Foto’s trip naar Duitsland ketelbinkie

Interessante vaartochten uit het buitenland.

Moderators: sailor wim, frank

Carel-k
Berichten: 697
Lid geworden op: za sep 20, 2014 10:56 am
Locatie: Vlaardingen

Re: Foto’s trip naar Duitsland ketelbinkie

Bericht door Carel-k »

Vaar mij gerust voorbij, te loever of te lij,ik zal er ook wel komen!
Gebruikersavatar
frank
Site Admin
Berichten: 803
Lid geworden op: zo nov 11, 2007 9:18 pm
Locatie: Cuijk (nb)
Contacteer:

Re: Foto’s trip naar Duitsland ketelbinkie

Bericht door frank »

Wij hebben indertijd een mooie trip naar Berlijn gemaakt via Delfzijl, Bremen en dan Mittellandkanaal. Terug via de Rijn.
Was onverwacht mooie trip en inderdaad, dat hele lange kanaal is helemaal niet zo erg als ze zeggen.
Mooie zijkanaaltjes trouwens met goede afmeer mogelijkheden, er wonen nog mensen in de dorpen en er zijn winkels, heel wat anders dan de situatie in Frankrijk wat totaal leegloopt.
Hier kun je nog wat opsteken: http://www.machinekamer.nl/berlijn
gr FRank

\\ Blind vertrouwen in de autoriteiten is de grootste vijand van de waarheid. Albert Einstein //
Afbeelding
Gebruikersavatar
RuudMal
Berichten: 1460
Lid geworden op: zo mar 16, 2014 10:48 am
Locatie: Ede

Re: Foto’s trip naar Duitsland ketelbinkie

Bericht door RuudMal »

Frank,

Bedankt voor het verslag. Ik heb het doorgelezen en haal er de “ toeristische punten” deze zullen van ons dit jaar ook meer aandacht moeten krijgen dan de nautische.

En hoe is het met de hylke? Nog een reis dit jaar? Of al verkocht?

Gr
Ruud
Ancora Imparo
Gebruikersavatar
frank
Site Admin
Berichten: 803
Lid geworden op: zo nov 11, 2007 9:18 pm
Locatie: Cuijk (nb)
Contacteer:

Re: Foto’s trip naar Duitsland ketelbinkie

Bericht door frank »

Wat zal ik zeggen Ruud, slecht jaar gehad wat gezondheid betreft, ben weer wat overeind aan het krabbelen en nou met dat mooie weer van afgelopen week gaat het weer kriebelen.
Komend seizoen zal niet veel worden, vrouw operatie in Maastricht, dus we varen daarheen dan hebben we hotel bij ons.
Ik heb mijn eerste nieuwe lens rechts en moet erg wennen, mag weer auto rijden en wacht op aangepast glas. Maar gaat goed, links volgt later.
Na Maastricht gaan we weer richting Drenthe en Overijssel. Mooi vaargebied en veel mogelijkheden. Geen stress, weekje hier, weekje daar liggen, is ons vorig jaar goed bevallen.
Heb vorig jaar eens rondgekeken bij dat nieuwe kanaaltje van ter Apel naar Haren an der Ems maar is zo smal en ondiep dat ik het niet aandurf. Menigeen heeft daar al schroefproblemen gehad met ondiepte en grote keien. Komen nog van Hunebedden dacht ik :D
gr FRank

\\ Blind vertrouwen in de autoriteiten is de grootste vijand van de waarheid. Albert Einstein //
Afbeelding
Waterman
Berichten: 1443
Lid geworden op: do feb 02, 2017 10:59 am
Locatie: Ergens boven de gasbel, die nu gesloten is.

Re: Foto’s trip naar Duitsland ketelbinkie

Bericht door Waterman »

frank schreef: ma mar 04, 2019 11:49 am Heb vorig jaar eens rondgekeken bij dat nieuwe kanaaltje van ter Apel naar Haren an der Ems maar is zo smal en ondiep dat ik het niet aandurf. Menigeen heeft daar al schroefproblemen gehad met ondiepte en grote keien. Komen nog van Hunebedden dacht ik :D
Ik weet niet welke "nieuwe kanaaltje" je bedoeld,maar het kanaal Haren-Rutenbrock ligt er al jaren.
Het is tussen 1870 en 1878 aangelegd.
Ik zou anders geen "nieuw kanaaltje" weten,welke van Ter Apel naar Haren(Ems) loopt.
Ik vond een filmpje van andere,die van Haren naar Ter Apel gaat.
https://www.youtube.com/watch?v=-_3dGm-cLQQ
Om eerlijk te zijn,het lijkt me niet zo'n aantrekkelijk stuk kanaal,nergens een fatsoenlijke aanmeerplek.
En de plekken bij de bruggen nodigen nou ook niet bepaald uit om dat stuk vaarweg langs te varen.
Het zal daar in Duitsland geen prioteit hebben denk ik,om er iets leuks en aantrekkelijks van te maken.
Met vriendelijke groet,
Wybren
.

"Pecunia non olet."
Gebruikersavatar
frank
Site Admin
Berichten: 803
Lid geworden op: zo nov 11, 2007 9:18 pm
Locatie: Cuijk (nb)
Contacteer:

Re: Foto’s trip naar Duitsland ketelbinkie

Bericht door frank »

Even terug, plaats foto hieronder. Bedoelde de Veenvaart zoals dat heet. Dat loopt dan via Ter Apel naar de Ems.
Piepklein kanaal zag ik al, inderdaad weinig ligplaatsen en een aantal haakse bochten.

De nieuwe dubbele sluis.

Afbeelding

dan het kanaaltje bij dat café waar je de hoek om gaat, is passen en meten.
Op de foto zie je achter het terras net een jacht de krappe bocht nemen.
Wat je hier op de voorgrond op de foto ziet is nieuw en breed, verderop is het een pielslootje.

Afbeelding


Dan het leven van de lokale inboorlingen, da's pas hard werken!

Afbeelding
gr FRank

\\ Blind vertrouwen in de autoriteiten is de grootste vijand van de waarheid. Albert Einstein //
Afbeelding
Gebruikersavatar
paure nesci
Berichten: 1931
Lid geworden op: vr mar 14, 2014 11:50 am
Locatie: Cuijk

Re: Foto’s trip naar Duitsland ketelbinkie

Bericht door paure nesci »

Veenvaart en het veenmuseum zijn erg leuk maar of de Hylke nog water overhoud om in te drijven is de vraag....
gr Do
Believe me, my young friend, there is nothing-absolutely nothing-half so much worth doing as simply messing about in boats.....
Plaats reactie