het geheugen

Interessante vaartochten uit het buitenland.

Moderators: sailor wim, frank

Plaats reactie
Gebruikersavatar
frank
Site Admin
Berichten: 803
Lid geworden op: zo nov 11, 2007 9:18 pm
Locatie: Cuijk (nb)
Contacteer:

het geheugen

Bericht door frank »

Tijdens de praatjes zaterdag in Vreeswijk vertelt Wim van zijn vaarplannen in Wallonië en ik merk op dat wij van Maastricht komend altijd stoppen net boven het sluiscomplex van Ivoz-Ramet. Voor kenners, de 'rampensluis' , vroeger tenminste want inmiddels schijnt er een nieuwe gebouwd te zijn, eindelijk. We hebben dan de stress van die -piep- sluis weer overleefd, was altijd veel gedoe daar en zoeken onze rust aan een stukje kaai bij het dorp.
En toen was daar de bakker vlakbij en het was zondag en de mensen stonden naar in de rij dus moest wel bijzonder zijn. Hopelijk is de man nog niet met pensioen en ik ben op verzoek van Wim mijn geheugen gaan doorzoeken. En dat geheugen is zeer selectief, het meeste valt door de zeef maar dingen die ik later nog eens nodig zou kunnen hebben vallen dan net in het juiste vakje. Dat heb je als je al reizend goede ligplekken en voorzieningen wilt vastleggen.

Dankzij dat bekende maps ben ik gaan zoeken naar die plek en hieronder een viertal foto's nog uit 2009 en de nieuwe sluis staat er dus ook nog niet op. Eigenlijk een mooi 'raadplaatje' zal ik maar zeggen.

foto 1
Afbeelding
Hierboven, nr 1 is de bakker, pardon huis naast de bakker zie ik, nr 2 is het restaurant, nr 3 is de kade en nr 4 is het oude sluiscomplex, is nu dus uitgebreid met nieuwe sluis.

foto 2
Afbeelding

foto 3
Afbeelding
Hier de bakker en vlakbij een mooi parkje voor de hond.

foto 4
Afbeelding
Het restaurant, als je hier wilt gaan eten dan eerst de boot verkopen.

Over het spoor naar boven de berg op staat een mooi kasteel. Dus Wim je kunt nog een flinke wandeling maken ook.
gr FRank

\\ Blind vertrouwen in de autoriteiten is de grootste vijand van de waarheid. Albert Einstein //
Afbeelding
Gebruikersavatar
sailor wim
Berichten: 2661
Lid geworden op: vr nov 30, 2007 11:53 pm
Locatie: Den Haag

Re: het geheugen

Bericht door sailor wim »

Bedankt Frank.
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?
Gebruikersavatar
Riverboy
Berichten: 689
Lid geworden op: zo mar 16, 2014 4:43 pm
Locatie: Roermond

Re: het geheugen

Bericht door Riverboy »

Leuke plaats en lekker rustig om de nacht door te brengen. Wij hebben daar al vaker gelegen. Ik weet alleen niet hoe het nu is om daar te liggen met die nieuwe sluis, maar dat zullen we binnenkort ongetwijfeld wel van iemand horen.
Het is overigens daar op de Maas bijna overal goed liggen bij de sluizen, maar wel aan de bovenkant aan de strekdam, echter alleen om te overnachten eventueel met BBQ :D Wil je de plaats bezoeken dan is er meestal wel een kaaitje waar je heerlijk kan liggen.
Groet, Jo
Plaats reactie