Gebruikersavatar
sailor wim
Berichten: 2661
Lid geworden op: vr nov 30, 2007 11:53 pm
Locatie: Den Haag

Re: Vaarplan 2016

Bericht door sailor wim »

Hoi
Hier lag een keurig onderhouden spits van voor WO II een saarbrucker met een grote hoofdmotor en aan bakboord een kleinere motor beide van het merk Bertram als ik het goed heb begrepen en gehoord van de tandeloze schipper.
Vanmorgen Chauny verlaten en bij de 2de sluis word erop het verkeerde knopje gedrukt met achter ons een spits in de opvaart.
Een oproep met de marifoon en alles werd gereset nu mijn humeur nog nee dat duurt slechts
een tiental min.
Nu afgemeerd op een eilandje gelegen op de splitsing van Saint quintin en het afgesloten canal de la Somme.
Hier is het in de schaduw goed toeven de kat kreeg het op haar heupen van die vrijheid.
Met de Engelse buurman een praatje gemaakt en die houd zijn hond bij de boot als ik mijn huisdier een klein rondje uitlaat. Hij bezig een 10mtr Eurosleper die na 10 jaar zijn eerste lik verf gaat krijgen hier. Ook bezit bij 2x120 liter water diesel mengsel op zijn achterdek oorzaak een rotte dekdoorvoerpakking.
De voetbal match de gevolgen daarvan zal ik geen last hebben hier denk ik.
Nu de anti lyme outfit aan en bosaarbeidtjes plukken.
Straks te water sinds 2015 want er zit wat in de schroef.
Gr wim
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?
Gebruikersavatar
quichot
Berichten: 2085
Lid geworden op: di jul 14, 2009 12:14 am
Locatie: Amsterdam
Info: motorbokschip Jonge Willem. 1910 H.Haring Wilnis
20.6 x 4,1 x 0,9 (diepgang, niet de holte)
58 ton laadvermogen
40 ton waterverplaatsing
DAF DD575 1964
reg.nr varend erfgoed 2639

Re: Vaarplan 2016

Bericht door quichot »

Dat eilandje is briljant! Wordt keurig gemaaid door een mannetje van de vnf die ook altijd zorgt voor een stapeltje brandhout voor de grote gemetselde bbq.
Gevrijwaard van elk gevaar mag onze kat daar altijd naar hartelust rondstruinen, wat hij ook altijd tot diep in de nacht doet. Engelsen zijn meestal goede buren.
De haven is onze bestemming, maar niet ons doel.
Met schippersgroet,
Guido
Gebruikersavatar
sailor wim
Berichten: 2661
Lid geworden op: vr nov 30, 2007 11:53 pm
Locatie: Den Haag

Re: Vaarplan 2016

Bericht door sailor wim »

Geen tv geen vuurwerk gehoord grote Franse vlaggen zijn van het oude sluiswachters huisje verdwenen zie ik net. Wat is er gebeur wat is er gebeur man?
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?
Gebruikersavatar
KarelE
Berichten: 2074
Lid geworden op: za dec 22, 2007 7:04 pm
Locatie: Ouderkerk aan den IJssel
Info: Beurtmotor Johanna
Katwijker uit 1926
LBD: 23,90 - 3,95 - 1,20
Max H: 3,40, Min H: 2,20
Werf: Tijssen, Leiden
Motor: Kromhout 4TS117 uit plm. 1962
70PK bij 1500 rpm
KK: Twindisc, reductie 1,98:1
Ligplaats: Gouda

Re: Vaarplan 2016

Bericht door KarelE »

Ik heb gehoord dat ze hebben verloren......
Time's fun when you're having flies Quote van Kermit the frog.
Gebruikersavatar
sailor wim
Berichten: 2661
Lid geworden op: vr nov 30, 2007 11:53 pm
Locatie: Den Haag

Re: Vaarplan 2016

Bericht door sailor wim »

:(
KarelE schreef:Ik heb gehoord dat ze hebben verloren......
Iederéén gezicht op triest hier in Saint quintin.trouwens wij liggen weer onder de hijskraan zoals voorgaande jaren.
Onderweg heeft een flinke storm veel bomen gesloopt ook daken zijn wat pannen kwijt.
Hier op de haven staan nog auto's waarvan de daken etc flink bewerkt zijn door hagel zo groot als pingpong ballen is mij vertelt.
Of het El ninja lid is of de opwarming van de aarde de gevolgen zijn hier te zien.
Mijn intensie om voor de VvE 24 zonnepanelen op het dak te plaatsen en het gehele gebouw in de led staat zal daar geen z1ier aan veranderen
Gr wim
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?
Gebruikersavatar
sailor wim
Berichten: 2661
Lid geworden op: vr nov 30, 2007 11:53 pm
Locatie: Den Haag

Re: Vaarplan 2016

Bericht door sailor wim »

:(
KarelE schreef:Ik heb gehoord dat ze hebben verloren......
Iederéén gezicht op triest hier in Saint quintin.trouwens wij liggen weer onder de hijskraan zoals voorgaande jaren.
Onderweg heeft een flinke storm veel bomen gesloopt ook daken zijn wat pannen kwijt.
Hier op de haven staan nog auto's waarvan de daken etc flink bewerkt zijn door hagel zo groot als pingpong ballen is mij vertelt.
Of het El ninja ed is of de opwarming van de aarde de gevolgen zijn hier te zien.
Mijn intensie om voor de VvE 28 zonnepanelen op het dak te plaatsen en het gehele gebouw in de led staat zal daar geen zier aan veranderen
Gr wim
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?
Plaats reactie