Die retter aus Holland

Interessante vaartochten uit het buitenland.

Moderators: sailor wim, frank

Plaats reactie
Gebruikersavatar
frank
Site Admin
Berichten: 803
Lid geworden op: zo nov 11, 2007 9:18 pm
Locatie: Cuijk (nb)
Contacteer:

Die retter aus Holland

Bericht door frank »

Mooi verhaal, net opgetekend uit de mond van Harrie aan boord van de sleepboot Poolster.
Hij is met nog een andere boot van Olie&Stoom, de Vier gebroeders van Ton de Waal op de terugweg
van een bezoek aan Berlijn waar ze liefst twee weken gastvrijheid genoten langszij de stoomsleper Andreas in de Historische Hafen Berlin.
Eerder schreef ik al van ons bezoek daar ter plekke een aantal jaren terug.

Harrie was opgetogen over de fantastische reis die ze tot dusver gemaakt hadden waarbij ze zelfs nog even
de Elbe opgevaren zijn om de stad Magdeburg te bekijken. Er was voldoende water daar.
Maar tijdens hun bezoek aan Berlijn maakten ze weer een fiks avontuur mee. s Morgens zagen ze dat een van
de schepen van het museum aan het zinken was. Een Elbe eewer, stalen zijden en een houten vlak lekte zo hard
dat het bijna niet voor te pompen was.
De Hollandse gasten grepen in en wisten het lek waar het water zo in het ruim borrelde te dichten met stukken rubber,
straattegels en een schoorbalk.
Daarna alle pompen erin en later nog een motorpomp en zo kwam alles weer recht en was de schuit gered.
De Hollandse gasten werden als helden onthaald in de kantine en zo hebben Harrie en Ton weer eens laten zien dat
we niet met de armen over elkaar blijven zitten in tijden van nood.
Mooi verhaal moet ik zeggen en ze zijn nu in Wolfsburg waar ze een rondleiding door de VW fabriek en museum willen gaan doen.
Ik verwacht ze over een week of twee weer aan de steiger hier.
gr FRank

\\ Blind vertrouwen in de autoriteiten is de grootste vijand van de waarheid. Albert Einstein //
Afbeelding
Plaats reactie